hahaquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:39 schreef copilco het volgende:
[..]
BlaZ suerte ouwe!!
Ik zit hier vanuit Mexico D.F. de boel in de gaten te houden. Maar hier valt het altijd wel redelijk mee, behalve dan dat elke storm, zowel ten westen als ten oosten leidt tot bewolking, regen en kou hier in D.F.
Ach als je een dag regen hebt gehad maakt dat ook niet meer uitquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:35 schreef BlaZ het volgende:
Jep alleen nog een berg regen die eraan komt.
Ik had maandag hetzelfde voorgesteld aan Copilco; dat we lekker een paar daagjes Veracruz zouden doen. Ik ben zó blij dat hij en ik zulke gigantische lamballen zijn he en dus gewoon lekker in DF zijn geblevenquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
hahaja ik had wat dagen vrij met inndepencia(werk op secondaria van daar)
Nja ik vond het eigenlijk niet zo erg, als je weet hoe verdomd heet het hier normaal kan zijn.quote:Op zaterdag 18 september 2010 01:41 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Ik had maandag hetzelfde voorgesteld aan Copilco; dat we lekker een paar daagjes Veracruz zouden doen. Ik ben zó blij dat hij en ik zulke gigantische lamballen zijn he en dus gewoon lekker in DF zijn gebleven![]()
Het begon hier net wel flink te regenen, verder was het een redelijk weertje vandaag, wel iets kouder dan normaal...
Sterkte daar!!
mijn lameness heeft ons weer eens gered.quote:Op zaterdag 18 september 2010 01:41 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Ik had maandag hetzelfde voorgesteld aan Copilco; dat we lekker een paar daagjes Veracruz zouden doen. Ik ben zó blij dat hij en ik zulke gigantische lamballen zijn he en dus gewoon lekker in DF zijn gebleven![]()
Het begon hier net wel flink te regenen, verder was het een redelijk weertje vandaag, wel iets kouder dan normaal...
Sterkte daar!!
Hmm, al met al dus geen New-Orleans taferelen, wel sneu als er een meter water in je huis staat daar niet van maar ik was bang dat het veel erger zou zijn. Mooi dat je er goed van af bent gekomen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
hahaja ik had wat dagen vrij met inndepencia(werk op secondaria van daar)
In Veracruz centrum is er wel veel schade, stukken van Boca del Rio en Veracruz staan nog onderwater.
Sommige wijken staat het water 1m10 hoog.
Bij een winkelcentrum is een groot uithangbord omgevallen. +/- 400 bomen zijn omgevallen.
Ook zijn er 4 tankers aan land gespoeld.
Ondertussen wel, stukken van de stad staan 3m onderwater. Hele benedenverdiepingen onderwater.quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:41 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, al met al dus geen New-Orleans taferelen, wel sneu als er een meter water in je huis staat daar niet van maar ik was bang dat het veel erger zou zijn. Mooi dat je er goed van af bent gekomen.
Nee?? haha , dit is de rivier die overstroomt is. Op sommige plaatsen staat het water 4m hoog. !!:!!quote:
quote:Twaalf doden, tien vermisten
VERACRUZ - Minstens twaalf mensen zijn in Mexico omgekomen door orkaan Karl. Tien mensen worden vermist sinds de orkaan vrijdag op de Mexicaanse kust landde, zei de directeur van de burgerbescherming maandag. Karl was de eerste grote Atlantische orkaan dit jaar die het land heeft bereikt.
Onder de doden bevonden zich twee mannen wiens auto in een rivier belandde. Een vrouw en haar twee kinderen verdronken in hun eigen huis. Anderen kwamen om door modderstromen.
President Felipe Calderon reisde maandag langs de kust om de schade op te nemen. In de regio Veracruz staan 112 van de 274 gemeenten nog blank. De politie heeft elf plunderaars gearresteerd.
Wegens de orkaan waren olieplatforms ontruimd. Ook ging een kerncentrale dicht, waar het oog van de orkaan op slechts vier kilometer langsraasde
quote:Vierhonderd krokodillen ontsnapt
VERACRUZ - Zeker vierhonderd krokodillen zijn ontsnapt uit een natuurreservaat in de Mexicaanse deelstaat Veracruz tijdens het passeren van de orkaan Karl.
De reptielen wisten door overstromingen na zware regenval weg te komen uit een reservaat in de gemeente La Antigua. De ontsnapte reptielen zijn bultkrokodillen. De dieren danken de naam aan de bultachtige verhoging van de snuit vlak voor de ogen.
De bultkrokodillen kunnen circa 3 meter lang worden. Voor zes gemeenten in de oostelijke deelstaat Veracruz hebben de autoriteiten een waarschuwing afgegeven. Karl trok afgelopen weekeinde over Mexico. Zeker twaalf mensen zijn in het land door Karl omgekomen
quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:36 schreef Quacker het volgende:
Succes ermee, Blaz. Of ben je weer vertrokken uit Boca del Cocodrilo?
Ik was er bang voor dat we dit soort berichten zouden krijgen na oa orkaan Karlquote:Mogelijk honderden doden na modderstroom
In Mexico wordt gevreesd voor honderden doden na een aardverschuiving.
In het dorpje Santa Maria de Tlahuitoltepec, in het zuidoosten van Mexico, zijn 100 tot 300 huizen verwoest door een modderstroom die van een heuvel afkwam. H
De gouverneur van de provincie, Ulises Ruiz, vertelde aan de televisiezender Televisa dat reddingswerkers erg veel moeite hebben om het rampgebied te bereiken. Veel wegen zijn onbruikbaar door andere modderstromen. Hij vreest voor enkele honderden en misschien wel duizend dodelijke slachtoffers.
Volgens Ruiz is de modderstroom het gevolg van dagenlange zware regenval in het gebied Sierra Juarez. Reddingswerkers worden overgevlogen vanuit Mexico-stad, en ook vanuit het 80 kilometer verderop gelegen Oaxaca is hulp onderweg, aldus de gouverneur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |