abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 september 2010 @ 01:05:25 #51
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86589393
quote:
Op zondag 19 september 2010 00:56 schreef Lkw het volgende:

[..]

Fijn. Ik zeg overigens ook dat ik het onnodig vind.

Daarbij vind ik dat je je klanten zoveel mogelijk primair in hun moedertaal moet aanspreken. Doe je dat niet, dan vind ik dat zeer onbeleefd en schoffeer je je klanten. Hetgeen AH hier m.i. doet.
Nounounou, wat voel ik me geschoffeerd. Als de AH mij niet in mijn moedertaal aanspreekt. Mag je nog van geluk spreken dat in de grote steden niet elk etiket primair (ten eerste) in het Berbers, Papiaments of Sranan is opgesteld.

Dorpse zeikschuiten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 19 september 2010 @ 01:07:49 #52
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_86589466
quote:
Op zondag 19 september 2010 01:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nounounou, wat voel ik me geschoffeerd. Als de AH mij niet in mijn moedertaal aanspreekt. Mag je nog van geluk spreken dat in de grote steden niet elk etiket primair (ten eerste) in het Berbers, Papiaments of Sranan is opgesteld.

Dorpse zeikschuiten.
Grapjas, ik woon in Amsterdam.

Overigens, je mag het met me oneens zijn hoor, geen probleem. Maar bij voorkeur zonder te vervallen in denigrerend geneuzel graag.
Stop the world, I want to get out.
  zondag 19 september 2010 @ 01:11:13 #53
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86589562
Wat mij betreft is denigrerend ook geen zuiver woord. Je mag zelf op zoek naar een beter alternatief. :).
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 19 september 2010 @ 10:23:51 #54
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86593565
Neerbuigend.

Ik vind FOK! erger dan AH. Zeker met dit soort stompzinnigheden:
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 23:43 schreef Holograph het volgende: I couldn't careless
En -ik geloof- Kruidvat vernederlandst Engels op een tenenkrommende, onleuke wijze. Nóg erger.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 19 september 2010 @ 12:36:19 #55
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_86596503
quote:
Op zondag 19 september 2010 01:11 schreef Ringo het volgende:
Wat mij betreft is denigrerend ook geen zuiver woord. Je mag zelf op zoek naar een beter alternatief. :).
Het gaat niet om kritiek op het gebruik van af en toe een leenwoordje, dat laat ik graag aan taalpuristen over. Het gaat om het institutionaliseren van het gebruik van het Engels als hoofdtaal in onderlinge Nederlandse communicatie. Dat is onnodig verwarrend en straalt wat mij betreft dommige niksigheid uit. In ieder geval in die gevallen waar er een doeltreffend, duidelijk Nederlands origineel voorhanden is (verreweg de meeste gevallen).
Stop the world, I want to get out.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')