abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86519499
Vandaag was ik met een collega aan het winkelen.

we stopten bij een kebab tentje om ff wat te eten.

Er zaten een stuk of 6 jongens van een jaar of 16 op een bankje wat te eten. Marrokanen, petjes, lacoste tasjes, nickelson jasjes, gladjanusjes zeg maar. Ze waren aan het eten en beetje lachen onderling, in hun taal aan het praten en ze trokken wel de aandacht zeg maar.

Mijn collega zei tegen iemand: mag ik je wat vragen, (ging over het eten).

Ze keek al een beetje vies naar het groepje.

Op een gegeven moment gingen ze aanstalten maken om weg te gaan en ze stonden op met wat geroezemoes, liepen nogal breed en stoer door de zaak en terwijl ze langs ons liepen zei eentje tegen mijn collega; mij mag je wel wat vragen? terwijl de rest een beetje giechelde. en weg waren ze.

Mijn collega; (zodat de hele zaak het kon horen) Kijk, ik hoop dus niet dat mijn kinderen later zo worden he, mensen uitlokkend, lastigvallend, met een groep, vreselijk lijkt me dat, nee , ik kan er niet met mijn hoofd bij, bla bla bla.

Ik was even stil want.... ik had toch iets heel anders gezien??? Een groepje pubers die met koopavond ergens wat aten en een beetje op een kinderachtige manier de aandacht van een meisje probeerden te trekken?? dat zei ik dus.... tegen haar.

Nou dan had ik echt poep in mijn ogen hoor, en dat had ik echt niet goed ingeschat, en deze jongens zouden nooit iets bereiken, nooit integreren.

Ik vond het zo belachelijk
!!!

Alleen omdat ze marrokkanen waren, want als het nederlandse luidruchtige ventjes waren dan zou niemand er wat van zeggen.

En nee, ik ben geen linkse trut want ik heb ook een grafhekel aan vervelende buitenlandse jongens met een te grote bek en arrogante houding, maar het lijkt wel of tegenwoordig die mensen geen kik meer mogen geven of het wordt al verkeerd opgevat
!!!!

wou ik ff kwijt.
Wie anderen overwint is sterk, wie zichzelf overwint is machtig....
pi_86519573
Ik had een vooroordeel maar die is nu verdwenen.. Jongeren moeten meer Nederlands krijgen :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_86519644
jaaa leuk :O
pi_86519766
Nee hoor eens een mocro altijd een mocro O~)
shoarma is lekker
pi_86519816
Je verhaal is overigens echt dom :')
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_86519899
Klinkt inderdaad niet heel verkeerd ofzo. Ik erger me ook aan die gasten, of chicks, die keihard in het ov staan te schreeuwen en dergelijke, maar deze situatie komt niet echt zo over.. maarja, het zijn mocro's he.
pi_86519945
Weet je wat het is, als deze jongens dus continu zo worden aangesproken terwijl ze pas 16 zijn en waarschijnlijk hier geboren en getogem kan ik wel begrijpen dat ze op den duur schijt krijgen aan die zeurende saaie bevooroordeelde nederlanders.

Mensen moeten eens verder kijken dan alleen de petjes en de wolla wolla.

Wij hebben ook slang en stopwoorden en onze eigen kledingstijl en zij ook! Ik vind het ook niet klinken en bij mij triggerd het ook iets... onverdraagzaams maar toch moet er meer onderscheid gemaakt worden tussen echte rotte appels en baldadige jongeren, wat iedere cultuur heeft!!!
pi_86519980
Idd Nederland is ook een achterlijke naam daar kunnen we toch wel wat anders van maken ?
Iets uitnodigender, en die vlag tering kom op 3 kleuren :')
Bijna racistisch
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 16 september 2010 @ 23:29:13 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_86520027
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:28 schreef Geerd het volgende:
Idd Nederland is ook een achterlijke naam daar kunnen we toch wel wat anders van maken ?
Iets uitnodigender, en die vlag tering kom op 3 kleuren :')
2 kleuren, he.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_86520029
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:27 schreef Impulse2010 het volgende:
Weet je wat het is, als deze jongens dus continu zo worden aangesproken terwijl ze pas 16 zijn en waarschijnlijk hier geboren en getogem kan ik wel begrijpen dat ze op den duur schijt krijgen aan die zeurende saaie bevooroordeelde nederlanders.

Wij hebben ook slang en stopwoorden en onze eigen kledingstijl en zij ook! Ik vind het ook niet klinken en bij mij triggerd het ook iets... onverdraagzaams maar toch moet er meer onderscheid gemaakt worden tussen echte rotte appels en baldadige jongeren, wat iedere cultuur heeft!!!
Wat ben je toch een schatje zeg! Maar zo werkt het vaak niet, jammer maar helaas.
pi_86520032
En zo zie je maar weer, en achteraf klagen als ze een paar goede klappen krijgt.
  donderdag 16 september 2010 @ 23:29:28 #12
307755 Draai_kont
Nee heb je, ja kun je krijgen.
pi_86520040
n beetje vaag beschreven..
Op woensdag 18 augustus 2010 15:37 schreef Schenkstroop het volgende:
Als een vrouw zich als een eikel gedraagt mag je dr als een eikel behandelen. gelijke rechten enzo.
pi_86520044
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:27 schreef Impulse2010 het volgende:

Als je anders bekeken wil worden dan met iemand met een petje en wolla wolla draag dan ook geen petje en zeg dan ook geen wolla wolla
pi_86520058
Tja, en toch is het wel heel typerend voor dit soort jochies, een beetje tof en bijdehand lopen doen. Dat vind ik vaak eigenlijk nog het vervelendste, dat ze niet echt iets verkeerd doen, maar toch duidelijk de intentie hebben om maar een beetje te kutten. Overigens geldt dit niet alleen voor Marokkaanse jongeren, genoeg Nederlanders die net zo vervelend doen.

Jeugd van tegenwoordig. :N

:P
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_86520071
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

2 kleuren, he.
Jup sorry maja moet kunnen ^O^
Ik zwaai naar dieren.
pi_86520108
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:30 schreef peristilius het volgende:
Tja, en toch is het wel heel typerend voor dit soort jochies, een beetje tof en bijdehand lopen doen. Dat vind ik vaak eigenlijk altijd nog het vervelendste, dat ze niet echt iets verkeerd doen, maar toch duidelijk de intentie hebben om maar een beetje te kutten. Overigens geldt dit niet alleen voor Marokkaanse jongeren, genoeg Nederlanders die net zo vervelend doen.

Zullen we is beginnen bij de ouders :s) ;)
Ik zwaai naar dieren.
pi_86520144
Deze zelfde chick is er ook gewoon zo 1 die als ze haar tas ergens neerzet en een buitenlander die loopt langs dat ze dan dr hand op de tas legt en heel overdreven achterdochtig diegene aan en na gaat lopen gapen. Zo dom.

En dan zeker gaan zeggen: zie je wel, zie je wel! als er een keer iemand beledigd of boos word en haar een welverdiende beuk op dr smoel geeft.
pi_86520180
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:29 schreef Draai_kont het volgende:
n beetje vaag beschreven..
Een draai kont weet dan ook niet wat die wil
Ik zwaai naar dieren.
pi_86520230
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:32 schreef Impulse2010 het volgende:
Deze zelfde chick is er ook gewoon zo 1 die als ze haar tas ergens neerzet en een buitenlander die loopt langs dat ze dan dr hand op de tas legt en heel overdreven achterdochtig diegene aan en na gaat lopen gapen. Zo dom.

En dan zeker gaan zeggen: zie je wel, zie je wel! als er een keer iemand beledigd of boos word en haar een welverdiende beuk op dr smoel geeft.
Dan voelde hij zich toch aangesproken.
Ik zwaai naar dieren.
pi_86520325
als iets geen kleur heeft is het zwart. dat geld dus niet voor wit of ben ik hier gek?............
Rustig aan.
pi_86520375
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:30 schreef peristilius het volgende:
Tja, en toch is het wel heel typerend voor dit soort jochies, een beetje tof en bijdehand lopen doen. Dat vind ik vaak eigenlijk nog het vervelendste, dat ze niet echt iets verkeerd doen, maar toch duidelijk de intentie hebben om maar een beetje te kutten. Overigens geldt dit niet alleen voor Marokkaanse jongeren, genoeg Nederlanders die net zo vervelend doen.

Ja, klopt helemaal. Maar ze kopieren gewoon gedrag van anderen omdat ze ergens bij willen horen als je het mij vraagt. Net zoals ieder ander 16 jarig ventje doet. Kijk, als ze nou iets zeggen wat echt niet kan, of te dichtbij komen ofzo, dan is het volkomen terecht dat je er zo op reageert maar als je op iedere slak zout gaat leggen dan maak je de kloof alleen maar groter en kunnen we nooit normaal naast elkaar leven. Geloof me, liever had ik een Nederland wat Nederlands was. Maar dat is het helaas niet. Ga dan geen problemen creeren of groter maken omdat je je kortzichtigheid niet opzij kan zetten.

Vroeg of laat zullen zoveel mensen moeten gaan beseffen dat deze mensen niet weggaan. En dat ze nooit Henk zullen heten, nooit naar een hardcore feest gaan en altijd Ramadam zullen doen, Wolla zeggen en hun geloof blijven aanhangen.

Pak de slechten aan en laat de rest leven.
pi_86520387
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:36 schreef kingtoppie het volgende:
als iets geen kleur heeft is het zwart. dat geld dus niet voor wit of ben ik hier gek?............
Nee lees maar terug :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_86520478
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:33 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dan voelde hij zich toch aangesproken.
Nou nee eerder beledigd. En terecht.
pi_86520554
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:37 schreef Impulse2010 het volgende:

[..]

Ja, klopt helemaal. Maar ze kopieren gewoon gedrag van anderen omdat ze ergens bij willen horen als je het mij vraagt. Net zoals ieder ander 16 jarig ventje doet. Kijk, als ze nou iets zeggen wat echt niet kan, of te dichtbij komen ofzo, dan is het volkomen terecht dat je er zo op reageert maar als je op iedere slak zout gaat leggen dan maak je de kloof alleen maar groter en kunnen we nooit normaal naast elkaar leven. Geloof me, liever had ik een Nederland wat Nederlands was. Maar dat is het helaas niet. Ga dan geen problemen creeren of groter maken omdat je je kortzichtigheid niet opzij kan zetten.

Vroeg of laat zullen zoveel mensen moeten gaan beseffen dat deze mensen niet weggaan. En dat ze nooit Henk zullen heten, nooit naar een hardcore feest gaan en altijd Ramadam zullen doen, Wolla zeggen en hun geloof blijven aanhangen.

Pak de slechten aan en laat de rest leven.
Mee eens maar der mag wel wat medewerking zijn :Y
Ik zwaai naar dieren.
pi_86520595
Voorlopig treft je collega de juiste Marokkanen, maar als ze zo door blijft gaan zal ze ooit een groepje tegen komen die haar mooi een goede les zullen leren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')