Het is toch een huurwoning en je weet toch waar je op reageert??quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:25 schreef DJMO het volgende:
nogmaals succes Fannetje!!!
dat wordt voor mij een abo afsluiten op K&Waangezien het kluswoning is (ben ik ook blij dat m'n man niet mee gaat kijken, hij is in staat om nee te zeggen
)
Mijn huisje was van top tot teen roze en dat was kennelijk voor 18 mensen reden genoeg om nee te zeggen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:28 schreef Leandra het volgende:
Het is toch een huurwoning en je weet toch waar je op reageert??
Kan me weinig woningen voorstellen waar je "nee" op zegt als je 3 hoog achter bij een koffieshop om de hoek woont....
De basis zal toch in orde moeten worden gemaakt door de woningstichting.
Ja okay, maar klussen of wat verven en behangen zie ik als twee verschillende dingen.... ik ga er vanuit dat er geen nieuwe keuken en nieuwe badkamer in moet, en als het echt nodig is dan zal de woningstichting daar hun verantwoordelijkheid voor moeten nemen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:33 schreef Kolonia het volgende:
Succes vandaag Fannetje.![]()
Gefeliciteerd DJMO.
Ik hoop voor je dat het kluswerk wel meevalt.
[..]
Mijn huisje was van top tot teen roze en dat was kennelijk voor 18 mensen reden genoeg om nee te zeggen.
Als je eenmaal hoog op de lijst staat heb je de luxe dat er zo weer een huis wordt aangeboden, dus dan wijs je makkelijker een huis af als het teveel werk is.quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:38 schreef Leandra het volgende:
Als sociale huurwoningen tegenwoordig al afgewezen worden op wat roze muren dan heb ik het idee dat het met de vermeende woningnood wel meevalt.
En als je hoog op de lijst staat is het vaak ook zo dat je er al lange tijd op staat en best kritisch kunt zijn. Je hebt dan meestal al een woning die acceptabel is.quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:42 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Als je eenmaal hoog op de lijst staat heb je de luxe dat er zo weer een huis wordt aangeboden, dus dan wijs je makkelijker een huis af als het teveel werk is.
Daar moet je vaak wel wat voor doen. Woningbouw biedt niet altijd spontaan aan om de dingen te fixen. Ik heb voor een hoop dingen echt moeten zeuren en er zijn nog dingen waarvan zij niet vinden dat het echt een probleem is en wij wel (lekkende ramen...). Niet helemaal waar trouwens, ze zijn er 10x voor geweest, maar willen gewoon geen geld uitgeven aan een echte oplossing dus komen steeds met iets dat niet werkt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:50 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn nieuws, DJMO! En wat Leandra zegt lijkt me volstrekt logisch: de woningbouwvereniging draagt er zorg voor dat er een redelijke keuken en badkamer in zitten en dat alle grote mankementen verholpen zijn. Zelf hoef je je alleen te ontfermen over vloer en muren.
Ja dat is wel een van de gevolgen van het huidige systeem.... als je bovenaanstaat dan kun je gewoon afwijzen wat niet bevalt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:42 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Als je eenmaal hoog op de lijst staat heb je de luxe dat er zo weer een huis wordt aangeboden, dus dan wijs je makkelijker een huis af als het teveel werk is.
Of als het te duur is, niet iedereen die een sociale huurwoning krijgt heeft geld om verf te kopen.
Bij mij in de straat is het heel normaal om een nieuw huisje te betrekken zonder wat op te knappen en de eerste maanden kranten op de ramen te plakken totdat genoeg geld is gespaard voor gordijnen.
In Leiden en Delft ook. Of dat je zelf een geiser en gaskachel aan dient te schaffen, dat soort dingen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:23 schreef Vanyel het volgende:
Dingen als geen centrale verwarming staan in Utrecht vrijwel altijd gewoon in de advertentie hoor. Daar hoef je dan al niet op te reageren.
Een stickertjequote:Op vrijdag 17 september 2010 10:20 schreef Troeta het volgende:
Alles was weer goed bij de verloskundige net, steken en krampen horen erbij..en ik heb andere ijzerpillen gekregen.
Dat klopt. Ik heb met twee woningbouwverenigingen ervaring en die waren er allebei heel makkelijk in. In mijn eerste woning hebben ze alles opgeknapt (nieuwe keuken, nieuwe badkamer) en in mijn tweede woning was er al een behoorlijke renovatie geweest en kwamen ze langs om de staat in de gaten te houden. Er is bijvoorbeeld eens een thermostaat verplaatst (lekker handige plek, boven een verwarming). Maar diezelfde woningbouwvereniging heeft bijvoorbeeld verzuimd om een stuk dakgoot en de vloer in het trappenhuis te vervangen (ratten! gelukkig woonden wij op 3 hoog).quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daar moet je vaak wel wat voor doen. Woningbouw biedt niet altijd spontaan aan om de dingen te fixen. Ik heb voor een hoop dingen echt moeten zeuren en er zijn nog dingen waarvan zij niet vinden dat het echt een probleem is en wij wel (lekkende ramen...). Niet helemaal waar trouwens, ze zijn er 10x voor geweest, maar willen gewoon geen geld uitgeven aan een echte oplossing dus komen steeds met iets dat niet werkt.
Ik ben er wel blij om.quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:24 schreef Leandra het volgende:
Ja dat is wel een van de gevolgen van het huidige systeem.... als je bovenaanstaat dan kun je gewoon afwijzen wat niet bevalt.
Toen er nog echt woningnood was wees je niet af, want dat kostte je na een paar keer (ik geloof letterlijk 2 keer) je positie.
En dan te bedenken dat je in de meeste gemeentes tegenwoordig zelf beslist waar je wel of niet op reageert... terwijl je vroeger de meest verschrikkelijke dingen in de meest verschrikkelijke wijken kreeg toegewezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |