oa. door de media, soms zijn het burgemeesters, opiniepijlers, advocaten, journalisten, academici, politici etcquote:Op vrijdag 17 september 2010 18:09 schreef 1453 het volgende:
[..]
De jood zet de westerling op tegen de moslim via manipulatieve media die ze in control hebben.
Ik kan er ook niet veel aandoen dat die leraren van tegenwoordig de grammatica slecht uitleggen. Bij elke zin ben ik aan het twijfelen of ik eht wel goed schrijf, maargoed volgensmij snappen jullie wel wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 17 september 2010 17:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Noksala is een zeer slechte taalontwikkeling, ja. In het Afrikaans.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_grammaticaquote:Op vrijdag 17 september 2010 18:30 schreef noksala het volgende:
[..]
Ik kan er ook niet veel aandoen dat die leraren van tegenwoordig de grammatica slecht uitleggen. Bij elke zin ben ik aan het twijfelen of ik eht wel goed schrijf, maargoed volgensmij snappen jullie wel wat ik bedoel.
Ben trouwens een jongen.
Verplichten de joden ook Marokkaanse jongeren om in groepjes bij elkaar te hangen en Nederlanders te terroriseren? Moeten Marokkanen soms van de Joden tasjes roven van jonge vrouwen? Is het falen van veel Marokkanen op school een Joods complot waarin ook veel (Joodse) leraren betrokken zitten? Al heeft een Marokkaan alle vragen goed, krijgt hij dan toch een 3?quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:09 schreef 1453 het volgende:
[..]
De jood zet de westerling op tegen de moslim via manipulatieve media die ze in control hebben.
Dat is dus ook vast een Joods complot. Ze hebben je expres slecht Nederlands geleerd zodat je later geen sollicitatiebrieven kunt schrijven.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:30 schreef noksala het volgende:
[..]
Ik kan er ook niet veel aandoen dat die leraren van tegenwoordig de grammatica slecht uitleggen. Bij elke zin ben ik aan het twijfelen of ik eht wel goed schrijf, maargoed volgensmij snappen jullie wel wat ik bedoel.
Ben trouwens een jongen.
Ik heb het niet over bepaalde sociologische problemen die er zijn. Ze financieren en steunen bv geert wilders, die vervolgens marokkanen in verband brengt met terroristen. In samenwerking met de media lanceren ze hun volgende stereotype: maroc straatterroristen. Die vervolgens gebruikt worden door figuren als jij, snap je de manipulatie. Je vergelijkt een stel hangjeugd niet met terroristen. Vervolgens zeg je dat het de islam is waardoor ze zich misdragen en de evil cirkel is rond. Dit gebeurt continu sinds 9/11 om figuurtjes als jij te hersenspoelen en te laten haten.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Verplichten de joden ook Marokkaanse jongeren om in groepjes bij elkaar te hangen en Nederlanders te terroriseren? Moeten Marokkanen soms van de Joden tasjes roven van jonge vrouwen? Is het falen van veel Marokkanen op school een Joods complot waarin ook veel (Joodse) leraren betrokken zitten? Al heeft een Marokkaan alle vragen goed, krijgt hij dan toch een 3?![]()
![]()
Steek de hand toch in eigen boezem en dan is het helemaal niet zo moeilijk waarom Nederlanders zo langzamerhand (na 30 jaar) genoeg krijgen van Marokkanen.
De reden dat de islam in verband gebracht wordt met terrorisme is dat het overgrote deel van de aanslagen door moslims gepleegd wordt! Ook voordat Wilders in opkomst was of in landen waar ze nog nooit van Wilders gehoord hebben wordt die associatie gemaakt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:52 schreef 1453 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over bepaalde sociologische problemen die er zijn. Ze financieren en steunen bv geert wilders, die vervolgens marokkanen in verband brengt met terroristen. In samenwerking met de media lanceren ze hun volgende stereotype: maroc straatterroristen. Die vervolgens gebruikt worden door figuren als jij, snap je de manipulatie. Je vergelijkt een stel hangjeugd niet met terroristen. Vervolgens zeg je dat het de islam is waardoor ze zich misdragen en de evil cirkel is rond. Dit gebeurt continu sinds 9/11 om figuurtjes als jij te hersenspoelen en te laten haten.
quote:Op donderdag 16 september 2010 23:37 schreef Impulse2010 het volgende:
[..]
Ja, klopt helemaal. Maar ze kopieren gewoon gedrag van anderen omdat ze ergens bij willen horen als je het mij vraagt. Net zoals ieder ander 16 jarig ventje doet.
Ik neem aan dat jij bent opgegroeid in een omgeving waar menig welverdiende beuk werd uitgedeeld. Dat zou meteen verklaren waarom je zulk beroerd Nederlands schrijft.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:32 schreef Impulse2010 het volgende:
Deze zelfde chick is er ook gewoon zo 1 die als ze haar tas ergens neerzet en een buitenlander die loopt langs dat ze dan dr hand op de tas legt en heel overdreven achterdochtig diegene aan en na gaat lopen gapen. Zo dom.
En dan zeker gaan zeggen: zie je wel, zie je wel! als er een keer iemand beledigd of boos word en haar een welverdiende beuk op dr smoel geeft.
Wat zijn dat voor architectonische rariteiten?quote:
Jouw collega, die zo vreselijk bekrompen en bevooroordeeld is, eet dus wel vrijwillig bij een kebabzaak? Was de eigenaar daarvan dan een blonde Dirk?quote:Op donderdag 16 september 2010 23:16 schreef Impulse2010 het volgende:
Vandaag was ik met een collega aan het winkelen.
we stopten bij een kebab tentje om ff wat te eten.
Er zaten een stuk of 6 jongens van een jaar of 16 op een bankje wat te eten. Marrokanen, petjes, lacoste tasjes, nickelson jasjes, gladjanusjes zeg maar. Ze waren aan het eten en beetje lachen onderling, in hun taal aan het praten en ze trokken wel de aandacht zeg maar.
Mijn collega zei tegen iemand: mag ik je wat vragen, (ging over het eten).
Ze keek al een beetje vies naar het groepje.
Op een gegeven moment gingen ze aanstalten maken om weg te gaan en ze stonden op met wat geroezemoes, liepen nogal breed en stoer door de zaak en terwijl ze langs ons liepen zei eentje tegen mijn collega; mij mag je wel wat vragen? terwijl de rest een beetje giechelde. en weg waren ze.
Mijn collega; (zodat de hele zaak het kon horen) Kijk, ik hoop dus niet dat mijn kinderen later zo worden he, mensen uitlokkend, lastigvallend, met een groep, vreselijk lijkt me dat, nee , ik kan er niet met mijn hoofd bij, bla bla bla.
Ik was even stil want.... ik had toch iets heel anders gezien??? Een groepje pubers die met koopavond ergens wat aten en een beetje op een kinderachtige manier de aandacht van een meisje probeerden te trekken?? dat zei ik dus.... tegen haar.
Nou dan had ik echt poep in mijn ogen hoor, en dat had ik echt niet goed ingeschat, en deze jongens zouden nooit iets bereiken, nooit integreren.
Ik vond het zo belachelijk
!!!
Alleen omdat ze marrokkanen waren, want als het nederlandse luidruchtige ventjes waren dan zou niemand er wat van zeggen.
En nee, ik ben geen linkse trut want ik heb ook een grafhekel aan vervelende buitenlandse jongens met een te grote bek en arrogante houding, maar het lijkt wel of tegenwoordig die mensen geen kik meer mogen geven of het wordt al verkeerd opgevat
!!!!
wou ik ff kwijt.
Hoezo jullie? Er zijn ook genoeg pauperautochtonen, ben jij verantwoordelijk voor hun gedrag?quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik haat overigens helemaal niemand, maar het idee dat de Joden verantwoordelijk zijn voor het negatieve beeld dat Nederlanders hebben van moslims en Marokkanen in het bijzonder is gewoon onzin. Jullie zelf zijn daar verantwoordelijk voor door jullie eigen gedrag.
Wie zegt dat ze niet hetzelfde gereageerd zou hebben op een gelijksoortig groepje Nederlands tuig?quote:Op donderdag 16 september 2010 23:16 schreef Impulse2010 het volgende:
Mijn collega; (zodat de hele zaak het kon horen) Kijk, ik hoop dus niet dat mijn kinderen later zo worden he, mensen uitlokkend, lastigvallend, met een groep, vreselijk lijkt me dat, nee , ik kan er niet met mijn hoofd bij, bla bla bla.
Alleen omdat ze marrokkanen waren, want als het nederlandse luidruchtige ventjes waren dan zou niemand er wat van zeggen.
Iemand een 'beuk op de smoel' geven omdat ze iemand anders achterdochtig aankijkt is welverdiend?quote:Op donderdag 16 september 2010 23:32 schreef Impulse2010 het volgende:
Deze zelfde chick is er ook gewoon zo 1 die als ze haar tas ergens neerzet en een buitenlander die loopt langs dat ze dan dr hand op de tas legt en heel overdreven achterdochtig diegene aan en na gaat lopen gapen. Zo dom.
En dan zeker gaan zeggen: zie je wel, zie je wel! als er een keer iemand beledigd of boos word en haar een welverdiende beuk op dr smoel geeft.
Ken je het goed-autochtoonse standaard-zinnetje "ja, maar jij bent een uitzondering"? Of "jij bent anders"?quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:16 schreef Aloulou het volgende:
Feit is dat je voor veel Nederlanders zolang je een kleurtje hebt gewoon per definitie allochtoon bent en blijft, je kinderen ook en kleinkinderen etc. Ben je zwaar verkaasd en ga je met de meute mee dan wordt gezegd: "hij is wel een goede/goed aangepaste!". Met andere woorden, je wordt niet voor vol Nederlander aangezien maar mag van geluk spreken dat je toch wel wordt goedgekeurd en niet zo bent als de "rest van je soorgenootjes". Hier hebben we het dan over iemand die halfbloedje, kwart of derde generatie "allochtoon" is waarvan alleen zijn opa en oma buiten Europa zijn geboren. Enkel en alleen omdat men niet room blank is of Henk en Anita heet. Daar is het voorbeeld van de TS er ook weer eentje van.
Zelfs de meest verkaasde indo's hebben hier last van als ze opeens ontdekken dat wanneer ze in een dronken bui overlast geven zij worden weggezet als "buitenlander"
Ja, draai het om. Feit is ook dat ze zichzelf als allochtoon zien en daarom alle commentaar op discriminatie gooien, terwijl het in het voorbeeld van de OP ging op commentaar op onaangepast gedrag van een groep jongeren. En zoals je al ziet, ziet TS dit direct als discriminerend, omdat het allochtone jongeren zijn.quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:16 schreef Aloulou het volgende:
Feit is dat je voor veel Nederlanders zolang je een kleurtje hebt gewoon per definitie allochtoon bent en blijft, je kinderen ook en kleinkinderen etc. Ben je zwaar verkaasd en ga je met de meute mee dan wordt gezegd: "hij is wel een goede/goed aangepaste!". Met andere woorden, je wordt niet voor vol Nederlander aangezien maar mag van geluk spreken dat je toch wel wordt goedgekeurd en niet zo bent als de "rest van je soorgenootjes". Hier hebben we het dan over iemand die halfbloedje, kwart of derde generatie "allochtoon" is waarvan alleen zijn opa en oma buiten Europa zijn geboren. Enkel en alleen omdat men niet room blank is of Henk en Anita heet. Daar is het voorbeeld van de TS er ook weer eentje van.
Zelfs de meest verkaasde indo's hebben hier last van als ze opeens ontdekken dat wanneer ze in een dronken bui overlast geven zij worden weggezet als "buitenlander"
'Ze zien zichzelf als allochtoon' omdat 'ze' in die kwalificaties zijn gaan geloven. Hier worden de 'allochtonen' gezien als 'de allochtoon' en in het vader- of moederland gezien als 'de Nederlander'. Krankzinnig eigenlijk, maar goed.quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:59 schreef Gia het volgende:
Ja, draai het om. Feit is ook dat ze zichzelf als allochtoon zien en daarom alle commentaar op discriminatie gooien, terwijl het in het voorbeeld van de OP ging op commentaar op onaangepast gedrag van een groep jongeren. En zoals je al ziet, ziet TS dit direct als discriminerend, omdat het allochtone jongeren zijn.
Sowieso zouden die 2 begrippen niet eens een rol moeten spelen in dit verhaal.quote:Als je twee groepen jongeren vergelijkt en ze vertonen hetzelfde ongewenste gedrag, dan is commentaar op de autochtone groep uiteraard terecht, want ze misdragen zich toch ook. Maar commentaar op de allochtone groep is vooral vanwege het feit dat ze allochtoon zijn. Het slechte gedrag speelt dan geen rol, want dat komt omdat ze zich ongewenst voelen.
Het is niet ongewoon dat groepen zich gaan gedragen naar de vooroordelen.quote:Kijk, en dat vind ik nou bullshit. Je ziet dergelijk macho gedrag bij jongeren van alle culturen, dat hoort bij de leeftijd, vinden ze stoer enz.... maar kom a.u.b. niet aan met het smoesje dat het de schuld van de maatschappij is, want dan is dat in het geval van de autochtone ettertjes toch ook zo....
Voortaan maar met de tieten achteruit en met de neus uit de wind lopen. Dat scheelt al de helft.quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:43 schreef Impulse2010 het volgende:
TS is NIET Marrokkaans ik kom uit een West Europees land...
En idd, er zijn genoeg meiden die lopen met een uitdagende blik en wiegende kont langs een groepje, tieten vooruit neus in de wind en dan gaan ze lopen zeuren dat ze worden nageroepen.
De titel was eigenlijk; vooroordelen onder jongeren. maar iemand wist het beter en heeft het veranderd zie ik.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:13 schreef druide het volgende:
Terwijl de TS in de titel spreekt over allochtonen, spreekt ze in het bericht zelf over marokkanen. Ook veel reageerders spreken marokkanen. Zien jullie dat als synoniemen? Waar positioneren jullie Antillianen, Turken en Surinamers?
Allochtoon is een feit indien je CBS definitie hanteert. Maar dat staat niet synoniem aan buitenlander, misverstand wat vaak in hoofden van velen te vinden is. Veel Nederlanders echter, en daar ben jij er zeker eentje van, blijven ze sowieso als buitenlander zien zolang je teveel pigment in je huid hebt zitten, of ogen of haren. Dus iemand is bijvoorbeeld helemaal geen allochtoon (CBS!), maar wordt wel zo gezien door de Nederlander. Okk... dat hoeft geen probleem te zijn op zich, wel lullig voor die persoon maar thats life.quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, draai het om. Feit is ook dat ze zichzelf als allochtoon zien en daarom alle commentaar op discriminatie gooien...
Jij bent nu linksaf gegaan waar ik rechtdoor ging. Totaal verkeerd begrepen mijn stuk en dit is overbodig.quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:59 schreef Gia het volgende:
Kijk, en dat vind ik nou bullshit. Je ziet dergelijk macho gedrag bij jongeren van alle culturen, dat hoort bij de leeftijd, vinden ze stoer enz.... maar kom a.u.b. niet aan met het smoesje dat het de schuld van de maatschappij is, want dan is dat in het geval van de autochtone ettertjes toch ook zo....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |