SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
Oké dan is het wellicht verstandig dat ik nog even doorspaar aangezien de macbooks of imacs voor mooie prijzen 2e hands vaak niet boven de 2 ghz. komen. Mijn grootste bezwaar tegen windows is al die vreselijke foutmeldingen. Het vele onhandige werken ed.quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:18 schreef Trollface. het volgende:
Nee, 2Ghz is in principe 2Ghz. Wel kan het uitmaken wat er nog allemaal op de achtergrond draait.
Het is duidelijk dat je weet waar je het over hebtquote:Op dinsdag 14 september 2010 23:18 schreef Trollface. het volgende:
Nee, 2Ghz is in principe 2Ghz. Wel kan het uitmaken wat er nog allemaal op de achtergrond draait.
Kijk dames en heren, een Apple fanboy.quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:35 schreef baquelappe het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat je weet waar je het over hebtEn ja, 2GHz is 2GHz, maar die opmerking slaat kant noch wal. 2GHz op een Windows systeem draait een stuk minder lekker dan een 2GHz Macintosh systeem. Om het nog maar niet over de houdbaarheid van Windows te hebben, windows verneukt zichzelf naar mate de maanden verstrekken. DLL, Registry, onbedoelde crap die op de achtergrond draait, enz
Windows systemen zijn niet te vergelijke met Macintosh systemen, de systemen zijn anders geschreven, hebben een andere filosofie betreft het gebruik van RAM en CPU power, software communiceerd anders met hardware (Cocoa, Core Audio, Xcode, enz.)
Windows is en blijft een bij elkaar geraapte zooi, van Win3.11 af aan.
Intel Core duo CPU T2450quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:40 schreef KomtTijd... het volgende:
Het besturingssysteem is misschien lichter of responsiever, maar dat heeft met de prestaties van een programma niets te maken.
Maar watvoor processor zit er in je huidige laptop? want alleen het aantal Ghz zegt niet zoveel
Als je voor een nieuwe laptop/pc gaat zal daar hoogstwaarschijnlijk een i3/5/7 in zitten.quote:
Ik ga dan sowieso voor een mac hèquote:Op woensdag 15 september 2010 09:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als je voor een nieuwe laptop/pc gaat zal daar hoogstwaarschijnlijk een i3/5/7 in zitten.
Die zijn beduidend beter dan hun voorganger.
Omdat? Je weet dat je enorm beperkt wordt in je doen en laten op een Apple, terwijl je daar veel teveel voor betaalt?quote:Op woensdag 15 september 2010 09:19 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ik ga dan sowieso voor een mac hè
Goed voor jou man, vandaar dat alle grote producers wel een mac gebruiken.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:01 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Omdat? Je weet dat je enorm beperkt wordt in je doen en laten op een Apple, terwijl je daar veel teveel voor betaalt?
Zelf produceer ik ook, vaak met zeer zware VST's, maar alles is zo stabiel als een huis onder Windows 7.
Dat klopt, de enige producer die ik ken die dat niet doet is Leon Bolier, het kán wel, maar ik kies er voor om dit niet te doen.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:06 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Goed voor jou man, vandaar dat alle grote producers wel een mac gebruiken.
Waar wordt ik dan in beperkt?quote:Op donderdag 16 september 2010 14:01 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Omdat? Je weet dat je enorm beperkt wordt in je doen en laten op een Apple, terwijl je daar veel teveel voor betaalt?
Zelf produceer ik ook, vaak met zeer zware VST's, maar alles is zo stabiel als een huis onder Windows 7.
Dat is ten dele natuurlijk ook omdat in het verleden de stabiliteit van Windows een groter probleem was dan nu, en als je eenmaal iets gebruikt...quote:Op donderdag 16 september 2010 14:06 schreef Jahr00n het volgende:
O?quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:38 schreef TimMer1981 het volgende:
Duidelijk dat jij ook weet waar je het over hebt...
Windows 7 heeft geen moer meer te maken met XP en alles daarvoor.
Als je het maar niet verneukt net als al die andere mac topicsquote:
quote:Op donderdag 16 september 2010 16:07 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Als je het maar niet verneukt net als al die andere mac topics
Je probeert apples (hehehe) met peren te vergelijken.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:24 schreef honda1990 het volgende:
Kleine conclusie: als ik een mac koop moet het minimaal een 2ghz. zijn wil het er niet op achter uit gaan?
Kleine conclusie: Als je er op vooruit wilt gaan moet je zorgen dat je een betere/snellere processor in je computer krijgt. Ongeacht of dat nou een mac of een ander merk is. En ongeacht het aantal Ghz.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:24 schreef honda1990 het volgende:
Kleine conclusie: als ik een mac koop moet het minimaal een 2ghz. zijn wil het er niet op achter uit gaan?
Beetje kortzichtig van aard?quote:Op donderdag 16 september 2010 14:06 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Dan kennen jullie zeer weinig producers. Ik ken zelf tientallen producers en er zijn er maar weinig die gebruik maken van een Mac. Logic is de enige echte reden om Mac te gebruiken en dat is een persoonlijke keuze, geen must.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:16 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Dat klopt, de enige producer die ik ken die dat niet doet is Leon Bolier, het kán wel, maar ik kies er voor om dit niet te doen.
Welke software en hardware je kunt gebruiken. Sowieso vallen aardig wat VST's door Mac-gebruik buiten je bereik.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:17 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Waar wordt ik dan in beperkt?
Heb je tips? (Voor een klein budget?)quote:Op donderdag 16 september 2010 18:19 schreef HiDiHo het volgende:
Goede hardware geluidkaart is natuurlijk ook belangrijk voor Ableton Live
Liefst met een zo laag mogelijke latency
Ik zie hier toch echt 2x een MacBook Pro voorbij komen.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:13 schreef TimMer1981 het volgende:
Dan kennen jullie zeer weinig producers. Ik ken zelf tientallen producers en er zijn er maar weinig die gebruik maken van een Mac. Logic is de enige echte reden om Mac te gebruiken en dat is een persoonlijke keuze, geen must.
Ableton: Armin van Buuren, Daft Punk, Dirty Vegas, Gabriel & Dresden, John Digweed, Pete Tong, Richie Hawtin, Sasha, Steve Stoll
Dan is de hardware/drivers toch echt gaar. Aangezien Apple de FireWire standaard heeft ontworpen.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:18 schreef TimMer1981 het volgende:
TS wil voorgelicht worden over toekomstige mogelijkheden. Mac lijkt mij niet handig, sowieso niet qua prijs/kwaliteit en veel compatibility issues. Zo had de RME Fireface 800, een zeer veel gebruikte geluidskaart, problemen met de FireWire-chipset van een bepaalde generatie Mac Pro waardoor hij continu uitviel. Zeer slordig dus.
Stevige Dell laptop kopen: goed spul voor een fatsoenlijke prijs, klaar.
Zoiets ja, maar ik ben geen expert op dat gebied.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:34 schreef Junkie het volgende:
[..]
Heb je tips? (Voor een klein budget?)
AUDIO 2 DJ?
[..]
Ik heb een MacBook (2GHz, 3GB RAM) met FireWire en 2x USB. En vroeg gewoon naar een goede externe geluidskaart om te gebruiken i.c.m. Ableton Live (en soortgelijke programma's). Ik was zelf op die Audio 2 DJ uitgekomen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:44 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Zoiets ja, maar ik ben geen expert op dat gebied.
If you're a digital DJ who doesn't require audio recording or timecode control, the AUDIO 2 DJ is made for you.
Ultra low latency, maar het blijft USB en daar weet ik de reactie tijden niet van.
edit: ff opgezocht
Opzich maakt het tegenwoordig niet veel meer uit, het verschil kwa latency tussen usb en firewire. Persoonlijk laat ik alles lopen via firewire. Vaak heb je gedeelde usb poorten en dat wil je dus niet. Ik heb gewoon een firewire kaartje met Texas Instruments chipset erop. En gaan :-)
Maar ik snap je vraag eigenlijk niet? Je wilt nu weten of je met firewire en usb geen latency hebt? dat heb je dus altijd wel. Maar het is te verwaarlozen. Maargoed het ligt aan meerdere dingen, wat voor hardware je koopt. Vooral is het kwestie van kijken hoe de drivers zijn.
Bijv apps moeten eerst door Apple worden goedgekeurd je mag dus niet met je mac niet doen wat je wil, ook is Windows meer open en heeft een veel groter software aanbod bovendien kan je games op je mac wel vergeten, en dat voor een 3x zo hogere prijs. Ik zou gewoon een kek Windows 7 laptopje van Dell ofzo scoren.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:17 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Waar wordt ik dan in beperkt?
Dat is Traktor. Software om plaatjes aan elkaar te mixen. Niet om te produceren.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:34 schreef Junkie het volgende:
[..]
Heb je tips? (Voor een klein budget?)
AUDIO 2 DJ?
[..]
Ik zie hier toch echt 2x een MacBook Pro voorbij komen.
[..]
Dan is de hardware/drivers toch echt gaar. Aangezien Apple de FireWire standaard heeft ontworpen.
Dat ze geen logic gebruiken wil niet zeggen dat ze geen mac gebruiken, overigens gebruiken deadmau5 en laidback luke ableton live (LL gebruikte het eerst wel, is nu over gestapt) bovendien gebruikt Armin logic, hij gebruikt Live soms om te masteren, maar het maken van demo's doet hij in logic. Het gaat hier niet om DAW's maar op pc'squote:Op donderdag 16 september 2010 21:13 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Beetje kortzichtig van aard?
[..]
Dan kennen jullie zeer weinig producers. Ik ken zelf tientallen producers en er zijn er maar weinig die gebruik maken van een Mac. Logic is de enige echte reden om Mac te gebruiken en dat is een persoonlijke keuze, geen must.
Wat voorbeelden, zo even uit het hoofd:
FL Studio: Deadmau5, Laidback Luke, Mike Oldfield, Secret Cinema
Reason: The Prodigy, Beastie Boys
Renoise: DJ Hidden
Record: DJ Niel
Ableton: Armin van Buuren, Daft Punk, Dirty Vegas, Gabriel & Dresden, John Digweed, Pete Tong, Richie Hawtin, Sasha, Steve Stoll
En dit alles meestal in combinatie met Cubase om af te mixen.
[..]
Welke software en hardware je kunt gebruiken. Sowieso vallen aardig wat VST's door Mac-gebruik buiten je bereik.
Ik denk dat ik met het oog op de portemonnee toch eerst voor een cheape ga, wellicht bevalt mac OS me wel helemaal niet, dan zou het zonde zijn om een notebook van 1500+ te kopen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 12:05 schreef peristilius het volgende:
Vriend van me produceert met logic op een redelijk oude macbook met volgens mij ook een 2 ghz processor, gaat op zich wel prima, geeft alleen soms een hikje bij zeer drukke projecten. Met het oog op de toekomst zou ik gewoon een unibody macbook pro halen, zelf ook gedaan en bevalt me prima.
Het enige wat ik nodig heb is Sylenth1 op dit moment, de andere apps die ik wil gebruiken kunnen ook sowieso gebruikt worden aangezien Airbase die ook allemaal gebruiktquote:Op donderdag 16 september 2010 21:13 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Beetje kortzichtig van aard?
[..]
Wat voorbeelden, zo even uit het hoofd:
FL Studio: Deadmau5, Laidback Luke, Mike Oldfield, Secret Cinema
Reason: The Prodigy, Beastie Boys
Renoise: DJ Hidden
Record: DJ Niel
En dit alles meestal in combinatie met Cubase om af te mixen.
[..]
Welke software en hardware je kunt gebruiken. Sowieso vallen aardig wat VST's door Mac-gebruik buiten je bereik.
Gewone macbook is 999 E, 13" macbook pro 1149 E. Nu zitten de specs van de gewone macbook wel aardig in de buurt van het instap model van de pro, maar 4 GB werkgeheugen is sowieso wel fijn, en als je dan voor een paar knaken extra aluminium body en firewire aansluiting hebt is dat toch ook wel mooi meegenomen, maar ja, just my 2 cents.quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:20 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik met het oog op de portemonnee toch eerst voor een cheape ga, wellicht bevalt mac OS me wel helemaal niet, dan zou het zonde zijn om een notebook van 1500+ te kopen.
maar nog steeds maar een simpel c2d dingetjes. Dus ik zou gaan voor een 1750 ding of een Windows laptop. Met oog op de toekomst is een sterkere processor wél aan te raden.quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:23 schreef peristilius het volgende:
[..]
Gewone macbook is 999 E, 13" macbook pro 1149 E. Nu zitten de specs van de gewone macbook wel aardig in de buurt van het instap model van de pro, maar 4 GB werkgeheugen is sowieso wel fijn, en als je dan voor een paar knaken extra aluminium body en firewire aansluiting hebt is dat toch ook wel mooi meegenomen, maar ja, just my 2 cents.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |