abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 september 2010 @ 09:31:57 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86526871
Goed idee van mevrouw Reding.
http://www.nu.nl/economie(...)t-vrouwenquotum.html

Maar wat ik zelf ook mis is een vrouwenquotum in de vuilophaaldiensten en in de bouw.. Kan daar ook niet een vrouwenquotum ingesteld worden?
Zou het wellicht een idee zijn om mevrouw Reding over deze prangende situatie te informeren?

[ Bericht 0% gewijzigd door Maanvis op 17-09-2010 09:32:35 (#1) ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 17 september 2010 @ 09:34:59 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_86526930
Nog meer dom blondjes als collega :r
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_86526956
Lijkt me prima! Net als allochtonen en (geestelijk) gehandicapten in de directies en RvC's.

Absoluut niet meer selecteren op capabel voor de baan, nergens voor nodig. Zal toch wel goed komen? Toch?

*kuch*
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 17 september 2010 @ 09:36:55 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_86526963
Leuk.
Incompetente mensen op plekken waar ze duidelijk niet thuis horen. :X
Leuk om zo aan je baantje te komen hoor..... :X
Feminisme door getrokken tot in het belachelijke.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 17 september 2010 @ 09:37:42 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_86526983
Dit soort regels is manna voor mensen die zelf op deze manier hun baantje hebben verkregen. Zouden we ooit van deze mevrouw gehoord hebben als ze niet uit Luxemburg zou komen? De beroepsbevolking van Luxemburg bestaat uit 10 personen ongeveer; dan kom je snel bovendrijven. :P
In Amsterdam zou ze nog steeds de functie van assistente van een deelraadsonderknuppel ambiëren.

NB. Dit is ook het mens van die mooie WW2 vergelijking deze week mbt. Frankrijk en hun Roma"probleempje".
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_86527001
als ze echt zo'n topplaats willen hebben, moeten ze daar vol voor gaan en geen kinderen baren en daarna zielig gaan doen dat ze achtergesteld worden. :') Een topplaats is niet parttime, trut! :(
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  vrijdag 17 september 2010 @ 09:41:52 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86527074
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:36 schreef DABAMaster het volgende:
Lijkt me prima! Net als allochtonen en (geestelijk) gehandicapten in de directies en RvC's.

Absoluut niet meer selecteren op capabel voor de baan, nergens voor nodig. Zal toch wel goed komen? Toch?

*kuch*
+ jongeren. Nu zit het altijd vol met mensen boven de 50!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 17 september 2010 @ 09:49:35 #8
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_86527256
Reken er maar niet op dat je als blanke man van 50 met een sloot ervaring in de politietop terecht komt. Die vacatures moeten en zullen door vrouwen en allochtonen gevuld worden :r.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_86527372
Interessante discussie toch altijd weer. Ik denk dat het aantal vrouwen op topposities niet alleen te maken heeft met de huidige maatschappij, want we leven allang niet meer in een macho-maatschappij. Ook de instelling en de mentaliteit van veel Nederlandse vrouwen heeft te maken met het gebrek aan vrouwen in hoge posities.

Het zal wel te maken hebben met een combinatie van factoren: ouderwetse denkpatronen, rolmodellen, vrouwen die vinden dat hun carrière is afgelopen als ze kinderen krijgen, etc. Als je als vrouw zijnde echt een toppositie ambieert en daarnaast óók kinderen wil, moet dat echter wel kunnen.

Iets meer flexibiliteit in het huidige systeem mag wel, dwz. betere en makkelijk toegankelijke kinderopvang, de mogelijkheid om af en toe vanuit huis te werken (zowel de man als de vrouw). Als daar op wordt ingespeeld zal het voor een vrouw gemakkelijker worden om aan haar carrière te werken.

Ik denk echter (als vrouw zijnde) dat het toch echt voor het overgrote deel aan onze cultuur en aan vrouwen zelf ligt dat er zo weinig vrouwen op hoge posities zijn. En dan kan de overheid zoiets wel af willen dwingen, er zal toch eerst een knop om moeten in de denkpatronen van vrouwen (en hun ega's) zelf.
  vrijdag 17 september 2010 @ 10:16:32 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_86527933
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:38 schreef beertenderrr het volgende:
als ze echt zo'n topplaats willen hebben, moeten ze daar vol voor gaan en geen kinderen baren en daarna zielig gaan doen dat ze achtergesteld worden. :') Een topplaats is niet parttime, trut! :(
_O_
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_86528148
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:38 schreef beertenderrr het volgende:
en hoe zit dat met jouw carriere verwachtingen?
of heb je geen plannen om in de top te komen?

En als je die wel hebt, hoe zijn jouw plannen mbt een gezin?

en ALS je dan dus die top baan ambieert, EN een gezin wil.. hoe ga je dat voor elkaar krijgen??
Gaat je vrouw dan parttime of helemaal niet werken?

Het is natuurlijk niet fair dat een man een gezin EN een topbaan kan hebben en dat een vrouw zulke opmerkingen naar d'r hoofd krijgt.. " als je een topbaan wil dan moet je maar geen kinderen krijgen"

Overigens is een toppositie ( in raad van bestuur) ook een parttime baantje.. over het algemeen zitten die figuren in verschillende raden van bestuur (commissaris hier, commisaris daar..)

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  vrijdag 17 september 2010 @ 10:31:27 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86528258
Kinderen verzorgen is ook een TOPbaan, dus wees eens niet zo disrespectvol ten opzichte van vrouwen, Barretje80!
Ik ben juist blij dat heel veel vrouwen kiezen om thuis te blijven bij de kinderen terwijl de man de centen binennbrengt.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 17 september 2010 @ 10:44:36 #13
152789 karr-1
pi_86528613
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:31 schreef Maanvis het volgende:
Kinderen verzorgen is ook een TOPbaan, dus wees eens niet zo disrespectvol ten opzichte van vrouwen, Barretje80!
Ik ben juist blij dat heel veel vrouwen kiezen om thuis te blijven bij de kinderen terwijl de man de centen binennbrengt.
Prima dat je als vrouw er voor kiest om thuis te blijven voor de kinderen, maar dan moet je ook niet gaan zeiken dat je geen carriere kunt maken. Mannen kunnen vaak carriere maken omdat de vrouw thuis is met de kinderen, ook dat is waar. Maar je kunt niet verwachten dat je een topbaan gaat krijgen in part time uren.
pi_86528654
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:31 schreef Maanvis het volgende:
hoho..
waar zeg ik dat het geen top baan is.. ik reageer alleen op de stelling dat er "gekozen" moet worden tussen kunderen en een topbaan in het bedrijfsleven..
ik vind dat die keuze een belachelijke keuze is en dat het belachelijk is dat schijnbaar alleen vrouwen voor die keuze gesteld worden..

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  vrijdag 17 september 2010 @ 11:00:10 #15
152789 karr-1
pi_86529036
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:46 schreef Barretje80 het volgende:
ik vind dat die keuze een belachelijke keuze is en dat het belachelijk is dat schijnbaar alleen vrouwen voor die keuze gesteld worden..
Dat ben ik met je eens, maar het zal te maken hebben met de traditie dat de man werkt en de vrouw thuis zit. Tegenwoordig is dat niet meer zo, maar blijkbaar werkt het nog wel zo.
  vrijdag 17 september 2010 @ 11:03:10 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86529129
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:46 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

hoho..
waar zeg ik dat het geen top baan is.. ik reageer alleen op de stelling dat er "gekozen" moet worden tussen kunderen en een topbaan in het bedrijfsleven..
het is geen belachelijke keuze, want het is niet te combineren. een dag heeft geen 40 uur maar maar 24, dus je moet kiezen tussen bij de kinderen blijven CQ kinderen nemen en een topbaan in het bedrijfsleven. wil je een topbaan en heb je kinderen dan zul je je man moeten vragen om thuis te blijven :). zo simpel is het :D.
Een gedicht over Maanvis
pi_86529316
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het is geen belachelijke keuze, want het is niet te combineren. een dag heeft geen 40 uur maar maar 24, dus je moet kiezen tussen bij de kinderen blijven CQ kinderen nemen en een topbaan in het bedrijfsleven. wil je een topbaan en heb je kinderen dan zul je je man moeten vragen om thuis te blijven :). zo simpel is het :D.
De mannen die dat voor hun vrouw doen zijn op een paar handen te tellen..

En DAAR ligt dus het probleem.. heus niet bij de vrouwen die best meer dan fulltime willen werken..

pi_86529521
Ben ik deels met je eens Maanvis. Zoals we in onze huidige cultuur leven is het inderdaad het geval. Rolpatronen zijn extreem moeilijk te veranderen en ik heb alle respect voor vrouwen die thuis blijven met kinderen, of parttime gaan werken. Misschien dat ik dat ook wel ga doen mocht ik een kind krijgen, ondanks het feit dat ik me dat nu niet kan voorstellen. Maar het is ook wat in onze maatschappij verwacht wordt en als je daarvan afwijkt, ben je harteloos of geef je ineens niet meer om je kinderen. Bullshit.

Wat ik al eerder zei, als er meer flexibiliteit zou komen in het huidige stelsel, ben ik van mening dat een vrouw zowel een toppositie kan innemen als een gezin kan runnen mits de taken 50 - 50 verdeeld worden met haar ega en kinderopvang beter en flexibeler zou zijn. Maar dan moet de vrouw (en haar man) wel willen natuurlijk :) Als iemand kiest voor het huidige patroon dan is daar helemaal niets mis mee, maar de vrouwen die wél willen, daar moeten eerst een aantal practische en maatschappelijke zaken structureel voor veranderen.
  vrijdag 17 september 2010 @ 11:15:25 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86529582
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:08 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

Alleen al in mijn kennissenkring kom ik handen tekort om deze mannen te tellen :).

quote:
En DAAR ligt dus het probleem.. heus niet bij de vrouwen die best meer dan fulltime willen werken..
Dan heb je toch een probleem in je relatie lijkt me, bovendien voordat je kinderen neemt bespreek je dit soort dingen toch? En kun je daarin elkaar niet vinden dan kun je daar toch ook conclusies uit trekken?
Dat hoeft toch niet op de maatschappij afgeschoven te worden?
Een gedicht over Maanvis
pi_86529804
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Alleen al in mijn kennissenkring kom ik handen tekort om deze mannen te tellen :).
[..]

Dan heb je toch een probleem in je relatie lijkt me, bovendien voordat je kinderen neemt bespreek je dit soort dingen toch? En kun je daarin elkaar niet vinden dan kun je daar toch ook conclusies uit trekken?
Dat hoeft toch niet op de maatschappij afgeschoven te worden?
HO.. JIJ gaat nu wel heel snel..

1. Kinderen neem je niet.. die krijg je..
Meestal overleg je of je ze wil, of niet. maar ook dit kan gaandeweg je relatie veranderen...
2. Waarom zou er iets mis zijn met je relatie als een man vind dat hij de kost winnaar moet zijn?
Tot recentelijk was dit nou eenmaal zo.. En er zijn echt nog heeeel veel mannen die dat vinden hoor. Hoger en laag opgeleid.. Bovendien, hoe beslis je welke carriere belangrijker is?
3. Verwachtings patronen worden opgelegd vanuit de maatschappij.
Tegen de stroom inzwemmen is nou eenmaal iets moeilijker. ( Niet onmogelijk) Vrouwen die hun kinderen 5 dagen in de week niet zien worden raar aangekeken, waar het voor een man "normaal' is.. ( ondanks het "wie is toch die man" -spotje)

vrijdag 17 september 2010 @ 11:22:54 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86529826
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:13 schreef Vogue het volgende:
Ben ik deels met je eens Maanvis. Zoals we in onze huidige cultuur leven is het inderdaad het geval. Rolpatronen zijn extreem moeilijk te veranderen en ik heb alle respect voor vrouwen die thuis blijven met kinderen, of parttime gaan werken. Misschien dat ik dat ook wel ga doen mocht ik een kind krijgen, ondanks het feit dat ik me dat nu niet kan voorstellen. Maar het is ook wat in onze maatschappij verwacht wordt en als je daarvan afwijkt, ben je harteloos of geef je ineens niet meer om je kinderen. Bullshit.
Het betekent niet dat je niet meer om je kinderen geeft, het betekent dat je je persoonlijke ontwikkeling hoger op de prioriteitenlijst hebt staan, misschien zelfs hoger dan die van je kinderen :0.

quote:
Wat ik al eerder zei, als er meer flexibiliteit zou komen in het huidige stelsel, ben ik van mening dat een vrouw zowel een toppositie kan innemen als een gezin kan runnen mits de taken 50 - 50 verdeeld worden met haar ega en kinderopvang beter en flexibeler zou zijn. Maar dan moet de vrouw (en haar man) wel willen natuurlijk :) Als iemand kiest voor het huidige patroon dan is daar helemaal niets mis mee, maar de vrouwen die wél willen, daar moeten eerst een aantal practische en maatschappelijke zaken structureel voor veranderen.
Het probleem is dat in leidinggevende en andere hoge functies een zekere mate van beschikbaarheid wordt verwacht. Bij calamiteiten moet er meteen ingesprongen worden, dat is nou eenmaal de aard van de werkzaamheden. Parttime werken is dan ook al helemaal lastig in deze en als dergelijke zaken te lang blijven liggen is dat negatief voor het bedrijfsresultaat. Dus de parttimer/thuiswerker in kwestie zal hiervoor een oplossing moeten bedenken :).
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 17 september 2010 @ 11:28:29 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86530031
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:22 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

HO.. JIJ gaat nu wel heel snel..

1. Kinderen neem je niet.. die krijg je..
Meestal overleg je of je ze wil, of niet. maar ook dit kan gaandeweg je relatie veranderen...
Een kind is meestal een bewuste keuze. Geen ongelukje!

quote:
2. Waarom zou er iets mis zijn met je relatie als een man vind dat hij de kost winnaar moet zijn?
Tot recentelijk was dit nou eenmaal zo.. En er zijn echt nog heeeel veel mannen die dat vinden hoor. Hoger en laag opgeleid.. Bovendien, hoe beslis je welke carriere belangrijker is?
Jij zegt net dat de mannen niet willen wijken en dat daar wat aan moet gebeuren. Mij lijkt het dat je als je dit als vrouw belangrijk vindt dat je dan geen relatie met zo'n man moet nemen.

quote:
3. Verwachtings patronen worden opgelegd vanuit de maatschappij.
Tegen de stroom inzwemmen is nou eenmaal iets moeilijker. ( Niet onmogelijk) Vrouwen die hun kinderen 5 dagen in de week niet zien worden raar aangekeken, waar het voor een man "normaal' is.. ( ondanks het "wie is toch die man" -spotje)
Het is de verwachting van de maatschappij dat je er als ouders bent voor je kinderen, en of dat nou de man of de vrouw is kan de maatschappij hoegenaamd geen zak schelen.
Een gedicht over Maanvis
pi_86530072
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:22 schreef Maanvis het volgende:

Het betekent niet dat je niet meer om je kinderen geeft, het betekent dat je je persoonlijke ontwikkeling hoger op de prioriteitenlijst hebt staan, misschien zelfs hoger dan die van je kinderen :0.

Waarom moet het ten koste van zijn? Waarom is dat zo ingesleten? Conclusie die ik hier uit trek is dat kinderen minder kans maken op een optimale persoonlijke ontwikkeling als de vrouw een toppositie bekleedt en fulltime werkt. Als de omstandigheden goed zijn, hoeft dat helemaal niet zo te zijn.

quote:
Het probleem is dat in leidinggevende en andere hoge functies een zekere mate van beschikbaarheid wordt verwacht. Bij calamiteiten moet er meteen ingesprongen worden, dat is nou eenmaal de aard van de werkzaamheden. Parttime werken is dan ook al helemaal lastig in deze en als dergelijke zaken te lang blijven liggen is dat negatief voor het bedrijfsresultaat. Dus de parttimer/thuiswerker in kwestie zal hiervoor een oplossing moeten bedenken :).
Parttime werken en een toppositie bekleden gaan niet samen, ben ik met je eens.
  vrijdag 17 september 2010 @ 11:34:21 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86530251
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:29 schreef Vogue het volgende:

[..]

Waarom moet het ten koste van zijn? Waarom is dat zo ingesleten? Conclusie die ik hier uit trek is dat kinderen minder kans maken op een optimale persoonlijke ontwikkeling als de vrouw een toppositie bekleedt en fulltime werkt. Als de omstandigheden goed zijn, hoeft dat helemaal niet zo te zijn.
[..]
Het gaat ten koste van omdat kinderen opvoeden tijd kost en er maar 24 uur in een dag zitten. En als je je kinderen wegbrengt dan is er niet 1 ouder die onverdeelde aandacht voor je kind heeft maar dan zitten er een hoop kinderen per begeleidster :).
Een gedicht over Maanvis
pi_86530253
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:08 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

Dan zul je als toekomstige topvrouw moeten zeggen dat je niet met die vent doorgaat.

Achter elke topman staat een sterke vrouw, blijkbaar moeten vrouwen die aan de top willen komen gewoon harder zijn qua relatiekeuze.

Daarnaast zijn er bijster weinig topmannen die er ook nog een sterk gezinsleven op na houden, zoals de meeste vrouwen dat iig voor zich zien. Het is eerder in de trand van: "wie is die man die op zondags het vlees komt snijden?"

Scheephouwer van KPN zei ooit in een lezing waar ik bij zat: Als je niet wilt dat je je op je 50ste afvraagt waarom je niet die top-positie hebt bereikt, dan moet je alles opzij zetten om dat te bereiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')