Ben ik niet.quote:Op donderdag 16 september 2010 00:27 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als jij volledig achter die achterlijke ideeën van Wilders staat of zijn plannen nastreeft ben je voor mij de vijand.
Op volkskrant.nl staat een artikel waarin wordt geschetst dat de schade door Wilders mee zal vallen. Als hiervan voorbeeld is Denemarken genomen.quote:De man is een gevaar voor dit land . Zowel als splijtzwam in de samenleving, als voor onze buitenlandse economische belangen .
Weet jij wat er jaarlijks aan Nederlandse spullen naar Moslimlanden gaat ? We zijn voor 70% van ons BNP afhankelijk van de export en Wilders beledigt hele groepen mensen
Klopt. Maar alsnog zijn de gevangenissen zoals nu te soft. Het zijn criminelen en ze kiezen er ZELF voor om in de fout te gaan.quote:Op donderdag 16 september 2010 00:27 schreef Snakey het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat het is om je vrijheid te verliezen?
Niet dat ik tegen gevangenis straf ben, maar niet meer gaan en staan waar je wil is al behoorlijk wat om niet meer te hebben.
Zo luxe is het niet in de gevangenis hoor . Veel cellen worden al gedeeld, en je bent verplicht om overdag te gaan werken voor je kost en inwoning en shag .quote:Op donderdag 16 september 2010 00:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Draaideurcriminelen moet je sowieso levenslang geven.
Investeren betekent ze een toekomstperspectief geven. Door ze bijv. verplicht te stellen zich (bij) te scholen in de gevangenis, waardoor hun kans op een baan enorm toeneemt. Dit hoeft vrijwel niets te kosten. Studieboeken kunnen ze immers delen. Tevens zijn er meer psychologen nodig die met ze in gesprek gaan. De kosten hiervan moeten ze op den duur wel zelf terugbetalen, zodat de burger geen cent aan hen kwijt is.
Op voedsel na hebben ze verder niets nodig in de gevangenis. Je leven verbeteren en studeren. Dit om een beter toekomstperspectief te verkrijgen.
Daar kan je grotendeels wél aan ontkomen, zoals ik schets.quote:Op donderdag 16 september 2010 00:35 schreef Stokstaart het volgende:
Dan nog kost het bakken met geld, maar daar ontkom je niet aan .
Totaal andere situatie.quote:In een ideale samenleving zouden mensen na hun pensioen snel overlijden, zonder al teveel medische kosten gemaakt te hebben gedurende hun verouderingsproces .
Ik vergelijk ze niet met elkaar, ik stel alleen dat ze beiden deel zullen uitmaken van onze samenleving zoals deze u bestaat, en zal blijven bestaan .quote:Op donderdag 16 september 2010 00:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Totaal andere situatie.
Je vergelijkt nu criminelen met harde, eerlijke gepensioneerden.
Je moet streven naar een samenleving met een minimaal aantal "slechterikken". Zie hieronder.quote:Op donderdag 16 september 2010 00:40 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik vergelijk ze niet met elkaar, ik stel alleen dat ze beiden deel zullen uitmaken van onze samenleving zoals deze u bestaat, en zal blijven bestaan .
Een samenleving zonder slechteriken klinkt mooi, maar is onhaalbaar . De vraag is dan hoe je daar het beste invulling aan kunt geven .
Omdat ik zie dat het werkt. Zie SIngapore en Japan. JIj hebt geen enkel bewijs dat lage straffen leiden tot zeer lage criminaliteit.quote:Jij gelooft in harder straffer, ik neig meer naar meer genuanceerde aanpak . Voor bepaalde groepen dan .
Zie hierboven.quote:Overigens deel ik die mening over een stabieler en veiliger Nederland , ik geloof alleen niet dat repressief optreden alle problemen oplost '
[/quote] Komen ze er nu pas mee?quote:Wellicht voor de groep stenengooiers naar metrostellen ?
Maar die worden ook wel aangepakt hoor . Bijvoorbeeld door de schade op de ouders te verhalen .
http://www.nu.nl/economie(...)-vandalen-video.html
Gaan we ff 500 jaar terug in de tijd ofzo ?quote:Rekeningrijden werkt. In Singapore ja
. Na jaren speuren hebben ze het gevonden. Rekeningrijden werkt. "Het is al jaaaren een groot succes in Singapore". Ja, klopt. In Singapore werkt namelijk ALLES wat de overheid invoert, stelletje lutsers. Best een cool staatje, met serieuze wetten. Laten we eens kijken wat nog meer goed werkt in Singapore: Het toilet doortrekken werkt er heel goed. Wie niet doortrekt, krijgt straf. Spugen op straat doet ook niemand. Graffiti komt er vrijwel niet voor. Wie verf spuit, krijgt stokslagen. Alle godsdiensten leven in Singapore fantastisch samen. Wie kritische of lollige opmerkingen over WELKE godsdienst dan ook maakt, kan rekenen op zeer hoge boetes én een gevangenisstraf. Oplichting komt er minder voor. Wie een onbekende een 'goede vriend noemt' terwijl je 'm niet kent, is strafbaar. Homoseksuelen bestaan niet in Singapore. Poepstampen is illegaal en levert gevangenisstraf op (en die gevangenis ga je niet overleven). Check zomaar wat boetes. Oh, in Singapore letten scholieren altijd heel goed op. En niemand heeft in Singapore een grote mond, want dat levert ook problemen op. Dus stop met die manipulatieve Singapore vs. Nederland zomerreportages. Met stokslagen werkt alles, altijd en overal. Dus ook in Singapore.
Wil je een keer serieus een discussie voeren? Ik zeg nergens dat Nederland een politiestaat moet worden.quote:Op donderdag 16 september 2010 00:54 schreef Stokstaart het volgende:
Je wilt werkelijk dat Nederland een politiestaat wordt ? Waar homoseksualiteit en op straat spugen tot stokslagen kan leiden ? Ja in Singapore kan het allemaal hoor .
Leuk stukje over dat paradijs van GS .
[..]
Gaan we ff 500 jaar terug in de tijd ofzo ?
Goed lezen Stokstaart.quote:Op donderdag 16 september 2010 00:58 schreef Stokstaart het volgende:
Bovendien lijk je te vergeten dat de handhaving van dergelijke extreme wetgeving ook gewoon miljarden aan extra politie-inzet gaat kosten .
quote:wie betaalt de kosten voor de procedures, de agenten, de rechters? De burger dus. In mijn plan draait de vandaal (of zijn ouders) voor ál de kosten op. Zodat het de burger geen ene cent kost.
Nee zo werkt dat niet .quote:Op donderdag 16 september 2010 02:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wil je een keer serieus een discussie voeren? Ik zeg nergens dat Nederland een politiestaat moet worden.
En ja, sommige straffen van Singapore kan je overnemen. Bijv. straffen bij vandalisme, waar dit topic over gaat. Andere straffen van Singapore hoef je niet over te nemen.
Voor verschillende daden heb je toch verschillende straffen.quote:Op donderdag 16 september 2010 02:10 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nee zo werkt dat niet .
Je kunt je strafsysteem niet lukraak aanpassen op bepaalde punten . Dan krijg je scheefgroei .
Of je hebt een streng systeem of een iets milder systeem . Niet een beetje van beiden
Ben ik met je eens. Ik bedoelde alleen dat je onzinnige straffen als straf bij niet de plee doortrekken natuurlijk niet hoeft in te voeren.quote:Op donderdag 16 september 2010 02:29 schreef Stokstaart het volgende:
Er is een delicate balans in strafoplegging . Je kan niet vandalisme bestraffen met 10 jaar in een of ander strafkamp, en dan fraude of winkeldiefstal afdoen met een boete,
Het moet in balans zijn en zich op de juiste manier verhouden t.o.v.
Je hoeft niet alles van Singapore over te nemen, zoals ik net al zei. De criminaliteit in andere Europese landen is ook hoog, dus dat is niet echt relevant vergelijkingsmateriaal.quote:En lage criminaliteit ? Vergelijk ons met andere Europese landen, dan doen we het prima . Vergelijk ons met Amerika dan doen we ronduit geweldig .
Signapore kan alles idd, maar zoals je in de GS quote kon lezen moet je enorm veel verworven vrijheden inleveren om zo´n `veilige`samenleving te creëren.
In mijn model worden geen enkele vrijheden van de burger afgepakt..quote:Als je dan gaat kijken naar kosten vs baten, denk ik dat de situatie hier met bijbehorende vrijheden er toch wel een is om te koesteren .
De gehele strafmaat in de EU moet omhoog naar mijn mening. Kijk maar bijv. hoeveel geld het skimmen de samenleving ons kost. Criminaliteit is 1 van de punt van drastisch op bezuinigd kan worden door de criminaliteit fors te verlagen.quote:Verder wonen er in Signapore 4,5 miljoen mensen op een eiland . Tegen 17 miljoen hier . Handhaving zou echt aanzienlijk meer belastinggeld gaan kosten, en bovendien stuit je op tal van Europese wetten en verdragen, en krijg je ook gezeik met de VN en andere mensenrechtenorganisaties . Al met al dus totaal niet haalbaar in het huidige model . Zelfs met tal van binnenlandse aanpassingen zou je Europees gezien het deksel op de neus krijgen
Als je alles bij elkaar optelt, is het wel erg. Voor de slachtoffers natuurlijk, maar ook voor de maatschappij. We kunnen als land veel welvarender zijn, mits we enkele zaken anders aanpakken. Het geld dat vrijkomt door de lage criminaliteit kan je stoppen in betere ouderenzorg en beter onderwijs. En we kunnen meer geld in de economie pompen waarduoor we eerder de crisis verlaten.quote:Dan hebben we het nog niet eens over morele bezwaren, en in hoeverre het probleem zo ernstig is dat dergelijke zéér drastische maatregelen écht noodzakelijk zijn .
Nogmaals heel erg voor de mensen in die metro, maar vergeet niet dat het om incidenten gaat . Ik reis 40x per week met de metro en heb in 5 jaar nog niet zoiets meegemaakt .
Om daar nu al mijn vrijheden voor op te geven .....![]()
Is er wetenschappelijk bewijs dat aantoont dat hardere straffen ook echt een lagere criminaliteit oplevert?quote:Op donderdag 16 september 2010 00:19 schreef Zienswijze het volgende:
Ik pleit niet voor een VS model.
Wat ik zei:
- Luxe goederen weg.
- Alleen matras, water, brood en fruit.
- Kosten van de cel zo laag mogelijk houden, dus meerdere mensen in een cel.
De burger betaalt geen cent hieraan. De kosten van detentie moeten criminelen terug betalen door tijdens verblijf in hun cel te werken en na hun detentie de overige kosten in stappen terug te betalen.
De Balkan is al 200 jaar een kruitvat waar 1 vonkje de boel kan laten klappen, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 16 september 2010 00:30 schreef Stokstaart het volgende:
Kijk even naar voormalig Joegoslavië . Mensen die zij aan zij leefden werden opeens elkaars vijand door het opruiende gedrag van een gestoorde !
Wat denk je dat er gebeurd als Wilders omgelegd wordt ?quote:Op donderdag 16 september 2010 16:40 schreef Mr.J het volgende:
[..]
De Balkan is al 200 jaar een kruitvat waar 1 vonkje de boel kan laten klappen, maar dat terzijde.
en door wie wordt het klimaat gecreeerd dat het doden van Wilders eigenlijk een heldendaad is ?quote:Op donderdag 16 september 2010 16:50 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurd als Wilders omgelegd wordt ?
In New York is de criminaliteit aanzienlijk gedaald door de HARDE AANPAK van Gulianiquote:Op donderdag 16 september 2010 16:11 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Is er wetenschappelijk bewijs dat aantoont dat hardere straffen ook echt een lagere criminaliteit oplevert?
En om even op het dikgedrukte in te gaan, die mensen gaan al moeite hebben met werk vinden dus worden die kosten van de uitkering terugbetaald. Nu kun je wel zeggen van dan geven we ex-gedetineerden geen uitkering meer, maar dan gaan ze doodleuk verder met stelen.
die vrijheden heb je al opgegeven, want elke keer dat jij in de tram stapt wordt je gezicht gescand.quote:Op donderdag 16 september 2010 02:29 schreef Stokstaart het volgende:
Er is een delicate balans in strafoplegging . Je kan niet vandalisme bestraffen met 10 jaar in een of ander strafkamp, en dan fraude of winkeldiefstal afdoen met een boete,
Het moet in balans zijn en zich op de juiste manier verhouden t.o.v.
En lage criminaliteit ? Vergelijk ons met andere Europese landen, dan doen we het prima . Vergelijk ons met Amerika dan doen we ronduit geweldig .
Signapore kan alles idd, maar zoals je in de GS quote kon lezen moet je enorm veel verworven vrijheden inleveren om zo´n `veilige`samenleving te creëren.
Als je dan gaat kijken naar kosten vs baten, denk ik dat de situatie hier met bijbehorende vrijheden er toch wel een is om te koesteren .
Verder wonen er in Signapore 4,5 miljoen mensen op een eiland . Tegen 17 miljoen hier . Handhaving zou echt aanzienlijk meer belastinggeld gaan kosten, en bovendien stuit je op tal van Europese wetten en verdragen, en krijg je ook gezeik met de VN en andere mensenrechtenorganisaties . Al met al dus totaal niet haalbaar in het huidige model . Zelfs met tal van binnenlandse aanpassingen zou je Europees gezien het deksel op de neus krijgen
Dan hebben we het nog niet eens over morele bezwaren, en in hoeverre het probleem zo ernstig is dat dergelijke zéér drastische maatregelen écht noodzakelijk zijn .
Nogmaals heel erg voor de mensen in die metro, maar vergeet niet dat het om incidenten gaat . Ik reis 40x per week met de metro en heb in 5 jaar nog niet zoiets meegemaakt .
Om daar nu al mijn vrijheden voor op te geven .....![]()
Ga je nou ook de stompzinnige vergelijking doen met Signapore ?quote:Op donderdag 16 september 2010 16:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
In New York is de criminaliteit aanzienlijk gedaald door de HARDE AANPAK van Guliani
In Singapore is er aanzienlijk minder criminaliteit dan hier, dus JA
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |