quote:Neem de snelle forensenboot van de London Eye naar Woolwich en kom langs Embankment, The City, The Tower, Canary Wharf, Greenwich, The O2, Thames Barrier, Firepower Museum in Woolwich en nog veel meer. £12 voor een dag op de rivier.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:59 schreef KingLysandus het volgende:
Weten jullie nog meer te doen? Big Ben en zo heb ik al vaak genoeg gezien.
Iets dat minder toeristisch is maar wel leuk.
quote:Notting Hill is wel redelijk gehyped voor toeristen, maar die zien eigenlijk enkel Portobello Road. De rest van NH is IMHO leuker en goed te doen.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:47 schreef DUK het volgende:
Portobello Road en Notting Hill in het algemeen is IMO een beetje gehyped.
Borough Market is erg leuk daarentegen.
quote:www.ticketmaster.co.uk gewoon (wel geen discount en ze staan er niet allemaal op). Je hebt ook nog seetickets e.d.Op zondag 24 oktober 2010 17:46 schreef rene90 het volgende:
Is er een betrouwbare site waar je tickets voor musicals kan boeken in Londen?
quote:Palace of Westminster (aka Big Ben, Houses of Parliament, Westminster PalaceOp maandag 25 oktober 2010 14:03 schreef Bryan181 het volgende:
Wat moet ik beslist doen in mijn 2 dagen London? Is zo'n hop on hop off aan te raden?
quote:Lastminute.com is altijd betrouwbar en vrij goedkoop.Op zondag 24 oktober 2010 17:46 schreef rene90 het volgende:
Is er een betrouwbare site waar je tickets voor musicals kan boeken in Londen?
quote:St Cristophers inn.Op woensdag 27 oktober 2010 15:58 schreef Biertjuhhhh het volgende:
ben van plan om 15-18 november londen een beetje te gaan verkennen alleen, iemand nog een leuk hostel wat aan te raden is ?
quote:Vergeef me, maar wat is One New Change?Op donderdag 28 oktober 2010 13:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat vinden de mede londenaars hier eigenlijk van One New Change? Dat joekel van een ding bij de St.Paul? Ga er dit weekend maar eens heen ben benieuwd hoe groot het is.
quote:Het is het grootste nieuwe winkel centrum in Londen?Op donderdag 28 oktober 2010 14:04 schreef RD4 het volgende:
[..]
Vergeef me, maar wat is One New Change?
quote:De grootste nieuwe van de afgelopen paar maanden misschien. Het is een kleintje vergeleken met de grootste die ook vrij nieuw is.Op donderdag 28 oktober 2010 14:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is het grootste nieuwe winkel centrum in Londen?
quote:Groter dan de Westfield? Ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval.Op donderdag 28 oktober 2010 14:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is het grootste nieuwe winkel centrum in Londen?
quote:Ik heb de vertaling verkeerd begrepenOp donderdag 28 oktober 2010 14:25 schreef Individual het volgende:
Bluewater is de grootste met de meeste winkels (350) en grootste vloeroppervlak 155000 m2.
Daar is deze met 60 winkels niets bij..
quote:En waarom registreer je je om daarna alleen zo'n nutteloze post te posten?Op donderdag 28 oktober 2010 19:26 schreef GamersUnited_ het volgende:
Ik hou meer van de lekkere vakanties.. all-inclusive, hotel aan de zee, met zwembad, lekker hoor.
Maar, dit is niet echt iets voor kinderen zoals ik denk ik.
quote:Welk hotel?Op donderdag 28 oktober 2010 20:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Oh fijn, m'n gratis bedje +2 kan niet doorgaan door verbouwingen in het hoteloverpriced hotelkamers verder
.
quote:Queens Park Hotel, in Bayswater. Heb daar gewerkt maar het is er nou te druk om een kamer voor weinig te boeken, aldus de manager.
quote:http://www.timeout.com/lo(...)-12-02T00%3A00%3A00ZOp donderdag 28 oktober 2010 21:49 schreef Lindstrøm. het volgende:
Weet iemand of er wat goede concerten/activiteiten zijn op 2-5 december?
quote:Wil eigenlijk naar Pendulum.. dat moet echt geweldig zijn met zoveel mensenOp donderdag 28 oktober 2010 22:01 schreef Monopoly_Man het volgende:
[..]
http://www.timeout.com/lo(...)-12-02T00%3A00%3A00Z
http://www.timeout.com/lo(...)-12-03T00%3A00%3A00Z
http://www.timeout.com/lo(...)-12-04T00%3A00%3A00Z
Arcade Fire lijkt me wel leuk?
quote:Is Bluewater een beetje makkelijk te bereiken? Ik las dat met de auto stukken makkelijker is.Op donderdag 28 oktober 2010 14:25 schreef Individual het volgende:
Bluewater is de grootste met de meeste winkels (350) en grootste vloeroppervlak 155000 m2.
Daar is deze met 60 winkels niets bij..
quote:Heb net even de rules of conduct gelezen. Vind dat best ver gaan, niet vloeken, no baseball caps, no hoodies. PfftOp donderdag 28 oktober 2010 23:44 schreef Individual het volgende:
De paar keer dat ik er was was ik idd met de auto. Lang geleden ook.
Niet makkelijk, maar: http://www.bluewater.co.uk/content/public
In Bluewater hebben ze 'rules of conduct'; geen hoodies.
Westfield is per tube bereikbaar en bijna net zo groot.
Het is flink in het nieuws geweest, maar gezien de Kentish chavs die er omheen wonen geen overbodige luxe. Het is een familie winkelcentrum, geen hangplaats voor chavs die door verveling mensen gaan lastigvallen. Ik neem aan dat als je netjes met de familie aan het winkelen bent een baseball cap geen probleem is. Het is een mechanisme om chavs en pikeys te kunnen verwijderen.quote:Op donderdag 28 oktober 2010 23:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb net even de rules of conduct gelezen. Vind dat best ver gaan, niet vloeken, no baseball caps, no hoodies. Pfft
Lees het topic even door.quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:20 schreef Arboxx het volgende:
17 december tot en met 19 december: weekend London gepland voor twee personen.
Is Londen dan al in kerstsfeer?
Wat raden jullie persoonlijk aan om te bezoeken?
De 3-days-anytime-travel-card: Gewoon op een metrostation kopen of online?
Lady Gaga concert is er dan: 200,00 voor een kaartje; laat dan maar zitten
Check de OP: Neem een Oyster Card. Verder is Londen dan op de piek van de kerstsfeer, daarna loopt de stad langzaam leeg.quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:20 schreef Arboxx het volgende:
17 december tot en met 19 december: weekend London gepland voor twee personen.
Is Londen dan al in kerstsfeer?
Wat raden jullie persoonlijk aan om te bezoeken?
De 3-days-anytime-travel-card: Gewoon op een metrostation kopen of online?
Lady Gaga concert is er dan: 200,00 voor een kaartje; laat dan maar zitten
Voor 80¤ heb je aan hotels niet veel beschikbaar volgens mij. Hostels en dergelijke zijn beter te zoeken voor die prijs. Boeken via internet bevalt mij prima, booking.com en aanverwanten werken bij mij prima iig.quote:Op maandag 1 november 2010 15:46 schreef Arboxx het volgende:
Dank voor de informatie.
Wat raden jullie aan m.b.t. het boeken van hotels: internet of via Globe/D-reizen/etc.?
Nog goede hotel-tips met gunstige toeristische ligging en normale kwaliteit? 40 euro per nacht per persoon is het budget ongeveer. bvd
Binnenzitten met BBC1 aan danwel naar de London Eye gaan voor het (enige) vuurwerk in de stad.quote:
Wat ik heb gelezen is de Engelse traditie om snel weg te zijn uit London met nieuwjaar.... nieuwjaar schijnt klote te zijn om in London te vieren (aldus ervaringsdeskundigen hier). Verder is het vooral ver van te voren kaartjes voor clubs regelen....quote:Op maandag 1 november 2010 21:06 schreef Markeerstift het volgende:
Gaat er iemand van jullie Nieuwjaar vieren in London? Wij gaan met een groepje maar willen niet al om 1 uur thuis zijn. Wat zijn leuke feesten waar je niet al te veel geld aan kwijt bent?
Of wat is Engelse traditie?
Ik heb een leuk appartement geboekt voor die prijs. Op een mooie plek.quote:Op maandag 1 november 2010 15:46 schreef Arboxx het volgende:
Dank voor de informatie.
Wat raden jullie aan m.b.t. het boeken van hotels: internet of via Globe/D-reizen/etc.?
Nog goede hotel-tips met gunstige toeristische ligging en normale kwaliteit? 40 euro per nacht per persoon is het budget ongeveer. bvd
Ach er is genoeg te doen. Londen loopt ook niet echt leeg natuurlijk - maar de mensen die je hier spreekt zijn expats en gaan waarschijnlijk ook vooral met andere expats om, en hebben hier geen familie? De meeste Londenaren gaan denk ik het liefst gewoon naar een lokale pub met vrienden - dat is bij mij en de meesten die ik ken wel het geval. Of een feestje bij je thuis oraniseren.quote:Op maandag 1 november 2010 21:06 schreef Markeerstift het volgende:
Gaat er iemand van jullie Nieuwjaar vieren in London? Wij gaan met een groepje maar willen niet al om 1 uur thuis zijn. Wat zijn leuke feesten waar je niet al te veel geld aan kwijt bent?
Of wat is Engelse traditie?
De pubs waar je in wil komen met een kaartje hebben echt zo'n gemaakte sfeer. Je verwacht een boel maar het stelt allemaal niet veel voor. Dan wil je een andere tent in, dan kan dat weer niet want je hebt niet de tickets daar voor.quote:Op maandag 1 november 2010 22:34 schreef Individual het volgende:
Nog geen enkele keer sinds ik hier woon in Londen gebleven voor Nieuwjaar. De verhalen van de mensen die blijven zijn niet heel anders dan anders. Wat meer huisfeestjes misschien.
Het zal best gezellig zijn in de pubs (met late licence), maar verwacht niet veel speciaals. Het is wel altijd verrekte koud rond die tijd..
Uit wat reisblaadjes van Holland International (of iets in die trend), zie je prijzen beginnend van 20.00 per nacht tot x,- per nacht. Het hoeft maar om te ontbijten en te slapen zijn. Zijn er hostels met tweepersoonskamers?quote:Op maandag 1 november 2010 16:01 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Voor 80¤ heb je aan hotels niet veel beschikbaar volgens mij. Hostels en dergelijke zijn beter te zoeken voor die prijs. Boeken via internet bevalt mij prima, booking.com en aanverwanten werken bij mij prima iig.
Geen idee wat voor hotels dat zijn, maar ik kan je garanderen dat je daar waarschijnlijk niet blij van wordt. Je hebt wel hostels met tweepersoons-kamers, check bijvoorbeeld de YHC Earls Court.quote:Op dinsdag 2 november 2010 06:51 schreef Arboxx het volgende:
[..]
Uit wat reisblaadjes van Holland International (of iets in die trend), zie je prijzen beginnend van 20.00 per nacht tot x,- per nacht. Het hoeft maar om te ontbijten en te slapen zijn. Zijn er hostels met tweepersoonskamers?
Er is genoeg te doen voor locals, maar zoals je het boven beschrijft, is het duidelijk geen enorm feest voor toeristen...quote:Op maandag 1 november 2010 22:23 schreef Monopoly_Man het volgende:
[..]
Ach er is genoeg te doen. Londen loopt ook niet echt leeg natuurlijk - maar de mensen die je hier spreekt zijn expats en gaan waarschijnlijk ook vooral met andere expats om, en hebben hier geen familie? De meeste Londenaren gaan denk ik het liefst gewoon naar een lokale pub met vrienden - dat is bij mij en de meesten die ik ken wel het geval. Of een feestje bij je thuis oraniseren.
Er zijn er maar weinig die echt graag gaan clubben en naar het London Eye gaan kijken - het is ontzettend druk, je moet vooraf boeken, de prijzen zijn erg hoog en uiteindelijk is het gewoon een minder leuke en veel duurdere versie van een normale nacht uit.
Ik heb me twee jaar geleden wel vermaakt hoor, ben tussen de mensenmassa bij de Big Ben gaan staan met onze eigen champagne en een kaartspelquote:Op dinsdag 2 november 2010 08:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Er is genoeg te doen voor locals, maar zoals je het boven beschrijft, is het duidelijk geen enorm feest voor toeristen...
Maar zou je het mensen aan raden? Nou goed, het maakt allemaal niet uit. Ik zou lekker een goeie club regelen en daar de avond door feesten. Niet iedereen z'n smaak, maar de vooroordelen daar gelaten, zijn er genoeg clubs waar het lekker los gaat en je kunt tenminste lang door.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb me twee jaar geleden wel vermaakt hoor, ben tussen de mensenmassa bij de Big Ben gaan staan met onze eigen champagne en een kaartspelHet was wel gruwelijk koud. De clubs daarna zijn idd vaak besproken en soms best duur, en het openbaar vervoer is een drama, dus neem een ho(s)tel op loopafstand. En er is overal sale
.
Vergeet bovenstaande vraag maar, heb al geboekt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:05 schreef Jabberwocky het volgende:
Iemand advies voor een prima en betaalbaar ho(s)tel op loopafstand van London Victoria of Liverpool Street? Een kwartiertje lopen is geen punt, maar ik moet om 04.00 's morgens een bus hebben op een van beide stations richting vliegveld dus liever niet te ver weg.
Het ligt eraan wat je er eigenlijk wilt doen. Ik vond het prima om uit eten te gaan, vuurwerk te kijken, rondslenteren en dronken Britten te zien en vervolgens enorm te gaan shoppen en een beetje cultureel te doen de dagen erna. Als je wilt gaan feesten ergens dan moet je op tijd rondkijken en kaartjes kopen. Ik vond het best leuk, maar ik kwam dus niet voor het feestenquote:Op dinsdag 2 november 2010 16:41 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar zou je het mensen aan raden? Nou goed, het maakt allemaal niet uit. Ik zou lekker een goeie club regelen en daar de avond door feesten. Niet iedereen z'n smaak, maar de vooroordelen daar gelaten, zijn er genoeg clubs waar het lekker los gaat en je kunt tenminste lang door.
Even bij de ANWB een wereldstekker kopen van een paar euroquote:Op woensdag 3 november 2010 13:24 schreef Vijf_voor het volgende:
Ik ga komend weekend naar londen maar nu kom ik er net achter dat de stopcontacten verschillen. hoe kan ik nu het best mijn camera opladen?
(kwam er ook achter dat er 5nov vuurwerk is)
Donderdag is alles weer pico bello!quote:Op woensdag 3 november 2010 12:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Is die tube strike morgen wellicht afgelopen? Ik moet naar Queensway en normaal gesproken pak ik gewoon de Terravision vanaf Stansted naar Liverpool Street, maar anders kan ik beter naar Victoria en dan de bus pakken.
De grote vuurwerkshows zijn op 6 november.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:24 schreef Vijf_voor het volgende:
Ik ga komend weekend naar londen maar nu kom ik er net achter dat de stopcontacten verschillen. hoe kan ik nu het best mijn camera opladen?
(kwam er ook achter dat er 5nov vuurwerk is)
Mooi! Scheelt, tube > bus.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Donderdag is alles weer pico bello!
Truc? Welke? Gewoon goed doorrammen?quote:Op woensdag 3 november 2010 13:47 schreef Individual het volgende:
[..]
De grote vuurwerkshows zijn op 6 november.
Er is een trucje om Europese stekkers in de Britse stopcontacten te krijgen, maar op het vliegveld verkopen ze wel adapters.
Gewoon het derde gat vullen met iets plastics (voor de zekerheid...). Dat gat is er enkel voor de aarding en er zit een palletje achter dat ervoor zorgt dat je niks in enkel de twee gaten kan stoppen. Dus eerst dat palletje in het derde gat induwen en dan je stekker er gewoon in stoppen. Ik heb nergens in huis adapters...quote:Op woensdag 3 november 2010 14:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Truc? Welke? Gewoon goed doorrammen?
Dat is wel ver reizen voor een dagje Londen.quote:Op zondag 7 november 2010 15:43 schreef Esje-lief het volgende:
En anders gewoon lekker shoppen op Oxford.
Er zijn geen lockers waar je wat muntjes instopt. Al decennia niet. Denk terrorisme.quote:Maar omdat we geen hotel boeken en wel tassen meenemen vraag ik me af of er echte storage lockers zijn zoals we hier in Nederland gewent zijn. Ik heb gegoogled en vond bewaakte service op verschillende treinstations. Maar ik mis gewoon de lockers waar je 5 pond in gooit en die je 24 uur kan gebruiken.
Wat is je budget voor Sushi? Wasabi is een soort van fastfood sushi toko die je overal kan vinden en goedkoop is.quote:En wat ik wel wil plannen is de SUSHI. Waar kunnen we op een redelijk centrale plek goede lekkere sushi eten?
http://www.timeout.com/london/bars/quote:En uitgaan? 4 dames, goede hakken en goede muziek?
Alvast bedankt
Sushi hoeft niet goedkoop maar moet wel lekker zijn. Niet meer dan 200 pond totaal is te overzien.quote:Op zondag 7 november 2010 16:14 schreef Individual het volgende:Wat is je budget voor Sushi? Wasabi is een soort van fastfood sushi toko die je overal kan vinden en goedkoop is.
Teh fuck!quote:Op zondag 7 november 2010 16:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Een collega vroeg ooit op Paddington station om een kaartje naar Liverpool en vond het bijzonder duur. Na 2 uur kwam meneer erachter dat ie niet naar Liverpool Street onderweg was.
Enige voorkeur voor keuken? Waar zit je precies?quote:Op maandag 8 november 2010 09:30 schreef 4br4x4s het volgende:
Komend weekend in London. Iemand nog wat tips voor restaurants in Kensington? Niet per se om uitgebreid te eten.
En plekken om goed te lunchen (tot 50 GBP p.p.)? Dit hoeft niet in Kensington te zijn.
Geen sushiquote:Op maandag 8 november 2010 09:33 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Enige voorkeur voor keuken? Waar zit je precies?
Een goeie lokale Indier heet Noor Jahan en zit op Bina Gardens, dat is waarschijnlijk wel te lopen vanaf waar je zit. Ook leuk stukje SKen met wat kroegjes enzo. Pub food vind ik tegenwoordig weer steeds meer tegenvallen. Als ik dan toch ergens heen zou gaan voor een pie ofzo, zou ik naar Sophie's Steakhouse of Fullham Rd gaan.quote:Op maandag 8 november 2010 10:16 schreef 4br4x4s het volgende:
[..]
Geen sushi![]()
Indiaas lijkt me wel wat, of pub-food (mits redelijke kwaliteit en leuke pub). Maar op zich maakt 't me niet zoveel uit.
We zitten in de buurt van Earl's Court.
Londen is nogal groot - waar ga je ongeveer zijn?quote:Op maandag 8 november 2010 10:53 schreef 4br4x4s het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips. En qua lunch (dit hoeft niet in deze buurt te zijn)?
Goeie vraag, maar nog geen echt planquote:Op maandag 8 november 2010 11:05 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Londen is nogal groot - waar ga je ongeveer zijn?
Lekker breedquote:Op maandag 8 november 2010 12:08 schreef 4br4x4s het volgende:
[..]
Goeie vraag, maar nog geen echt plan![]()
Notting Hill, misschien Camden of Covent Garden.
We hebben nog een paar dagen om te bedenken waar we precies heengaanquote:
Het ziet er hetzelfde uit en je kan het kopen in Camden. Net buiten de tube station staan er mensen die het aanbieden.quote:Op maandag 8 november 2010 12:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat is het geen wat het meest lijkt op dampo wat je in Nederland kunt kopen?
Hehe, ik ben verkouden en ik gebruik dit spul altijd in Nederland. Zalf wat je over je borst en hals kunt smeren en dat enorm gaat branden.quote:Op maandag 8 november 2010 13:18 schreef Individual het volgende:
[..]
Het ziet er hetzelfde uit en je kan het kopen in Camden. Net buiten de tube station staan er mensen die het aanbieden.![]()
wat is dampo?
Cheers! Ik ga het zo even ophalen, woon op een paar minuten afstand van een boots dus dat zit wel goed. Je hebt bij zaken zoals Boots zoveel andere dingen dan in Nederland dat ik echt zo'n boer ben die alleen spul gebruikt wat hij kentquote:Op maandag 8 november 2010 13:38 schreef Individual het volgende:
Vicks Vaporub?
Verkrijgbaar in Boots en in de grote nachtclubs. Clubbers zijn ook bang dat ze verkouden worden.
Lemsip is de bom! Dat spul moeten ze echt in Nederland gaan verkopen.quote:Op maandag 8 november 2010 13:52 schreef Individual het volgende:
Haal dan meteen wat Lemsip en je bent er zo vanaf.
Ik ben sowieso voor meer best practice/product uitwisseling tussen UK en NL.quote:Op maandag 8 november 2010 14:05 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Lemsip is de bom! Dat spul moeten ze echt in Nederland gaan verkopen.
Geen idee, maar Lempsip is gewoon de perfect combi. De zware versie van Lemsip is inderdaad wel best zwaar, volgens mij?quote:Op maandag 8 november 2010 14:13 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik ben sowieso voor meer best practice/product uitwisseling tussen UK en NL.
Zijn die medicijnen hier trouwens niet sterker dan in NL mag?
Ja.quote:Op maandag 8 november 2010 14:20 schreef Amun-Ra het volgende:
Even een vraag he, ik zat net het oyster card & travel card gedeelte in de OP nog eens door te lezen, en vraag me nu dus af: als ik met een oyster card de gehele dag door Londen reis, (vooral zone 1 even voor het gemak) dan heb ik nadat ik voor 7.20 pond die dag "gereisd" heb, geen kosten meer? alles wat ik dus nog meer verbruik boven de 7.20 is dus gratis vervoer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |