abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 17 september 2010 @ 09:19:14 #101
43556 miss_dynastie
pi_86526560
Fannetje, gaat er vandaag iets gebeuren of niet, qua inleiden? Hoe dan ook, vast een paar *O* :% *O*
pi_86526590
Nou, mijn eiwit was gisteren opeens weer goed, maar ze hebben toch besloten vandaag in te gaan leiden met oog op andere klachten en de bijna 40 weken. Lig nu in de verloskamer aan de ctg die weer erg hoog uitslaat. Zometeen gaan ze waarschijnlijk met gel aan de gang, dus het kan nog wel een tijdje gaan duren!
  vrijdag 17 september 2010 @ 09:22:53 #103
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_86526658
Spannend Fannetje!!! ^O^ Hopelijk hebben jullie vandaag een prachtig kindje in jullie armen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 september 2010 @ 09:25:03 #104
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86526701
nogmaals succes Fannetje!!!

dat wordt voor mij een abo afsluiten op K&W :P aangezien het kluswoning is (ben ik ook blij dat m'n man niet mee gaat kijken, hij is in staat om nee te zeggen :') )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 17 september 2010 @ 09:25:34 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86526708
DJMO gefeliciteerd *O*

Fannetje, dubbel goed nieuws dus eigenlijk!! Eiwit weer normaal en toch vandaag bevallen O+
Heel veel succes :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 17 september 2010 @ 09:28:22 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86526774
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:25 schreef DJMO het volgende:
nogmaals succes Fannetje!!!

dat wordt voor mij een abo afsluiten op K&W :P aangezien het kluswoning is (ben ik ook blij dat m'n man niet mee gaat kijken, hij is in staat om nee te zeggen :') )
Het is toch een huurwoning en je weet toch waar je op reageert??

Kan me weinig woningen voorstellen waar je "nee" op zegt als je 3 hoog achter bij een koffieshop om de hoek woont....
De basis zal toch in orde moeten worden gemaakt door de woningstichting.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86526898
Succes vandaag Fannetje. ^O^

Gefeliciteerd DJMO.
Ik hoop voor je dat het kluswerk wel meevalt.
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:28 schreef Leandra het volgende:
Het is toch een huurwoning en je weet toch waar je op reageert??

Kan me weinig woningen voorstellen waar je "nee" op zegt als je 3 hoog achter bij een koffieshop om de hoek woont....
De basis zal toch in orde moeten worden gemaakt door de woningstichting.
Mijn huisje was van top tot teen roze en dat was kennelijk voor 18 mensen reden genoeg om nee te zeggen. :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 september 2010 @ 09:33:34 #108
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86526905
als er te veel moet gebeuren is het natuurlijk ook niet tof Leandra ;) en we zitten in een tweekamer benedenwoning, dus op alles met meer kamers zeg ik persoonlijk gewoon ja ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

vrijdag 17 september 2010 @ 09:38:13 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86526992
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:33 schreef Kolonia het volgende:
Succes vandaag Fannetje. ^O^

Gefeliciteerd DJMO.
Ik hoop voor je dat het kluswerk wel meevalt.
[..]
Mijn huisje was van top tot teen roze en dat was kennelijk voor 18 mensen reden genoeg om nee te zeggen. :')
Ja okay, maar klussen of wat verven en behangen zie ik als twee verschillende dingen.... ik ga er vanuit dat er geen nieuwe keuken en nieuwe badkamer in moet, en als het echt nodig is dan zal de woningstichting daar hun verantwoordelijkheid voor moeten nemen.

Helemaal roze is vervelend, maar dat zijn geen dingen die een pot verf en een paar rollen behang niet kunnen oplossen.

Ik geloof overigens wel dat er wat dat betreft een mentaliteitsverandering is, 20 jaar geleden wist je niet beter dat als je in een sociale huurwoning kwam dat je dan zo'n 75% kans had dat je kon gaan schilderen, behangen, vloerbedekking kopen enz.
Als sociale huurwoningen tegenwoordig al afgewezen worden op wat roze muren dan heb ik het idee dat het met de vermeende woningnood wel meevalt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86527083
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:38 schreef Leandra het volgende:
Als sociale huurwoningen tegenwoordig al afgewezen worden op wat roze muren dan heb ik het idee dat het met de vermeende woningnood wel meevalt.
Als je eenmaal hoog op de lijst staat heb je de luxe dat er zo weer een huis wordt aangeboden, dus dan wijs je makkelijker een huis af als het teveel werk is.
Of als het te duur is, niet iedereen die een sociale huurwoning krijgt heeft geld om verf te kopen.
Bij mij in de straat is het heel normaal om een nieuw huisje te betrekken zonder wat op te knappen en de eerste maanden kranten op de ramen te plakken totdat genoeg geld is gespaard voor gordijnen. :)
pi_86527119
Fannetje, je wordt nu echt heel snel mama! Veel succes en voorspoed :* *O* :%
  vrijdag 17 september 2010 @ 09:50:11 #112
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_86527266
DJMO gefeliciteerd! Hoop dat het huisje niet al te veel werk nodig heeft.

Fannetje: succes. Dat de gel maar snel z'n werk mag doen.
pi_86527274
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:42 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Als je eenmaal hoog op de lijst staat heb je de luxe dat er zo weer een huis wordt aangeboden, dus dan wijs je makkelijker een huis af als het teveel werk is.
En als je hoog op de lijst staat is het vaak ook zo dat je er al lange tijd op staat en best kritisch kunt zijn. Je hebt dan meestal al een woning die acceptabel is.

Fijn nieuws, DJMO! En wat Leandra zegt lijkt me volstrekt logisch: de woningbouwvereniging draagt er zorg voor dat er een redelijke keuken en badkamer in zitten en dat alle grote mankementen verholpen zijn. Zelf hoef je je alleen te ontfermen over vloer en muren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 september 2010 @ 10:07:42 #114
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86527700
Daarom claudia! Ik had toen ik in dit huis(je) kwam ook mot met de woningbouw, ik eiste ( :') ) een nieuwe keuken omdat die erin zat gewoon te brak voor woorden was. Ik heb toen ook mijn zin gekregen overigens, en ik weet waar ik recht op heb (idd fatsoenlijke keuken, badkamer, toilet, werkend en veilig electriciteitsnet, goed werkende riolering etc etc) en het opknappen van de muren is geen probleem. Ik heb al zitten (dag)dromen over behangen, en dan met gratis rollen behang van marktplaats elke muur een ander soort behangetje :P Het is gewoon even doorbijten en het echte opknappen komt in de loop van de tijd wel. (alles bij elkaar passend en nieuw enzo, dat heeft nu geen prio voor mij, het belangrijkste is dat de kinderen een eigen kamer hebben straks.

pi_86527855
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:50 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn nieuws, DJMO! En wat Leandra zegt lijkt me volstrekt logisch: de woningbouwvereniging draagt er zorg voor dat er een redelijke keuken en badkamer in zitten en dat alle grote mankementen verholpen zijn. Zelf hoef je je alleen te ontfermen over vloer en muren.
Daar moet je vaak wel wat voor doen. Woningbouw biedt niet altijd spontaan aan om de dingen te fixen. Ik heb voor een hoop dingen echt moeten zeuren en er zijn nog dingen waarvan zij niet vinden dat het echt een probleem is en wij wel (lekkende ramen...). Niet helemaal waar trouwens, ze zijn er 10x voor geweest, maar willen gewoon geen geld uitgeven aan een echte oplossing dus komen steeds met iets dat niet werkt.

Ik kwam er van de week achter dat de elektriciteitsjosti's die wij hier hadden (omdat o.a. de lichtknoppen in de woonkamer op totaal onlogische lampen waren aangesloten etc.) het hele groepenformulier verkeerd hadden ingevuld. Best irritant als je denkt bepaalde ruimtes te 'ontstromen' maar in een heel ander deel van het huis je computer uitvalt.

Maar fijn DJMO!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_86527941
Fannetje heel veel succes vandaag!!! *O* :% :%

DJMO gefeliciteerd! *O* wat goed!

Ik ben het eens met Leandra in de zin van klussen, ik vind klussen wat anders dan verven, behangen en laminaat leggen bijvoorbeeld. Dan denk ik wel echt aan muurtjes slopen, keuken verbouwen dat werk.
En vroegah, had mn moeder het laatst over (en dan gaat het ook over een jaar of 20 geleden) ging je weer onder aan de wachtlijst als je 3 keer een woning geweigerd had. Wat mij betreft voeren ze dat weer in, dan gaan mensen misschien wat kritischer om met hun reacties ofzo, dat er niet lukraak gereageerd wordt maar wat kritischer gekeken wordt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 september 2010 @ 10:16:56 #117
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86527951
toen ik ze daarstraks aan de telefoon had, werd me al gezegd dat in overleg met, een deur naar de keuken erin kon worden gezet (is nu zeg maar gewoon een doorgang, waar ik dolgraag een gesloten keuken wil hebben ivm de kids) en dat bood ze spontaan aan toen ik er over begon. dus ik neem aan dat ze over noodzakelijke dingen niet moeilijk gaan doen.

pi_86528009
Beter dat je als eerste staat DJMO!!!!! Hoop dat het een heel mooi huisje is!!! Leuk als je straks met d ebaby in je nieuwe huisje kan.

Ik wijs wel huizen af hoor als er te veel moet gebeuren of er zit alleen een gaskachel in de huiskamer, of de buurt bevalt me niet. Ik sta idd al bijna 7 jaar op de wachtlijst en ga echt voor een mooi huisje waar ik me prettig voel en nu ook goed voor mijn kindje is, want als het niet bevalt moet ik weer 7 jaar wachten voor een huis, dat vind ik erg zonde.
Ik woon al 10 jaar in huizen die net te klein zijn of waar altijd iets stuk is of te koud en ik ben het verhuizen zat, ik wil nog 1x verhuizen en daarna het liefst nooit meer.
Waar ik nu woon is niet ideaal, maar wel goed vol te houden. De keuken ziet er niet uit, maar het gasfornuis werkt en ik kan douchen in de keuken :)
Dat mis ik eigenlijk het meest, een badkamertje, vooral straks als de kleine wat groter is lijkt het me erg onhandig.
Ik heb wel een wasbak in de babykamer, dus het eerste jaar komen we wel vooruit!

Alles was weer goed bij de verloskundige net, steken en krampen horen erbij..en ik heb andere ijzerpillen gekregen.
pi_86528063
Dingen als geen centrale verwarming staan in Utrecht vrijwel altijd gewoon in de advertentie hoor. Daar hoef je dan al niet op te reageren.
Maar ik moet niet zeiken, ik heb ook best een paar huizen afgewezen toen ik met urgentie ging zoeken. Daarvoor was ik volgens mij altijd gewoon blij met wat ik kreeg, maar keek ik ook wel heel goed waar ik op ging reageren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 17 september 2010 @ 10:24:33 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86528096
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:42 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Of als het te duur is, niet iedereen die een sociale huurwoning krijgt heeft geld om verf te kopen.
Bij mij in de straat is het heel normaal om een nieuw huisje te betrekken zonder wat op te knappen en de eerste maanden kranten op de ramen te plakken totdat genoeg geld is gespaard voor gordijnen. :)
Ja dat is wel een van de gevolgen van het huidige systeem.... als je bovenaanstaat dan kun je gewoon afwijzen wat niet bevalt.
Toen er nog echt woningnood was wees je niet af, want dat kostte je na een paar keer (ik geloof letterlijk 2 keer) je positie.
En dan te bedenken dat je in de meeste gemeentes tegenwoordig zelf beslist waar je wel of niet op reageert... terwijl je vroeger de meest verschrikkelijke dingen in de meest verschrikkelijke wijken kreeg toegewezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86528114
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:23 schreef Vanyel het volgende:
Dingen als geen centrale verwarming staan in Utrecht vrijwel altijd gewoon in de advertentie hoor. Daar hoef je dan al niet op te reageren.
In Leiden en Delft ook. Of dat je zelf een geiser en gaskachel aan dient te schaffen, dat soort dingen.
De informatie is best uitgebreid, er staan alleen geen foto's van de binnenkant bij maar daar moet je maar vanuit gaan dat het kaal is :P Bij Leiden en omg. staat het er zelfs uit als er spullen ter overname zijn!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 17 september 2010 @ 10:29:46 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86528218
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:20 schreef Troeta het volgende:
Alles was weer goed bij de verloskundige net, steken en krampen horen erbij..en ik heb andere ijzerpillen gekregen.
Een stickertje *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86528326
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Daar moet je vaak wel wat voor doen. Woningbouw biedt niet altijd spontaan aan om de dingen te fixen. Ik heb voor een hoop dingen echt moeten zeuren en er zijn nog dingen waarvan zij niet vinden dat het echt een probleem is en wij wel (lekkende ramen...). Niet helemaal waar trouwens, ze zijn er 10x voor geweest, maar willen gewoon geen geld uitgeven aan een echte oplossing dus komen steeds met iets dat niet werkt.
Dat klopt. Ik heb met twee woningbouwverenigingen ervaring en die waren er allebei heel makkelijk in. In mijn eerste woning hebben ze alles opgeknapt (nieuwe keuken, nieuwe badkamer) en in mijn tweede woning was er al een behoorlijke renovatie geweest en kwamen ze langs om de staat in de gaten te houden. Er is bijvoorbeeld eens een thermostaat verplaatst (lekker handige plek, boven een verwarming). Maar diezelfde woningbouwvereniging heeft bijvoorbeeld verzuimd om een stuk dakgoot en de vloer in het trappenhuis te vervangen (ratten! gelukkig woonden wij op 3 hoog).

Wij hadden trouwens om de haverklap ellende met onze sociale huurwoning. Er was nooit genoeg waterdruk en om de maand moest er iemand langskomen om de gootsteen te ontstoppen. Ik ben blij dat we nu in nieuwbouw wonen!

Anyway, ik heb zin in kerstkransjes. }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86528328
oja, meestal reageer ik ook niet op dat soort huizen hoor als dat er bijstaat, of ik rij even langs en probeer een beetje naar binnen te gluren en de buurt te bekijken voor ik reageer.
Maar soms valt het dan nog steeds heel erg tegen als je zo'n huisje gaat bekijken.
pi_86528329
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:24 schreef Leandra het volgende:
Ja dat is wel een van de gevolgen van het huidige systeem.... als je bovenaanstaat dan kun je gewoon afwijzen wat niet bevalt.
Toen er nog echt woningnood was wees je niet af, want dat kostte je na een paar keer (ik geloof letterlijk 2 keer) je positie.
En dan te bedenken dat je in de meeste gemeentes tegenwoordig zelf beslist waar je wel of niet op reageert... terwijl je vroeger de meest verschrikkelijke dingen in de meest verschrikkelijke wijken kreeg toegewezen.
Ik ben er wel blij om. :Y)
Door de combinatie van hoogzomer en al die afwijzingen heb ik nu een huisje met drie (ieniemienie) slaapkamers en tuin op loopafstand van het centrum. :)

Het is ook wel logisch om kritisch te zijn op wat je krijgt, want je moet er toch wel een jaar of tien wonen voordat je genoeg inschrijftijd hebt voor een ander huisje.

@Vanyel: happig op reparaties e.d. zijn ze inderdaad niet.
Er was ingebroken in mijn schuur en de braakschade is hersteld met :') kit :') .
Geen gezicht en het is er inmiddels natuurlijk ook al weer uitgevallen.
Hopelijk gunnen ze me een nieuw kozijn en deur bij het groot onderhoud dat begin 2009 zou gaan plaatsvinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')