Jep, maar besef je wel dat als je uittreedt uit de kerk dit in Duitsland zeer nadelig kan werken voor je carrière. Ik maak geen gein, verschillende Duitse collega's hebben me daar uitvoerig over verteld. Het is gewoon een maffia.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:15 schreef SpauldingPF het volgende:
sowieso een achterhaald idee, die hele kerk
Hmmmmmmmquote:Op dinsdag 14 september 2010 19:24 schreef Louis22 het volgende:
Kerken plunderen, ombouwen tot Tempels van de Rede, clerus tegen de muur, volgelingen naar een heropvoedingskamp.
Het idee alleen al om bij de katholieke kerk, je kaart naar de hemel te kopen is al absurd. Je zonden afkopenquote:Op dinsdag 14 september 2010 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, maar besef je wel dat als je uittreedt uit de kerk dit in Duitsland zeer nadelig kan werken voor je carrière. Ik maak geen gein, verschillende Duitse collega's hebben me daar uitvoerig over verteld. Het is gewoon een maffia.
Ik ben bloedserieus.quote:
Hendrik de Achtste heeft dat al gedaanquote:Op dinsdag 14 september 2010 19:24 schreef Louis22 het volgende:
Kerken plunderen, ombouwen tot Tempels van de Rede, clerus tegen de muur, volgelingen naar een heropvoedingskamp.
Kennelijk niet grondig genoeg.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hendrik de Achtste heeft dat al gedaan
Is dat trouwens ook het geval in Belgie? Heb dat verhaal van die Belgische bisschop zijdelings meegekregen, maar ik heb in ieder geval begrepen dat hij niet is opgepakt. Ondanks dat zijn daden nog niet verjaard zijn.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de rechter slepen denk je dan, in Nederland was dat geen probleem, maar bij onze oosterburen vallen katholieke instellingen niet onder het normale recht, maar onder het kerkelijk recht...
In de UK wel, daar heeft de Katholieke kerk al 500 jaar niets te zeggen.quote:
Mijn ex zit in Maleisië, dat is zwaar islamitisch, toch had ie daar een transsexueel achter de kassa bij de supermarkt. Dat zal in het oh zo tolerante Nederland bij de AH niet zien..quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:31 schreef Lod het volgende:
Rare moralen er op na houden is overigens niet alleen voorbehouden aan Katholieken. Ken ook nog wel wat verhalen over gereformeerde leraren die niet van de leerlingen kon afblijven en nog steeds in hoog aanzien staan in de gemeenschap. En zo zullen er ook nog wel de nodige verhalen te vinden zijn over Moslims, atheïsten, boeddhisten en vegetariërs.
Waar ik me zelf altijd zo over verbaas is dat geweld niet van de buis af te slaan is terwijl beelden van liefde (al dan niet expliciet) absoluut not done is.
Ja, leuk.quote:
Wat bedoel je precies? Heb je het over de religieuze cultuur, een ander aspect of de Duitse samenleving als geheel?quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:01 schreef thabit het volgende:
De Duitse cultuur is nog steeds behoorlijk ziek. Ik heb er zelf een jaar in Duitsland gewerkt en het beeld dat ik van de Duitse cultuur heb meegekregen is niet bijster positief. En dat wordt eigenlijk alleen maar weer bevestigd door dit soort nieuwsberichten.
Je hebt werkelijk geen idee.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de rechter slepen denk je dan, in Nederland was dat geen probleem, maar bij onze oosterburen vallen katholieke instellingen niet onder het normale recht, maar onder het kerkelijk recht...
En waar blijkt dat uit? Welke eigenschappen of voorvallen geven je dat beeld?quote:
Duitsers zijn heel stijf en afstandelijk. Zelfs kassajuffrouws spreken elkaar met 'Sie' aan. Een lachje kan er niet vanaf. Op elke hoek van de straat loopt er wel een of andere alcoholist zich klem te zuipen. Als je iets ogenschijnlijk triviaals moet regelen, dan gaat dat met heel veel papierwerk, bureaucratie, formaliteiten. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:22 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
En waar blijkt dat uit? Welke eigenschappen of voorvallen geven je dat beeld?
Mijn beeld van Duitsland is - als buitenstaander - vrij positief, dit bericht leek me ook niet meer dan een uitzonderlijk geval. Ik ben dus wel benieuwd op welke vlakken Duitsland zo'n slechte indruk op jou maakt.
Ach ja, ze zijn tamelijk beleefd en niet zo heel joviaal.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:24 schreef thabit het volgende:
[..]
Duitsers zijn heel stijf en afstandelijk.
Ja, en Engelsen noemen iedereen "u". Nederlanders vinden het onderscheid tussen intimi en niet-intimi maar lastig, en doen dus tegen iedereen hetzelfde als tegen hun beste vriend. In Duitsland stelt iemand tutoyeren nog wat voor, hier is het compleet inhoudsloos.quote:Zelfs kassajuffrouws spreken elkaar met 'Sie' aan.
Duitsers kunnen gewoon bier drinken, ook op straat.quote:Een lachje kan er niet vanaf. Op elke hoek van de straat loopt er wel een of andere alcoholist zich klem te zuipen.
Waarom makkelijk doen als het met iets meer moeite goed geregeld is? In Duitsland is er weinig slecht geregeld.quote:Als je iets ogenschijnlijk triviaals moet regelen, dan gaat dat met heel veel papierwerk, bureaucratie, formaliteiten. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Dat kunnen ze toch niet doen?...toch?quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Vriendin van mij is kleuterleidster in een Katholieke kleuterschool. Ze is recentelijk getrouwd. Met een katholieke man, dat was geen probleem, maar ze vertelde wel dat als ze zelf kinderen krijgt er verwacht wordt dat ze stopt met werken.
Het is cultuur.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, maar besef je wel dat als je uittreedt uit de kerk dit in Duitsland zeer nadelig kan werken voor je carrière. Ik maak geen gein, verschillende Duitse collega's hebben me daar uitvoerig over verteld. Het is gewoon een maffia.
Jawel. De vrouw voedt de kinderen op en dingen als BSO hebben ze nooit van gehoord. Moeder is _altijd_ thuis voor de kinderen en het systeem werkt prima.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat kunnen ze toch niet doen?...toch?
Boygirls zijn natuurlijk wel een stuk meer ingeburgerd in veel aziatische culturen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn ex zit in Maleisië, dat is zwaar islamitisch, toch had ie daar een transsexueel achter de kassa bij de supermarkt. Dat zal in het oh zo tolerante Nederland bij de AH niet zien..
Ik ben homo en heb een tijd in een klein dorpje in Oberbeieren gezeten, maar nooit problemen of scheve blikken gehad.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het is cultuur.![]()
Het klopt dat de katholieke kerk een zeer grote invloed heeft en zeker in Beieren. De wereldse macht wordt openlijk genegeerd (crucifix-verbot) en zeker als je op het platteland woont ben je een social outcast als je niet naar de kerk gaat/aangesloten bent bij de RK kerk.
Mannen en vrouwen zitten ook nog vaak gescheiden in de kerk en het woord van de pastoor is het belangrijkste wat er is. Oerconservatief. Na de kerk gaan de mannen de kroeg in en de vrouwen gaan koken.
Mijn vooroordelen waren dan ook enorm toen ik er ging wonen en werken, maar in de praktijk is het zeer prettig. Mensen zijn vriendelijk, gastvrij, gemoedelijk, hulpvaardig en er is nauwelijks criminaliteit en het is brandschoon en er is economische voorspoed.
Nou ben ik blank en hetero, dat scheelt, want als homo, niet-blanke of anderszins afwijkend van de norm heb je er geen leven. Het heeft dus zo z'n voordelen als er een duidelijke macht is die iedereen erkent....verzuiling en individualisme levert een hoop andere problemen op.
