Ik vetrouw geen enkele lijst waar de mops boven andere honden staat
Naja anyway, of de poedel nou eerste of tweede staat, slim issie ieg
Ik moet altijd lachen als ik de slimheid van mijn honden test, want het verschilt echt op elk vlak van hond tot hond.
Sjon is gewoon dom en jong en wild en roekeloos.
Billy kan heel goed dingen leren maar hij moet altijd door een bepaalde bariere heen.
Soms moet je dingen duizend keer uitleggen en proberen, maar als ie t eenmaal kan dat doet ie niks liever.
Chico is totaal niet geinteresseerd, maar wel in het lekkers.
Ik was es met Billy bezig met hem tussen mijn benen door te laten lopen.
Hij deed het pertinent niet. Chico lag op de bank en keek er naar en stond na een paar minuten zuchtend op, liep tussen mn benen door en kwam een snackje halen, en keek echt zo naar Billy van damn, is dat zo moeilijk of wat blondy
Zelfde met zo een otterson puzzle.
De chihuahua's liepen dr meteen van weg. Billy gaat als een wilde te keer met dat ding maar krijgt dr niks uit van gekkigheid, en Chico, die kijkt, schuift al die dingen open, pakt de blokjes er uit en eet m leeg, zonder aarzelen.
Maar in principe doet Chico gewoon niks op commando, niet eens zitten, en komen ook alleen maar als ie toch al toevallig mijn kant op aan het lopen was
Ik doe ook wel es snacks onder bekertjes.
Billy gaat dr omheen springen en piepen en doet maar wat. Chico mept ze om en eet t op. De chi's lopen meteen weg. En Sjon, die topper, die pakt zo een bekertje helemaal diep in zn bek, en staat vervolgens met een bekertje in zn bek te gillen en te stressen omdat ie zo het snackje niet op kan eten
Om vervolgens herhaaldelijk met beker en al te proberen om het snoepje op te eten.
Tot ie zowat stikt in de beker en ik in moet grijpen

Maar Karel en Kees luisteren bv wel heel goed naar alle basisdingen.
Die volgen goed blindelings commando's op. Maar dat vind ik persoonlijk niet echt slimheid.
Frits was wel slim op zijn eigen manier, die kreeg alles gedaan bij iedereen, tot nep hinken en gillen aan toe als ie niet wilde lopen