abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 11:50:51 #1
70532 loveli
N
pi_86455303

Het vorige deel: Slank #1166 kutkutkutkutklotekloteklotehoerekutkutweer

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
crap in = crap out
pi_86455313
and where the postman always rings twice...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 15 september 2010 @ 11:52:24 #3
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_86455349
:s)
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  woensdag 15 september 2010 @ 11:52:36 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86455354
:P.
Niet meer actief op Fok!
pi_86455414
:D!
Ja doei.
pi_86455489
oO<
pi_86455572
8-)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 15 september 2010 @ 12:01:30 #8
236335 neen
schone schijn
pi_86455653
:')
het lijkt niet wat het is
pi_86455684
:z
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 12:07:50 #10
70532 loveli
N
pi_86455836
c_/
crap in = crap out
pi_86455947
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_86455951
:r
Ja doei.
  woensdag 15 september 2010 @ 12:18:23 #13
236335 neen
schone schijn
pi_86456132
Maar nog steeds niet klaar ofzo met die collega's loveli? Wat een gedoe dan.

Lijstje:
O: koffie, 2 broodjes met hagelslag
T: koffie, appel
L: melk, gekookt ei, brood en pindakaas denk ik
T: ja appel denk ik
D: weet niet uit eten zal wel pizza zijn ofzo want gratis
T: weet niet
S: bowlen, zwaar hoor
pi_86456649
Lijstje:

O: Banaan, aardbeien + 1/2L melk
S: 15min oefeningen, 15min. traplopen
O: 2 boterhammen met gebraden rundergehakt
T: Kruidkoek + blik monster lo-carb
L: 1 boterham met kipfilet, 1 boterham met 'spianata romana' (stinken! maar wel lekker) + 1/2L melk
T: 150gr forel filet
T: 2 gekookte eieren + fruitshake
S: 45min kracht / 45min cardio
D: Hutspot met braadharing
T: Cashews

Wat een lijst als ik er zo naar kijk :o
Maar is keer door caloriechecker heenhalen
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 15 september 2010 @ 12:45:04 #15
277802 _Calimero_
pi_86456982
ook een lijstje!

O: yoghurt met appel, druiven en muesli
T: thee met 3 biscuitjes
L: 2x brood met avocado
T:?
D:?
S: 2x spinningles
T: fruit
  woensdag 15 september 2010 @ 12:45:58 #16
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86457016
lijstje:
S: 35 minuten hardlopen
O: yoghurt met aardbeien, banaan, muesli
L: restje risotto met klein beetje kip
T: banaan
D: avocado/kip/bacon sandwich. Met wat rucola sla, denk ik
T: stukje chocola

Hoewel geen groente ben ik tevreden, zeker omdat ik gister een groente overdosis had...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_86457085
quote:
Op woensdag 15 september 2010 12:45 schreef AKnynke het volgende:
lijstje:
S: 35 minuten hardlopen
O: yoghurt met aardbeien, banaan, muesli
L: restje risotto met klein beetje kip
D: avocado/kip/bacon sandwich. Met wat rucola sla, denk ik
T: stukje chocola

Hoewel geen groente ben ik tevreden, zeker omdat ik gister een groente overdosis had...
Jij kan op een lege maag sporten :o
Moet zelf altijd wat binnen hebben anders al na 10min. slapjes }:|

Die sandwich klinkt anders wel heel :9~
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 15 september 2010 @ 12:49:24 #18
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86457129
quote:
Op woensdag 15 september 2010 12:48 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nee, juist op een lege maag gaat het goed. Vaak gooi ik wel een banaan naar binnen van te voren, maar vandaag niet....
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 12:50:20 #19
70532 loveli
N
pi_86457161
quote:
Op woensdag 15 september 2010 12:48 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Als je niet gegeten hebt, begin je sneller met vetverbranding. En de rest van de dag draait je metabolisme sneller. Ofzo.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 12:52:08 #20
70532 loveli
N
pi_86457227
quote:
Op woensdag 15 september 2010 12:18 schreef neen het volgende:
Maar nog steeds niet klaar ofzo met die collega's vriend loveli? Wat een gedoe dan.

Lijstje:
O: koffie, 2 broodjes met hagelslag
T: koffie, appel
L: melk, gekookt ei, brood en pindakaas denk ik
T: ja appel denk ik
D: weet niet uit eten zal wel pizza zijn ofzo want gratis
T: weet niet
S: bowlen, zwaar hoor
Dat loopt niet helemaal soepel omdat 'ie er nog niet zo goed mee kan omgaan. Misschien kan ik er ook nog niet zo goed mee omgaan. Ik heb in ieder geval weinig behoefte om dingen uitgebreid te bespreken of heel veel contact te hebben, dat komt later wel een keer in de samenvatting als het bezonken is. Of niet.
crap in = crap out
  woensdag 15 september 2010 @ 12:52:24 #21
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86457238
quote:
Op woensdag 15 september 2010 12:50 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je niet gegeten hebt, begin je sneller met vetverbranding. En de rest van de dag draait je metabolisme sneller. Ofzo.
ik heb dan ook vaak de hele dag lang trek, inderdaad. Gelukkig draait m'n metabolisme sneller, want er mogen ook 4 dropjes aan de lijst toegevoegd worden..
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 12:54:41 #22
70532 loveli
N
pi_86457311
quote:
Op woensdag 15 september 2010 12:52 schreef AKnynke het volgende:

[..]

ik heb dan ook vaak de hele dag lang trek, inderdaad. Gelukkig draait m'n metabolisme sneller, want er mogen ook 4 dropjes aan de lijst toegevoegd worden..

Vier hele dropjes?
crap in = crap out
pi_86457643
lijstje:

O: 2 boterhammen pindakaas
T: appel
L: pistolet met komijnekaas en yoghurtdrink
D: euhm....
pi_86457735
O: flinke bak yogh/allbran/lijnzaad
T: té druk
L: twee boterhammen pindakaas, druiven, plak peperkoek met boter
Jaaah, laten we ons inschrijven voor de workshop "Tamboerijn spelen doe je zo'!
pi_86457788
quote:
Op woensdag 15 september 2010 12:50 schreef loveli het volgende:

[..]

Ben al een poosje met HIIT bezig, dus stofwisseling doordeweeks blijft op een hoog pitje. Misschien dat ik daarom 's ochtends niet zonder ontbijt kan sporten.

Succes trouwens met die 'situatie'!
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 13:18:53 #26
70532 loveli
N
pi_86458103
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:09 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ben al een poosje met HIIT bezig, dus stofwisseling doordeweeks blijft op een hoog pitje. Misschien dat ik daarom 's ochtends niet zonder ontbijt kan sporten.
Je bent denk ik gewend aan koolhydraatverbranding, dat levert snel energie, maar als de voorraad op is, krijg je snel die dip. Na een nacht heb je weinig glycogeen op voorraad, waardoor je heel snel die suikerdip krijgt. In vroeger tijden was men meer ingesteld op vetverbranding (denk aan de jager die op een lege maag een dier achtervolgt) en kwam de suikerdip minder hard om de hoek kijken.
crap in = crap out
  woensdag 15 september 2010 @ 13:22:59 #27
331 Merel
Be here now.
pi_86458233
teeveepee
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_86458538
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:18 schreef loveli het volgende:

[..]

Je bent denk ik gewend aan koolhydraatverbranding, dat levert snel energie, maar als de voorraad op is, krijg je snel die dip. Na een nacht heb je weinig glycogeen op voorraad, waardoor je heel snel die suikerdip krijgt. In vroeger tijden was men meer ingesteld op vetverbranding (denk aan de jager die op een lege maag een dier achtervolgt) en kwam de suikerdip minder hard om de hoek kijken.
Kan wel kloppen inderdaad. Was eerder gewend na het 's avonds sporten nog vrij veel koolhydraten te eten, maar had hierdoor 's ochtends moeite met ontbijten. Om dit tegen te gaan ben ik gestopt met koolhydraten 's avonds. (natuurlijk wel wat, maar geen 3 volle aardappelen meer)
pi_86458709
O, o, wat is het mooi weer in Den Haag! Ik heb de ajam roedjak weer op, zo maar eens naar de markt voor de groentevoorraad (ben je al geweest Vik? De legendarische teiltjes :P ). Mijn meneer neem ik mee, die mag alles dragen oO<
pi_86458766
Lijzt.

O: 2 boterhammen, 1x jam, 1x pindakaas
T: appel en een appelmuffin, traktatie jarige collega
L: 500 ml Biogarde met muesli
T: -
D: spaanse tomatentaart und bietensalat
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_86458788
leuke muziekjes cali!

zojuist mijn broertje van het vliegveld opgehaald. Heeft ie koekjes uit die Heimat meegesmokkeld voor me :o O+
Door het vliegen was het wel een hele klus om de doos open te krijgen _O-

O: havermoutprutje
T: shake
L: 2 koekjes, 2 roggebrood met pindakaas, kalkoenfilet en een beetje ontbijtspek
T: 1 nectarine, 1/2 komkommer
D: Kippenpootjes uit de oven, hasselback potatoes en tomatensalade met balsamico/olijfolie dressing
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 15 september 2010 @ 13:44:02 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86458994
Zo,. salaris is bekend *O*. 28 uur :) (precies 3,5 dag, 20 uur les/3 uur studiebegeleiding en voor de rest gewoon aanwezig zijn voor lln, collega's, overleg etc). Ben benieuwd wat ervan overblijft na de belastingen. Uitrekenen heeft niet zoveel zin, want er gaat ook pensioen af enzo, dus dan weet ik nog niks. Dus maar even wachten tot begin oktober.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 13:45:45 #33
70532 loveli
N
pi_86459064
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:38 schreef _aurum_ het volgende:
D: Kippenpootjes uit de oven, hasselback potatoes en tomatensalade met balsamico/olijfolie dressing
:9~
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 13:47:00 #34
70532 loveli
N
pi_86459116
Weet niet of het een goede aanbieding is, maar ik geloof dat er mensen waren die graag zo'n e-reader wilden hebben?
http://www.ibood.com/nl/nl/
crap in = crap out
pi_86459516

E-readers zijn fijn O+

Ik heb énorme koppijn dus ga nog maar even een paar uurtjes tukken ofzo.. hopelijk voel ik me daarna goed genoeg om te leren.. }:|
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_86459761
Onverwacht middagje vrij, dus ik ga zo lekker naar Utrecht *O*. Even echt eruit. En dan op de terugweg boodschappen doen. Helemaal prima geregeld.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 15 september 2010 @ 14:07:15 #37
236335 neen
schone schijn
pi_86459986
Ah nice! Al helemaal klaar met je huishouden dan :P ik heb echt geen tijd verder en moet nog wat doen voordat die lui er morgen zijn :') nou ja, dan maar even snel snel morgen :P nu naar Zwollywood.
pi_86460112
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:07 schreef neen het volgende:
Ah nice! Al helemaal klaar met je huishouden dan :P ik heb echt geen tijd verder en moet nog wat doen voordat die lui er morgen zijn :') nou ja, dan maar even snel snel morgen :P nu naar Zwollywood.
Ja bijna wel. Gisteravond mn kastjes opnieuw ingeruimd (spullen stonden niet op handige plekken), onder mn bed alles ingedeeld, ladenkast ingedeeld etc :9. Moet alleen nog wassen (vanavond), bureau opruimen en tomaten/melk/brood kopen in de winkel.
pi_86460188
Ik wil ook een middagje vrij en lekker kunnen pitten!
Heb al sinds juli geen vrije dag meer gehad :(

*is jaloers*

Die hasselback patatoes :9~ :9~ :9~ :9~
pi_86460483
Ik had vooral bij die potatoes de associatie met

pi_86460501
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:44 schreef Viking84 het volgende:
Zo,. salaris is bekend *O*. 28 uur :) (precies 3,5 dag, 20 uur les/3 uur studiebegeleiding en voor de rest gewoon aanwezig zijn voor lln, collega's, overleg etc). Ben benieuwd wat ervan overblijft na de belastingen. Uitrekenen heeft niet zoveel zin, want er gaat ook pensioen af enzo, dus dan weet ik nog niks. Dus maar even wachten tot begin oktober.
Ik gebruik deze site, geeft wel een goede indicatie: http://www.raet.nl/Home/ProformaLite/Proforma%20Lite.aspx
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_86460635
De google-auto reed hier net voorbij, met camera op zn dak enzo :o. Ik ben het raam met de gordijnen half open :').
pi_86460651
Oh ik heb laatst ook hasselback aardappelen gemaakt :D
Dit recept (kan niet linken geloof ik):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier staat alleen die tip van snijden op een lepel niet in :+ was wel handig geweest, want ik had af en toe ineens een halve aardappel in handen :')
pi_86460678
Oh, recept is voor 4 personen.
  woensdag 15 september 2010 @ 14:40:20 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86461190
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:36 schreef Laureline het volgende:
O, o, wat is het mooi weer in Den Haag! Ik heb de ajam roedjak weer op, zo maar eens naar de markt voor de groentevoorraad (ben je al geweest Vik? De legendarische teiltjes :P ). Mijn meneer neem ik mee, die mag alles dragen oO<
Nee! Waar zit dat ergens? En wanneer? Ook op zaterdag?
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 15 september 2010 @ 14:41:16 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86461216
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:20 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik gebruik deze site, geeft wel een goede indicatie: http://www.raet.nl/Home/ProformaLite/Proforma%20Lite.aspx
Maar ik weet al die details niet. Ik wacht wel af, want ik wil mezelf ook niet rijk rekenen :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_86461595
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]

Maar ik weet al die details niet. Ik wacht wel af, want ik wil mezelf ook niet rijk rekenen :+.
Die hoef je ook niet te weten :P gewoon je brutosalaris invullen, cao waar je onder valt en de uren die je werkt (dus de dingen die je wel weet).

En van de uitkomst doe je 50 euro af dan valt het altijd mee in het echt oO<
pi_86462321
28uur maar? :P
Ik neem aan dat je daaromheen nog wel een aantal uur kwijt bent?
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 15:21:47 #49
70532 loveli
N
pi_86462625
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:13 schreef V1z0R het volgende:
Waarom zou je meer willen werken?
crap in = crap out
pi_86462842
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Waarom zou je meer willen werken?
Goede vraag eigenlijk :?
Verder dan, meer pecunia :P, kan ik eigenlijk niet komen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86462873
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee! Waar zit dat ergens? En wanneer? Ook op zaterdag?
Herman Costerstraat (midden in de Schilderswijk/Transvaal), de grootste markt van Nederland! Op maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag. Alle groente en vis zit achteraan.
  woensdag 15 september 2010 @ 15:31:23 #52
277802 _Calimero_
pi_86462958
Het is niet uit te sluiten nog dat Floris een hartziekte heeft (CMH ofzo?) maar voor nu ziet de echo er goed uit en is hij gezond. Dus tóch verzekerd (hopelijk, heb de aanvraag net ingediend) én ik hoef me geen zorgen te maken voorlopig *O*
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 15:31:39 #53
70532 loveli
N
pi_86462962
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:31 schreef _Calimero_ het volgende:
Het is niet uit te sluiten nog dat Floris een hartziekte heeft (CMH ofzo?) maar voor nu ziet de echo er goed uit en is hij gezond. Dus tóch verzekerd (hopelijk, heb de aanvraag net ingediend) én ik hoef me geen zorgen te maken voorlopig *O*
*O* *O* *O*
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 15:37:56 #54
70532 loveli
N
pi_86463191
crap in = crap out
pi_86463194
quote:
Gelukkig maar!

Was de ballon nog te zien op de echo? _O-
pi_86463218
*O* voor Floris!!!!
Oh, herinner me nu dat ik je filmpje van je huis thuis wilde bekijken en ben vergeten ;(
En ik heb Marietje ook al geen goeie reis gewenst ;( Ik leef in gedachten heel erg mee met iedereen, maar dan vergeet ik het te typen.
pi_86463283
Hoi!
Wachten tot het half zes is...
pi_86463430
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoi!
Nou, dat was ik ook net aan het doen! :')
  woensdag 15 september 2010 @ 15:46:33 #59
331 Merel
Be here now.
pi_86463493
quote:
Je had ook even kunnen vragen of ze dat voor je uitrekenen. En val je gewoon onder de CAO? Dan kun je daarin alle percentages enzo vinden om je nettoloon te kunnen uitrekenen :)

quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:37 schreef loveli het volgende:
Volgens mij heb ik al een paar keer in Slank gemeld dat ik groot fan ben 8-)
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 15:47:22 #60
70532 loveli
N
pi_86463532
Heb wel een beetje medelijden met Piet.
crap in = crap out
pi_86463606
Heb dat ding ingevuld. Gaat veel af hoor :P
pi_86464148
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:47 schreef loveli het volgende:
Heb wel een beetje medelijden met Piet.
Welke? De geluidsman, of die Libanees?! _O-
pi_86464618
Housewarming klinkt btw leuk Cali! Wil wel komen bewonderen :)
pi_86464865
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoi!
Ik ook!!!!
pi_86465052
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
Heb dat ding ingevuld. Gaat veel af hoor :P
Ja erg is dat he. Zeker als je maar 0.8 werkt zoals ik. Maar ik laf mijn dag vrij in de week intens, meer dan het geld dat ik meer zou krijgen (heb ik dan geen tijd meer om 't uit te geven ;( :') )
pi_86465298
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:25 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ja erg is dat he. Zeker als je maar 0.8 werkt zoals ik. Maar ik laf mijn dag vrij in de week intens, meer dan het geld dat ik meer zou krijgen (heb ik dan geen tijd meer om 't uit te geven ;( :') )
'k weet niet eens of ik het wel ga krijgen :P
pi_86465311
Ik wil een boek maar ik kan het niet tweedehands vinden :(!!!!!
pi_86465351
Had iemand nog interesse in die broek die ik had (van g-star)

En heeft iemand interesse in de nieuwe studioline silk&gloss extra stijl haar fohn/stijl spullie? 1x gebruikt om te testen:
quote:
Dan neem ik hem zondag mee voor de gene wie wil!
  woensdag 15 september 2010 @ 16:50:47 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86466036
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:13 schreef V1z0R het volgende:
Nee, het is 28 uur. In de praktijk ben ik ook mijn donderdagochtend en (een deel van) de zondag kwijt aan voorbereiden en nakijken, maar daar word ik niet voor betaald :P.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 15 september 2010 @ 16:52:05 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86466090
quote:
Fijn zeg! *O*.

Mijn CI doet irritant: ik hoor er een stuk minder goed mee. Eens afwachten hoe het morgen is en als het hetzelfde is, zeg ik school af (is toch maar 3 uurtjes gelukkig en ik mail de lesplanning dan even naar de directeur, zodat de lessen gewoon door kunnen gaan) en ga ik meteen naar het ziekenhuis in Leiden,
Niet meer actief op Fok!
pi_86466216
is die ereader van ibood van vandaag een beetje goed?
pi_86466457
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
is die ereader van ibood van vandaag een beetje goed?
Ik citeer:

quote:
Pros

• Can handle free e-books saved as PDF files
• Inexpensive and easy to read text on
Cons

• No support for DRM-encrypted e-books
• Only one font size on our model
Bottom Line
This e-book reader costs slightly less than an Amazon Kindle or a Sony Reader, but it's no match for them.
pi_86466783
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:00 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik citeer:
[..]

Beetje de e-reader op Aldi niveau dus... :{
pi_86466840
Iedereen houdt van Bep!
pi_86467170
quote:
da's goed nieuws!
Ja doei.
pi_86467278
Lange dag, beetje pijn en een hoop paracetamol (gekocht, nog niet ingenomen) pretty much sums up my day. Oh, en The Fry Chronicles is dus gewoon al uit. Net nu ik mij had voorgenomen echt even geen boeken/dvd's te kopen omdat ik nu ik net verhuisd ben en minder werk voorlopig echt even op moet letten.

Maar...Stephen Fry....En als ik alleen maar denk aan Moab is my Washpot.....
pi_86467387
Zo, lange dag gewerkt maar dan neem ik nou ook een paar dagen vrij.
16 uur werken per week vind ik zat.

Als ik nog ergens op wou reageren ben ik dat vergeten, excuses.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_86467467
6 uur lang notulen uitgewerkt ;( moe ;( nooooit meer doe ik dit :')!
Ja doei.
  woensdag 15 september 2010 @ 17:52:30 #79
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_86468069
Dat klinkt goed Cali *O*

Wil ook naar housewarming maar ik heb: mavo reuni, neven/nichtendag, reunie van vroegere werkgever...
Maar moet werken dus ga nergens heen :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_86468204
Waren dit dan niet De Laatste Notulen, Mo? Leve de wissel! En je bent toch een ervaring rijker.
Zou op dit moment ook wel een 16-urige werkweek willen!
pi_86468264
Hoi!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_86468550
Oooooo mijn vader snapt NIETS
AARGH

En WEET niets.

Ja ik weet niet waar jouw school zit hoor, ik heb er nooit op gezeten :{w
als ik naam school + station opnoem

stukje interesse anyone :')?!!!
  woensdag 15 september 2010 @ 18:09:26 #83
277802 _Calimero_
pi_86468563
resultaat vandaag

O: yoghurt met appel, druiven en muesli
T: thee met 3 biscuitjes
L: 2x brood met avocado kaas
T:? Geen tijd
D:? maaltijdsalade
S: 2x spinningles
T: fruit
pi_86468587
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:57 schreef MevrouwPuff het volgende:
Waren dit dan niet De Laatste Notulen, Mo? Leve de wissel! En je bent toch een ervaring rijker.
Zou op dit moment ook wel een 16-urige werkweek willen!
Nee, Jaarverslag was vanochtend 'al' af :') dit waren de vergaderingen van het WISO van 1 juli :')

;(

daarbij zou ik graag een werkweek willen ;(
Ja doei.
  woensdag 15 september 2010 @ 18:11:01 #85
277802 _Calimero_
pi_86468616
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
Housewarming klinkt btw leuk Cali! Wil wel komen bewonderen :)
Je bent welkom, leuk!

Wie willen er nu zondag allemaal komen en hoe laat (einde middag, of liever avond?)?
pi_86468656
Nu ben ik geirriteerd en heb ik hoofdpijn en daar baal ik van.

Ook wou ik trainen maar de bus kwam niet en daar baal ik van.

Dus ging ik maar studeren maar ik had een domme vader aan de telefoon die niets snapt en nu ben ik gefrustreerd.
pi_86468708
Ik zou ook graag willen komen Cali, maar ik heb echt helaas te druk. ;( .
  woensdag 15 september 2010 @ 18:15:53 #88
277802 _Calimero_
pi_86468777
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nu ben ik geirriteerd en heb ik hoofdpijn en daar baal ik van.

Ook wou ik trainen maar de bus kwam niet en daar baal ik van.

Dus ging ik maar studeren maar ik had een domme vader aan de telefoon die niets snapt en nu ben ik gefrustreerd.
ga hardlopen! Sport je alsnog en kun je je frustratie kwijt!
pi_86468783
Dus inplaats van te studeren ben ik hier gefrustreerd aan het doen. Grrrrrrrr

En doordat ik ging haasten en rennen voor de bus ben ik verhongerd/verdroogd/vies en plakkerig.

Kutdag
pi_86468818
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:15 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

ga hardlopen! Sport je alsnog en kun je je frustratie kwijt!
Ik ga om 7.15 naar het theater helaas.. En daar baal ik ook van, want is geregiseerd door mijn neef en had begrepen dat hij meespeelde. maar nu is hij er zelf niet eens bij en ik ga niet voor mijn plezier naar amateur toneel kijken als ik er verder niemand ken..
pi_86468860
En ik wou een schrijfblok, maar die dingen kosten 2,50. :o Afzetters :{w
pi_86468863
Mijn scharrel is trouwens mijn scharrel niet meer...

SPOILER
  woensdag 15 september 2010 @ 18:22:00 #93
277802 _Calimero_
pi_86468950
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:18 schreef DevilsAndDust het volgende:

SPOILER
wow dat is snel gegaan!!
Voelt het helemaal goed tussen jullie?

Leuk voor je! *O*
pi_86468953
SPOILER
pi_86469053
Feli DaD

Mijn lijst van vandaag:

O: broodje appelstroop en wat yoghurtdrink
T: appel
L: broodje ham, bouillon
T: broodje ham en 2 dropjes
D: bietjes met appel, speklapje en aardappelkroketjes uit oven
T: misschien wat nootjes

Kan beter, maar ach het is woensdag, dan werk ik te hard om vruchten etc te eten :P Kinderen waren raar vandaag. In de zin van bij een ander kind midden in de klas de broek uit te rukken. :?
Ach ja, het is woensdag :P
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
pi_86469105
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:22 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

wow dat is snel gegaan!!

Leuk voor je! *O*
Ja. :Y .

Ik kan hier een heel lange post van maken, maar ik zal jullie niet vervelen met m'n gezwijmel en het hele verhaal. :D.
pi_86469198
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:27 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik kan hier een heel lange post van maken, maar ik zal jullie niet vervelen met m'n gezwijmel en het hele verhaal. :D.
Liever wel :Y
</reuze nieuwsgierig>
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 15 september 2010 @ 18:34:09 #98
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86469269
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:22 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

wow dat is snel gegaan!!

Leuk voor je! *O*
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:27 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Jawel, heel graag!

Het laatste restje koekjesdeeg dat ik in de koelkast had is ook op. Rauw. Ik hoop dat dat goed valt. Al ben ik nu wel misselijk...
pi_86469282
Ik ben een zuur wijf, alleen de 20 katten heb ik nog niet, dus trek je van mij niets aan :+!
pi_86469325
Cali & Floris *O*

Ah die liefde is mooi. Leuk voor je Devil.

Bep. Wat een nummer, haha. Even smakelijk gelachen, wat een lekkere tongval.

Heb net stamppot prei, appelmoes en een burger op. :Y)

Vanavond een avondje welverdiend bankhangen. Nu maar hopen dat er iets leuks op tv komt. Heb net mijn boek uit: Onze oom van Arnon, }:| Blij dat het uit is.
  woensdag 15 september 2010 @ 18:37:36 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86469359
^O^ DaD.

@ PF: dat gaat wel weer over :). Het is niet leuk om andere mensen klef te zien doen als je zelf niemand hebt om klef mee te doen, maar dat wel zou willen.
Niet meer actief op Fok!
pi_86469423
Cali, fijn dat alles goed lijkt te zijn met Floris :) Oh ja, ik zou ook best naar je huisje willen komen kijken maar dat is vast niet praktisch :P

P.F :* :* :* :* :* omdat je zo'n kut dag hebt!

En ik las iets over een scharrel wat geen scharrel meer is.. maar een vriendje! *O* Geniet er van! *O*
pi_86469501
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:37 schreef Viking84 het volgende:
^O^ DaD.

@ PF: dat gaat wel weer over :). Het is niet leuk om andere mensen klef te zien doen als je zelf niemand hebt om klef mee te doen, maar dat wel zou willen.
Ik wil ook niet klef doen met iemand. Aandacht, genoeg. Maar dan denk ik, o god wat treurig :') Ik hoor als ik naar schule ga en thuis ga lunchen 3x op de heenweg dat ik leuk ben.. dan 1x op schule.. 2x op de terugweg.. dan nog een keer op de heenweg en dan weer op schule. Treurig :') Er zou een complimentjes quota moeten komen. Want het is allemaal totaal niet gemeend en daardoor irritant. Maar das eigenlijk iets heel anders. Die gasten denken als ik nu bij ieder meisje het probeer dan moet er IEMAND wel happen. Treurig :')
pi_86469623
Ja, dat is echt heel treurig. :')
pi_86469685
Ja en er staan nog maaaaanden bouwvakkers voor mijn deur. En het vaste personeel kent mij heel goed weet ook niet waarom :') Vind het een beetje verdacht.
En het vaste groepje hangjongeren is ook represent, soms heb ik geluk, heb ik tot de metro O+ drie O+ groepjes hangjongeren waar ik tussen door mag lopen omdat het te smal is om er om heen te gaan O+
En op school al die Marrokkanen :') Treurig word ik er van :')
pi_86469728
Ik had een keer vriendinnetjes op visite die wat vroeg waren dus even moesten wachten, werd er gevraagd:
Heb jij wel eens een zwarte piemel gehad :9~? Nee? Proberen :9~???

Dus die willen niet meer op bezoek :')
  woensdag 15 september 2010 @ 18:49:38 #107
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86469745
Weet iemand hier of voordeelpassen voor de Pathé bioscopen nog bestaan? :?. Ik ben nu aan het uitzoeken of ik hier in DH een voordeelpas kan aanschaffen, maar ik vind er niks over op Pathe.nl en alle links op Google leiden kennelijk naar oude sites, want die doen t niet meer.

Miss ga ik ook wel voor unlimited op den duur :@ :'). Eerst maar eens kijken hoeveel geld ik krijg :P.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 15 september 2010 @ 18:49:42 #108
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86469747
Wat leuk DaD! *O* O+ Feli :Y.

Zo, de tomatentaart staat in de oven, de bietensalade is klaar en het aanrecht is schoon. Wat een vlijtigheid, ik sta er zelf van te kijken :P.
pi_86469769
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Liever wel :Y
</reuze nieuwsgierig>
Nou, in dat geval. :+.

quote:
SPOILER

[ Bericht 20% gewijzigd door DevilsAndDust op 15-09-2010 22:01:32 ]
pi_86469975
Bedoel je dat nu uiterlijk, D&D?
In dat geval, ik weet dat het lastig is jezelf te beoordelen, maar je bent een blonde stoot hoor!
pi_86469977
Ik mocht wat uit de automaat maar m'n pas weigerde 40x :(!
pi_86470001
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:50 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

[..]

Ooooh LIEF. En wil je dat laatste zinnetje even weghalen! Laat hij het maar niet horen of wel en dan zwaait er vast wat o|O
  woensdag 15 september 2010 @ 18:58:28 #113
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86470083
Echt cute DaD :Y. En verder wat sigme zegt.
pi_86470112
Godver mn ouders zijn tyfusdomextreem langzaam van begrip en luisteren niet. Gadver.
pi_86470146
En ik mag nog een uur met ze in de auto en 3 uur lang naast ze zitten. GADVER GADVER GADVER :r
pi_86470166
Ze doen echt nooit wat ik zeg :'( Als ze dat nou eens deden was de wereld een veel mooiere plek :'(
  woensdag 15 september 2010 @ 19:02:04 #117
331 Merel
Be here now.
pi_86470229
Zo. Vanochtend ging om 5 uur de wekker. 5:30 opgestaan. Trein gepakt naar werk om 6:30. Aankomst op werk 7:30. Gewerkt tot 19:45. Ik vind het mooi geweest voor vandaag.

Cali, ik zou zondag graag komen, maar ik kan niet door werkdinges :{
pi_86470235
En nu klink ik net als een kind dat z'n ouders niet mag maar dat is helemaal niet zo.

Ik heb op wekelijkse basis genoeg volwassenen en mensen van twee keer mijn leeftijd die doen wat ik zeg of mijn advies aannemen.. En dan vertel ik goede dingen en luisteren ze niet eens. Zooooo irritant.
pi_86470265
Kan je ineens een beetje onzeker worden hè DaD. Maar zo te lezen is dat nergens voor nodig!
Ik heb zelf ook een belachelijk knappe man. Zonder gekheid. Hij vreet me op van leukigheid (al jaren) en verklaart me volkomen voor gek. Maar hij is echt waanzinnig mooi!
pi_86470271
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:00 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ze doen echt nooit wat ik zeg :'( Als ze dat nou eens deden was de wereld een veel mooiere plek :'(
Puber :P
  woensdag 15 september 2010 @ 19:03:38 #121
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86470298
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:02 schreef Merel het volgende:
Zo. Vanochtend ging om 5 uur de wekker. 5:30 opgestaan. Trein gepakt naar werk om 6:30. Aankomst op werk 7:30. Gewerkt tot 19:45. Ik vind het mooi geweest voor vandaag.

Cali, ik zou zondag graag komen, maar ik kan niet door werkdinges :{
oh wow. Jij werkt echt veel te veel! Maar, hoe kun je werken tot 1945 als het nu nog maar 7 uur is?
pi_86470332
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:03 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Puber :P
De simpelste dingen worden een heuse bevalling. Pfffff.

Dat ik medestudenten heb die niets begrijpen, oke, die vallen toch wel af dit jaar. Maar dan na een extreem lange dag dit nog eens er over heen :') Pfff
pi_86470414
En de O.M.A (ochtend, middag, avond) gaat om 16.00 stipt dicht. Noem het dan O.M. Ik heb namelijk NU koffie nodig :{w
pi_86470491
En ik haalde vanmiddag voor 95 centen een blikje uit de automaat welk niet gekoeld was. Bij navraag bij het kantine personeel werd ik doorverwezen naar de receptie. Bij de receptie werd ik doorverwezen naar de klantenservice. De klantenservice belde naar de automaatvuller met de opmerking: Ja er staat hier een mevrouw die wil een KOUD blikje cola :'( :D :'(

Nee je krijgt geen geld terug en ook geen koud blikje :{w Godverdomme HOEREZOOI. Derde keer al deze week!
pi_86470513
P.F, speciaal voor jou: DaD O+ O+ O+ O+ O+ Niet zo onzeker doen en geniet geniet geniet! :Y
  woensdag 15 september 2010 @ 19:11:09 #126
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86470549
pi_86470561
En ik mag ook niet meer zuchten tijdens een kutles want ik heb al vier keer een uitbrander gehad.

HOEZO ZUCHT JE? WIE ZUCHT ER? VERKLAAR JE NADER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_86470663
Pief, even buiten rondje rond het gebouw rennen om stoom af te blazen? Het zit vandaag even niet mee he :*.

DaD wat leuk *O*. En jij bent echt heel erg mooi dus dat past dan mooi bij elkaar qua uiterlijk!

De mevrouw in de bh-winkel zei dat ik niet meer af mocht vallen :o (omdat ik al tegen omvang 60 aan begin te zitten :+). Heb nu wel weer een passende, maatje kleiner, blijkbaar zijn ze gekrompen ofzo :P. Prima.
pi_86470720
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:50 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

[..]

Wat ontzettend fijn voor je! O+ Die laatste zin snel vergeten, je bent gewoon een catch!
Nu ben ik wel benieuwd hoe de heer in kwestie er dan uitziet. O-)
Are you pondering what I'm pondering?
pi_86470722
Nou ja weken ergenissen opgestapeld :9
pi_86470782
En gister nog een extreem domme discussie gehad over afschaffing collegeld, abortus en euthanasie :') Wha eva :{w
pi_86470803
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:15 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Heel goed even een bommetje eronder!
~O>
pi_86470835
Jullie zijn lief! O+.

Mini, ik pm wel even een fotootje. O-) .
pi_86470861
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jullie zijn lief! O+.

Ik heb zo'n vermoeden dat er meer mensen nieuwsgierig zijn :Y O-).
pi_86470883
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:19 schreef Chicolate het volgende:

[..]

O-)
  woensdag 15 september 2010 @ 19:20:14 #136
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86470889
quote:

[..]

Amen to that! O-)
pi_86470968
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:15 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
* Mini_rulez geeft PF een boksbal. :Y)

Maar serieus, ik hoop dat je snel weer wat lekkerder in je vel zit. :*
  woensdag 15 september 2010 @ 19:22:11 #138
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86470973
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:20 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Amen to that! O-)
O-) .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 15 september 2010 @ 19:25:41 #139
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86471115
quote:
Jullie zijn lief! O+.

Ja, hoi!
pi_86471136
quote:

[..]

Dit.
pi_86471168
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:26 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dit.
w/
pi_86471186
Ja, dat had ik dus beter niet kunnen zeggen inderdaad. :').
pi_86471192
dat
quote:

[..]

Ja doei.
pi_86471361
Oh jee, wat heb ik in gang gezet? :@

Maar hij is wel een lekker ding! :Y
pi_86471391
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:22 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

* Mini_rulez geeft PF een boksbal. :Y)

Maar serieus, ik hoop dat je snel weer wat lekkerder in je vel zit. :*
Ik voel mij prima, maar nu heb ik even dit gevoel, zonder het iq dan ;)

pi_86471459
Oeh DaD, knappe vent idd O+
pi_86471482
Ik heb nog geen PM O-)
pi_86471568
DaD, mag ik ook een PM?
  woensdag 15 september 2010 @ 19:38:44 #149
236335 neen
schone schijn
pi_86471611
Pm ja :~
pi_86471617
Hoi!

Ik begin verkouden te worden :')

DaD O+ Nieuwsgierig!!!!!

Merel hard gewerkt :)

Kutweer. Maar ondanks alles ben ik wel vrolijk, ik ga morgen een baan afwijzen :') en ik heb morgen een interview voor een andere baan, aan de telefoon. Hoechei.
pi_86471633
DaD.. bij mij zegt ie "Page not found" :'(
pi_86471645
Ja, nu is het klaar hoor. :P.
pi_86471670
Ik zou dus gaan kickboksen, was wel fijn geweest ja. Nu had ik ook gewoon kunnen avond eten. Beetje jammer.
pi_86471716
Das toch geen baard :D
pi_86471725
Wat een cutieeeeeeeeeee DaD! :Y Wees d'r maar zuinig op :P
pi_86471770
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Das toch geen baard :D
Heul wel. }:| .
pi_86471811
Da's een braad. oO<
pi_86471814
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:43 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dan had ik ook een baardmans.

Hij lijkt gelukkig niet op kabouter wesley, leuk hoor!
pi_86471835
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:38 schreef Perruche het volgende:
Hoi!

Ik begin verkouden te worden :')

DaD O+ Nieuwsgierig!!!!!

Merel hard gewerkt :)

Kutweer. Maar ondanks alles ben ik wel vrolijk, ik ga morgen een baan afwijzen :') en ik heb morgen een interview voor een andere baan, aan de telefoon. Hoechei.
Succes! Waarom heb je de andere afgewezen?
pi_86471842
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:43 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

STOERRRR!
*O*
pi_86471863
NIMA A examen, wie kent het?
pi_86471923
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Dat is toch marketing?
pi_86472008
Ja doe ik toch ook
pi_86472035
PM van beardie? O+
pi_86472118
Kus voor de Pief :*
pi_86472149
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:44 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Succes! Waarom heb je de andere afgewezen?
Thanks!

Omdat het alleen maar sales is. En de recruiter heul domme vragen stelde. :')

DaD, mooie man ;)
pi_86472171
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ja doe ik toch ook
NIMA A is de eerste in een reeks nationaal gecertificeerde marketing diplomas, geloof ik.
pi_86472248
Waarom is het zo koud :'( voel me er ellendig van....
  woensdag 15 september 2010 @ 20:00:05 #169
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86472346
Leuke vent DaDje! :)
pi_86472595
Hoi! :W

Mijn printer is stuk en ik moet nog 300.000 pagina's printen. OK eigenlijk iets minder maar ik ben in een dramaqueenbui.

Lijstje!

O: dubbele boterham met serranoham, geitenkaas, een klein beetje honing en sla, beker karnemelk en een glas thee.
S: Uurtje wandelen met de honden.
L: Twee boterhammen met kersenjam.
D: Moussaka en twee glazen Chianti. :9~
T: kwark met muesli, lijnzaad en peer.

Nu even teruglezen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_86472645
Ik kom wel nog een keer een taartje ophalen en dan moet je 'm maar laten zien, D&D. Of misschien kan ik nog wat helpen sjouwen naar een nieuw stulpje ;).
  woensdag 15 september 2010 @ 20:07:55 #172
236335 neen
schone schijn
pi_86472653
Hij kijkt wel een beetje boos :@

Nou ja ik heb dus spaghetti gegeten en wat salade en ik drink bier. Alcoholische week dit, studentenleven :Y
pi_86473097
Wat een cutie DaD! :Y
pi_86473137
Mensen met een trui van de universiteit van Leiden aan :')
pi_86473172
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:07 schreef sigme het volgende:
Ik kom wel nog een keer een taartje ophalen en dan moet je 'm maar laten zien, D&D. Of misschien kan ik nog wat helpen sjouwen naar een nieuw stulpje ;).
Op dat laatste zou ik maar niet gaan zitten wachten, als ik jou was. :D.
pi_86473226
Mijn broertje is het eens, fijn O+
  woensdag 15 september 2010 @ 20:20:09 #177
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_86473233
PM van een lekkere kerel??
Hoi :D
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_86473280
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:18 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Treurig :')
pi_86473523
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:19 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Op dat laatste zou ik maar niet gaan zitten wachten, als ik jou was. :D.
Nou, dan mag je me toch wel een PM sturen.
pi_86473706
Zo! Leuke jongen :Y.
pi_86473710
Ja ik ben in Leiden dat wel :')
pi_86473821
Heb ik eindelijk drank, stoot een kut de tafel om :'(x100!!!!
pi_86473866
Ben je in Leiden? Kom je dan ff bij me langs? :D
pi_86473932
Ben nu op de oude vest, waar jij?
  woensdag 15 september 2010 @ 20:35:39 #185
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_86473943
Het is vast zo'n veel te jong, lekker ding??
  woensdag 15 september 2010 @ 20:37:23 #186
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86474017
Had ik al verteld dat ik al weekend heb? :7
pi_86474118
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:35 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ben nu op de oude vest, waar jij?
Thuis, in de buurt van 't lammeschans station.. :Y
pi_86474134
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
o|O Stommerik. }:|
  woensdag 15 september 2010 @ 20:41:16 #189
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86474161
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:40 schreef Swietje het volgende:

[..]

o|O Stommerik. }:|
:*
pi_86474172
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Het is vast zo'n veel te jong, lekker ding??
Ja :+ .
pi_86474184
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:41 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

:*
Stiekem ben je wel lief hoor en ik gewoon stinkend jaloers }:|
pi_86474217
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh gezellig, ik ook! Ik denk dat ik dinsdag wel weer eens naar kantoor ga.
pi_86474244
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou! :{w Luie donderrrr.
  woensdag 15 september 2010 @ 20:47:10 #194
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86474446
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:42 schreef sigme het volgende:

[..]

't Is dat je zo'n pleurisend weg woont, anders was ik wel boontjestaart komen eten of zoiets :+. En dinsdag ga ik nou net níet naar kantoor. Maandag weer.
pi_86474523
http://www.student.uva.nl/a-z/collegegeldtweedestudie.cfm

Thank God. Ik kan mijn 2e studie toch afmaken! *O* *O* *O*
  woensdag 15 september 2010 @ 20:50:16 #196
331 Merel
Be here now.
pi_86474558
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:03 schreef AKnynke het volgende:

[..]

oh wow. Jij werkt echt veel te veel! Maar, hoe kun je werken tot 1945 als het nu nog maar 7 uur is?
Haha, typfout :D Uurtje eerder dus. En ach, een andere keer ga ik weer twee uur eerder weg. Maar vandaag was wel een beetje veel van het goede.
pi_86474596
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:18 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
hej! die zitten onwijs lekker, ik heb er ook één. }:|
Kwak
pi_86474606
quote:
Jullie zijn lief! O+.

ik wil oooooooooooooooooooooooooook

en hoe is t op school DaD?
Kwak
pi_86474627
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:33 schreef Swietje het volgende:
Ben je in Leiden? Kom je dan ff bij me langs? :D
:o kom jij ook uit leiden! wat leuk!
Kwak
pi_86474650
quote:
val je buiten de onderwijs CAO?

meestal kun je wel ongeveer rekenen dat je 2/3e van je bruto salaris netto overhoudt, als je je heffingskorting meteen goed regelt.

ik heb een 0,44 aanstelling, LB 05, dat is bruto voltijd (factor 1,0) 2699. daar dus factor 0,44 van en dan hou ik ongeveer 2/3e daarvan over...

ik besteed tot nu toe ongeveer drie dagen in de week van half negen tot half zeven aan school (dan ben ik ook op school, excl. reizen uiteraard), dat is 30 uur voor 11 lesuren...
Kwak
pi_86474678
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:o kom jij ook uit leiden! wat leuk!
Ja! Jij ook dus blijkbaar? :)
pi_86474842
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:53 schreef Swietje het volgende:

[..]

Ja! Jij ook dus blijkbaar? :)
kom uit boskoop, maar woon alweer ehhh 9 jaar in leiden :) nu in de buurt van t ROC bij de Haagweg
Kwak
pi_86474987
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:11 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Je bent welkom, leuk!

Wie willen er nu zondag allemaal komen en hoe laat (einde middag, of liever avond?)?
Ow, dat lijkt me leuk! :D
Maar volgens mij woon je heel erg ver weg van mij ;(
pi_86475017
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:18 schreef DevilsAndDust het volgende:

SPOILER
*O* O+
pi_86475067
ohja *O* voor DaD, wat een leuke jongen!!! en don't misunderestimate yourself :P
Kwak
pi_86475071
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

kom uit boskoop, maar woon alweer ehhh 9 jaar in leiden :) nu in de buurt van t ROC bij de Haagweg
Ooh, daar, 't ROC daar ken ik wel! Leuk! Tijd voor 'n meet!!! :P
pi_86475152
he, een klein meisje die vertelt over haar dode mama en bijna moet huilen maar net niet... en nou zit ik te grienen (woensdagavond janktv met hello/goodbye)
Kwak
pi_86475166
quote:
Jullie zijn lief! O+.

Foto? Pm? :D
pi_86475205
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja, nu is het klaar hoor. :P.
Oh... ;(
pi_86475235
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Wat ben je van plan met het NIMA A examen?
pi_86475262
*O* voor de poes van Cali!

En DaD O+

PF: Wow. Jij hebt echt je dag niet hè? :D

En alweer een *O* voor Vik. Vind het zo leuk om te lezen dat je helemaal je plekje hebt gevonden O+ !

Ihatefastcars: beterschap! Lekker vroeg naar bed. :z
pi_86475438
Ik ga mijn printer schoppen.
pi_86475468
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:09 schreef MinderMutsig het volgende:
A la Office Space?
pi_86475535
Ben ik nu te laat voor de foto DaD? ;(
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  woensdag 15 september 2010 @ 21:11:22 #215
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86475568
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:09 schreef MinderMutsig het volgende:
pi_86475640
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D !
pi_86475660

O: yoghurt met muesli en een beetje jam, yakult
T: boterham appelstroop, appel
L: 2 boterhammen sandwichspread
T: worteltjes, banaan
D: Japans :9 één gefrituurde garnaal, een stuk of 12/15 sushi's, één stokje yakitori, 2 groene thee, 1 cassis en we kregen 2 bolletje ijs van het huis O+ (sesam iets?)
T: handje kruidnoten :@
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_86475801
Whoooow. Ik ben jaloers GB! Sesam ijs is zo lekker! :9~
pi_86475964
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:15 schreef Swietje het volgende:
Whoooow. Ik ben jaloers GB! Sesam ijs is zo lekker! :9~
Ja, inderdaad. En zo lief O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 15 september 2010 @ 21:17:59 #220
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_86475983
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
OMG :D
pi_86476160
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:17 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. En zo lief O+
Waar heb je gegeten? :)
  woensdag 15 september 2010 @ 21:21:18 #222
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86476173
Ik houd van het vinden van toepasselijke plaatjes O+.
pi_86476294
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik houd van het vinden van toepasselijke plaatjes O+.
Kwak
pi_86476442
Oh, vraagje voor de Nederlands docenten hier.

In de zin "Is er vandaag nog post voor mij gekomen?", wat is "nog" dan voor zinsdeel? Bijwoordelijke bepaling?

Tenk joe :*
pi_86476668
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:25 schreef Cocotrimonium het volgende:

In de zin "Is er vandaag nog post voor mij gekomen?", wat is "nog" dan voor zinsdeel? Bijwoordelijke bepaling?

Ik laat 'm even staan voor Vik of Lienekien. :+.
pi_86476724
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:30 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik laat 'm even staan voor Vik of Lienekien. :+.
Geen probleem, je kunt het goedmaken met een foto.... :+
pi_86476929
Dit is zo'n jank avond. 8)7
pi_86476977
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:34 schreef Swietje het volgende:
Dit is zo'n jank avond. 8)7
Enne?
  woensdag 15 september 2010 @ 21:36:00 #229
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86477011
Ik zit voor de 100.000e keer naar Cast Away te kijken :')

pi_86477038
DaD: wat een lekker ding! O+ Als je 'm eens een keertje wilt ruilen voor een 1.85m lange, 29-jarige, donkerharige & blauwogige man, dan let me know :@

:+
pi_86477095
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:35 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Enne?
Het is koud. Het is saai. Ik moet zo veel, maar ik heb geen zin en ik draai druilerige muziek waardoor ik de hele tijd zit te sippen en ik geniet er nog van ook. Treurig. :')
pi_86477125
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
DaD: wat een lekker ding! O+ Als je 'm eens een keertje wilt ruilen voor een 1.85m lange, 29-jarige, donkerharige & blauwogige man, dan let me know :@

:o Geniaal
  woensdag 15 september 2010 @ 21:38:22 #233
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86477134
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:37 schreef Swietje het volgende:

[..]

Het is koud. Het is saai. Ik moet zo veel, maar ik heb geen zin en ik draai druilerige muziek waardoor ik de hele tijd zit te sippen en ik geniet er nog van ook. Treurig. :')
Wat draai je dan? Druilerige muziek O+
pi_86477141
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:06 schreef MinderMutsig het volgende:
*O* voor de poes van Cali!

En DaD O+

PF: Wow. Jij hebt echt je dag niet hè? :D

En alweer een *O* voor Vik. Vind het zo leuk om te lezen dat je helemaal je plekje hebt gevonden O+ !

Ihatefastcars: beterschap! Lekker vroeg naar bed. :z
Lief, dank je. En goed idee ook, ga ik maar eens doen.

Oh, en wat leuk DaD - en hij vraagt zich vast hetzelfde af (hoe kom ik aan zo'n mooie vriendin dus), dat zie ik iig altijd bij vrienden (vaak is het dan gewoon een mooi stel natuurlijk).

Anyway, baggerdag op alle fronten met uitzondering van smsverkeer, dus ga zo maar slapen, welterusten!
pi_86477229
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:38 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Wat draai je dan? Druilerige muziek O+
Krezip en Anouk, vind ik wel goed beide, maar ik kan er zo goed bij sippen en zelfmedelij bij hebben :')
pi_86477230
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:37 schreef Swietje het volgende:

[..]

Lekker dekentje omdoen, en pantoffels O+

Dat muziek-gebeuren herken ik wel btw. Soms best lekker, maar niet te lang doen he! :*
pi_86477286
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:40 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Lekker dekentje omdoen, en pantoffels O+

Dat muziek-gebeuren herken ik wel btw. Soms best lekker, maar niet te lang doen he! :*
Fleecevest + katje O+
Morgen is het vast weer een stuk minder druilerig allemaal
SPOILER
pi_86477351
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:41 schreef Swietje het volgende:

[..]

Fleecevest + katje O+
Morgen is het vast weer een stuk minder druilerig allemaal
SPOILER
Katjes O+

Winter moet je gewoon beetje leuk maken. Kaarsjes, dekentjes, warme chocolademelk, fleecevesten ;) , lekker in bed een boek lezen of tv kijken, en vanaf je fijne, warme plekje naar het koude weer buiten kijken O+
pi_86477454
Regen om 4 uur 's nachts tegen je ruiten aan horen tikken en je dan nog een keer omdraaien *O* Thee met chocola *O* Warme hittepit *O* Kruidnootjes, speculaas *O* Jaaaa, winter is zo fijn. :')
pi_86477514
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:45 schreef Swietje het volgende:
Regen om 4 uur 's nachts tegen je ruiten aan horen tikken en je dan nog een keer omdraaien *O* Thee met chocola *O* Warme hittepit *O* Kruidnootjes, speculaas *O* Jaaaa, winter is zo fijn. :')
  woensdag 15 september 2010 @ 21:54:18 #241
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86477902
Maar Swietje, jij hebt toch juist reden om vrolijk te zijn, meen ik mij te herinneren? :P
  woensdag 15 september 2010 @ 21:55:22 #242
277802 _Calimero_
pi_86477969
Ja hallo, ik wil natuurlijk ook die foto DaD! je zet 'm er maar weer mooi op ~O>

Pretty please O-)
pi_86478019
foto deed t niet ;(
Ja doei.
pi_86478067
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar Swietje, jij hebt toch juist reden om vrolijk te zijn, meen ik mij te herinneren? :P
Daar ben ik ook nog steeds heel blij mee :Y maar d'r is ook genoeg om niet blij mee te zijn. Mja, puber? :')
  woensdag 15 september 2010 @ 21:59:05 #245
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86478174
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:56 schreef motorbloempje het volgende:
foto deed t niet ;(
ff de lettertjes en tekens achter .jpg weghalen.
  woensdag 15 september 2010 @ 21:59:18 #246
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86478188
Stelletje nep-nerds! :P
pi_86478189
Zo! Ook weer is lekker op de bank hangen...
Net lekker in de regen stukje gelopen :D
SPOILER
Kon vandaag niet voluit met cardio :(, nog moe van gisteren denk ik.
Morgen maar weer is proberen dan...

Feli DaD! (wat is de rest trouwens nieuwsgierig :P)
pi_86478287
Nieuwsgierig = vrouwen eigen. ;)
  woensdag 15 september 2010 @ 22:01:41 #249
277802 _Calimero_
pi_86478295
Wat een lekkere cutie O+
pi_86478333
Lekker mutsig thuis zijn met een boek en dekentje, heerlijk!
Heb beetje last van mn hielen bij mn nieuwe gympjes :{ koop ik eens wat niet-cheap!
Wimpers verven kan ik trouwens iedereen aanraden :s)
pi_86478390
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:01 schreef _Calimero_ het volgende:
Wat een lekkere cutie O+
Ja doei.
  woensdag 15 september 2010 @ 22:04:17 #252
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86478431
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:57 schreef Swietje het volgende:

[..]

Daar ben ik ook nog steeds heel blij mee :Y maar d'r is ook genoeg om niet blij mee te zijn. Mja, puber? :')
hoe oud ben jij eigenlijk?

Ik hou heel erg van de winter. Sneeuw, koud, gezelligheid, kaarsjes...Alleen dat het hier zo vroeg donker is, dat vind ik weer wat minder.....
pi_86478519
Puppies! :( :( :( :(
Terwijl ik net met de printer bezig was boven en de Mr even niet op zat te letten ( :( !) heeft Wammes dat studieboek dat ik met veel pijn en moeite eindelijk op de kop had getikt aan flarden gescheurd. ¤40 en ik had er letterlijk nog niet eens in gekeken. Ik hoop dat hij een week niet kan poepen. }:|
  woensdag 15 september 2010 @ 22:08:00 #254
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86478654
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:05 schreef MinderMutsig het volgende:
Puppies! :( :( :( :(
Terwijl ik net met de printer bezig was boven en de Mr even niet op zat te letten ( :( !) heeft Wammes dat studieboek dat ik met veel pijn en moeite eindelijk op de kop had getikt aan flarden gescheurd. ¤40 en ik had er letterlijk nog niet eens in gekeken. Ik hoop dat hij een week niet kan poepen. }:|

Sorry, kon het niet laten :@
pi_86478745
Puff, fotoooo! :P

MM, wat erg.. :o

Oh.. ik ben bijna 20, hoezo? 8-)
pi_86478767
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:08 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

HAHAHAHA

Mooi klote MM!
  woensdag 15 september 2010 @ 22:10:33 #257
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86478807
Ik ben even weg, heb ik pm, maar de link doet het niet meer :'(.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 15 september 2010 @ 22:13:59 #258
277802 _Calimero_
pi_86478983
Swietje, waarom is het onpraktisch om langs te komen? woon je te ver weg? je bent welkom hoor in ieder geval, laat je daar niet door tegenhouden
pi_86479002
MiMu, hilarisch! Maar wel uhh rot voor je. Heb je nog plakband? :P
  woensdag 15 september 2010 @ 22:14:40 #260
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86479027
oh, dat is balen zeg, MiMu!

De oude hond van m'n ouders voordat ik er was heette ook Wammes!
  woensdag 15 september 2010 @ 22:14:48 #261
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86479033
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:10 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben even weg, heb ik pm, maar de link doet het niet meer :'(.
Even 10 12 posts teruglezen Vikje!
pi_86479123
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:13 schreef _Calimero_ het volgende:
Swietje, waarom is het onpraktisch om langs te komen? woon je te ver weg? je bent welkom hoor in ieder geval, laat je daar niet door tegenhouden
Ik weet niet eens waar je woont... :P
  woensdag 15 september 2010 @ 22:20:51 #263
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86479345
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

val je buiten de onderwijs CAO?

meestal kun je wel ongeveer rekenen dat je 2/3e van je bruto salaris netto overhoudt, als je je heffingskorting meteen goed regelt.

ik heb een 0,44 aanstelling, LB 05, dat is bruto voltijd (factor 1,0) 2699. daar dus factor 0,44 van en dan hou ik ongeveer 2/3e daarvan over...

ik besteed tot nu toe ongeveer drie dagen in de week van half negen tot half zeven aan school (dan ben ik ook op school, excl. reizen uiteraard), dat is 30 uur voor 11 lesuren...
Ja, ik val buiten de onderwijs-CAO, want het is gewoon een bedrijf.

Maar wat ik niet helemaal snap (en dus nog even uitgelegd wil krijgen van PZ) ik geef 20 uren Nederlands, terwijl ik 28 uur aanwezig ben op school. Het salaris is overigens hetzelfde als het regulier voortgezet onderwijs en ik kom op hetzelfde bedrag uit dat ik eerder al had uitgerekend op basis van 0,8 FTE, maar die overige 8 uur, die worden blijkbaar niet gecompenseerd :?, Ik doe er niet zo moeilijk over, want ik hoef 's avonds niet meer aan de bak thuis doordat ik heel veel op school kan doen, maar toch vind ik het een beetje apart. Ik ben immers wél aanwezig en beschikbaar voor lln en collega's, ook al geef ik geen les.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 15 september 2010 @ 22:24:33 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86479549
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:03 schreef kwakz0r het volgende:
he, een klein meisje die vertelt over haar dode mama en bijna moet huilen maar net niet... en nou zit ik te grienen (woensdagavond janktv met hello/goodbye)
Dat vond ik ook heel heftig ja :o. Zoiets moet je niet hoeven meemaken als kind.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 15 september 2010 @ 22:27:41 #265
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86479686
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:25 schreef Cocotrimonium het volgende:

Goeie vraag. Ik zou zeggen dat het een bijwoordelijke bepaling is, want dat is wat overblijft als je een zin verder correct ontleedt.

Maar ik zit zelf een beetje in mijn maag met de regel dat alles wat bij elkaar blijft staan als je een zin door elkaar husselt een zinsdeel is, want volgens mij klopt dat lang niet altijd (zoals bij deze zin).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 15 september 2010 @ 22:30:33 #266
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86479833
Zijn jullie allemaal in slaap gevallen ofzo? :'(.

Ik wil lekker vanaf de bank internetten, maar daar heb ik geen verbinding :'(. Gelukkig komt mijn eigen internet volgende week *O*.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 15 september 2010 @ 22:31:12 #267
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86479858
Ik ben nog wakker, maar kijk met half oog naar de film.
  woensdag 15 september 2010 @ 22:32:01 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86479891
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben nog wakker, maar kijk met half oog naar de film.
Dan heb je anderhalf oog voor FOK!, toch? Of ben ik ook nog een blikje waardig? :*
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 15 september 2010 @ 22:32:10 #269
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86479900
Welke film? Ik ga zo wel slapen trouwens. Morgen op tijd opstaan, directeur mailen dat ik niet / later kom, dan lessen voorbereiden en mailen en dan gauw naar het LUMC en hopen dat ze me daar kunnen helpen.
Niet meer actief op Fok!
pi_86479905
Nederlandse grammatica, brrrr.
  woensdag 15 september 2010 @ 22:33:12 #271
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86479953
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:32 schreef shinydiscoball het volgende:
Nederlandse grammatica, brrrr.
Mijn neefje zei gisteren ook dat 'ie 'iets heel moeilijks' moest leren voor Nederlands (ontleden idd :P).
Niet meer actief op Fok!
pi_86479958
Viking, ik dacht dat je in onderwijs juist meer uren betaald kreeg dan dat je fysiek aanwezig bent? Om tegemoet te komen aan voorbereidingstijd? Ik weet iig dat docenten op mijn middelbare school met een fulltime contract nooit 40 uur lesgaven.
pi_86479972
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Goeie vraag. Ik zou zeggen dat het een bijwoordelijke bepaling is, want dat is wat overblijft als je een zin verder correct ontleedt.

Maar ik zit zelf een beetje in mijn maag met de regel dat alles wat bij elkaar blijft staan als je een zin door elkaar husselt een zinsdeel is, want volgens mij klopt dat lang niet altijd (zoals bij deze zin).
Ja, dat is dus ook wat ik zo lastig vind...

Is/ er/ vandaag/ nog/ post/ voor mij/ gekomen? Zo zou ik het in zinsdelen opdelen, maar dat stomme 'nog' laat zich niet door elkaar husselen ><

Mgoed, als jouw eerste idee "bijwoordelijke bepaling" is, dan kan ik me niet anders voorstellen dan dat je gelijk hebt :)

woensdag 15 september 2010 @ 22:33:53 #274
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86479994
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:32 schreef Viking84 het volgende:
Welke film? Ik ga zo wel slapen trouwens. Morgen op tijd opstaan, directeur mailen dat ik niet / later kom, dan lessen voorbereiden en mailen en dan gauw naar het LUMC en hopen dat ze me daar kunnen helpen.
Cast Away dus :).

Denk je dat het verstandig is om zo snel na je indiensttreding je al af te melden? :@ Ik zou dat persoonlijk alleen doen als ik écht ziek zou zijn...
pi_86480063
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:33 schreef Chicolate het volgende:
Viking, ik dacht dat je in onderwijs juist meer uren betaald kreeg dan dat je fysiek aanwezig bent? Om tegemoet te komen aan voorbereidingstijd? Ik weet iig dat docenten op mijn middelbare school met een fulltime contract nooit 40 uur lesgaven.
Ik heb ook een fulltime contract, maar sta absoluut geen 40u voor de klas. Volgens mij sta ik eerder de helft maar echt les te geven (en eerlijk gezegd nog wel minder).

Edit: bij mij zitten er ook andere zaken tussen zoals mentorschap, ontwikkeltaken, vergadertaken, etc. Dit blok heb ik welgeteld 18 lesuren, en dit is een blok met veel overuren.
  woensdag 15 september 2010 @ 22:36:11 #276
331 Merel
Be here now.
pi_86480108
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, ik val buiten de onderwijs-CAO, want het is gewoon een bedrijf.

Maar wat ik niet helemaal snap (en dus nog even uitgelegd wil krijgen van PZ) ik geef 20 uren Nederlands, terwijl ik 28 uur aanwezig ben op school. Het salaris is overigens hetzelfde als het regulier voortgezet onderwijs en ik kom op hetzelfde bedrag uit dat ik eerder al had uitgerekend op basis van 0,8 FTE, maar die overige 8 uur, die worden blijkbaar niet gecompenseerd :?, Ik doe er niet zo moeilijk over, want ik hoef 's avonds niet meer aan de bak thuis doordat ik heel veel op school kan doen, maar toch vind ik het een beetje apart. Ik ben immers wél aanwezig en beschikbaar voor lln en collega's, ook al geef ik geen les.
Hoeveel lesuren is bij jullie 1 fte? Ik kan me iets herinneren dat bij ons 24 lesuren gelijkstond aan 1fte zo ongeveer, kan er ook een paar uur naast zitten.

Moet overigens wel zeggen dat ik het een beetje vreemd vind dat je ergens aan de slag gaat zonder de arbeidsvoorwaarden uitgeplozen te hebben eigenlijk.. Bedoel het niet rot, maar als je je eigen rechten (en plichten!) niet kent kunnen ze daar veel te makkelijk gebruik van maken. Is dus alleen maar in je eigen voordeel om je daar eens goed in te verdiepen!
  woensdag 15 september 2010 @ 22:36:52 #277
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86480140
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:33 schreef Chicolate het volgende:
Klopt ;). Maar op het regulier onderwijs ben je na je lesgeefuren vrij om te gaan en te staan waar je wilt (muv vergaderingen enzo, je bent niet verplicht om tot 17 uur / 17:30 op school te blijven).
Niet meer actief op Fok!
pi_86480161
zo, ik heb weer even cultureel gedaan.
pi_86480183
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:37 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
zo, ik heb weer even cultureel gedaan.
Wat dan? ^O^
pi_86480188
Ik ga lekker slapen. Fijne dromen iedereen O+
  woensdag 15 september 2010 @ 22:38:18 #281
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86480214
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:36 schreef Merel het volgende:

[..]

Hoeveel lesuren is bij jullie 1 fte? Ik kan me iets herinneren dat bij ons 24 lesuren gelijkstond aan 1fte zo ongeveer, kan er ook een paar uur naast zitten.

Moet overigens wel zeggen dat ik het een beetje vreemd vind dat je ergens aan de slag gaat zonder de arbeidsvoorwaarden uitgeplozen te hebben eigenlijk.. Bedoel het niet rot, maar als je je eigen rechten (en plichten!) niet kent kunnen ze daar veel te makkelijk gebruik van maken. Is dus alleen maar in je eigen voordeel om je daar eens goed in te verdiepen!
Ja, dat snap ik wel, maar het is allemaal heel erg snel gegaan natuurlijk en ik had zoiets van: "Het zal wel goed zijn" :@ en ik zou er sowieso niet op achteruit gaan :P. Bij ons zou 25 uur 1 FTE moeten zijn.
Niet meer actief op Fok!
pi_86480249
Sweet dreams Coco! :z
  woensdag 15 september 2010 @ 22:40:28 #283
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86480306
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:33 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Cast Away dus :).

Denk je dat het verstandig is om zo snel na je indiensttreding je al af te melden? :@ Ik zou dat persoonlijk alleen doen als ik écht ziek zou zijn...
Ik kan er niks aan doen. Mijn CI heeft kuren en ik heb zelfs moeite om Mark te verstaan. Dat levert alleen maar frustratie op als ik ga lesgeven morgen en vrijdag heb ik weer een vol rooster, dus dan moet het gewoon weer goed zijn.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 15 september 2010 @ 22:41:11 #284
331 Merel
Be here now.
pi_86480348
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:32 schreef Viking84 het volgende:
En dan hopen dat ie op tijd z'n mail leest? Ik moest me altijd voor 7 uur telefonisch ziek melden zodat ze op tijd een nieuw rooster konden maken en eventueel mij leerlingen voor het eerste uur konden bellen dat ze thuis konden blijven. Voor jou is bellen natuurlijk lastig en misschien heeft deze school wel andere afspraken ook, maar ook dit is iets dat ik even zou nakijken als je dat niet al gedaan hebt ;)
  woensdag 15 september 2010 @ 22:41:45 #285
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86480367
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik kan er niks aan doen. Mijn CI heeft kuren en ik heb zelfs moeite om Mark te verstaan. Dat levert alleen maar frustratie op als ik ga lesgeven morgen en vrijdag heb ik weer een vol rooster, dus dan moet het gewoon weer goed zijn.
Wel balen dat ze vandaag geen tijd hadden dan! Maar lesgeven wordt dan ook wel lastig idd.
pi_86480368
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Mijn neefje zei gisteren ook dat 'ie 'iets heel moeilijks' moest leren voor Nederlands (ontleden idd :P).
Er is op mijn middelbare school maar heel weinig aandacht aan besteed, dus ik ben er heel slecht in, of beter gezegd: ik weet gewoon niet hoe het moet (ontleden dan). Ben wel van plan daar de komende weken iets aan te doen, het is handig als je een basis hebt voor je aan een tweede taal begint :')
pi_86480371
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Klopt ;). Maar op het regulier onderwijs ben je na je lesgeefuren vrij om te gaan en te staan waar je wilt (muv vergaderingen enzo, je bent niet verplicht om tot 17 uur / 17:30 op school te blijven).
Mja, maar als ze dat willen verplichten zouden je ook voor die uren moeten betalen lijkt me? Of iig zorgen dat jij dan thuis níets hoeft te doen? Maar das mijn mening he :P.
pi_86480448
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:08 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Grrrr }:|

quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:14 schreef MevrouwPuff het volgende:
MiMu, hilarisch! Maar wel uhh rot voor je. Heb je nog plakband? :P
Niet meer te redden. ;(
  woensdag 15 september 2010 @ 22:43:59 #289
331 Merel
Be here now.
pi_86480472
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik wel, maar het is allemaal heel erg snel gegaan natuurlijk en ik had zoiets van: "Het zal wel goed zijn" :@ en ik zou er sowieso niet op achteruit gaan :P. Bij ons zou 25 uur 1 FTE moeten zijn.
Is ook begrijpelijk :) Maar als werkende vrouw ( 8-) ) is het sowieso handig om eens wat te lezen mbt arbeidsrecht, gewoon zodat je ook voorbereid bent op onverwachtse dingen. Kan nooit kwaad! :)
  woensdag 15 september 2010 @ 22:44:18 #290
236335 neen
schone schijn
pi_86480490
Voor alle mensen met all stars die over een hek gaan klimmen met van die punten erop. Pas op.
pi_86480528
Ik ben een maand aan het werk geweest zonder mijn salaris te weten, of uberhaupt een contract te hebben. Is wel goed gekomen uiteindelijk gelukkig :P.
pi_86480529
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:44 schreef neen het volgende:
Voor alle mensen met all stars die over een hek gaan klimmen met van die punten erop. Pas op.
Vertel.... :D
  woensdag 15 september 2010 @ 22:45:20 #293
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86480532
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:41 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Wel balen dat ze vandaag geen tijd hadden dan! Maar lesgeven wordt dan ook wel lastig idd.
Ik merkte pas vanmiddag rond 15:30 dat ik wel erg slecht hoorde. Ik dacht eerst: 'het trekt wel weg, want m'n CI doet wel vaker een beetje gek', maar hij zou helemaal niet gek moeten doen en morgen heb ik maar 3 uurtjes les te geven, dus na vandaag is morgen de beste optie en weet ik gewoon zeker dat alles weer in orde is vrijdag. Ik zorg iig dat de leerlingen verder kunnen met hun werk morgen, meer kan ik even niet doen (maar misschien ben ik weer op tijd terug, zodat ik niet álle uren mis).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 15 september 2010 @ 22:45:48 #294
331 Merel
Be here now.
pi_86480548
Ontleden is tof. En I O+ naamvallen! :o
  woensdag 15 september 2010 @ 22:46:42 #295
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86480589
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:45 schreef Merel het volgende:
Ontleden is tof. En I O+ naamvallen! :o
Srsly? Ik háát het. Rekenkundig ontleden. En ik kan niet rekenen. En niks met cijfers. Echt dra-ma.
  woensdag 15 september 2010 @ 22:46:45 #296
331 Merel
Be here now.
pi_86480591
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:44 schreef neen het volgende:
Auw! :o
  woensdag 15 september 2010 @ 22:47:01 #297
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86480602
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:41 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Mja, maar als ze dat willen verplichten zouden je ook voor die uren moeten betalen lijkt me? Of iig zorgen dat jij dan thuis níets hoeft te doen? Maar das mijn mening he :P.
Ja, vind ik ook hoor.

Maar weet je: ik ben allang blij dat ik een baan op niveau héb. Jullie weten hoe moeilijk het geweest is voor mij om iets te vinden. Het moet wel érg foute boel zijn, wil ik ergens opstappen. Ben veel te gemotiveerd ;).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 15 september 2010 @ 22:47:50 #298
331 Merel
Be here now.
pi_86480632
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:46 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Srsly? Ik háát het. Rekenkundig ontleden. En ik kan niet rekenen. En niks met cijfers. Echt dra-ma.
Naamvallen maken ontleden makkelijk!
  woensdag 15 september 2010 @ 22:49:00 #299
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86480687
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:47 schreef Merel het volgende:

[..]

Naamvallen maken ontleden makkelijk!
Jij bent gewoon raar! :{w :P
  woensdag 15 september 2010 @ 22:49:23 #300
331 Merel
Be here now.
pi_86480709
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, vind ik ook hoor.

Maar weet je: ik ben allang blij dat ik een baan op niveau héb. Jullie weten hoe moeilijk het geweest is voor mij om iets te vinden. Het moet wel érg foute boel zijn, wil ik ergens opstappen. Ben veel te gemotiveerd ;).
Niet zó gemotiveerd zijn dat je misbruik van je laat maken hè?
  woensdag 15 september 2010 @ 22:50:08 #301
331 Merel
Be here now.
pi_86480740
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:49 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Jij bent gewoon raar! :{w :P
:Y

Ik zit op mobiel, wil iemand anders een nieuwe openen..?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')