Ik heb er dingen meegemaakt die voor ons onbegrijpelijk zijn, maar daar dagelijkse realiteit....als je kunt leven met de nadelen is het paradijselijk, maar als je je niet kunt aanpassen en de confrontatie zoekt, dan kun je beter verhuizen.
Wat hindert ze?quote:Op woensdag 15 september 2010 13:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat kunnen ze toch niet doen?...toch?
Gezien je kapsel en je kledingswijze zal je in Duitsland ook niet bij de nette mensen worden ingeschat, maar bij de proleten.quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:01 schreef thabit het volgende:
De Duitse cultuur is nog steeds behoorlijk ziek. Ik heb er zelf een jaar in Duitsland gewerkt en het beeld dat ik van de Duitse cultuur heb meegekregen is niet bijster positief. En dat wordt eigenlijk alleen maar weer bevestigd door dit soort nieuwsberichten.
nee, daar is het de Anglicaanse Kerk die het prins Charles nog steeds niet vergeven heeft dat ie is gescheiden en hertrouwdquote:Op dinsdag 14 september 2010 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In de UK wel, daar heeft de Katholieke kerk al 500 jaar niets te zeggen.
walgelijke nep-heiligenquote:Op dinsdag 14 september 2010 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
De Katholieke kerk kijkt al decennia lang weg als haar priesters kinderen misbruiken, maar stel je bent al tijden part time kleuterleidster, iedereen is tevreden over je, er komt een vaste aanstelling vrij in de katholieke kleuterschool en je solliciteert..
Je wordt afgewezen omdat je 24 jaar geleden met een gescheiden man bent getrouwd...
Dit gebeurde Christiane Gierse in het Duitse Meschede.
De opvatting van de Katholieke kerk is dat kindermisbruik wel verjaard, maar echtscheiding niet..
http://www.derwesten.de/s(...)hance-id3702723.html
Nou, je mag iemand toch niet ontslaan alleen omdat die persoon zwanger is?quote:
In Duitsland heeft een baas meer mogelijkheden om mensen 'zomaar' te ontslaan dan in Nederland.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nou, je mag iemand toch niet ontslaan alleen omdat die persoon zwanger is?
Of begrijp ik het nu verkeerd?
Ja maar er werd dus een voorbeeld uit nederland aangehaald dacht ikquote:Op woensdag 15 september 2010 19:09 schreef thabit het volgende:
[..]
In Duitsland heeft een baas meer mogelijkheden om mensen 'zomaar' te ontslaan dan in Nederland.
Waaruit leid jij dat af? Het voorbeeld kwam op mij als typisch Duits over.quote:Op woensdag 15 september 2010 19:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja maar er werd dus een voorbeeld uit nederland aangehaald dacht ik
Nee, hebben ze niet, maar de kerk valt niet onder het normale recht, maar het kerkelijk rechtquote:Op woensdag 15 september 2010 19:09 schreef thabit het volgende:
[..]
In Duitsland heeft een baas meer mogelijkheden om mensen 'zomaar' te ontslaan dan in Nederland.
Nee, hebben het hier over de macht van de katholieke kerk in Duitsland.quote:Op woensdag 15 september 2010 19:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja maar er werd dus een voorbeeld uit nederland aangehaald dacht ik
Oh oke. Nogsteeds vind ik het vreemd.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, hebben het hier over de macht van de katholieke kerk in Duitsland.
Toen ik daar werkte is mij verteld dat de rector van de universiteit wel degelijk zo veel macht heeft, dat-ie echt mensen kon ontslaan als-ie daar gewoon zin in had. Hierarchie is heel belangrijk in Duitsland, de baas heeft altijd gelijk.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, hebben ze niet, maar de kerk valt niet onder het normale recht, maar het kerkelijk recht
Duitse ontslagrecht is zeer streng, niet meer zo als het was, maar veel erger dan in Nederland.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:11 schreef thabit het volgende:
[..]
Toen ik daar werkte is mij verteld dat de rector van de universiteit wel degelijk zo veel macht heeft, dat-ie echt mensen kon ontslaan als-ie daar gewoon zin in had. Hiërarchie is heel belangrijk in Duitsland, de baas heeft altijd gelijk.
Wederomquote:Op woensdag 15 september 2010 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, hebben ze niet, maar de kerk valt niet onder het normale recht, maar het kerkelijk recht
Nee?quote:Op woensdag 15 september 2010 22:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wederom![]()
Je hebt dus totaal geen idee waar je het over hebt!
Neequote:Op donderdag 16 september 2010 05:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee?
http://de.wikipedia.org/wiki/Arbeitsrecht_der_Kirchen
Als de wereld vergaat, ga dan naar Duitsland, daar gebeurt alles vijftig jaar laterquote:Op dinsdag 14 september 2010 19:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Vriendin van mij is kleuterleidster in een Katholieke kleuterschool. Ze is recentelijk getrouwd. Met een katholieke man, dat was geen probleem, maar ze vertelde wel dat als ze zelf kinderen krijgt er verwacht wordt dat ze stopt met werken.
Wel gek dat de Angilicaanse kerk juist is ontstaan omdat Henry VIII opnieuw wilde trouwenquote:Op woensdag 15 september 2010 18:34 schreef teamlead het volgende:
[..]
nee, daar is het de Anglicaanse Kerk die het prins Charles nog steeds niet vergeven heeft dat ie is gescheiden en hertrouwd
Hier ging het niet alleen om het hertrouwen, maar meer om de manier waarop en met wie.quote:Op donderdag 16 september 2010 10:29 schreef DiRadical het volgende:
Wel gek dat de Angilicaanse kerk juist is ontstaan omdat Henry VIII opnieuw wilde trouwen
Als je midden in Franz Joseph Strauss land woont, waar zeer conservatief katholicisme hoogtij viert, dan is homo zijn toch niet een aanbeveling, maar positief voor jou dat je er nooit last van hebt gehad.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben homo en heb een tijd in een klein dorpje in Oberbeieren gezeten, maar nooit problemen of scheve blikken gehad.
Ja hoor, nog even en de Sharia valt ook niet meer onder het 'normale' recht.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En die man zou daardoor voor het leven beschadigd zijn. Op tv mocht ook al een "slachtoffer" zonder enige tegenspraak vertellen dat hij psychisch zwaar geleden heeft omdat een priester hem in een plaatjesboek met naakte figuren liet kijken.quote:Op donderdag 16 september 2010 11:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
Nog even over Gijsen;
De aanklacht tegen hem is dat hij 'gekeken zou hebben hoe een jongetje masturbeerde'. WTF! Als dat alles is, worden reputaties tegenwoordig wel erg snel door het slijk gehaald.
Het is nooit goed!quote:Op donderdag 16 september 2010 13:11 schreef KarinJ. het volgende:
Hij sprak daar zijn diepe droefheid over uit.....krokodillentranen!!
Veel bla-bla, iedereen en alles de schuld geven, maar vooral GEEN actie ondernemen
Dit is ook niet helemaal waar.quote:En als het de pedo-geestelijken te heet onder de voeten wordt, mogen ze fijn schuilen in het Vaticaan.
En uitleveren van bewezen pedo-priesters....nee daar doen ze niet aan.
Om te kotsen dus.
Duitse (grond)wet > Kerkelijk wetquote:
Linkje niet gelezen?quote:Op donderdag 16 september 2010 14:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Duitse (grond)wet > Kerkelijk wet
De Kerk heeft bepaalde rechten en plichten t.o.v. haar ambtsdragers et cetera, maar niet daar buiten. Die rechten zijn vastgelegd zijn in de Duitse wet zelf. Daarnaast is de Kerk geenszins uitgezonderd van de strafwetten et cetera.
Dus
Jij je zin joh!quote:
dat dusquote:Op donderdag 16 september 2010 11:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
Nog even over Gijsen;
De aanklacht tegen hem is dat hij 'gekeken zou hebben hoe een jongetje masturbeerde'. WTF! Als dat alles is, worden reputaties tegenwoordig wel erg snel door het slijk gehaald.
uit je eigen bronquote:
enquote:Das Kündigungsschutzgesetz gilt auch in kirchlichen Organisationen.
kortom: nee de kerk kan in Duitsland niet zomaar doen wat ze wil en kan gewoon door de rechter worden teruggeflotenquote:Das Landgericht Düsseldorf bestätigte dagegen im Juli 2010, dass der (außerdienstliche) Verstoß gegen die katholische Sittenlehre (hier: Wiederheirat, obwohl erste Ehe nicht kirchenrechtlich annulliert war) grundsätzlich geeignet ist, eine Kündigung zu rechtfertigen. Allerdings sah es die Kündigung eines katholischen Chefarztes durch ein katholisches Krankenhauses nach dessen Wiederheirat deshalb als willkürlich, unverhältnismäßig und damit als rechtsunwirksam an, weil der Arbeitgeber vergleichbare Verstöße anderer (evangelischer) Mitarbeiter toleriert hatte und ihm zudem seit langem das der zweiten Ehe vorangehende eheähnliche Verhältnis des Chefarztes bekannt gewesen war, ohne dass der Arbeitgeber dies beanstandet hätte.
tja.. en in australië zit een (waarschijnlijke) moordenaar lekker te chillen en zal ook niet uitgeleverd worden... Souvereine staten kunnen nu eenmaal zelf bepalen wat ze wel of niet doenquote:Op donderdag 16 september 2010 18:01 schreef KarinJ. het volgende:
SicSicSics google eens op Sex crimes and the Vatican .....
.....De BBC heeft een documentaire gemaakt waarin getoond wordt hoe het Vaticaan speciale richtlijnen heeft hoe met pedofiele geestelijken om te gaan. Niet om ze af te zetten om berecht te laten worden, integendeel, richtlijnen om deze pedofielen te beschermen tegen vervolging.
Colm O’Gorman heeft in een rapportage voor Panorama zeven priesters gevonden die in en rond Vaticaanstad leven en wonen. Eén van de priesters, pater Joseph Henn, is aangeklaagd voor 13 aanrandingen waarbij het Vaticaan hem niet gedwongen heeft om naar Amerika te gaan om zich te confronteren met de aanklachten en nadat hij zijn strijd tegen uitlevering verloren had kon hij het Vaticaan verlaten om ergens in Italië onder te duiken....
Enne de ex-bisschop van Trontheim zit,sinds het uitkomen van zijn sex-misdaden vorig jaar ook lekker in het Vaticaan bij de nonnetjes......
Om met Jort Kelder te spreken, win eens een proces, kom eens uit je slachtofferrol, prutserquote:Op donderdag 16 september 2010 20:27 schreef teamlead het volgende:
[..]
tja.. en in australië zit een (waarschijnlijke) moordenaar lekker te chillen en zal ook niet uitgeleverd worden... Souvereine staten kunnen nu eenmaal zelf bepalen wat ze wel of niet doen
Overigens vind ik de hetze die tegen de kerk gevoerd wordt de laatste jaren misselijkmakend, met de volstrekt debiele beschuldiging tegen Mgr. Gijssen als voorlopig dieptepunt
het verschil is dat Jort zijn feiten wél kende, in tegenstelling tot een heleboel mensen die nu maar 1 doel lijken te hebben: het beschadigen van mensenquote:Op donderdag 16 september 2010 21:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Om met Jort Kelder te spreken, win eens een proces, kom eens uit je slachtofferrol, prutser
What goes around comes around, enig idee hoeveel mensen de Katholieke kerk beschadigd heeft en nog steeds beschadigd?quote:Op donderdag 16 september 2010 21:29 schreef teamlead het volgende:
[..]
het verschil is dat Jort zijn feiten wél kende, in tegenstelling tot een heleboel mensen die nu maar 1 doel lijken te hebben: het beschadigen van mensen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |