Ik heb niets van dat alles in mijn autoquote:Op donderdag 16 september 2010 12:02 schreef Atreidez het volgende:
ABS is het iig niet als je gas geeftEerder TC (Traction Controll).
Succesquote:Op donderdag 16 september 2010 12:43 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik heb niets van dat alles in mijn auto. dus wens me succes met de winter overleven
Als je van A naar B wil zonder al te veel kleerscheuren is het handig om te hebben hoor!quote:Op donderdag 16 september 2010 13:00 schreef Atreidez het volgende:
[..]
SuccesEn zonder is het rijden ook veel leuker hoor.
Het schijnt een strenge winter te worden hier. Dus ik weet niet of ik maar winterbanden ofzo aan moet schaffen. Heb eerlijk gezegd ook niet echt het budget daarvoor.. Maargoed, als ik halverwege januari terug moet (1200 km) dan is het misschien wel handig?quote:Op donderdag 16 september 2010 13:00 schreef Atreidez het volgende:
[..]
SuccesEn zonder is het rijden ook veel leuker hoor.
Dat is zeker wel handig! Sterker nog, in duitsland is het verplicht op winterbanden te hebben als er winterse omstandigheden zijn.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:56 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Het schijnt een strenge winter te worden hier. Dus ik weet niet of ik maar winterbanden ofzo aan moet schaffen. Heb eerlijk gezegd ook niet echt het budget daarvoor.. Maargoed, als ik halverwege januari terug moet (1200 km) dan is het misschien wel handig?
Was het wel je auto? Misschien kreeg je wel een sms.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:35 schreef CherryLips het volgende:
De auto had net twee lange piepjes achter elkaar... Twee keer. Er brandde niks raars op het dashboard en de auto reed verder ook gewoon en ik was niet net met een handeling bezig (gewoon immer gerade aus), dus ik heb geen idee wat ik nou weer heb gemold
In onze auto zit nu stuur en stoel verwarmingquote:Op donderdag 16 september 2010 14:34 schreef L0we het volgende:Net zijn mn klushandschoenen binnen gekomen. Ideaal voor het van de winter wat kouder wordt.
[ afbeelding ]
Dat klinkt andersquote:Op donderdag 16 september 2010 14:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Was het wel je auto? Misschien kreeg je wel een sms.
Goede en degelijke auto's die Civicsquote:Op donderdag 16 september 2010 17:27 schreef The6thgate het volgende:
Even kijken of hier nog wat mensen met verstand van auto's zitten, ik heb het namelijk niet echt
Omdat ik het toch wel storend begin te vinden dat mijn Colt uit '93 automaat nogal onzuinig rijdt ben ik op zoek naar een handgeschakelde startersauto ter vervanging zodat ik mooi zelf bepaal wanneer ik schakel. Nou kan ik gaan kijken naar een Honda Civic 1.5 uit 1995 met 244.382km op de teller. Het is mijn bedoeling om eigenlijk maar een jaartje er in rond te rijden (met max. 15000km per jaar) dus wat dat betreft zou een hoog kilometeraantal niet veel uit maken.
Hoe zit het echter met de betrouwbaarheid van dit model? Sta ik na zoveel km gegarandeerd bij de garage? Of zou het makkelijk een jaartje vooruit moeten kunnen. Enig verder nadeel is dat er wat roest bij de wielkasten zit en een kleine deuk in een voorspatbord. Maar goed ik neem aan dat die daarvan niet vrij snel uit elkaar valt(en kost maar 700 euro). Optisch gezien maakt het me vrij weinig uit aangezien ik er niet lang in hoef te rijden.
het gaat om deze advertentie: http://auto.marktplaats.n(...)tone-1995-groen.html
Ik heb het ook zonder enige elektronische hulpmiddelen overleefd deze winterquote:Op donderdag 16 september 2010 12:43 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik heb niets van dat alles in mijn auto. dus wens me succes met de winter overleven
Jij hebt wel ABS toch?quote:Op donderdag 16 september 2010 18:34 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb het ook zonder enige elektronische hulpmiddelen overleefd deze winter
Mogen All Weather tyres dan ook, dus een semi oplossing?quote:Op donderdag 16 september 2010 14:24 schreef L0we het volgende:
Dat is zeker wel handig! Sterker nog, in duitsland is het verplicht op winterbanden te hebben als er winterse omstandigheden zijn.
Zie ook hier
Niet? Geloof dat t standaard was op de 206.quote:
Nee, echt niet.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Niet? Geloof dat t standaard was op de 206.
Ik zou het niet doen. Met een dergelijke kmstand heb je meer onderhoud dan anders. Zeker als je die auto niet heel lang gaat rijden is het zonde van de investering.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:27 schreef The6thgate het volgende:
Even kijken of hier nog wat mensen met verstand van auto's zitten, ik heb het namelijk niet echt
Omdat ik het toch wel storend begin te vinden dat mijn Colt uit '93 automaat nogal onzuinig rijdt ben ik op zoek naar een handgeschakelde startersauto ter vervanging zodat ik mooi zelf bepaal wanneer ik schakel. Nou kan ik gaan kijken naar een Honda Civic 1.5 uit 1995 met 244.382km op de teller. Het is mijn bedoeling om eigenlijk maar een jaartje er in rond te rijden (met max. 15000km per jaar) dus wat dat betreft zou een hoog kilometeraantal niet veel uit maken.
Hoe zit het echter met de betrouwbaarheid van dit model? Sta ik na zoveel km gegarandeerd bij de garage? Of zou het makkelijk een jaartje vooruit moeten kunnen. Enig verder nadeel is dat er wat roest bij de wielkasten zit en een kleine deuk in een voorspatbord. Maar goed ik neem aan dat die daarvan niet vrij snel uit elkaar valt(en kost maar 700 euro). Optisch gezien maakt het me vrij weinig uit aangezien ik er niet lang in hoef te rijden.
het gaat om deze advertentie: http://auto.marktplaats.n(...)tone-1995-groen.html
Weet ik niet eigenlijk. Wat ik wel weet is dat ze op geen enkel gebied uitblinken. Ik zou ze nooit kopenquote:Op donderdag 16 september 2010 18:53 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Mogen All Weather tyres dan ook, dus een semi oplossing?
gisteren een bmw 5 die naar de linkbaan verplaatst zonder knipperlicht en zonder te kijken over zijn schouden cq. spiegelquote:Op vrijdag 17 september 2010 09:00 schreef Goddelijker het volgende:
Gisteren iets van 7-8 km lang een BMW voor me met 100 terwijl je daar 120 mag en maar niet naar rechts gaan hè.
Of invoegen als je bij het tankstation vandaan komt en nog 200 meter moet tot de rotonde, maar dan niet harder rijden dan 30, leuk voor de mensen die wel al op die weg reden met 70.quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:07 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
gisteren een bmw 5 die naar de linkbaan verplaatst zonder knipperlicht en zonder te kijken over zijn schouden cq. spiegel
gelukkig zag ik hem op tijd en heb ik hem de toeter gegeven.
Dat kan gebeuren.quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:16 schreef The6thgate het volgende:
Zucht, vanochtend bij het stoplicht sloeg m'n auto af...gaat degene achter me wild toeteren. Alsof ik voor m'n lol stil ga staan, domme aap
Haha, same herequote:Op vrijdag 17 september 2010 09:24 schreef The6thgate het volgende:
Daarom vind ik ook irritant om als eerste voor een stoplicht te staan, dan moet ik beter opletten om die situaties te voorkomen
Mijn moeder doet dat! Ik schaamde me KAPOT. En dan ook echt helemaal verbaasd hè, dat het licht opeens op groen staat. Zo van "OH! Het is groen!" JA WAT DENK JE DAN DOOS, DAT HIJ PAARS WORDT?!?quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:19 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat kan gebeuren.
Weet je wat irritant is? Mensen die als eerste bij het stoplicht staan en dan de auto in z'n vrij zetten en dan half niet zitten op te letten, dan gaat het zo:
* verkeerslicht springt op groen
'Hé, hij is groen'
* koppeling intrapt
* auto in z'n 1 zet
* rustig wegrijdt
quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:46 schreef twiFight het volgende:
[..]
Mijn moeder doet dat! Ik schaamde me KAPOT. En dan ook echt helemaal verbaasd hè, dat het licht opeens op groen staat. Zo van "OH! Het is groen!" JA WAT DENK JE DAN DOOS, DAT HIJ PAARS WORDT?!?
Je bent toch niet zo iemand die 3 meter voor de streep al bijna stilstaat hè?quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:41 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Haha, same hereAls ik als eerste sta dan kom ik heel langzaam aanrollen zodat ik minder hoef op te letten
Ja, en dan ook stil blijft staan... Nu al een aantal keer gehad, dan wordt het gewoon niet groen, omdat men niet dicht genoeg bij de stopstreep staat...quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Je bent toch niet zo iemand die 3 meter voor de streep al bijna stilstaat hè?
Precies, heel fijnquote:Op vrijdag 17 september 2010 10:26 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, en dan ook stil blijft staan... Nu al een aantal keer gehad, dan wordt het gewoon niet groen, omdat men niet dicht genoeg bij de stopstreep staat...
Altijd leuk als er dan nog rijstroken voor andere richtingen naast zijn, dan kun je er omheen rijden en er voor gaan staanquote:Op vrijdag 17 september 2010 10:26 schreef L0we het volgende:
Ja, en dan ook stil blijft staan... Nu al een aantal keer gehad, dan wordt het gewoon niet groen, omdat men niet dicht genoeg bij de stopstreep staat...
quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:09 schreef CherryLips het volgende:
Ik kreeg nog een complimentje van m'n vader dat ik hem helemaal strak naast het huis had geparkeerd, voelt goed
Ach, ik ben dat ondertussen wel afgeleerd, je schiet er zo weinig mee opquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:14 schreef Empathologica het volgende:
Fijn L0we, zou er flink agressief van worden
quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:09 schreef CherryLips het volgende:
De auto piepte vanochtend niet, geen idee wat het was, maargoed, hij doet het niet meer. Ik kreeg nog een complimentje van m'n vader dat ik hem helemaal strak naast het huis had geparkeerd, voelt goed
Zo koud was het nietquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:14 schreef Empathologica het volgende:
's Pap z'n auto piept als het onder de 4 graden komt, misschien was het zoiets?
Reed keer met m'n nichtje in the middle of nowhere, net rijbewijs gehaald, mocht met de auto weg. Begint dat ding te piepen.. En nu?Gelukkig bleek het dus te zijn dat het zo koud was.
Fijn L0we, zou er flink agressief van worden
Ik heb zelf geen auto nodig. De Yaris heeft twee weken voor de deur gestaan en ik heb alleen maar m'n vader naar het werk gebracht en opgehaald. Maar ik had het die week ook takkedruk met werk, dus ik had niet eens de tijd om ergens naartoe te gaanquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:33 schreef Purdey het volgende:
Whoehoeee cherry! Complimentjes omtrent rijgedrag zijn altijd heel fijn!Ga je trouwens ook nog eens zelf een auto kopen? Of blijf je voorlopig liever lenen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |