Ja klopt als het om pure klassiek gaat dan vallen de grote namen sowieso in het lijstje. Ik luister dan toch nog liever wat moderne klassieke muziek. Maakt me meteen rustigquote:Op woensdag 15 september 2010 20:53 schreef sciter het volgende:
Klassieke muziek werkt leerbevorderend
Dan heb ik het trouwens over Bach, Wagner enz.
Omg, ik ben nu echt jaloers op je! Ik hoopte eingelijk dat Einaudi in Rdam weer een optreden zou geven. Maar dit jaar komt hij naar Amsterdam toequote:Op woensdag 15 september 2010 21:34 schreef Dagonet het volgende:
Hmz, zoeken.fok.nl is nogal vervelend met zoekresultaten posten..
.
Einaudi vorig jaar nog gezien in Rotterdam..
Nou en, dan ga je toch lekker? Ik moest ook vanuit Zwolle komen.quote:Op donderdag 16 september 2010 08:23 schreef koekii het volgende:
[
[..]
Omg, ik ben nu echt jaloers op je! Ik hoopte eingelijk dat Einaudi in Rdam weer een optreden zou geven. Maar dit jaar komt hij naar Amsterdam toe![]()
Daar zou je misschien wat kunnen vinden, en dan maken we hier een topic voor moderne klassieke muziek van.quote:
Olafur!quote:
Wat een heerlijk nummer zegquote:Op zondag 19 september 2010 21:00 schreef koekii het volgende:
Deze is zo mooi om naar te luisteren vooral bij 0:50 prachtige klanken
Einojuhani Rautavaara, Vladimir Godar, Arvo Part.quote:Op vrijdag 17 september 2010 02:34 schreef ThePianoMan het volgende:
Max Richter, Phillip Glass
Check it out!
OMG, you lucky bastard!quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:34 schreef horned_reaper het volgende:
Ik heb trouwens kaarten voor het concert van Ludovico Einaudi in Bremen volgende maand!![]()
Ik heb er echt zin in ^^
Op het balkon zijn nog plaatsen beschikbaarquote:Op donderdag 3 maart 2011 16:29 schreef koekii het volgende:
[..]
OMG, you lucky bastard!Ik wou ook naar het concert van Ludovico Einaudi in Bremen gaan, maar ik heb helaas andere plannen. Ik wil echt dolgraag naar één van zijn concerten
Dat gaat em net niet lukkenquote:Op donderdag 3 maart 2011 16:44 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Op het balkon zijn nog plaatsen beschikbaar![]()
Dus mocht je je plannen nog kunnen verzetten!?
Nou.... dan zit je met de Ludovico Einaudi in dit topic helemaal perfectquote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:54 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
Ik heb alle youtube muziek in dit topic (nog) niet gechecked wegens tijdgebrek maar de laatste tijd luister ik erg veel piano (solo's) van yann tiersen...
Weet iemand nog meer artiesten die de moeite waard zijn om te downloaden met dergelijke piano muziek? (alles is welkom zolang er maar geen overheersende zang doorheen zit)
ken je Yiruma?quote:Weet iemand nog meer artiesten die de moeite waard zijn om te downloaden met dergelijke piano muziek? (alles is welkom zolang er maar geen overheersende zang doorheen zit)
Misschien vind je deze ook wel leuk:quote:Op zondag 19 september 2010 21:00 schreef koekii het volgende:
Deze is zo mooi om naar te luisteren vooral bij 0:50 prachtige klanken
nicequote:Op donderdag 8 september 2011 20:20 schreef fripper het volgende:
Bij moderne klassieke muziek denk ik aan dingen vanaf de "Tweede Weense School" (Arnold Schoenberg, Alban Berg, Anton Webern), zeg maar rond 1905, maar ook Stravinsky (L'Oiseau de Feu, 1910). Modern is dus wat anders dan hedendaags naar mijn gevoel.
Dus zeker ook Varese, Stockhausen en Minimal Music van Reich, Glass en Riley. Maar misschien valt een hoop (andere) electronische muziek er ook wel onder (sommige dingen van Eno en Klaus Schulze ?)
Nog wat componisten die ik kan waarderen : Arvo Pärt, György Ligeti en Henyrk Górecki :
Wim Mertens idd.quote:
Dit is erg tof.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |