+ jongeren. Nu zit het altijd vol met mensen boven de 50!quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:36 schreef DABAMaster het volgende:
Lijkt me prima! Net als allochtonen en (geestelijk) gehandicapten in de directies en RvC's.
Absoluut niet meer selecteren op capabel voor de baan, nergens voor nodig. Zal toch wel goed komen? Toch?
*kuch*
quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:38 schreef beertenderrr het volgende:
als ze echt zo'n topplaats willen hebben, moeten ze daar vol voor gaan en geen kinderen baren en daarna zielig gaan doen dat ze achtergesteld worden.Een topplaats is niet parttime, trut!
en hoe zit dat met jouw carriere verwachtingen?quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:38 schreef beertenderrr het volgende:
als ze echt zo'n topplaats willen hebben, moeten ze daar vol voor gaan en geen kinderen baren en daarna zielig gaan doen dat ze achtergesteld worden.Een topplaats is niet parttime, trut!
Prima dat je als vrouw er voor kiest om thuis te blijven voor de kinderen, maar dan moet je ook niet gaan zeiken dat je geen carriere kunt maken. Mannen kunnen vaak carriere maken omdat de vrouw thuis is met de kinderen, ook dat is waar. Maar je kunt niet verwachten dat je een topbaan gaat krijgen in part time uren.quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:31 schreef Maanvis het volgende:
Kinderen verzorgen is ook een TOPbaan, dus wees eens niet zo disrespectvol ten opzichte van vrouwen, Barretje80!
Ik ben juist blij dat heel veel vrouwen kiezen om thuis te blijven bij de kinderen terwijl de man de centen binennbrengt.
hoho..quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:31 schreef Maanvis het volgende:
Kinderen verzorgen is ook een TOPbaan, dus wees eens niet zo disrespectvol ten opzichte van vrouwen, Barretje80!
Ik ben juist blij dat heel veel vrouwen kiezen om thuis te blijven bij de kinderen terwijl de man de centen binennbrengt.
Dat ben ik met je eens, maar het zal te maken hebben met de traditie dat de man werkt en de vrouw thuis zit. Tegenwoordig is dat niet meer zo, maar blijkbaar werkt het nog wel zo.quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:46 schreef Barretje80 het volgende:
ik vind dat die keuze een belachelijke keuze is en dat het belachelijk is dat schijnbaar alleen vrouwen voor die keuze gesteld worden..
het is geen belachelijke keuze, want het is niet te combineren. een dag heeft geen 40 uur maar maar 24, dus je moet kiezen tussen bij de kinderen blijven CQ kinderen nemen en een topbaan in het bedrijfsleven. wil je een topbaan en heb je kinderen dan zul je je man moeten vragen om thuis te blijvenquote:Op vrijdag 17 september 2010 10:46 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
hoho..
waar zeg ik dat het geen top baan is.. ik reageer alleen op de stelling dat er "gekozen" moet worden tussen kunderen en een topbaan in het bedrijfsleven..
ik vind dat die keuze een belachelijke keuze is en dat het belachelijk is dat schijnbaar alleen vrouwen voor die keuze gesteld worden..
De mannen die dat voor hun vrouw doen zijn op een paar handen te tellen..quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het is geen belachelijke keuze, want het is niet te combineren. een dag heeft geen 40 uur maar maar 24, dus je moet kiezen tussen bij de kinderen blijven CQ kinderen nemen en een topbaan in het bedrijfsleven. wil je een topbaan en heb je kinderen dan zul je je man moeten vragen om thuis te blijven. zo simpel is het
.
Alleen al in mijn kennissenkring kom ik handen tekort om deze mannen te tellenquote:Op vrijdag 17 september 2010 11:08 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
De mannen die dat voor hun vrouw doen zijn op een paar handen te tellen..
Dan heb je toch een probleem in je relatie lijkt me, bovendien voordat je kinderen neemt bespreek je dit soort dingen toch? En kun je daarin elkaar niet vinden dan kun je daar toch ook conclusies uit trekken?quote:En DAAR ligt dus het probleem.. heus niet bij de vrouwen die best meer dan fulltime willen werken..
HO.. JIJ gaat nu wel heel snel..quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Alleen al in mijn kennissenkring kom ik handen tekort om deze mannen te tellen.
[..]
Dan heb je toch een probleem in je relatie lijkt me, bovendien voordat je kinderen neemt bespreek je dit soort dingen toch? En kun je daarin elkaar niet vinden dan kun je daar toch ook conclusies uit trekken?
Dat hoeft toch niet op de maatschappij afgeschoven te worden?
Het betekent niet dat je niet meer om je kinderen geeft, het betekent dat je je persoonlijke ontwikkeling hoger op de prioriteitenlijst hebt staan, misschien zelfs hoger dan die van je kinderen :0.quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:13 schreef Vogue het volgende:
Ben ik deels met je eens Maanvis. Zoals we in onze huidige cultuur leven is het inderdaad het geval. Rolpatronen zijn extreem moeilijk te veranderen en ik heb alle respect voor vrouwen die thuis blijven met kinderen, of parttime gaan werken. Misschien dat ik dat ook wel ga doen mocht ik een kind krijgen, ondanks het feit dat ik me dat nu niet kan voorstellen. Maar het is ook wat in onze maatschappij verwacht wordt en als je daarvan afwijkt, ben je harteloos of geef je ineens niet meer om je kinderen. Bullshit.
Het probleem is dat in leidinggevende en andere hoge functies een zekere mate van beschikbaarheid wordt verwacht. Bij calamiteiten moet er meteen ingesprongen worden, dat is nou eenmaal de aard van de werkzaamheden. Parttime werken is dan ook al helemaal lastig in deze en als dergelijke zaken te lang blijven liggen is dat negatief voor het bedrijfsresultaat. Dus de parttimer/thuiswerker in kwestie zal hiervoor een oplossing moeten bedenkenquote:Wat ik al eerder zei, als er meer flexibiliteit zou komen in het huidige stelsel, ben ik van mening dat een vrouw zowel een toppositie kan innemen als een gezin kan runnen mits de taken 50 - 50 verdeeld worden met haar ega en kinderopvang beter en flexibeler zou zijn. Maar dan moet de vrouw (en haar man) wel willen natuurlijkAls iemand kiest voor het huidige patroon dan is daar helemaal niets mis mee, maar de vrouwen die wél willen, daar moeten eerst een aantal practische en maatschappelijke zaken structureel voor veranderen.
Een kind is meestal een bewuste keuze. Geen ongelukje!quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:22 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
HO.. JIJ gaat nu wel heel snel..
1. Kinderen neem je niet.. die krijg je..
Meestal overleg je of je ze wil, of niet. maar ook dit kan gaandeweg je relatie veranderen...
Jij zegt net dat de mannen niet willen wijken en dat daar wat aan moet gebeuren. Mij lijkt het dat je als je dit als vrouw belangrijk vindt dat je dan geen relatie met zo'n man moet nemen.quote:2. Waarom zou er iets mis zijn met je relatie als een man vind dat hij de kost winnaar moet zijn?
Tot recentelijk was dit nou eenmaal zo.. En er zijn echt nog heeeel veel mannen die dat vinden hoor. Hoger en laag opgeleid.. Bovendien, hoe beslis je welke carriere belangrijker is?
Het is de verwachting van de maatschappij dat je er als ouders bent voor je kinderen, en of dat nou de man of de vrouw is kan de maatschappij hoegenaamd geen zak schelen.quote:3. Verwachtings patronen worden opgelegd vanuit de maatschappij.
Tegen de stroom inzwemmen is nou eenmaal iets moeilijker. ( Niet onmogelijk) Vrouwen die hun kinderen 5 dagen in de week niet zien worden raar aangekeken, waar het voor een man "normaal' is.. ( ondanks het "wie is toch die man" -spotje)
Waarom moet het ten koste van zijn? Waarom is dat zo ingesleten? Conclusie die ik hier uit trek is dat kinderen minder kans maken op een optimale persoonlijke ontwikkeling als de vrouw een toppositie bekleedt en fulltime werkt. Als de omstandigheden goed zijn, hoeft dat helemaal niet zo te zijn.quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:22 schreef Maanvis het volgende:
Het betekent niet dat je niet meer om je kinderen geeft, het betekent dat je je persoonlijke ontwikkeling hoger op de prioriteitenlijst hebt staan, misschien zelfs hoger dan die van je kinderen :0.
Parttime werken en een toppositie bekleden gaan niet samen, ben ik met je eens.quote:Het probleem is dat in leidinggevende en andere hoge functies een zekere mate van beschikbaarheid wordt verwacht. Bij calamiteiten moet er meteen ingesprongen worden, dat is nou eenmaal de aard van de werkzaamheden. Parttime werken is dan ook al helemaal lastig in deze en als dergelijke zaken te lang blijven liggen is dat negatief voor het bedrijfsresultaat. Dus de parttimer/thuiswerker in kwestie zal hiervoor een oplossing moeten bedenken.
Het gaat ten koste van omdat kinderen opvoeden tijd kost en er maar 24 uur in een dag zitten. En als je je kinderen wegbrengt dan is er niet 1 ouder die onverdeelde aandacht voor je kind heeft maar dan zitten er een hoop kinderen per begeleidsterquote:Op vrijdag 17 september 2010 11:29 schreef Vogue het volgende:
[..]
Waarom moet het ten koste van zijn? Waarom is dat zo ingesleten? Conclusie die ik hier uit trek is dat kinderen minder kans maken op een optimale persoonlijke ontwikkeling als de vrouw een toppositie bekleedt en fulltime werkt. Als de omstandigheden goed zijn, hoeft dat helemaal niet zo te zijn.
[..]
Dan zul je als toekomstige topvrouw moeten zeggen dat je niet met die vent doorgaat.quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:08 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
De mannen die dat voor hun vrouw doen zijn op een paar handen te tellen..
En DAAR ligt dus het probleem.. heus niet bij de vrouwen die best meer dan fulltime willen werken..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |