abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88114677
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

UvA?
Ja . Net even mijn MC-vragen nagekeken, 5 fout, dat valt me nog best mee moet ik zeggen.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:31:57 #177
165633 eriksd
The grand facade...
pi_88116466
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:41 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Ja . Net even mijn MC-vragen nagekeken, 5 fout, dat valt me nog best mee moet ik zeggen.
Die open vragen keken ze vorig jaar erg streng na. Het resultaat viel mij dan ook tegen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:51 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik ben werkelijk niet vooruit te branden. Ik heb over twee weken het eindtentamen van het vak verbintenissenrecht en ik moet echt een supercijfer halen, want ik heb het deeltentamen verkloot door slecht de vragen te lezen op het deeltentamen. Je kon 30 punten halen voor het deeltentamen en ik had er maar 6. :( Dus ik moet 49 punten van de 70 halen voor het eindtentamen. Als ik een goede dag heb, haal ik dit wel, maar ik weet echt niet tot wat ik in staat ben.
Je moet de stof gewoon beheersen. Een 5.5 mentaliteit zal je toch echt op gaan breken.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:55:08 #178
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_88117349
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 19:31 schreef eriksd het volgende:
Je moet de stof gewoon beheersen. Een 5.5 mentaliteit zal je toch echt op gaan breken.
Waar lees je hier dat hij een 5,5 mentaliteit heeft?
Hij maakte leesfouten tijdens het tentamen, dat wil niets zeggen dat hij geen energie in de studie stopt. Ik had dat ook bij mijn eerste tentamen, het was mij toen nog niet duidelijk hoe "compleet" het antwoord moest zijn.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:20:55 #179
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_88120856
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 19:31 schreef eriksd het volgende:

Eigenlijk wilde ik dit tentamen laten schieten, maar ik wil toch even kijken of ik de stof goed genoeg beheers zoals ik denk. Ik was naar de inzage van het deeltentamen geweest en ik heb gezien wat ik fout heb gedaan. Bij de eerste vraag dacht ik te lezen dat de eerste partij de fax met de voorwaarden en aanbod had gestuurd naar de tweede partij. Bij de inzage zag ik alleen dat het aanbod met de verwijzing naar de eigen algemene voorwaarden over de fax was gestuurd door de eerste. Dus deze vraag had ik fout, want de algemene voorwaarden waren wel te vernietigen en de algemene voorwaarden van de eerste partij waren dus geldig. Dus dat waren al tien punten die ik door de plee kon spoelen door het slechte lezen van mijn kant.

Bij de derde vraag had ik onjuist aangegeven, dat was het juiste antwoord. Echter moest ik niet art 3:61 lid 1 BW hebben, maar het tweede lid. Daarnaast kon ik ook art 3:69 lid 1 BW noemen. Dus weer tien punten door de plee, door het slechte leeswerk. Ik zit in een kansloze positie, dus ga ik uit van een 5,5 situatie, hoe klein de kans ook mocht zijn. Als ik realistisch ben, dan zal dit een herkansing worden waar ik mezelf meer kansen geef.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 03:05:27 #180
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_88132564
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 21:20 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]
Dus dat waren al tien punten die ik door de plee kon spoelen door het slechte lezen van mijn kant.
...
Dus weer tien punten door de plee, door het slechte leeswerk.
Ik vind het best waardeloos dat je, als je ergens een relatief kleine fout maakt, je gelijk de volle mep aan punten kwijt bent. Zo gaat dat idd, maar het is niet eeeerlijk...
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_88135869
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 03:05 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik vind het best waardeloos dat je, als je ergens een relatief kleine fout maakt, je gelijk de volle mep aan punten kwijt bent. Zo gaat dat idd, maar het is niet eeeerlijk...
Nee, want als je dat voor een klant doet en je je hele zaak door de plee spoelt en een aansprakelijkheidsstelling aan je broek krijgt, dan is dat ook niet eerlijk? :P

Als ik een stomme fout maak heb ik ook een probleem. Oplossing -> geen stomme fout maken / overleg met andere mensen :o
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:49:37 #182
124676 RobertoCarlos
pi_88137571
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 11:41 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Nee, want als je dat voor een klant doet en je je hele zaak door de plee spoelt en een aansprakelijkheidsstelling aan je broek krijgt, dan is dat ook niet eerlijk? :P

Als ik een stomme fout maak heb ik ook een probleem. Oplossing -> geen stomme fout maken / overleg met andere mensen :o
Ik kan merken dat je inmiddels tot de werkenden behoort ;)
In een werksituatie heb je helemaal gelijk. Alleen is een tentamen bedoeld om de kennis/vaardigheid van de student te testen. Als die kennis voor 95% klopt, maar je in het begin van een antwoord ergens een beetje de mist in gaat en daardoor alles fout gerekend wordt, gebeurt dat niet.

En bovendien krijg jij inmiddels 30+k betaald voor jouw werk, dan mag je idd geen fouten meer maken ;)
pi_88144164
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 12:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik kan merken dat je inmiddels tot de werkenden behoort ;)
In een werksituatie heb je helemaal gelijk. Alleen is een tentamen bedoeld om de kennis/vaardigheid van de student te testen. Als die kennis voor 95% klopt, maar je in het begin van een antwoord ergens een beetje de mist in gaat en daardoor alles fout gerekend wordt, gebeurt dat niet.

En bovendien krijg jij inmiddels 30+k betaald voor jouw werk, dan mag je idd geen fouten meer maken ;)
Nuja, in beginsel verschilt het natuurlijk niet helemaal van een werksituatie. Een van de vaardigheden van een goede jurist is een goed analytisch vermogen. Om een situatie goed te kunnen analyseren moet je de situatie goed begrijpen, en dat begint toch bij het goed lezen van een vraag/casus/probleemstelling? ;)

Maar sommige foute (keten)antwoorden die te lang doorwerken is soms ook wel een crime ja ;(
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:59:42 #184
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_88166845
7 voor rechtbankverslag en 8,3 voor ontwerpvonnis oefenrechtbank! *O*
  zondag 31 oktober 2010 @ 15:30:57 #185
124676 RobertoCarlos
pi_88174816
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 10:59 schreef Eva4Evah het volgende:
^O^ ^O^

(en dat ontdek je op zondag op Usis? Ik zou denk ik al die hele vrijdag hebben zitten F5-en om het cijfer te willen weten ;) )
pi_88175326
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 21:20 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Eigenlijk wilde ik dit tentamen laten schieten, maar ik wil toch even kijken of ik de stof goed genoeg beheers zoals ik denk. Ik was naar de inzage van het deeltentamen geweest en ik heb gezien wat ik fout heb gedaan. Bij de eerste vraag dacht ik te lezen dat de eerste partij de fax met de voorwaarden en aanbod had gestuurd naar de tweede partij. Bij de inzage zag ik alleen dat het aanbod met de verwijzing naar de eigen algemene voorwaarden over de fax was gestuurd door de eerste. Dus deze vraag had ik fout, want de algemene voorwaarden waren wel te vernietigen en de algemene voorwaarden van de eerste partij waren dus geldig. Dus dat waren al tien punten die ik door de plee kon spoelen door het slechte lezen van mijn kant.

Bij de derde vraag had ik onjuist aangegeven, dat was het juiste antwoord. Echter moest ik niet art 3:61 lid 1 BW hebben, maar het tweede lid. Daarnaast kon ik ook art 3:69 lid 1 BW noemen. Dus weer tien punten door de plee, door het slechte leeswerk. Ik zit in een kansloze positie, dus ga ik uit van een 5,5 situatie, hoe klein de kans ook mocht zijn. Als ik realistisch ben, dan zal dit een herkansing worden waar ik mezelf meer kansen geef.
Een vriend van me had ook maar 5 punten voor dat tentamen, zelfde foutjes als ik het zo lees.

Gelukkig zelf 19 punten, dus kansen genoeg :D.
Geen referral hier.
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:56:10 #187
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_88194103
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 15:30 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

^O^ ^O^

(en dat ontdek je op zondag op Usis? Ik zou denk ik al die hele vrijdag hebben zitten F5-en om het cijfer te willen weten ;) )
Nee hoor, ik wist het vrijdag al maar ik post het nu pas ;)
pi_88216724
Ik zit nu te twijfelen of ik na mijn HBO-P wel of niet rechten wil gaan studeren aan de universiteit. Publiekrecht vind ik zeer interessant maar privaatrecht vind ik te mierenneukerig :P
  maandag 1 november 2010 @ 18:03:36 #189
165633 eriksd
The grand facade...
pi_88216908
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 17:58 schreef Vragende het volgende:
Ik zit nu te twijfelen of ik na mijn HBO-P wel of niet rechten wil gaan studeren aan de universiteit. Publiekrecht vind ik zeer interessant maar privaatrecht vind ik te mierenneukerig :P
Ik vind publiekrecht juist veel meer "gebonden", dat wil zeggen expliciete regelgeving. Dus nee, ik ben het niet met je eens.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_88219425
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 18:03 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik vind publiekrecht juist veel meer "gebonden", dat wil zeggen expliciete regelgeving. Dus nee, ik ben het niet met je eens.
Ja, daar heb je gelijk in. Misschien had ik het anders moet verwoorden :P

Maar waar het op neer komt is dat ik publiekrecht (vooral strafrecht) simpelweg veel interessanter vind dan privaatrecht. Vooral goederenrecht en verbintenisrecht komen mijn strot uit :r
pi_88219743
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 19:09 schreef Vragende het volgende:

[..]

Maar waar het op neer komt is dat ik publiekrecht (vooral strafrecht) simpelweg veel interessanter vind dan privaatrecht. Vooral goederenrecht en verbintenisrecht komen mijn strot uit :r
Zo'n oordeel komende van een eerstejaars (?) hbo-rechtenstudent vind ik nogal voorbarig/kort door de bocht
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_88221204
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 19:09 schreef Vragende het volgende:

[..]

Leg uit.

Wat vind je interessant aan strafrecht?

Wat vind je niet leuk aan goederenrecht en verbintenissenrecht?
pi_88221447
Ik vind alle vormen van publiekrecht juist erg saai.

Privaatrecht trekt me veel meer.
Geen referral hier.
pi_88246813
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 19:55 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik vind alle vormen van publiekrecht juist erg saai.

Privaatrecht trekt me veel meer.
Me2 :P

Vind publiekrecht maar gezever, met name staats- en bestuursrecht. Brrrrrr. :6 :9
pi_88248638
Mee eens. Staats- en bestuursrecht is lijstjes turven voor gevorderden. Privaatrecht biedt tenminste puzzels! Ik merk nu ook bij Europees recht, dat een in wezen complex systeem volledig kan worden doorgrond door het afwerken van schema'tjes. Wat is de uitdaging daaraan?
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_88249313
Het is weer duidelijk. Fiscaal recht is het tofst 8-), das pas puzzelen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88250841
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 10:59 schreef Eva4Evah het volgende:
Utrecht? :P
  dinsdag 2 november 2010 @ 17:34:30 #198
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_88255064
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 15:52 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Utrecht? :P
:Y

Oooo fuck tentamen morgen... ik vrees ervoor. Kut, toch te laat begonnen :'(
pi_88255327
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 17:34 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

:Y

Oooo fuck tentamen morgen... ik vrees ervoor. Kut, toch te laat begonnen :'(
Je hebt nog een hele nacht joh, komt wel goed schatje.

pi_88259328
Vanaf morgen Kijken in de ziel: Strafpleiters op tv.

Ben benieuwd. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')