abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:13:07 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86433299
De Katholieke kerk kijkt al decennia lang weg als haar priesters kinderen misbruiken, maar stel je bent al tijden part time kleuterleidster, iedereen is tevreden over je, er komt een vaste aanstelling vrij in de katholieke kleuterschool en je solliciteert..
Je wordt afgewezen omdat je 24 jaar geleden met een gescheiden man bent getrouwd...
Dit gebeurde Christiane Gierse in het Duitse Meschede.
De opvatting van de Katholieke kerk is dat kindermisbruik wel verjaard, maar echtscheiding niet..

http://www.derwesten.de/s(...)hance-id3702723.html

Voor de rechter slepen denk je dan, in Nederland was dat geen probleem, maar bij onze oosterburen vallen katholieke instellingen niet onder het normale recht, maar onder het kerkelijk recht...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_86433325
Walgelijke vorm van discriminatie idd.
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:15:39 #3
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_86433407
sowieso een achterhaald idee, die hele kerk
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:17:03 #4
45206 Pietverdriet
pi_86433471
Vriendin van mij is kleuterleidster in een Katholieke kleuterschool. Ze is recentelijk getrouwd. Met een katholieke man, dat was geen probleem, maar ze vertelde wel dat als ze zelf kinderen krijgt er verwacht wordt dat ze stopt met werken.
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:19:14 #5
45206 Pietverdriet
pi_86433564
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:15 schreef SpauldingPF het volgende:
sowieso een achterhaald idee, die hele kerk
Jep, maar besef je wel dat als je uittreedt uit de kerk dit in Duitsland zeer nadelig kan werken voor je carrière. Ik maak geen gein, verschillende Duitse collega's hebben me daar uitvoerig over verteld. Het is gewoon een maffia.
pi_86433739
Dat meen je niet?
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:23:35 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_86433751
Je zou om zulke opvattingen lachen als je niet wist dat het ook echt daadwerkelijk invloed heeft op je leven.

Aan de andere kant. Hun clubje, hun regels.

Daar wil je helemaal niet werken.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_86433795
Kerken plunderen, ombouwen tot Tempels van de Rede, clerus tegen de muur, volgelingen naar een heropvoedingskamp.
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:25:13 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_86433823
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:24 schreef Louis22 het volgende:
Kerken plunderen, ombouwen tot Tempels van de Rede, clerus tegen de muur, volgelingen naar een heropvoedingskamp.
Hmmmmmmm

Ahhh vermoord me niet! Laten we er over praten als redelijke mensen!
*knal knal*
- Hahah you just got reasonated, punk!
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:25:16 #10
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_86433826
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, maar besef je wel dat als je uittreedt uit de kerk dit in Duitsland zeer nadelig kan werken voor je carrière. Ik maak geen gein, verschillende Duitse collega's hebben me daar uitvoerig over verteld. Het is gewoon een maffia.
Het idee alleen al om bij de katholieke kerk, je kaart naar de hemel te kopen is al absurd. Je zonden afkopen 8)7
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:26:45 #11
45206 Pietverdriet
pi_86433897
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:23 schreef RabbitHeart het volgende:
Dat meen je niet?
Ik ben bloedserieus.
Ik ken een stelletje, keurige mensen, zij lerares aan katholieke school en katholiek, hij verpakkingsontwerper protestant en gescheiden. Trouwen niet omdat ze bang is haar baan kwijt te raken.
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:28:16 #12
45206 Pietverdriet
pi_86433972
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:24 schreef Louis22 het volgende:
Hendrik de Achtste heeft dat al gedaan
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:31:56 #13
13250 Lod
Sapere aude!
pi_86434144
Rare moralen er op na houden is overigens niet alleen voorbehouden aan Katholieken. Ken ook nog wel wat verhalen over gereformeerde leraren die niet van de leerlingen kon afblijven en nog steeds in hoog aanzien staan in de gemeenschap. En zo zullen er ook nog wel de nodige verhalen te vinden zijn over Moslims, atheïsten, boeddhisten en vegetariërs.
Waar ik me zelf altijd zo over verbaas is dat geweld niet van de buis af te slaan is terwijl beelden van liefde (al dan niet expliciet) absoluut not done is.
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:32:26 #14
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_86434167
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hendrik de Achtste heeft dat al gedaan
Kennelijk niet grondig genoeg.
pi_86434227
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de rechter slepen denk je dan, in Nederland was dat geen probleem, maar bij onze oosterburen vallen katholieke instellingen niet onder het normale recht, maar onder het kerkelijk recht...
Is dat trouwens ook het geval in Belgie? Heb dat verhaal van die Belgische bisschop zijdelings meegekregen, maar ik heb in ieder geval begrepen dat hij niet is opgepakt. Ondanks dat zijn daden nog niet verjaard zijn.

Dit bericht is natuurlijk idioterie van de bovenste plank.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:36:24 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_86434347
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:36:40 #17
45206 Pietverdriet
pi_86434361
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:32 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Kennelijk niet grondig genoeg.
In de UK wel, daar heeft de Katholieke kerk al 500 jaar niets te zeggen.
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:37:50 #18
45206 Pietverdriet
pi_86434413
De vrouw was net op de WDR, ze wil ergens anders gaan werken. Jammer dat ze niet naar het Europese Hof gaat.
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:39:59 #19
45206 Pietverdriet
pi_86434517
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:31 schreef Lod het volgende:
Rare moralen er op na houden is overigens niet alleen voorbehouden aan Katholieken. Ken ook nog wel wat verhalen over gereformeerde leraren die niet van de leerlingen kon afblijven en nog steeds in hoog aanzien staan in de gemeenschap. En zo zullen er ook nog wel de nodige verhalen te vinden zijn over Moslims, atheïsten, boeddhisten en vegetariërs.
Waar ik me zelf altijd zo over verbaas is dat geweld niet van de buis af te slaan is terwijl beelden van liefde (al dan niet expliciet) absoluut not done is.
Mijn ex zit in Maleisië, dat is zwaar islamitisch, toch had ie daar een transsexueel achter de kassa bij de supermarkt. Dat zal in het oh zo tolerante Nederland bij de AH niet zien..
pi_86438504
quote:
Ja, leuk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Picchia op 14-09-2010 21:11:14 ]
pi_86444757
De Duitse cultuur is nog steeds behoorlijk ziek. Ik heb er zelf een jaar in Duitsland gewerkt en het beeld dat ik van de Duitse cultuur heb meegekregen is niet bijster positief. En dat wordt eigenlijk alleen maar weer bevestigd door dit soort nieuwsberichten.
pi_86444857
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 23:01 schreef thabit het volgende:
De Duitse cultuur is nog steeds behoorlijk ziek. Ik heb er zelf een jaar in Duitsland gewerkt en het beeld dat ik van de Duitse cultuur heb meegekregen is niet bijster positief. En dat wordt eigenlijk alleen maar weer bevestigd door dit soort nieuwsberichten.
Wat bedoel je precies? Heb je het over de religieuze cultuur, een ander aspect of de Duitse samenleving als geheel?
Wie dit leest is alfabeet.
pi_86444929
De samenleving als geheel.
  dinsdag 14 september 2010 @ 23:07:40 #24
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_86445015
Duitsland is zwaar superieur aan Nederland. Meer fatsoen, meer interesse voor andere mensen, meer bereidheid om je mening te herzien, betere media, minder handelsgeest en bekrompenheid.
  † In Memoriam † dinsdag 14 september 2010 @ 23:19:39 #25
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86445470
quote:
Je hebt werkelijk geen idee. :')
pi_86445582
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 23:05 schreef thabit het volgende:
De samenleving als geheel.
En waar blijkt dat uit? Welke eigenschappen of voorvallen geven je dat beeld?

Mijn beeld van Duitsland is - als buitenstaander - vrij positief, dit bericht leek me ook niet meer dan een uitzonderlijk geval. Ik ben dus wel benieuwd op welke vlakken Duitsland zo'n slechte indruk op jou maakt.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_86458289
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 23:22 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

En waar blijkt dat uit? Welke eigenschappen of voorvallen geven je dat beeld?

Mijn beeld van Duitsland is - als buitenstaander - vrij positief, dit bericht leek me ook niet meer dan een uitzonderlijk geval. Ik ben dus wel benieuwd op welke vlakken Duitsland zo'n slechte indruk op jou maakt.
Duitsers zijn heel stijf en afstandelijk. Zelfs kassajuffrouws spreken elkaar met 'Sie' aan. Een lachje kan er niet vanaf. Op elke hoek van de straat loopt er wel een of andere alcoholist zich klem te zuipen. Als je iets ogenschijnlijk triviaals moet regelen, dan gaat dat met heel veel papierwerk, bureaucratie, formaliteiten. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Klein pluspuntje: de Duitse taal is wel heel mooi. O+.
pi_86458908
Mensen moeten eens ophouden over de katholiek kerk. Bemoei je niet met dingen waar je niks mee te maken hebt. Als je zo slim bent om niet te geloven dat de paus de vertegenwoordiger van god op aarde is, dan heb je bij de kerk niks te zoeken. En dan moet je ook niet proberen die kerk in jouw eigen politiek correcte keurslijfje van dat we allemaal dol op homo's en echtscheidingen en vrije seks moeten zijn te dringen.

Je bent geen haar beter dan de kerk zelf, je eigen waarheid universeel verklaren en opdringen aan iedereen.

quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:24 schreef thabit het volgende:

[..]

Duitsers zijn heel stijf en afstandelijk.
Ach ja, ze zijn tamelijk beleefd en niet zo heel joviaal.

quote:
Zelfs kassajuffrouws spreken elkaar met 'Sie' aan.
Ja, en Engelsen noemen iedereen "u". Nederlanders vinden het onderscheid tussen intimi en niet-intimi maar lastig, en doen dus tegen iedereen hetzelfde als tegen hun beste vriend. In Duitsland stelt iemand tutoyeren nog wat voor, hier is het compleet inhoudsloos.

quote:
Een lachje kan er niet vanaf. Op elke hoek van de straat loopt er wel een of andere alcoholist zich klem te zuipen.
Duitsers kunnen gewoon bier drinken, ook op straat.

quote:
Als je iets ogenschijnlijk triviaals moet regelen, dan gaat dat met heel veel papierwerk, bureaucratie, formaliteiten. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Waarom makkelijk doen als het met iets meer moeite goed geregeld is? In Duitsland is er weinig slecht geregeld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 15 september 2010 @ 13:42:47 #29
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_86459003
Bah, ik wist niet dat het bij de katholieken ook zo erg was (behalve dan met priesters e.d.) :r
pi_86459020
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Vriendin van mij is kleuterleidster in een Katholieke kleuterschool. Ze is recentelijk getrouwd. Met een katholieke man, dat was geen probleem, maar ze vertelde wel dat als ze zelf kinderen krijgt er verwacht wordt dat ze stopt met werken.
Dat kunnen ze toch niet doen?...toch?
pi_86459146
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is cultuur. ;)

Het klopt dat de katholieke kerk een zeer grote invloed heeft en zeker in Beieren. De wereldse macht wordt openlijk genegeerd (crucifix-verbot) en zeker als je op het platteland woont ben je een social outcast als je niet naar de kerk gaat/aangesloten bent bij de RK kerk.
Mannen en vrouwen zitten ook nog vaak gescheiden in de kerk en het woord van de pastoor is het belangrijkste wat er is. Oerconservatief. Na de kerk gaan de mannen de kroeg in en de vrouwen gaan koken.

Mijn vooroordelen waren dan ook enorm toen ik er ging wonen en werken, maar in de praktijk is het zeer prettig. Mensen zijn vriendelijk, gastvrij, gemoedelijk, hulpvaardig en er is nauwelijks criminaliteit en het is brandschoon en er is economische voorspoed.

Nou ben ik blank en hetero, dat scheelt, want als homo, niet-blanke of anderszins afwijkend van de norm heb je er geen leven. Het heeft dus zo z'n voordelen als er een duidelijke macht is die iedereen erkent....verzuiling en individualisme levert een hoop andere problemen op.

Ik heb er dingen meegemaakt die voor ons onbegrijpelijk zijn, maar daar dagelijkse realiteit....als je kunt leven met de nadelen is het paradijselijk, maar als je je niet kunt aanpassen en de confrontatie zoekt, dan kun je beter verhuizen.
pi_86459330
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jawel. De vrouw voedt de kinderen op en dingen als BSO hebben ze nooit van gehoord. Moeder is _altijd_ thuis voor de kinderen en het systeem werkt prima.

Als je als vrouw andere ambities hebt, dan kun je het beste verhuizen....in grote steden speelt dit nauwelijks, ondanks dat men daar (in het Zuiden althans) ook overwegend katholiek is.
pi_86459344
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn ex zit in Maleisië, dat is zwaar islamitisch, toch had ie daar een transsexueel achter de kassa bij de supermarkt. Dat zal in het oh zo tolerante Nederland bij de AH niet zien..
Boygirls zijn natuurlijk wel een stuk meer ingeburgerd in veel aziatische culturen.
  † In Memoriam † woensdag 15 september 2010 @ 13:52:40 #35
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86459399
Hier zijn de katholieken tolerant en zijn de protestanten streng (CU/SGP) en in Duitsland is het andersom. De katholieke kerk is in Duitsland ook veel rijker dan de Nederlandse tak vanwege de 'Kirchensteuer'.
  woensdag 15 september 2010 @ 18:12:02 #36
45206 Pietverdriet
pi_86468647
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:47 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het is cultuur. ;)

Het klopt dat de katholieke kerk een zeer grote invloed heeft en zeker in Beieren. De wereldse macht wordt openlijk genegeerd (crucifix-verbot) en zeker als je op het platteland woont ben je een social outcast als je niet naar de kerk gaat/aangesloten bent bij de RK kerk.
Mannen en vrouwen zitten ook nog vaak gescheiden in de kerk en het woord van de pastoor is het belangrijkste wat er is. Oerconservatief. Na de kerk gaan de mannen de kroeg in en de vrouwen gaan koken.

Mijn vooroordelen waren dan ook enorm toen ik er ging wonen en werken, maar in de praktijk is het zeer prettig. Mensen zijn vriendelijk, gastvrij, gemoedelijk, hulpvaardig en er is nauwelijks criminaliteit en het is brandschoon en er is economische voorspoed.

Nou ben ik blank en hetero, dat scheelt, want als homo, niet-blanke of anderszins afwijkend van de norm heb je er geen leven. Het heeft dus zo z'n voordelen als er een duidelijke macht is die iedereen erkent....verzuiling en individualisme levert een hoop andere problemen op.

Ik heb er dingen meegemaakt die voor ons onbegrijpelijk zijn, maar daar dagelijkse realiteit....als je kunt leven met de nadelen is het paradijselijk, maar als je je niet kunt aanpassen en de confrontatie zoekt, dan kun je beter verhuizen.
Ik ben homo en heb een tijd in een klein dorpje in Oberbeieren gezeten, maar nooit problemen of scheve blikken gehad.
  woensdag 15 september 2010 @ 18:12:40 #37
45206 Pietverdriet
pi_86468665
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat hindert ze?
  woensdag 15 september 2010 @ 18:15:30 #38
45206 Pietverdriet
pi_86468765
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 23:01 schreef thabit het volgende:
Gezien je kapsel en je kledingswijze zal je in Duitsland ook niet bij de nette mensen worden ingeschat, maar bij de proleten.
  woensdag 15 september 2010 @ 18:34:49 #39
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_86469291
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de UK wel, daar heeft de Katholieke kerk al 500 jaar niets te zeggen.
nee, daar is het de Anglicaanse Kerk die het prins Charles nog steeds niet vergeven heeft dat ie is gescheiden en hertrouwd :')
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_86469813
quote:
De Katholieke kerk kijkt al decennia lang weg als haar priesters kinderen misbruiken, maar stel je bent al tijden part time kleuterleidster, iedereen is tevreden over je, er komt een vaste aanstelling vrij in de katholieke kleuterschool en je solliciteert..
Je wordt afgewezen omdat je 24 jaar geleden met een gescheiden man bent getrouwd...
Dit gebeurde Christiane Gierse in het Duitse Meschede.
De opvatting van de Katholieke kerk is dat kindermisbruik wel verjaard, maar echtscheiding niet..

http://www.derwesten.de/s(...)hance-id3702723.html

walgelijke nep-heiligen
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_86470129
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat hindert ze?
Nou, je mag iemand toch niet ontslaan alleen omdat die persoon zwanger is?
Of begrijp ik het nu verkeerd?
pi_86470481
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nou, je mag iemand toch niet ontslaan alleen omdat die persoon zwanger is?
Of begrijp ik het nu verkeerd?
In Duitsland heeft een baas meer mogelijkheden om mensen 'zomaar' te ontslaan dan in Nederland.
pi_86470628
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:09 schreef thabit het volgende:

[..]

In Duitsland heeft een baas meer mogelijkheden om mensen 'zomaar' te ontslaan dan in Nederland.
Ja maar er werd dus een voorbeeld uit nederland aangehaald dacht ik
pi_86470798
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waaruit leid jij dat af? Het voorbeeld kwam op mij als typisch Duits over.
  woensdag 15 september 2010 @ 20:00:14 #45
45206 Pietverdriet
pi_86472350
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:09 schreef thabit het volgende:

[..]

Nee, hebben ze niet, maar de kerk valt niet onder het normale recht, maar het kerkelijk recht
  woensdag 15 september 2010 @ 20:01:03 #46
45206 Pietverdriet
pi_86472382
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, hebben het hier over de macht van de katholieke kerk in Duitsland.
pi_86472796
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, hebben het hier over de macht van de katholieke kerk in Duitsland.
Oh oke. Nogsteeds vind ik het vreemd.
pi_86472836
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, hebben ze niet, maar de kerk valt niet onder het normale recht, maar het kerkelijk recht
Toen ik daar werkte is mij verteld dat de rector van de universiteit wel degelijk zo veel macht heeft, dat-ie echt mensen kon ontslaan als-ie daar gewoon zin in had. Hierarchie is heel belangrijk in Duitsland, de baas heeft altijd gelijk.
  woensdag 15 september 2010 @ 20:22:19 #49
45206 Pietverdriet
pi_86473331
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:11 schreef thabit het volgende:

[..]

Toen ik daar werkte is mij verteld dat de rector van de universiteit wel degelijk zo veel macht heeft, dat-ie echt mensen kon ontslaan als-ie daar gewoon zin in had. Hiërarchie is heel belangrijk in Duitsland, de baas heeft altijd gelijk.
Duitse ontslagrecht is zeer streng, niet meer zo als het was, maar veel erger dan in Nederland.
  † In Memoriam † woensdag 15 september 2010 @ 22:51:06 #50
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86480780
quote:

[..]

Wederom :')

Je hebt dus totaal geen idee waar je het over hebt!
  One tough cookie donderdag 16 september 2010 @ 02:39:15 #51
169210 liesje1979
pi_86485994
Een zomaar kusje voor De_Kardinaal! :*
Leuk, jouw kennis.
pi_86486001
Vieze gekke lui :{w
Snollebolt
  donderdag 16 september 2010 @ 05:49:33 #53
45206 Pietverdriet
pi_86486331
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:51 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Wederom :')

Je hebt dus totaal geen idee waar je het over hebt!
Nee?
http://de.wikipedia.org/wiki/Arbeitsrecht_der_Kirchen
  † In Memoriam † donderdag 16 september 2010 @ 08:49:34 #54
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86487515
quote:
Nee :')
  donderdag 16 september 2010 @ 10:18:26 #55
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_86489540
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Als de wereld vergaat, ga dan naar Duitsland, daar gebeurt alles vijftig jaar later ;)

Mijn moeder stopte ook met werken toen ze haar eeerste kind kreeg.
Maar ze is, toen de jongste een tijdje op de lagere school zat, wel weer begonnen.
Maar dan wel tijdens schooltijden die ook nog eens samen vielen met de drukke tijden in het bedrijf dat mijn vader inmiddels had opgestart..
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  donderdag 16 september 2010 @ 10:29:14 #56
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_86489848
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:34 schreef teamlead het volgende:

[..]

nee, daar is het de Anglicaanse Kerk die het prins Charles nog steeds niet vergeven heeft dat ie is gescheiden en hertrouwd :')
Wel gek dat de Angilicaanse kerk juist is ontstaan omdat Henry VIII opnieuw wilde trouwen
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  donderdag 16 september 2010 @ 10:34:30 #57
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86490014
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:29 schreef DiRadical het volgende:
Wel gek dat de Angilicaanse kerk juist is ontstaan omdat Henry VIII opnieuw wilde trouwen
Hier ging het niet alleen om het hertrouwen, maar meer om de manier waarop en met wie. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86491353
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben homo en heb een tijd in een klein dorpje in Oberbeieren gezeten, maar nooit problemen of scheve blikken gehad.
Als je midden in Franz Joseph Strauss land woont, waar zeer conservatief katholicisme hoogtij viert, dan is homo zijn toch niet een aanbeveling, maar positief voor jou dat je er nooit last van hebt gehad.
Ik heb zeker op het platteland andere ervaringen met hoe men omgaat met zaken die ingaan tegen de wil van de pastoor.
pi_86491434
trouwens wil de katholieke kerk leeglopen of zo?

de laatste jaren lijkt wel of ze een heuze campagne daarvoor hebben opgestart :')
pi_86491812
Nog even over Gijsen;

De aanklacht tegen hem is dat hij 'gekeken zou hebben hoe een jongetje masturbeerde'. WTF! Als dat alles is, worden reputaties tegenwoordig wel erg snel door het slijk gehaald.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_86492472
quote:

[..]

Ja hoor, nog even en de Sharia valt ook niet meer onder het 'normale' recht. :')
  donderdag 16 september 2010 @ 12:53:43 #62
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_86494709
Paus: Kerk heeft juist gehandeld

EDINBURGH - Paus Benedictus XVI heeft donderdag ontkend dat de Katholieke Kerk heeft gefaald om adequaat te reageren op het misbruikschandaal.
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

Van zoiets ga je toch letterlijk over je nek.
Die hap verbieden zou nog de beste oplossing zijn, of vervolgen wegens pedo-netwerk......BAH
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  donderdag 16 september 2010 @ 13:07:01 #63
116015 SicSicSics
pi_86495118
„de kerk als geheel niet voldoende waakzaam, daadkrachtig en besluitvaardig is geweest toen ze werd geconfronteerd met gevallen van kindermisbruik door priesters”. Hij sprak daar zijn diepe droefheid over uit.

Wat is hier nou weer 'zum kotsen' aan dan?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 16 september 2010 @ 13:11:18 #64
304638 KarinJ.
pi_86495262
Hij sprak daar zijn diepe droefheid over uit.....krokodillentranen!!
Veel bla-bla, iedereen en alles de schuld geven, maar vooral GEEN actie ondernemen

En als het de pedo-geestelijken te heet onder de voeten wordt, mogen ze fijn schuilen in het Vaticaan.
En uitleveren van bewezen pedo-priesters....nee daar doen ze niet aan.

Om te kotsen dus.
pi_86495847
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
Nog even over Gijsen;

De aanklacht tegen hem is dat hij 'gekeken zou hebben hoe een jongetje masturbeerde'. WTF! Als dat alles is, worden reputaties tegenwoordig wel erg snel door het slijk gehaald.
En die man zou daardoor voor het leven beschadigd zijn. Op tv mocht ook al een "slachtoffer" zonder enige tegenspraak vertellen dat hij psychisch zwaar geleden heeft omdat een priester hem in een plaatjesboek met naakte figuren liet kijken.

Veel mislukkelingen zien hun kans schoon om een ander de schuld te geven van hun mislukking, en voor veel homo's en anderen die hun politiek correcte keurslijf willen opdringen aan iedereen als waren zij zelf de inquisitie is het bijltjesdag.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 16 september 2010 @ 13:56:10 #66
116015 SicSicSics
pi_86496746
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:11 schreef KarinJ. het volgende:
Hij sprak daar zijn diepe droefheid over uit.....krokodillentranen!!
Veel bla-bla, iedereen en alles de schuld geven, maar vooral GEEN actie ondernemen
Het is nooit goed! :')
En ik zeg niet dat ze er alles aan gedaan hebben wat ze konden doen, wat de paus ook zegt overigens, maar ze zijn toch best bezig met onderzoek en de hand in eigen boezem steken!

quote:
En als het de pedo-geestelijken te heet onder de voeten wordt, mogen ze fijn schuilen in het Vaticaan.
En uitleveren van bewezen pedo-priesters....nee daar doen ze niet aan.

Om te kotsen dus.
Dit is ook niet helemaal waar. :N Natuurlijk is het wel gebeurt, maar dat gebeurt in andere gevallen waarbij het staatsrecht gaat gelden ook.
Fine, fuck you then!
  donderdag 16 september 2010 @ 14:43:38 #67
45206 Pietverdriet
pi_86498523
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:49 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nee :')
Geen argumenten verder?
:')
  † In Memoriam † donderdag 16 september 2010 @ 14:58:11 #68
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86499111
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen argumenten verder?
:')
Duitse (grond)wet > Kerkelijk wet
De Kerk heeft bepaalde rechten en plichten t.o.v. haar ambtsdragers et cetera, maar niet daar buiten. Die rechten zijn vastgelegd zijn in de Duitse wet zelf. Daarnaast is de Kerk geenszins uitgezonderd van de strafwetten et cetera.
Dus :')
  donderdag 16 september 2010 @ 18:01:17 #69
304638 KarinJ.
pi_86505863
SicSicSics google eens op Sex crimes and the Vatican .....

.....De BBC heeft een documentaire gemaakt waarin getoond wordt hoe het Vaticaan speciale richtlijnen heeft hoe met pedofiele geestelijken om te gaan. Niet om ze af te zetten om berecht te laten worden, integendeel, richtlijnen om deze pedofielen te beschermen tegen vervolging.

Colm O’Gorman heeft in een rapportage voor Panorama zeven priesters gevonden die in en rond Vaticaanstad leven en wonen. Eén van de priesters, pater Joseph Henn, is aangeklaagd voor 13 aanrandingen waarbij het Vaticaan hem niet gedwongen heeft om naar Amerika te gaan om zich te confronteren met de aanklachten en nadat hij zijn strijd tegen uitlevering verloren had kon hij het Vaticaan verlaten om ergens in Italië onder te duiken....

Enne de ex-bisschop van Trontheim zit,sinds het uitkomen van zijn sex-misdaden vorig jaar ook lekker in het Vaticaan bij de nonnetjes......
  donderdag 16 september 2010 @ 19:09:59 #70
45206 Pietverdriet
pi_86507932
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:58 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Duitse (grond)wet > Kerkelijk wet
De Kerk heeft bepaalde rechten en plichten t.o.v. haar ambtsdragers et cetera, maar niet daar buiten. Die rechten zijn vastgelegd zijn in de Duitse wet zelf. Daarnaast is de Kerk geenszins uitgezonderd van de strafwetten et cetera.
Dus :')
Linkje niet gelezen?
  † In Memoriam † donderdag 16 september 2010 @ 19:51:37 #71
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86509479
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Linkje niet gelezen?
Jij je zin joh! :Y
  donderdag 16 september 2010 @ 20:20:14 #72
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_86510716
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
Nog even over Gijsen;

dat dus :Y goedkope karaktermoord, meer niet
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_86510765
Ach ja, de kerk met hun aparte moraal. Als er daadwerkelijk een almachtige god is lijkt het me heel sterk dat hij die enge gelovigen gaat toelaten in de hemel. Je zal er maar mee opgescheept zitten :')
Conscience do cost.
  donderdag 16 september 2010 @ 20:23:38 #74
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_86510887
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Linkje niet gelezen?
uit je eigen bron
quote:
Das Kündigungsschutzgesetz gilt auch in kirchlichen Organisationen.
en

quote:
Das Landgericht Düsseldorf bestätigte dagegen im Juli 2010, dass der (außerdienstliche) Verstoß gegen die katholische Sittenlehre (hier: Wiederheirat, obwohl erste Ehe nicht kirchenrechtlich annulliert war) grundsätzlich geeignet ist, eine Kündigung zu rechtfertigen. Allerdings sah es die Kündigung eines katholischen Chefarztes durch ein katholisches Krankenhauses nach dessen Wiederheirat deshalb als willkürlich, unverhältnismäßig und damit als rechtsunwirksam an, weil der Arbeitgeber vergleichbare Verstöße anderer (evangelischer) Mitarbeiter toleriert hatte und ihm zudem seit langem das der zweiten Ehe vorangehende eheähnliche Verhältnis des Chefarztes bekannt gewesen war, ohne dass der Arbeitgeber dies beanstandet hätte.
kortom: nee de kerk kan in Duitsland niet zomaar doen wat ze wil en kan gewoon door de rechter worden teruggefloten
  donderdag 16 september 2010 @ 20:27:48 #75
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_86511094
quote:
Op donderdag 16 september 2010 18:01 schreef KarinJ. het volgende:
SicSicSics google eens op Sex crimes and the Vatican .....

.....De BBC heeft een documentaire gemaakt waarin getoond wordt hoe het Vaticaan speciale richtlijnen heeft hoe met pedofiele geestelijken om te gaan. Niet om ze af te zetten om berecht te laten worden, integendeel, richtlijnen om deze pedofielen te beschermen tegen vervolging.

Colm O’Gorman heeft in een rapportage voor Panorama zeven priesters gevonden die in en rond Vaticaanstad leven en wonen. Eén van de priesters, pater Joseph Henn, is aangeklaagd voor 13 aanrandingen waarbij het Vaticaan hem niet gedwongen heeft om naar Amerika te gaan om zich te confronteren met de aanklachten en nadat hij zijn strijd tegen uitlevering verloren had kon hij het Vaticaan verlaten om ergens in Italië onder te duiken....

Enne de ex-bisschop van Trontheim zit,sinds het uitkomen van zijn sex-misdaden vorig jaar ook lekker in het Vaticaan bij de nonnetjes......
tja.. en in australië zit een (waarschijnlijke) moordenaar lekker te chillen en zal ook niet uitgeleverd worden... Souvereine staten kunnen nu eenmaal zelf bepalen wat ze wel of niet doen

Overigens vind ik de hetze die tegen de kerk gevoerd wordt de laatste jaren misselijkmakend, met de volstrekt debiele beschuldiging tegen Mgr. Gijssen als voorlopig dieptepunt
  donderdag 16 september 2010 @ 21:10:37 #76
45206 Pietverdriet
pi_86512956
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:27 schreef teamlead het volgende:

[..]

tja.. en in australië zit een (waarschijnlijke) moordenaar lekker te chillen en zal ook niet uitgeleverd worden... Souvereine staten kunnen nu eenmaal zelf bepalen wat ze wel of niet doen

Overigens vind ik de hetze die tegen de kerk gevoerd wordt de laatste jaren misselijkmakend, met de volstrekt debiele beschuldiging tegen Mgr. Gijssen als voorlopig dieptepunt
Om met Jort Kelder te spreken, win eens een proces, kom eens uit je slachtofferrol, prutser
  donderdag 16 september 2010 @ 21:29:55 #77
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_86513840
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Om met Jort Kelder te spreken, win eens een proces, kom eens uit je slachtofferrol, prutser
het verschil is dat Jort zijn feiten wél kende, in tegenstelling tot een heleboel mensen die nu maar 1 doel lijken te hebben: het beschadigen van mensen
  donderdag 16 september 2010 @ 21:32:51 #78
45206 Pietverdriet
pi_86514015
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:29 schreef teamlead het volgende:

[..]

het verschil is dat Jort zijn feiten wél kende, in tegenstelling tot een heleboel mensen die nu maar 1 doel lijken te hebben: het beschadigen van mensen
What goes around comes around, enig idee hoeveel mensen de Katholieke kerk beschadigd heeft en nog steeds beschadigd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')