Het heeft eigenlijk niets met dat topic te maken daarom reageer ik ook maar in dit topic....quote:Op donderdag 23 september 2010 23:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
2e
iedereen heeft M113's,en het is iig geen ascod op de foto..
mja m113 heeft een laadklep en deze hebben een deur, zal wel een variant zijn.
Bong!quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:56 schreef Pumatje het volgende:
haha, no zeggen antillianen altijd als ze iets opperen of statement maken etc. ...en ik zei, ,doe mij in matzwart, met bling bling.. no?
Daarom stond er ook (nagenoeg)...quote:En er zijn varianten van de M113 zonder deur heur..En dat zijn baby tankjes.. niets mee te maken
is geen panzer !! de YPR van onze Sod heeft ook geen deur![]()
Dat vroeg ik eigenlijk toch ook...quote:maar ik denk dat je mijn 1e post in het originele topic niet begreep, ik zei wtf doen die lui nog met M113's
Die is wel erg moeilijk hoor.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:20 schreef leovanw het volgende:
Eenmaal, andermaal... echt niemand? Nou om het topic toch maar weer levendig te houden een nieuwe dan maar weer.
Deze keer speciaal voor diegene die de ontwikkelingen een beetje bijhouden. Hij is dus rete actueel en speciaal ontwikkeld om personen veilig in een IED gevaarlijke omgeving van A naar B te brengen...
Mijn twee vragen zijn: Wat is de naam van dit voertuig en wat is er zo speciaal (vreemd in sommige ogen) aan de specifieke IED bescherming van dit voertuig?
Om je een beetje op weg te helpen, het voertuig is vernoemd naar een bekende krijger uit de mythologie van het westelijke deel van het 'donkere continent'... Na, suc6!
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
P.S. O ja, het vorige voertuig was de in Zuid-Korea ontwikkelde nieuwe infanterie gevechtsvoertuig de: K21 KNIFV, uitgerust met een 40mm boordkanon. Dat het Koreaans is was m.i. niet zo moeilijk te raden, afgaande op het camouflage schema...
Ok, nu raakt zelfs een ziel zoals jij me even kwijt...quote:Op woensdag 29 september 2010 20:11 schreef Pumatje het volgende:
Oke Leo, heb je de afgelopen 30 jaar cluedo gespeeld ofzo?
Nogmaals, voor diegene die dit soort nieuws volgen is het geen onbekende… Maar goed, wederom ter lering. Het betreft hier een pantserwielvoertuig dat ontwikkeld is in Zuid-Afrika, het land waar ze meester zijn in het ontwerpen en bouwen van mijn en IED bestendige pantservoertuigen. De naam van dit karretje is: "Mbombe", vernoemd naar een mythologische krijger op het ‘donkere continent’.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:54 schreef Pumatje het volgende:
dat het zo'n achterlijk moeilijk voertuig is
Puma, afgekeken...quote:Op donderdag 30 september 2010 19:35 schreef Vronsky het volgende:
Ah, verder met de MRAPs eh?
Had niet gezien dat er een nieuwe post was in de thread : (.
Maar ja, het is wel een apart ding.. beetje afgekeken van wat de Duitsers hebben gedaan met de Puma eerlijk gezegd.
En naar mijn weten is jouw foto dus een prototype van de Matador:
[ afbeelding ]
Of ik moet het mis hebben.
Ik ken overigens geen enkel pantserrupsvoertuig met een V-shape bodem, maar dat ff terzijde...quote:Op donderdag 30 september 2010 23:22 schreef Vronsky het volgende:
Oh, de puma heeft ook een vlakke bodem met heel erg sterk spul er bij, die waren er naar mijn weten al wat langer mee bezig dan de zuid-afrikanen.
Maar ja, het werkt allebei!![]()
Oh is het dan de "Marauder"? Ik haal die twee ook echt te vaak door elkaar![]()
Die zuid-afrikanen maken wel erg toffe MRAPS en MMPV naar mijn mening, de RG 35 is ook om te kwijlen.
we blijven dus in de 'Mine Resistant Vehicles' en deze keer niet van Zuid-Afrikaanse afkomst... Deze lijkt wel op de 'Husky' MRAP die door het Amerikaanse leger wordt gebruikt. Denk eigenlijkdat dit misschien wel een prototype daarvan is...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |