abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97039728
Daar maak ik me inderdaad niet zo druk om....is wel iets waar ik over heb nagedacht maar het is ook een naam dat iemand 'pakt'.
Het is het werk dat voor zich spreekt en op mijn foto's die op het internet rondzwerven staat altijd duidelijk mijn logo/naam/website vermeld zonder enig 'dirty materiaal'.

Thanks voor het complimentje..
Nog steeds lerende en groeiende...maar ben op de goede weg.
pi_97068104
quote:
17s.gif Op zondag 24 april 2011 13:36 schreef Lindytje het volgende:
Hallo!

Het topic lijkt een beetje dood, maar ik schop hem toch even omhoog om mezelf aan te bieden als visagiste :)

Ik doe een opleiding tot visagiste bij Micky Jooren in Tilburg, waar ik ook woon. Ik ben nu over de helft van mijn opleiding en heb dit weekend mijn eerste make-up voor een shoot verzorgd. Ik vond het echt geweldig om te doen!!

Ik kan helaas nog geen foto's van mijn werk laten zien, omdat ik dus nog maar 1 shoot heb gedaan. Over 3 weken komt daar vanuit de opleiding nog een shoot bij en er staat iets in de planning met Debsterrr en Azreal.

Ik ben érg enthousiast, heb passie voor 'het visagievak' en vind het vreselijk leuk om te doen. Ik moet er alleen wel bij zeggen, dat ik nog niet in een kwartier een hele make-up kan verzorgen, dus moet er op snelheid gewerkt worden, dan heb je niks aan mij voorlopig ;) . Ik doe er nu ongeveer een uurtje over om een volledige make-up neer te zetten. Ik ben dan ook wel erg perfectionistisch en werk zeer secuur!

Nou, mochten er mensen zijn die een keer een visagiste nodig hebben: let me know!
Ik kom dus uit Tilburg en ben best bereid een uurtje te rijden met de auto :)
Hey ik kom ook uit Tilburg en ken misschien wel iemand die als model wil staan.
Ik heb een studio aan huis. Als je intresse hebt laat ff weten.
Zelf heb ik nog nooit met een visagiste gewerkt maar lijkt me juist heeeel gaaf.
Grtz
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:17:17 #103
95127 Afzuigkap
Afzuigcapaciteit 650 m³/h
pi_97074373
quote:
6s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:26 schreef freud het volgende:

[..]

Heyhey! Hoest? Ik zit de oude showcase terug te kijken en damn, ik was wel erg blij met die smoothing filters :'). Mijn nabewerking is wel subtieler geworden in ieder geval :P (ok, het hoorde ook bij de shoot dat kunstmatige).

[reclamemodus]Het is in ieder geval leuk om met je een shoot te doen! [/reclamemodus]
Hey! Ja gaat goed hoor! Met jou?

Ik was er heel erg tevreden over. Ik heb dan ook al helemaal geen verstand van fotograferen/fotobewerking. Het ging mij om de ervaring om model te staan en daar ben ik wel rijker in geworden: in die ervaring.

Heb even andere dingen aan m'n hoofd gehad de afgelopen 2 jaren ( :@ !).. Maar dacht bij mezelf: ja ik heb er toch wel zin in om dat weer op te pakken. :)

Werk je nog steeds samen met die visagiste, Rianne (zo heette ze toch? :@)?
Geschikt voor recirculatie en luchtafvoer, gemotoriseerd, aantal standen: 4.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 20 mei 2011 @ 14:26:35 #104
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_97074778
Ik zal me ook eens melden hier, ik schiet foto's. Goh :7

We maken later wel een promo verhaal :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 20 mei 2011 @ 17:21:08 #105
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_97082209
Nog steeeds interesse om model te staan;p Voor meer info blader een paar blz terug!
Joyce
19jaar.
pi_97082504
Ik heb een shoot in mijn hoofd, maar hiervoor heb ik een naaktmodel nodig met ronde vormen.
Mocht er iemand zijn die hier ervaring mee heeft, of nieuwsgierig naar is, dan hoor ik dit graag.
Meer details aangaande het idee wat ik heb kan ik per PM communiceren.
Het zal ieder geval geen ordinair naakt zijn, dat moge duidelijk zijn.

www.ferrypasschier.nl
People assume too much.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:23:39 #107
345983 foto-eindhoven
Fotograaf in spé
pi_97267082
Zijn er modellen in regio Eindhoven?

Ik ben een amateur maar vind het leuk om portretten te maken. Je krijgt alle foto's mee voor je portfolio/eigen gebruik.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:42:08 #108
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_97272522
Eindhoven is te doen, heb je wel al ergens een pf staan?
Joyce
19jaar.
  FOK!Fotograaf dinsdag 24 mei 2011 @ 23:18:49 #109
18921 freud
Who's John Galt?
pi_97274990
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 17:21 schreef xjoyce het volgende:
Nog steeeds interesse om model te staan;p Voor meer info blader een paar blz terug!
[ afbeelding ]
Ik had geloof ik een tijd geleden ook wat beloofd he :P. Heb het beetje druk gehad, mea culpa. Als ik half juni terug ben, dan ga ik wat leuks verzinnen :Y.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 17:27 schreef very het volgende:
Ik heb een shoot in mijn hoofd, maar hiervoor heb ik een naaktmodel nodig met ronde vormen.
Mocht er iemand zijn die hier ervaring mee heeft, of nieuwsgierig naar is, dan hoor ik dit graag.
Meer details aangaande het idee wat ik heb kan ik per PM communiceren.
Het zal ieder geval geen ordinair naakt zijn, dat moge duidelijk zijn.

www.ferrypasschier.nl
Ferry, waar staan de foto's met mensen op je site? Wellicht handig voor mensen om te zien, en in te schatten wat je stijl is denk ik :).
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:43:34 #110
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_97284087
Klopt haha ^^ Ik heb het ook druk nu met afstuderen maar is helemaal goed komt wel!
Joyce
19jaar.
pi_97284673
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:18 schreef freud het volgende:
Ferry, waar staan de foto's met mensen op je site? Wellicht handig voor mensen om te zien, en in te schatten wat je stijl is denk ik :).
*Edit:
ik heb wat meer mensen foto's erop gezet.
Duidelijk is wel dat ik nog geen echte eigen stijl heb. Ik ben ook pas een jaar bezig, en een eigen stijl ontwikkelen duurt doorgaans wat langer.

Wel heb ik hele creatieve ideeën, en naar mijn mening wel de minimale kwaliteiten in huis om daar in ieder geval wat leuks mee te doen.

[ Bericht 22% gewijzigd door very op 25-05-2011 10:34:33 ]
People assume too much.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 25 mei 2011 @ 17:09:26 #112
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_97300793
Ach, misschien toch hier maar eens aanmelden als model.
Nouja, wat valt er verder nog te zeggen, :') spreekt voor zich eigenlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_97301824
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:09 schreef ChipsZak. het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik zelf ook onder de categorie val van de fotografen waar jij het over hebt :@
Al denk ik dat het ook te maken heeft met het model. En natuurlijk het onderwerp / de locatie.

De enige mensen-foto waar ik zelf meer in zie dan puur een portretje is mijn "tsjernobeach" foto. Hier zit wel een verhaal bij, maar deze was redelijk makkelijk aangezien er geen expressie zichtbaar is.

De ideeën die ik nu heb zijn ook wel wat meer dan enkel wat poses aannemen en schieten maar. Maar ja...eerst maar eens een model vinden die naakt wil gaan.
People assume too much.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 25 mei 2011 @ 17:37:26 #114
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_97301895
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:35 schreef very het volgende:

[..]

Ik denk dat ik zelf ook onder de categorie val van de fotografen waar jij het over hebt :@
Al denk ik dat het ook te maken heeft met het model. En natuurlijk het onderwerp / de locatie.

De enige mensen-foto waar ik zelf meer in zie dan puur een portretje is mijn "tsjernobeach" foto. Hier zit wel een verhaal bij, maar deze was redelijk makkelijk aangezien er geen expressie zichtbaar is.

De ideeën die ik nu heb zijn ook wel wat meer dan enkel wat poses aannemen en schieten maar. Maar ja...eerst maar eens een model vinden die naakt wil gaan.
Waarom meld je je dan niet aan bij ModelMayhem? Daar zijn heus wel modellen die naakt willen gaan.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Fotograaf woensdag 25 mei 2011 @ 17:42:01 #115
18921 freud
Who's John Galt?
pi_97302094
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:35 schreef very het volgende:

[..]

Zou je niet eerst oefenen op geklede modellen? Heb genoeg shoots gedaan, maar naakt blijft het lastigste. Zou in ieder geval niet gelijk met het moeilijkste beginnen :).
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:11:11 #116
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_97303422
@Chipszak, wat vind je van mijn foto's? www.joycejacobs.tk
Ik zie dat mijn pf op mijn site niet helemaal oke is ;p je kunt ook mijn hyves checken www.liefssjoyce.hyves.nl

Ja precies wat ik dacht wat Freud nu zegt, als je al weinig ervaring hebt zou ik eerst gewoon portretten gaan maken waar je ook heel veel kanten mee op kan. Als je dan een waardig portfolio hebt kun je gaan uitbreiden in deze categorie. Ook denk ik niet dat veel modellen hierop reageren als je nog niet heel ervaren bent.
Joyce
19jaar.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 25 mei 2011 @ 18:51:45 #117
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_97305212
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:11 schreef xjoyce het volgende:
@Chipszak, wat vind je van mijn foto's? www.joycejacobs.tk
Ik zie dat mijn pf op mijn site niet helemaal oke is ;p je kunt ook mijn hyves checken www.liefssjoyce.hyves.nl

Ja precies wat ik dacht wat Freud nu zegt, als je al weinig ervaring hebt zou ik eerst gewoon portretten gaan maken waar je ook heel veel kanten mee op kan. Als je dan een waardig portfolio hebt kun je gaan uitbreiden in deze categorie. Ook denk ik niet dat veel modellen hierop reageren als je nog niet heel ervaren bent.
Moeilijk, sommige vind ik persoonlijk wat leeg e.d., zoals ik meldde in mijn spoiler. Daarentegen zie ik ook wel wat die ik wel fijn vind. Valt me op dat dit vooral de z/w zijn en vind je daar dus ook beter in, :) .
Ik heb een idee en ik denk dat ik je daar misschien wel bij kan gebruiken maar weet niet zeker. :+ .
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:32:58 #118
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_97307581
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:51 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Moeilijk, sommige vind ik persoonlijk wat leeg e.d., zoals ik meldde in mijn spoiler. Daarentegen zie ik ook wel wat die ik wel fijn vind. Valt me op dat dit vooral de z/w zijn en vind je daar dus ook beter in, :) .
Ik heb een idee en ik denk dat ik je daar misschien wel bij kan gebruiken maar weet niet zeker. :+ .
Misschien kun je vermelden waar je naar op zoek bent en wat voor ideeën je hebt? Uit je spoiler blijkt dat je nogal wat randvoorwaarden stelt.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 25 mei 2011 @ 19:40:03 #119
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_97307935
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:32 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Misschien kun je vermelden waar je naar op zoek bent en wat voor ideeën je hebt? Uit je spoiler blijkt dat je nogal wat randvoorwaarden stelt.
Ik heb vrij weinig voorwaarden. Een foto(graaf) hoeft niet aan bepaalde eisen te voldoen maar wat ik veelal zie op fok! zijn typische studiofoto's a la

Gevoelloze foto's die mi alleen maar zeggen 'kijk, ik stond hier een pose te maken en er werd een foto genomen'.
Je wordt totaal niet meegenomen in de foto.

Nu, om ook maar een studiofoto te pakken, is dit totaal niet het geval bij bijvoorbeeld:

http://photos.modelmayhem.com/photos/110502/05/4dbea1dceded9.jpg
http://photos.modelmayhem.com/photos/110124/09/4d3db5816fb22.jpg

Het is niet echt uit te leggen denk ik, maar daarentegen denk ik ook weer dat de meesten wel zullen begrijpen wat ik bedoel.
Het zijn geen grote voorwaarden whatsoever, ik vind alleen dat ik en de fotograaf geen tijd hoeven te steken in iets wat ik uiteindelijk toch niet mooi ga vinden.
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:45:41 #120
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_97308170
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:40 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik heb vrij weinig voorwaarden. Een foto(graaf) hoeft niet aan bepaalde eisen te voldoen maar wat ik veelal zie op fok! zijn typische studiofoto's a la
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Gevoelloze foto's die mi alleen maar zeggen 'kijk, ik stond hier een pose te maken en er werd een foto genomen'.
Je wordt totaal niet meegenomen in de foto.

Nu, om ook maar een studiofoto te pakken, is dit totaal niet het geval bij bijvoorbeeld:

http://photos.modelmayhem.com/photos/110502/05/4dbea1dceded9.jpg
http://photos.modelmayhem.com/photos/110124/09/4d3db5816fb22.jpg

Het is niet echt uit te leggen denk ik, maar daarentegen denk ik ook weer dat de meesten wel zullen begrijpen wat ik bedoel.
Het zijn geen grote voorwaarden whatsoever, ik vind alleen dat ik en de fotograaf geen tijd hoeven te steken in iets wat ik uiteindelijk toch niet mooi ga vinden.
Ligt denk ik ook aan het niveau van de fotograaf. Voor velen is dit dé kans om te beginnen met model-/portretfotografie en je moet ergens beginnen. Enfin, je haalt er meer uit als je gelijkgestemd bent :)
  FOK!Fotograaf woensdag 25 mei 2011 @ 20:30:58 #121
73911 ultra_ivo
pi_97310359
Er zijn idd verschillende manieren van portretfotografie. Velen proberen zich te spiegelen aan het studiowerk zoals je in de bladen ziet. Er zijn zeker andere stijlen mogelijk. Vaak zullen mensen met andere stijlen niet zoveel in de fora laten zien omdat dat niet altijd gewenst wordt. Het is dus wat lastiger zoeken naar mensen met andere stijlen.
pi_97322079
In mijn ervaring ligt het ook voor een deel aan de ervaring van je model. Het helpt enorm als iemand uit zichzelf al een leuke pose aan weet te nemen en je als amateur niet iemand voor bijna 100% moet positioneren.

Sommige mensen weten echt niet hoe ze zich voor een camera moeten gedragen, maar vinden het toch enorm leuk om ervoor te staan. Respect voor de fotograaf als je dan toch een mooie foto weet te maken, want dat is dan een stuk moeilijker.
  donderdag 26 mei 2011 @ 00:29:43 #123
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_97322721
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 00:10 schreef Azreal het volgende:
In mijn ervaring ligt het ook voor een deel aan de ervaring van je model. Het helpt enorm als iemand uit zichzelf al een leuke pose aan weet te nemen en je als amateur niet iemand voor bijna 100% moet positioneren.

Sommige mensen weten echt niet hoe ze zich voor een camera moeten gedragen, maar vinden het toch enorm leuk om ervoor te staan. Respect voor de fotograaf als je dan toch een mooie foto weet te maken, want dat is dan een stuk moeilijker.
Ja, mee eens! :Y
De één versteent als het ware op het moment dat je de camera op hem of haar richt, terwijl de ander gewoon gaat zitten of staan en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is :)
pi_97324799
Een goede fotoshoot = 40 % fotograaf + 40 % model + 10 % camerawerk.

Daarmee zeggende..
Om een shoot tot een echt goed succes te maken heb je daarvoor mensen nodig die een behoorlijk creatieve geest hebben en die ze durven te uiten. Vooral het model is in deze behoorlijk belangrijk omdat ZIJ gebruik wilt maken van (zeg maar) de diensten van de shooter. Dan lijkt het me logisch dat je daar al een bepaald beeld bij wilt hebben hoe je wel/niet vastgelegd wilt worden.

Ik stel die vraag altijd aan het model...heb je misschien fantasieeen/suggesties/ideeen hoe je wel eens vastgelegd hebt wilt worden..?
Gooi het er gewoon uit..!! Ik probeer ze zoveel mogelijk te motiveren om ze diep in hun hersenen te laten graven want je weet maar nooit wat voor gekheids er misschien uitkomt.
Wat ik vaak merk is dat men het niet durft omdat ze bang zijn om raar aangekeken te worden...ze schamen zich terwijl dat nergens voor nodig is. Een shoot doe je niet vaak (ok..professionals uitgezonderd) dus mag je jezelf best wel van je Lady Gaga kant laten zien of zo.

Ik krijg altijd de vraag gesteld : "Ja..wat wil je schieten..hoe gaan we schieten.."
Daarmee doelende op wat wil IK schieten.
Maar zo werk ik niet. JIJ wil gefotografeerd worden dus ga niet af op mijn gedachtengoed die mij al overbekend is. Juist als het model in deze dr gedachtengang aan mij openbaar maakt kan ik daar misschien wat uit plukken wat interessant lijkt en waar we vervolgens over gaan brainstormen om tot een bepaald concept te komen.

Maar ja..als men niet met een leuk concept komt aanzetten en van mij verwacht dat ik 100% alles ga bedenken dan gaat het moeilijk. Tis niet dat ik niet wil...maar het moet een samenwerking zijn waarbij alle partijen hun deel bijdragen.
Dat de jongedames tegenwoordig grotendeels alleen maar met hun hele sexy kleerkast aan komen zetten en ervoor betalen EN er tevreden mee zijn....dan is het voor mij ook een mission accomplished.

@ Chipsz.

De foto's die je laat zien zijn de typische fashion-foto's dat in Nl algemeen geaccepteerd wordt. Ik zie er dus niet zo snel een verhaal in.
Slanke ( lees bijna skinny) dames die allerlei rare houdingen aannemen en dat meteen als 'prachtig' wordt gezien. ZIe dat soort foto's ook met regelmaat terug in de portfolio van veel fotografen.
Ieder zijn eigen mening natuurlijk.. :-)
  donderdag 26 mei 2011 @ 08:24:40 #125
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_97325869
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 03:41 schreef The-Rock het volgende:
Een goede fotoshoot = 40 % fotograaf + 40 % model + 10 % camerawerk.

Daarmee zeggende..
Om een shoot tot een echt goed succes te maken heb je daarvoor mensen nodig die een behoorlijk creatieve geest hebben en die ze durven te uiten. Vooral het model is in deze behoorlijk belangrijk omdat ZIJ gebruik wilt maken van (zeg maar) de diensten van de shooter. Dan lijkt het me logisch dat je daar al een bepaald beeld bij wilt hebben hoe je wel/niet vastgelegd wilt worden.

Ik stel die vraag altijd aan het model...heb je misschien fantasieeen/suggesties/ideeen hoe je wel eens vastgelegd hebt wilt worden..?
Gooi het er gewoon uit..!! Ik probeer ze zoveel mogelijk te motiveren om ze diep in hun hersenen te laten graven want je weet maar nooit wat voor gekheids er misschien uitkomt.
Wat ik vaak merk is dat men het niet durft omdat ze bang zijn om raar aangekeken te worden...ze schamen zich terwijl dat nergens voor nodig is. Een shoot doe je niet vaak (ok..professionals uitgezonderd) dus mag je jezelf best wel van je Lady Gaga kant laten zien of zo.

Ik krijg altijd de vraag gesteld : "Ja..wat wil je schieten..hoe gaan we schieten.."
Daarmee doelende op wat wil IK schieten.
Maar zo werk ik niet. JIJ wil gefotografeerd worden dus ga niet af op mijn gedachtengoed die mij al overbekend is. Juist als het model in deze dr gedachtengang aan mij openbaar maakt kan ik daar misschien wat uit plukken wat interessant lijkt en waar we vervolgens over gaan brainstormen om tot een bepaald concept te komen.

Maar ja..als men niet met een leuk concept komt aanzetten en van mij verwacht dat ik 100% alles ga bedenken dan gaat het moeilijk. Tis niet dat ik niet wil...maar het moet een samenwerking zijn waarbij alle partijen hun deel bijdragen.
Dat de jongedames tegenwoordig grotendeels alleen maar met hun hele sexy kleerkast aan komen zetten en ervoor betalen EN er tevreden mee zijn....dan is het voor mij ook een mission accomplished.

@ Chipsz.

De foto's die je laat zien zijn de typische fashion-foto's dat in Nl algemeen geaccepteerd wordt. Ik zie er dus niet zo snel een verhaal in.
Slanke ( lees bijna skinny) dames die allerlei rare houdingen aannemen en dat meteen als 'prachtig' wordt gezien. ZIe dat soort foto's ook met regelmaat terug in de portfolio van veel fotografen.
Ieder zijn eigen mening natuurlijk.. :-)
Niet iedereen is fotogeniek, maar fotografie is niet alleen techniek. Een model kiest zijn of haar fotograaf uit op de stijl en sfeer die hoort bij die fotograaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')