abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86910331
Dat wist ik niet, Orea.

Ik denk dat we binnen het uur net gehaald zullen hebben (het hechten duurde ong 3 kwartier).
pi_86910486
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:34 schreef lily het volgende:
Dat wist ik niet, Orea.

Ik denk dat we binnen het uur net gehaald zullen hebben (het hechten duurde ong 3 kwartier).
Nee, niet gehaald dus. Ik heb op de foto's gekeken (eigenschappen, tijdstip) :P
Ze is om 13.55 uit me gehaald en de bv foto op de verkoever is om 15.57 gemaakt.
pi_86910492
Zonder P. was het hier ook niet gelukt, hoor. O+

En was ik eerst best verdrietig dat ik met een hoedje moest voeden, al was ik natuurlijk ook opgelucht dat het lukte, vind ik het nu des te leuker. Het is echt een communcatiemiddel tussen Ko en mij geworden, we maken er grapjes mee samen, hij pakt het om aan te geven dat hij moe is en dus wil drinken en naar bed.
Als hij een beetje huilt 's avonds en ik laat het hoedje zien, dan zegt hij met een stralende lach, Ja die!

Hier heeft het ziekenhuis ook een certificaat, maar ik heb een foto van het maken van een 'hamburger' en dat werd gedaan door een verpleger met geblondeerd haar en nicotine gele vingers en ik werd er erg ongemakkelijk van. ;(
Bah. Ik krijg er nog de kriebels van.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_86910515
Trouwens wat lief dat Leah zo enthousiast werd! En mama zei! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_86910626
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:38 schreef oeke het volgende:
maar ik heb een foto van het maken van een 'hamburger' en dat werd gedaan door een verpleger met geblondeerd haar en nicotine gele vingers en ik werd er erg ongemakkelijk van. ;(
iew ;(

quote:
Op maandag 27 september 2010 18:38 schreef oeke het volgende:
Trouwens wat lief dat Leah zo enthousiast werd! En mama zei! O+
Ja, leuk vond ik dat. Vooral ook dat enthousiast worden. Ze heeft nooit laten merken dat ze de bv echt wil ofzo. Zoals Senna die naar miss-sly's borsten grijpt of haar shirt naar beneden trekt.
Dat doet Leah dus niet...
pi_86910813
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:27 schreef Orea het volgende:
Wisten jullie dat het gaat om aanleggen na geboorte van de placenta, ipv de beeb? Ik dacht dat Leia binnen een uur na geboorte was aangelegd, maar het was zelfs een half uur, gerekend vanaf de placenta :)

Als de placenta eruit is daalt je progesteron gehalte ineens mega en krijg je een 'boost' prolactinehormoon. Leg je binnen een uur aan dan maak je de meeste receptoren aan. (zo zeg ik het goed toch, dames die ervoor leren? :P)
In het eerste uur na de geboorte is een baby wakker, alert en daardoor goed in staat voor het eerst aan de borst te gaan. Met die eerste keer vindt de zogenaamde inprenting plaats, wat ten goede komt aan het verloop van de borstvoedingsperiode.
En het klopt dat met de geboorte van de (gehele) placenta de melkproductie pas goed op gang komt. Prolactinereceptoren maak je zeker een week aan (lactogenese II).
Ben jij stiekem aan het studeren Orea? :P
pi_86910844
Oh wat cute van Ko! En ook van Leah overigens, mama O+

Leia begint nu te 'kriebelen'.. echt met haar vingertjes heel zachtjes in mijn borst drukken...heel ritmisch! Vind het echt superschattig.. O+
pi_86910946
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:45 schreef WupWup het volgende:

[..]

In het eerste uur na de geboorte is een baby wakker, alert en daardoor goed in staat voor het eerst aan de borst te gaan. Met die eerste keer vindt de zogenaamde inprenting plaats, wat ten goede komt aan het verloop van de borstvoedingsperiode.
En het klopt dat met de geboorte van de (gehele) placenta de melkproductie pas goed op gang komt. Prolactinereceptoren maak je zeker een week aan (lactogenese II).
Ben jij stiekem aan het studeren Orea? :P
Nee, al was ik het aan het overwegen, maar pas per volgend jaar. En per volgend jaar moet je een HBO-V hebben om te kunnen gaan leren voor lactatiekundige, heb ik begrepen.. Dat wordt me iets te lang in de boeken ;)

En ik heb een lactatiekundige die graag verteld, en ik ben altijd erg nieuwsgierig naar dat soort dingen :) zo vertelde ze over een moeder die bleef bloeden en de BV wilde maar niet.. Bleek er een stukje placenta achter gebleven te zijn.. Toen die verwijderd was kwam alsnog de BV echt goed op gang, paar weken na de geboorte :) heel bijzonder!!

Sowieso, ik vind het echt wonderlijk hoe het lichaam werkt, ook op dit vlak. O+
pi_86911033
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:46 schreef Orea het volgende:
Oh wat cute van Ko! En ook van Leah overigens, mama O+

Leia begint nu te 'kriebelen'.. echt met haar vingertjes heel zachtjes in mijn borst drukken...heel ritmisch! Vind het echt superschattig.. O+
Oeh, jij hebt ook een katje aan de borst.. (Jonge poesjes doen dat ook O+ O+ )
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 27 september 2010 @ 18:53:27 #235
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86911154
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oeh, jij hebt ook een katje aan de borst.. (Jonge poesjes doen dat ook O+ O+ )
Hier ook zo eentje O+
Al heeft ze vandaag vnl ruzie met mijn borsten }:| steeds maar loslaten, trekken, weer aanhappen al nee schuddend... En er zit echt zat in :X Valt dit onder regelen?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 27 september 2010 @ 19:00:36 #236
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86911465
tessie, fijn dat je hulp krijgt. Ik vind je doorzettingsvermogen bewonderenswaardig!

Morretje, ik ben hier ook de uitzondering want ik geef ál 7,5 maand borstvoeding :o
En dan krijgt Harry geeneens een groente/fruitprak maar hele stukken :{w
Geen wonder dat ie zo klein is :')
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:17 schreef oeke het volgende:
Ik heb gister voor het eerst een echt gesprek met mijn zoon gehad:
Mama?
Ja, Kobus?
Die!
Wil je drinken?
Ja! *O*
O+
ooh oeke, wat gezellig! O+

Orea, fijn dat het wat beter ging. En schijt aan de rest van de wereld ;)

Als ze mij vragen hoe lang ik nog doorga, dan zeg ik altijd: tot Harry niet meer wil of totdat ik er geen zin meer in heb. Misschien stop ik pas als ie 4 is >:)

lily, wat leuk! O+

Ik vond dat ook altijd zo leuk Tico :Y

Orea, wat fijn dat je zo gesteund bent door M! Mijn man staat er ook nog steeds 100% achter.

Bij mij liep de voeding vanaf het eerste moment super! Alleen lukte het Harry niet goed om aan te happen. Maar dat is helemaal goed gekomen O+
Mijn 1e keer kolven was ongeveer 15 ml (toen was Harry ongeveer 20 uur oud).

En dat krabbelen doet Harry nog steeds, hoewel hij nu meer rollen doet (vel tussen wijsvinger en duim pakken en dan zo rollen)
pi_86911921
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:53 schreef Saffier het volgende:

[..]

Hier ook zo eentje O+
Al heeft ze vandaag vnl ruzie met mijn borsten }:| steeds maar loslaten, trekken, weer aanhappen al nee schuddend... En er zit echt zat in :X Valt dit onder regelen?
Of ze wilt wel sabbelen maar geen melk, of je hebt een sterk toeschietreflex, of ze heeft geen geduld tot het toeschietrefelx, of ze heeft last van dr mondje, of ze heeft last van dr oren..... Het kan zoveel zijn...
pi_86911963
Wat fijn toch al die steunende mannen! Hier ging dat in het begin niet zo heel goed, want hij vond het ook gewoon lastig om te zien hoeveel moeite het kostte en dat het veel stress opleverde enzo, maar na een goed gesprek gaat het al veeel beter gelukkig!

Maar ik heb nog een vraag over die spruw medcijnen, die heeft mijn Lief net opgehaald, maar ik snap er niks van, want in de bijsluiters staat niks over het gebruik bij spruw. En Anna heeft dus druppeltjes gekregen, terwijl ik dacht dat het een creme/zalf moest zijn :? Zij heeft Nystatine en ik heb Miconazolnitraat, dat is wel een creme. Maar hoe moet ik het nu gebruiken?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_86912150
Ik merk wel precies wanneer haar nagels weer ingekort moeten worden :P

Asy, bij mij ging het, toen het eenmaal liep, ook super! Leia hapte niet lekker aan, ik had geen idee wat ik aan het doen was met aanleggen (ondanks al het inlezen :P) toen ik na 3 dagen begon met kolven had ik in no time 40 cc binnen een paar minuten :o

En inderdaad, schijt hebben aan. Ik moet me er echt gewoon eens overheen zetten. Maar wat ik al zei, altijd heb ik die 'mega' boobs enigszins weggestopt en nu zijn ze zo nu en dan een beetje zichtbaar.. das wennen :) maar komt wel goed!

En als je dan die speklap van me ziet O+
pi_86912244
Ik weet dat je de miconazolnitraat 2 keer per dag dun moet aanbrengen, én er weer moet afhalen voordat Anna gaat drinken.. en zeker 10 dagen doorsmeren nadat je van de spruw af bent.. Maar hoe de Nystatine werkt, geen idee!

En zorgen dat alles wat in aanraking komt met je melk, goed heet (60 graden?) gewassen wordt om her besmetting te voorkomen...
pi_86913183
Ik weet het niet tessie, nooit gebruikt.
pi_86913264
Oke, er staat dus ook niks in over het erafhalen als ze zou drinken. Ik doe vandaag dan nog maar eventjes niks, dan vraag ik het morgen aan de LK en eventueel kan ik dan daarna nog even de HA bellen. Onhandig weer zeg, en stom ook van de apotheek.
pi_86913335
Ja de creme moet je eraf halen, maar als je meteen smeert na de voeding, je kompres erop doet en 2 uur later is de creme echt wel weg.
pi_86913398
Oh vraag! Hoe doen jullie de vitamine. Buiten het feit dat ik ze elke dag vergeet ookal staan ze naast de bank, vind ik het gewoon zwaar onhandig om ze te geven. Een lepen gaat ze kokhalzen en in dr mond druppelen blijvene r ongeveer 2 druppels zitten de rest werkt ze weer naar buiten.
pi_86913672
ik doe t met een lepeltje, dan giet ik t erin zeg maar
en t valt me bij mee dat k ze amper vergeet. ze staan bij de verschoningsspullen, en heb ze in t aankleedritueel ;)

oh ja in tbegin werkte hij t ook naar buiten, nu slikt ie t door
pi_86913781
Tessie de Nystatine heeft Finn ook eens gehad, druppels inderdaad. Hier stond er in de bijsluiter dat hij het in zijn mond moest houden voor een paar tellen en daarna pas mocht doorslikken en dan 3x per dag geloof ik. Ik heb het zelf toen na iedere voeding, een lagere dosis gegeven met een lepeltje zodat het beter verspreid werd door zijn mond.
Ik moest toen trouwens zelf ook de nystatine gebruiken.
pi_86913808
Het smaakt nergens naar, ik snap ook niet hoe ze het voor elkaar krijgt om het naar buiten te werken. ind r slaap druppelen werkt ook niet. Ze wordt echt boos dan.
pi_86913935
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:51 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Tessie de Nystatine heeft Finn ook eens gehad, druppels inderdaad. Hier stond er in de bijsluiter dat hij het in zijn mond moest houden voor een paar tellen en daarna pas mocht doorslikken en dan 3x per dag geloof ik. Ik heb het zelf toen na iedere voeding, een lagere dosis gegeven met een lepeltje zodat het beter verspreid werd door zijn mond.
Ik moest toen trouwens zelf ook de nystatine gebruiken.
Ja dat ze het even in haar mond zou moeten houden, heb ik idd gelezen. Maar hoe zorg je er dan voor dat je baby dat niet gelijk doorslikt :?
pi_86914039
Niet ik vond dat ook zo vreemd, daarom deed ik het met een lepeltje, of soms gewoon een drup op mijn vinger en door zijn mond smeren, dan wist ik zeker dat het in ieder geval de plekken gehad had voordat hij het doorslikte.

Oh ja en het spuitje wat er bij zat, dacht ik heel slim uit te koken, maar dan heb je er niks meer aan, die smelt :'(
pi_86914068
Wil Jen het nu niet weer eens proberen, Tico?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')