Nounounou, wat voel ik me geschoffeerd. Als de AH mij niet in mijn moedertaal aanspreekt. Mag je nog van geluk spreken dat in de grote steden niet elk etiket primair (ten eerste) in het Berbers, Papiaments of Sranan is opgesteld.quote:Op zondag 19 september 2010 00:56 schreef Lkw het volgende:
[..]
Fijn. Ik zeg overigens ook dat ik het onnodig vind.
Daarbij vind ik dat je je klanten zoveel mogelijk primair in hun moedertaal moet aanspreken. Doe je dat niet, dan vind ik dat zeer onbeleefd en schoffeer je je klanten. Hetgeen AH hier m.i. doet.
Grapjas, ik woon in Amsterdam.quote:Op zondag 19 september 2010 01:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nounounou, wat voel ik me geschoffeerd. Als de AH mij niet in mijn moedertaal aanspreekt. Mag je nog van geluk spreken dat in de grote steden niet elk etiket primair (ten eerste) in het Berbers, Papiaments of Sranan is opgesteld.
Dorpse zeikschuiten.
En -ik geloof- Kruidvat vernederlandst Engels op een tenenkrommende, onleuke wijze. Nóg erger.quote:
Het gaat niet om kritiek op het gebruik van af en toe een leenwoordje, dat laat ik graag aan taalpuristen over. Het gaat om het institutionaliseren van het gebruik van het Engels als hoofdtaal in onderlinge Nederlandse communicatie. Dat is onnodig verwarrend en straalt wat mij betreft dommige niksigheid uit. In ieder geval in die gevallen waar er een doeltreffend, duidelijk Nederlands origineel voorhanden is (verreweg de meeste gevallen).quote:Op zondag 19 september 2010 01:11 schreef Ringo het volgende:
Wat mij betreft is denigrerend ook geen zuiver woord. Je mag zelf op zoek naar een beter alternatief..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |