Vreemd, mijn huidige en vorige paspoort zijn uitgegeven door de ambassadeur te Oslo en beiden hadden een leeg veld bij SOFI. Hetzelfde met mijn ID kaart.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:25 schreef Individual het volgende:
Mijn SOFI nummer staat nog steeds in mijn paspoort die is uit gegeven door de ambassadeur te Londen. Een SOFI nummer heb je toch voor het leven?
Alleen BTWquote:Op dinsdag 9 november 2010 15:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vreemd, mijn huidige en vorige paspoort zijn uitgegeven door de ambassadeur te Oslo en beiden hadden een leeg veld bij SOFI. Hetzelfde met mijn ID kaart.
Ik heb totaal niets met de Nederlandse belasting te maken, jij misschien nog wel?
Same shit.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:53 schreef Thetallguy het volgende:
We hebben al bijna 3 jaar geen SOFI nummer meer he, dat heet nu BSN
Natuurlijk, maar niet als identificatie, maar als koppeling aan je gegevens. In Amerika wordt vaak paspoort of social security gevraagd - niet beide. Dus met enkel dat nummer en een naam ben je al een heel eind. Maar goed, we hebben het over een land waar men nog cheques gebruikt...quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:36 schreef DutchTrain het volgende:
... en je BSN wordt in Nederland ook gebruikt door je zorgverzekeraar, zorgverleners, je werkgever en banken tegenwoordig.
Thanks mèn!quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:04 schreef flipsen het volgende:
Hola BB, welkom terug op het forum! Vervelend om te horen dat je wat nare ervaringen achter de rug hebt (en nog vervelender dat je weer in NL woont, zeker in november). Hoop dat we je hier af en toe iets kunnen opvrolijkenWord je nu ook weer blauw? Vond je wel een goede mod
quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:09 schreef Individual het volgende:
Hey BB leuk je weer te zien! Kom je ook nog even buurten in de KAA SC? Dan woon je wel weer (tijdelijk) in NL, maar voor mij ben je nog gewoon een KAAer.
Burger service nummer klinkt voor de meeste mensen gewoon minder "big brother"-achtig dan sociaal-fiscaal nummer, denk ik.quote:
Mooie baby Hik ! Nogmaals gefeliciteerd ! We zijn afgelopen zaterdag naar de gynaecoloog geweest, hier in Manila. Op de een of andere manier weten we precies de meest aardige gynaecoloog uit te zoeken. Die in Nederland was superaardig, deze hier in Manila die de eer heeft de geboorte te begeleiden was ook superaardig !quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 14:01 schreef Hik het volgende:
Nou, he he... eindelijk dus:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
BSN is inmiddels al lang niet meer alleen een sofinummer. Het is ge evolueerd tot een algemeen nummer wat voor alle instanties, en tegenwoordig ook banken en verzekeraars gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:56 schreef Fogel het volgende:
Ik heb totaal niets met de Nederlandse belasting te maken, jij misschien nog wel?
Volgens mij hebben die van mij er geen. Misschien dat ze net te vroeg zijn aangegeven: nu een jaar of 4 geleden.quote:Op woensdag 10 november 2010 04:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
BSN is inmiddels al lang niet meer alleen een sofinummer. Het is ge evolueerd tot een algemeen nummer wat voor alle instanties, en tegenwoordig ook banken en verzekeraars gebruikt wordt.
Volgens mij krijgen Nederlanders die (nog) geen BSN hebben er eentje op het moment dat je weer naar Nederland terugkeert. Mocht je nu kinderen krijgen in het buitenland, krijgen die volgens mij wel meteen een BSN. M.a.w., de groep Nederlanders waar jij toe behoort, dus zonder BSN zou in principe moeten 'uitsterven' .
Tof! Voor wanneer is de geboorte gepland?quote:Op woensdag 10 november 2010 04:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
...deze hier in Manila die de eer heeft de geboorte te begeleiden was ook superaardig !
Hoe ze het ook noemen het is precies hetzelfde nummer volgens mij.quote:Op woensdag 10 november 2010 02:05 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Burger service nummer klinkt voor de meeste mensen gewoon minder "big brother"-achtig dan sociaal-fiscaal nummer, denk ik.
quote:Op woensdag 10 november 2010 11:45 schreef Gaoxing het volgende:
Grootste probleem wat ik ooit heb gehad was dat ik m'n nieuwe paspoort kreeg, en mijn naam Marie Antoinette was geworden. M'n tweede naam is inderdaad Antoinette. M'n eerste niet Marie, zo raar waren m'n ouders nou ook weer niet....
Heeeeel lang geleden stond er in Dordrecht wel een meetlat en daar ben ik maar eens tegenaan gaan staan. 1.89m. Maar ik vond 1.90m wat indrukwekkender klinken, dus dat staat nu nog steeds in mijn paspoortquote:Op woensdag 10 november 2010 11:11 schreef Individual het volgende:
Wie heeft er een officiele meting gehad of geloofden ze je ook op je woord?
quote:
Yep! Ik heb een keer op het gemeentehuis onder de meetlat moeten gaan staan, rond m'n twintigste.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:11 schreef Individual het volgende:
Hoe ze het ook noemen het is precies hetzelfde nummer volgens mij.
Ze kopieren sowieso vaak zonder kijken. Op mijn 19e kreeg ik een nieuw paspoort met mijn 14-jarige lengte erin. 20cm verschil... Wie heeft er een officiele meting gehad of geloofden ze je ook op je woord?
Nou, Fogel zal ook best een sofi-nummer hebben (aangezien hij in NL geboren is) ; dat krijg je direct bij aangifte van je geboorte op het gemeentehuis toegewezen. Vroeger, en nu ook nog.quote:Op woensdag 10 november 2010 04:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
BSN is inmiddels al lang niet meer alleen een sofinummer. Het is ge evolueerd tot een algemeen nummer wat voor alle instanties, en tegenwoordig ook banken en verzekeraars gebruikt wordt.
Volgens mij krijgen Nederlanders die (nog) geen BSN hebben er eentje op het moment dat je weer naar Nederland terugkeert. Mocht je nu kinderen krijgen in het buitenland, krijgen die volgens mij wel meteen een BSN. M.a.w., de groep Nederlanders waar jij toe behoort, dus zonder BSN zou in principe moeten 'uitsterven' .
1 februariquote:Op woensdag 10 november 2010 06:02 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Tof! Voor wanneer is de geboorte gepland?
Oh, en wat mag ik in de Filipijnen absoluut niet missen?
Hmm, ik weet eigenljik niet of dat klopt. Ik herinner me dat er - toen ik een jaar of 12 was, geloof ik - een officiële brief kwam waarin mijn sofi-nummer bekend werd gemaakt. Waarom zou dat dan geweest zijn?quote:Op donderdag 11 november 2010 01:06 schreef Bora-Bora het volgende:
Nou, Fogel zal ook best een sofi-nummer hebben (aangezien hij in NL geboren is) ; dat krijg je direct bij aangifte van je geboorte op het gemeentehuis toegewezen. Vroeger, en nu ook nog.
Ik heb zelf ook nog steeds hetzelfde nummer als vroeger, ook al stond 'ie niet meer in m'n paspoort.
Ik kan me dat ook herinneren ja (hoewel ik iets jonger wasquote:Op donderdag 11 november 2010 09:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Hmm, ik weet eigenljik niet of dat klopt. Ik herinner me dat er - toen ik een jaar of 12 was, geloof ik - een officiële brief kwam waarin mijn sofi-nummer bekend werd gemaakt. Waarom zou dat dan geweest zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |