Ik wil niet selectief tekst er uit gaan halen maar ik doe het toch. Ik krijg tussen de regels door namelijk het idee dat je ergens al weet dat het vermoedelijk niet echt gaat werken. Afstand, gedrag, etc etcquote:Op donderdag 16 september 2010 08:18 schreef Beneden het volgende:
En zo gaat het dus elke keer. (eerder met kleinere conflicten, uiteindelijk buig ik en bij hem veranderd niets)
en ik degene ben die er aan onderdoor gaat.
ja dat zie ik dus zelf ook wel in MAARRRRRRRRRRRRRquote:Op donderdag 16 september 2010 08:25 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik wil niet selectief tekst er uit gaan halen maar ik doe het toch. Ik krijg tussen de regels door namelijk het idee dat je ergens al weet dat het vermoedelijk niet echt gaat werken. Afstand, gedrag, etc etc
En dan vallen deze zinnen op. Hij wil/lkan niet veranderen en jij kan er niet tegen en gaat er aan onderdoor.
Ik neem aan dat je alles wat in je macht ligt al hebt geprobeerd. De schuld vervolgens bij jezelf leggen vind ik dan weer zo een vrouwending. Ik hoor maar 1 kant van het verhaal maar zo te horen doe jij je best en hij totaal niet.quote:Op donderdag 16 september 2010 08:28 schreef Beneden het volgende:
[..]
ja dat zie ik dus zelf ook wel in MAARRRRRRRRRRRRR
is er niet iets waardoor dit toch kan veranderen
nu wil ik niet zijn wezenlijke ik veranderen ofzo
maar hij heeft altijd gezegd dat hij prima kan communiceren in een relatie
misschien klapt hij dicht omdat ik te direct ben of dergelijke
als hij gewoon ook een beetje verantwoordelijkheid zou nemen zou al zo'n verschil maken.....
die uitleg in de OP komt op mij over als juist zo'n typisch 'vrouwending'..quote:Op donderdag 16 september 2010 08:18 schreef Beneden het volgende:
Afentoe komt er wel reactie en deze is dan: ik doe dat omdat jij dat ook doet.
Dat vraag ik toch niet!? Ik vraag waarom HIJ het doet. Ik geef aan welk gevoel dat bij me teweeg brengt en wil dan weten WAAROM hij iets doet en aangezien ik aangeef dat het voor mij niet fijn voelt verwacht ik eigenlijk dat hij het serieus opvat en er wat aan probeerd te doen of het geen ik hem van beschuldig te ontkrachten. (dat het tussen mijn oren zit, ik ben nu eenmaal wel vrouw natuurlijk)
wow! een 'aantal uur' zelfs...?quote:Verder hebben we een fikse 'ruzie' achter de rug, echt ruzie was het niet omdat dat voor mijn gevoel is dat 2 mensen tegen elkaar knallen. Nee onze ruzie bestond uit dat hij me gewoon dagenlang compleet genegeerd heeft.
Hij heeft dat wel eerder een aantal uur gedaan..
Ik ben van mening dat je er naast zitquote:Op donderdag 16 september 2010 11:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die uitleg in de OP komt op mij over als juist zo'n typisch 'vrouwending'..
wél willen 'praten' maar enkel als het dus gaat om de dingen waar de vrouw problemen mee heeft en vooral geen ruimte laten voor een eventueel weerwoord van de man, omdat: "dat antwoord de vrouw niet wil horen, daarnaar vraagt ze helemaal niet!"..
en dan de 'Fikse ruzie' omdat hij haar 'dagenlang genegeerd had, was dus écht serieus was....
[..]
wow! een 'aantal uur' zelfs...?
Serieus, het komt op mij over alsof je wel héél erg hardnekkig die een enorme 'close' relatie wilt opbouwen met 'ieder uur contact', maar misschien is dat niet de opvatting die je partner heeft, heeft die geen behoefte om ieder uur contact te hebben en heeft hij soms ook een paar daagjes niet direkt iets te 'melden'.
Dat kan zo zijn, niet ieder mens heeft exact dezelfee 'behoeftes' qua regelmatig contact...
Vor jou zou dan de vraag moeten zijn of je kunt 'accepteren' dat hij anders is... of je wilt absoluut dat hij zich 'verandert' naar jouw voorstellingen...
in het laatste geval geef ik je weinig kans erg lang samen te blijven overigens... imho is dat een perfecte methode om een prile LAT-weekend-relatie kapot te maken om te denken dat je binnen korte tijd en terwijl je elkaar al weinig ziet je partner al direkt te kunnen 'veranderen'.
quote:Op donderdag 16 september 2010 11:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wél willen 'praten' maar enkel als het dus gaat om de dingen waar de vrouw problemen mee heeft en vooral geen ruimte laten voor een eventueel weerwoord van de man, omdat: "dat antwoord de vrouw niet wil horen, daarnaar vraagt ze helemaal niet!"..
en dan de 'Fikse ruzie' omdat hij haar 'dagenlang genegeerd had, was dus écht serieus was....
[..]
Serieus, het komt op mij over alsof je wel héél erg hardnekkig die een enorme 'close' relatie wilt opbouwen met 'ieder uur contact', maar misschien is dat niet de opvatting die je partner heeft, heeft die geen behoefte om ieder uur contact te hebben en heeft hij soms ook een paar daagjes niet direkt iets te 'melden'.
Dat kan zo zijn, niet ieder mens heeft exact dezelfee 'behoeftes' qua regelmatig contact...
Vor jou zou dan de vraag moeten zijn of je kunt 'accepteren' dat hij anders is... of je wilt absoluut dat hij zich 'verandert' naar jouw voorstellingen...
in het laatste geval geef ik je weinig kans erg lang samen te blijven overigens... imho is dat een perfecte methode om een prile LAT-weekend-relatie kapot te maken om te denken dat je binnen korte tijd en terwijl je elkaar al weinig ziet je partner al direkt te kunnen 'veranderen'.
het is idd haar relatie... en haar probleem.quote:
'praten' die je met je tweee-en en als het kennelijk al teveel moeite is daar ook maar enige moeite zelf voor te doen omdat je de ander maar 'doodvermoeiend' vind ... is dat verder prima, maar kun je direkt al zeggen dat die relatie nooit' gaat werken...quote:In een relatie zou je moeten kunnen praten, zeker als je iets dwarszit... Ken zelf ook zo iemand en dat is dodelijk vermoeiend, bovendien ga je jezelf teveel aanpassen en op je tenen lopen ...(..)
We zitten er nu middenin, in et bgin is het nog een roze wolk, en zolang zijn we nog niet samenquote:Op donderdag 16 september 2010 08:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je alles wat in je macht ligt al hebt geprobeerd. De schuld vervolgens bij jezelf leggen vind ik dan weer zo een vrouwending. Ik hoor maar 1 kant van het verhaal maar zo te horen doe jij je best en hij totaal niet.
En iemand doodzwijgen zeker voor meerdere dagen vind ik persoonlijk totaal onacceptabel. Dat is gedrag voor kleuters en pubers en dan is het gat van de deur snel gevonden.
dan zal hij moeten veranderen...quote:Op donderdag 16 september 2010 08:56 schreef snakelady het volgende:
Je moet bij jezelf nagaan, is hij het waard?
Klinkt heel hard misschien maar als je een relatie wil met toekomst dan zal hij toch moeten veranderen.
Je zou kunnen proberen om er met hem over te praten, wat wel soms helpt bij mensen die gesloten zijn is een brief schrijven en hem vragen om een reactie.
Dan geen verwijten maken maar gewoon je gevoel uitleggen en zeggen/schrijven dat als het zo door gaat je geen toekomst ziet voor jullie beide, dat je hem wil begrijpen en hem wil helpen maar dat hij dat niet toelaat.
als ik op mijn gevoel afgaat dan beteken ik niet genoeg voor hemquote:Op donderdag 16 september 2010 08:57 schreef dikke_donder het volgende:
'Als jij niet verandert en gaat praten dan is dit het einde tussen ons' is een begin
Als hij dan nog stil blijft weet je dat jij niet genoeg voor hem betekent.
Het is dodelijk vermoeiend als je wil praten en de ander reageert niet. Wat je zelf al zegt, voor praten zijn twee mensen nodig en niet maar eentje. Ze probeert het en steekt daar moeite in, hij niet.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het is idd haar relatie... en haar probleem.
als zij zelf degene dis die 'gek aan het worden is' is zij ook degene die moet kijken wat zij kan doen...
het is nutteloos om te gaan roepen dat 'hij degene is die moet veranderen'...
zeker als je daarbij begint te roepen dat jij het te vermoeiend vind om naar een ander te luisteren
[..]
'praten' die je met je tweee-en en als het kennelijk al teveel moeite is daar ook maar enige moeite zelf voor te doen omdat je de ander maar 'doodvermoeiend' vind ... is dat verder prima, maar kun je direkt al zeggen dat die relatie nooit' gaat werken...
Imho is er helemaal geen 'plicht' om een relatie te hebben, en kun je een relatie gewoon uitmaken als die niet werkt , zonder er verder al teveel drama over te maken en moeilijk over te doen...
Dat hele idee dat je je partner kunt doen 'veranderen' is schijnbaar nogal typisch voor veel vrouwen en soms kan dat ook werken... enkel, hier gaat het kennelijk om eeen LAT-relatie en zien de partners elkaar hooguit in het weekend en dan durf ik nu al te snellen dat in _die_ situatie te gaan denken dat je je partner 'kunt laten veranderen' en helemaal aan jouw wensen te doen aanpassen verdomd lastig, zoniet onmogelijk zal blijken te zijn.
Dan heb je de op verkeerd geinterpreteerdquote:Op donderdag 16 september 2010 11:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
[..]
QFTquote:Op donderdag 16 september 2010 10:53 schreef Tja..1986 het volgende:
Een relatie waar je dit soort problemen al na enkele maanden hebt is de energie niet waard.
Wat je nu zegt schijnt nieuw licht op de zaak. Voorheen gaf je het idee dat ie enkel dichtklapte na ruzies.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:12 schreef Beneden het volgende:
[..]
als ik op mijn gevoel afgaat dan beteken ik niet genoeg voor hem
ik heb hem dit ook gewoon gevraagd en aangegeven dat k niet iemand wil die niet van me houd
maar hij ZEGT dat ik de liefde van zijn leven ben en hij zich nog nooit zo gevoeld heeft
en hij zei dat juist door die gevoelens hij zo is zoals hij is....
je hebt gelijk hoor, als hij verder niets in de relatie wil steken houd het op en is het mijn probleem...quote:Op donderdag 16 september 2010 12:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het is idd haar relatie... en haar probleem.
als zij zelf degene dis die 'gek aan het worden is' is zij ook degene die moet kijken wat zij kan doen...
het is nutteloos om te gaan roepen dat 'hij degene is die moet veranderen'...
zeker als je daarbij begint te roepen dat jij het te vermoeiend vind om naar een ander te luisteren
[..]
'praten' die je met je tweee-en en als het kennelijk al teveel moeite is daar ook maar enige moeite zelf voor te doen omdat je de ander maar 'doodvermoeiend' vind ... is dat verder prima, maar kun je direkt al zeggen dat die relatie nooit' gaat werken...
Jammer genoeg verander je dat gedrag niet zomaar even. Dit is iets wat ie waarschijnlijk al vanaf zijn jeugd doet. Probeer niet de redder in nood te spelen, want dan kom je bedrogen uit.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:23 schreef Beneden het volgende:
dat ik hoop dat hij toch zou kunnen leren om zich iets meer open te stellenomdat hij verder ook hele fijne en goede kwaliteiten heeft is toch niet verkeerd?
Opgeven kan altijd nog....
oh het is ook na een 'ruzie'quote:Op donderdag 16 september 2010 12:23 schreef WvdL het volgende:
[..]
Wat je nu zegt schijnt nieuw licht op de zaak. Voorheen gaf je het idee dat ie enkel dichtklapte na ruzies.
Ik heb dan een slechte mededeling voor je..
Hij vind jouw liefde(, sex) en aandacht leuk maar alleen wanneer het hem uitkomt.
Dat hij dit 'verward' met liefde is enkel omdat hij weet dat je weg bent als hij zegt dat ie niet echt verliefd op je is.
"vrouwen kunnen een orgasme faken, mannen een gehele relatie"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |