abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86452805
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:25 schreef Narr het volgende:
Ik maak de zwangerschap nu ook wel anders mee, bij de eerste was ik meer onbevangen, nu ben ik veel bezorgder overal over...
Heb je daar ook een reden toe? Dat wil zeggen, is er tijdens de vorige zwangerschap iets niet goed gegaan? Of ben je je er nu meer van bewust wat er allemaal fout kán gaan?

Ik ben deze zwangerschap veel relaxter en maak me over de baby helemaal geen zorgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86452820
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:27 schreef Claudia_x het volgende:
Je kunt wel héél nors gaan kijken.
Dan krijg ik wel ruzie met mijn lief. Die was steeds bang dat ik in elkaar geslagen ging worden omdat ik heel vals keek en/of op veel te luide toon geïrriteerde opmerkingen maakte over mensen die te snel/langzaam liepen, ergens stilstonden, teveel parfum op hadden, praatten of wat dan ook.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_86452878
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dan krijg ik wel ruzie met mijn lief. Die was steeds bang dat ik in elkaar geslagen ging worden omdat ik heel vals keek en/of op veel te luide toon geïrriteerde opmerkingen maakte over mensen die te snel/langzaam liepen, ergens stilstonden, teveel parfum op hadden, praatten of wat dan ook.
Misschien kunnen jouw lief en mijn lief een praatgroep beginnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86453070
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat laatste wordt bij mij gelukkig steeds minder. Je kunt het er ook zo moeilijk iets van zeggen he: "Hee ga eens weg, ik heb last van je aura".
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86453102
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mag mijn lief er ook bij dan?? Die is ook al bang dat ik op een vekeerd moment iets verkeerd zeg :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86453153
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je daar ook een reden toe? Dat wil zeggen, is er tijdens de vorige zwangerschap iets niet goed gegaan? Of ben je je er nu meer van bewust wat er allemaal fout kán gaan?

Ik ben deze zwangerschap veel relaxter en maak me over de baby helemaal geen zorgen.
Nee, ik weet ook niet hoe het komt. Wellicht is het meer zo'n idee van 'de vorige keer ging alles goed, dus wellicht nu niet'. Ik verwacht dat als ik mijn eerste echootje heb gehad, ik er weer een stuk anders insta. Zwangert he :o

Vanyel _O-
I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.
pi_86454073
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:40 schreef Leandra het volgende:
Mag mijn lief er ook bij dan?? Die is ook al bang dat ik op een vekeerd moment iets verkeerd zeg :')
Lijkt me een briljant plan. Zeker nu ik de laatste tijd al preventief word gewaarschuwd niks te vinden van asociaal gedrag en ze zelfs mijn handje veel te vaak loslaat omdat 'je nooit weet wanneer zo'n kutjong het in z'n hoofd haalt om vandaag lekker potten in elkaar te gaan trappen'.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_86454172
Dat lijkt me een bijkomende angst, en helaas een angst waar je op sommige plekken werkelijk rekening mee moet houden :{

Wat een debiele wereld is het daardoor eigenlijk ook }:|
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86454264
Moet ook eigenlijk wel, maar we hadden daar tot een paar maanden geleden gezamenlijk weinig boodschap aan behalve in de buurt van groepen jongens. Dat voelde een stuk prettiger.
pi_86454735
Oeh Noa, spannend zeg! *O*

Zet 'm op! :% :% :%

Hier nog helemaal niks hoor...
  woensdag 15 september 2010 @ 12:24:05 #36
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_86456286
Spannend Noa!
pi_86459993
Noa Spannend!!!

Ik zit zelf nu in week 7 en heb ook wel de nodige symptomen:
een dag of 4/5 voor mijn NOD was ik een schutting aan het beitsen met mijn moeder en ik rook gewoon heel sterk vanille. Ze stond me aan te kijken of ik gek was :P Gelukkig wel een geur die ik kon verdragen. Zo'n 2 dagen voor mijn NOD had ik heel erg veel last van borrels in mijn buik. Niet alleen in mijn maag of darmen, maar door heel mijn romp.
Verder af en toe misselijk, last van mijn darmen (beide uitersten, dus opstipatie en diaree) en moeoeoeoeoeoe :O
En bij bepaalde etenswaren draait mijn maag om. Helaas is dat vooral bij gekookte groenten, dus eet ik wat kip met pasta of rijst. Patat of pannenkoeken gaan er dus wel weer makkelijk in, net als een boterham. Maar ja, dan mis ik toch wat vitaminen.

Ik heb me vandaag ziek gemeld omdat ik gisteren met ongelooflijke buikpijn naar huis ben gegaan. Was wel even eng, was echt even bang dat het fout ging. Maar het bleken dus mijn darmen te zijn, bleek later op de avond. Het is nu gelukkig weer weg. Ik ben rond 21.30 gaan slapen en heb uiteindelijk (minus het ziekmelden enzo) tot 11.30 vandaag geslapen.
Volgens mij let ik al heel erg op het pakken van mijn rust, maar als ik dit dan weer meemaak, vraag ik me toch weer af of ik wel genoeg rust neem.

Herkent iemand het? Dat klokje rond slapen (+ nog een paar uurtjes). Ik heb het nu al meerdere keren gehad
pi_86460219
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb voor de groep ook nog wel een man in de aanbieding. Alleen heeft het dan niet specifiek met mijn zwangerschap te maken. Ik ben zowiezo een flapuit en hij is ervan overtuigt dat ik nog wel eens een 'klap voor mijn bek' ga krijgen hehe
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 september 2010 @ 15:35:36 #39
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86463098
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:07 schreef danic het volgende:

Herkent iemand het? Dat klokje rond slapen (+ nog een paar uurtjes). Ik heb het nu al meerdere keren gehad
het is dat het nu niet mogelijk is, maar ik zou makkelijk de hele dag kunnen slapen. Ik herinner van mijn oudste dat ik dat toen dus wel deed, vooral in het begin. ik vermoed dat het komt omdat je lichaam én geest moeten wennen aan het zwanger zijn, en dat is heus vermoeiend hoor ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_86465873
Het motto van mijn lief is momenteel ook meeveren :D. Ik heb echt een korter lontje en daar heb ik dan zelf ook weer last van omdat ik dat zo lullig voor hem vind. Ik heb een topvent en hij heeft het nu soms best zwaar te verduren met me... Het kan dus zomaar gebeuren dat ik heel kattig doe en dan vervolgens moet huilen omdat ik zo kattig deed :D
  woensdag 15 september 2010 @ 18:34:10 #41
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_86469272
Zo alles goed met baby en ik. Baby is 33 weken en 2 dagen groot en ik ben morgen 33 weken zwanger. Leek ook niet te zwaar tot dus ver. Ik heb wel erg veel vruchtwater, maar dat komt door de diabetes. Mijn bloeddruk was prachtig, wat ik een wonder vind met alle stress en ik moet over 2 weken pas terug. Dan wordt er wel eerst een CTG gemaakt. Oh, ook geen ontsluiting ondanks dat ik vaak per dag echt pijnlijk harde buiken/ oefen weeen heb. Ik moet dat wel goed in de gate houden ivm Yade haar vroege geboorte.

Hoorde wel dat ik een infuus krijg met insuline en vocht tijdens de bevalling, en ik mijn glucose wel moet checken tussen de weeen door. Ook krijgt de baby van die dingetjes op het hoofd om goed te monitoren. Klinkt als weinig bewegingsvrijheid. -O- En baby en ik moeten sowieso 1 nacht blijven, misschien zelfs 2 door de diabetes. Maar ach, als dat alles is.

Maandag naar de dermatoloog ivm zeer waarschijnlijk morfine allergie. Hij wilde het toch zeker weten aangezien morfine/pethidine veel worden gebruikt bij bevallingen en na een keizersnede.

Al met al goed nieuws, baal alleen een beetje van het infuus.
pi_86470174
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:46 schreef twentemeisje het volgende:
Het kan dus zomaar gebeuren dat ik heel kattig doe en dan vervolgens moet huilen omdat ik zo kattig deed :D
:D
pi_86470665
Goed nieuws Silmarwen, maar kan me voorstellen dat je van dat infuus baalt. Het beperkt je inderdaad in je bewegingsvrijheid. Waarschijnlijk went het ook snel genoeg op dat moment. Maar look at the brightside, als je niet allergisch voor morfine bent dan kunnen ze dat er gelijk bij doormengen, wordt het ook nog een beetje een gezellige bevalling ;).

Ik heb regelmatig last van nierstenen, dus ook al meerdere malen aan de morfine gehangen. Heerlijk spul ;). Maar die ene keer dat ik teveel kreeg staat me het meest bij, omg wat was ik beroerd. Ik heb echt als een soort van Linda Blair (The Excorcist) ge- :r , al was ik tussen het overgeven door wel heel vermakelijk voor mijn omgeving... :')
pi_86471062
Hoi

Ben ik ook weer eens.

Alle nieuwe zwangeren, nog gefeliciteerd!

@ Tessie, jij ook nog gefeliciteerd met Anna, mooi meisje.

@ Silmarwen, balen van dat infuus maar ja, wel fijn dat ze je goed in de gaten houden toch?
Ik bij tijn kreeg ik ook gelijk van die elektroden (nou ja hij dan op zijn hoofdje) en die uitwendige weeen registrator werkte op de een of andere manier niet goed en die kreeg ik ook inwendig maar ja op dat moment............was ik ook niet in staat om te liggen, weeen wegpuffen en weg te dommelen door de pethidine dus kan me er ook niets bij voorstellen als ik van mensen lees dat ze tussen de weene door nog lezen, kletsen, douchen etc. want daar was ik niet toe in staat.

@ Noa, spannend, hopelijk ben je inmiddels bevallen.

@ de rest die het moelijk heeft, moe is, misselijk is etc. Sterkte ermee

@ Hier, vandaag alweer 20wkn, men wat gaat dat snel, echo gehad en alles leek goed.
Fijn.
Erg beweeglijk en druk kind, merk er niets van want wederom de placenta aan de voorkant.
Kindje had hetzelfde wipneusje als zijn/haar broertje.

Verder op internistisch gebied loop ik wat te kloten met klachen en pillen maar ja daar wordt aan gewerkt en das ff niet anders.
pi_86471976
Tessie en gezin, nog gefeliciteerd met de geboorte van Anna! Mooie meid zeg!

Alle nieuwe zwangeren ook gefeliciteerd en een mooie zwangerschap toegewenst.
pi_86472016
Ohh en Shirley, om even een zeer verlaat antwoord te geven (ik was bij mn vriend)
De enige ervaring die ik daar heb ik werkervaring ;) Werk daar nu zo'n 3 jaar...
pi_86472429
Hallo allemaal...

Even een berichtje vanuit een hééél druk huishouden. Ik ben nu 34 weken (en een halve ;) ) zwanger en heel erg aan m'n eindje... eigenlijk mag het nu wel bijna 'over' zijn van me... gezien hoe ik me voel dan. Verder nog niet natuurlijk ;) ...
Helaas is mijn man nu al een paar weken thuis met een burn-out en dat maakt het allemaal niet zo makkelijk en lichamelijk en geestelijk ook voor mij erg veel zwaarder met drie kleine meisjes. Zij hebben het ook niet zo makkelijk met al die veranderingen, en dingen die op komst zijn.
Zelf heb ik veel last van mijn buik nu (als ik veel gedaan heb op een dag kan ik eigenlijk niet meer goed staan/lopen omdat mijn buik zo zwaar voelt en dat pijnlijk is...) en ben ik snel duizelig (lage bloeddruk denk ik, niet extreem maar net genoeg om er last van te hebben).
Morgen weer even een afspraak bij de vk, ik ben benieuwd of zij nog tips heeft.

Verder heb ik wel hulp gelukkig, maar meestal niet op de spitsuren van de dag en daar zou ik het juist erg goed kunnen gebruiken natuurlijk. Ik kan mijn man niet eens de helft vragen van wat ik hem zou willen vragen om mee te helpen, met de kinderen of het huishouden, en dat zou ook niet goed zijn, maar dat maakt het wel even erg lastig af en toe.

Nou ja, beetje een klaagpost misschien, sorry :@ maar het helpt soms wel om het een beetje van je af te schrijven he?
pi_86478946
jee suzanna ik kan me voorstellen dat het je allemaal wat teveel wordt. Ik kom zelf uit een gezin met 3 meiden en weet hoe druk het altijd bij ons was. Dan ben jij er ook nog zwanger bij. Schrijf hier maar lekker van je af als dat je oplucht :*

Ik hoop dat je man zich vlug wat beter voelt, als de baby eenmaal geboren is kun je zéker wel wat hulp gebruiken
  woensdag 15 september 2010 @ 22:15:37 #49
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86479091
Heel veel sterkte Suzanna, klinkt als hectisch en vooral erg zwaar! Petje af, toch!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_86486518
@ Suzanna, met 3 kinderen lijkt me al heftig en dan nog met je man erbij, kan me voorstellen dat het zwaar is.

Succes en sterkte met de laatste loodjes, gaat het met het kindje goed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')