Nee, niet gehaald dus. Ik heb op de foto's gekeken (eigenschappen, tijdstip)quote:Op maandag 27 september 2010 18:34 schreef lily het volgende:
Dat wist ik niet, Orea.
Ik denk dat we binnen het uur net gehaald zullen hebben (het hechten duurde ong 3 kwartier).
iewquote:Op maandag 27 september 2010 18:38 schreef oeke het volgende:
maar ik heb een foto van het maken van een 'hamburger' en dat werd gedaan door een verpleger met geblondeerd haar en nicotine gele vingers en ik werd er erg ongemakkelijk van.![]()
Ja, leuk vond ik dat. Vooral ook dat enthousiast worden. Ze heeft nooit laten merken dat ze de bv echt wil ofzo. Zoals Senna die naar miss-sly's borsten grijpt of haar shirt naar beneden trekt.quote:Op maandag 27 september 2010 18:38 schreef oeke het volgende:
Trouwens wat lief dat Leah zo enthousiast werd! En mama zei!
In het eerste uur na de geboorte is een baby wakker, alert en daardoor goed in staat voor het eerst aan de borst te gaan. Met die eerste keer vindt de zogenaamde inprenting plaats, wat ten goede komt aan het verloop van de borstvoedingsperiode.quote:Op maandag 27 september 2010 18:27 schreef Orea het volgende:
Wisten jullie dat het gaat om aanleggen na geboorte van de placenta, ipv de beeb? Ik dacht dat Leia binnen een uur na geboorte was aangelegd, maar het was zelfs een half uur, gerekend vanaf de placenta![]()
Als de placenta eruit is daalt je progesteron gehalte ineens mega en krijg je een 'boost' prolactinehormoon. Leg je binnen een uur aan dan maak je de meeste receptoren aan. (zo zeg ik het goed toch, dames die ervoor leren?)
Nee, al was ik het aan het overwegen, maar pas per volgend jaar. En per volgend jaar moet je een HBO-V hebben om te kunnen gaan leren voor lactatiekundige, heb ik begrepen.. Dat wordt me iets te lang in de boekenquote:Op maandag 27 september 2010 18:45 schreef WupWup het volgende:
[..]
In het eerste uur na de geboorte is een baby wakker, alert en daardoor goed in staat voor het eerst aan de borst te gaan. Met die eerste keer vindt de zogenaamde inprenting plaats, wat ten goede komt aan het verloop van de borstvoedingsperiode.
En het klopt dat met de geboorte van de (gehele) placenta de melkproductie pas goed op gang komt. Prolactinereceptoren maak je zeker een week aan (lactogenese II).
Ben jij stiekem aan het studeren Orea?
Oeh, jij hebt ook een katje aan de borst.. (Jonge poesjes doen dat ookquote:Op maandag 27 september 2010 18:46 schreef Orea het volgende:
Oh wat cute van Ko! En ook van Leah overigens, mama
Leia begint nu te 'kriebelen'.. echt met haar vingertjes heel zachtjes in mijn borst drukken...heel ritmisch! Vind het echt superschattig..
Hier ook zo eentjequote:Op maandag 27 september 2010 18:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oeh, jij hebt ook een katje aan de borst.. (Jonge poesjes doen dat ook![]()
)
ooh oeke, wat gezellig!quote:Op maandag 27 september 2010 17:17 schreef oeke het volgende:
Ik heb gister voor het eerst een echt gesprek met mijn zoon gehad:
Mama?
Ja, Kobus?
Die!
Wil je drinken?
Ja!![]()
Of ze wilt wel sabbelen maar geen melk, of je hebt een sterk toeschietreflex, of ze heeft geen geduld tot het toeschietrefelx, of ze heeft last van dr mondje, of ze heeft last van dr oren..... Het kan zoveel zijn...quote:Op maandag 27 september 2010 18:53 schreef Saffier het volgende:
[..]
Hier ook zo eentje
Al heeft ze vandaag vnl ruzie met mijn borstensteeds maar loslaten, trekken, weer aanhappen al nee schuddend... En er zit echt zat in
Valt dit onder regelen?
Ja dat ze het even in haar mond zou moeten houden, heb ik idd gelezen. Maar hoe zorg je er dan voor dat je baby dat niet gelijk doorsliktquote:Op maandag 27 september 2010 19:51 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Tessie de Nystatine heeft Finn ook eens gehad, druppels inderdaad. Hier stond er in de bijsluiter dat hij het in zijn mond moest houden voor een paar tellen en daarna pas mocht doorslikken en dan 3x per dag geloof ik. Ik heb het zelf toen na iedere voeding, een lagere dosis gegeven met een lepeltje zodat het beter verspreid werd door zijn mond.
Ik moest toen trouwens zelf ook de nystatine gebruiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |