Een MacBook als thuis pc valt te prefereren boven een Mac mini?quote:Op dinsdag 14 september 2010 00:00 schreef Tware het volgende:
Macbook, met nieuwe apple tv (e99). Kan je alles perfect streamen naar je tv en bijbehorende audioinstallatie (dit kan overigens ook via Airtunes). En natuurlijk kan je een .doc openen. Je kan zelfs gewoon office installeren. Je zult alleen eventjes moeten wennen eraan.
Dus met de gewone basis software kan ik gewoon een .doc openen. Super!quote:Op maandag 13 september 2010 23:57 schreef Rekkie het volgende:
Een .doc is gewoon te openen op een Mac.
De overgang is voor iedereen verschillend maar ik vond het een genot om over te stappen.
Helaas ben ik alweer een tijdje terug bij Windows.
Al moet ik zeggen dat Win7 mij ook best bevalt.
Toch ga ik over een tijdje weer een MacBook aanschaffen.
Die 256 MB gaat alleen over het videogeheugenquote:Op dinsdag 14 september 2010 00:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Een MacBook als thuis pc valt te prefereren boven een Mac mini?
Wat ik me trouwens ook afvraag: bij een Mac mini of een MacBook is de grafische kaart een
NVIDIA GeForce 320M grafische processor met 256 MB DDR3.
Voor een beetje Windows pc klinkt 256 mb erg weinig.
Zowel de MacBook als de Mac Mini hebben 2GB intern geheugen. Daar gaat wel 256 MB af voor het videogeheugen, maar je houdt genoeg over.quote:Gaat een Mac anders om met dat geheugen? Voor een Windows pc kijk ik eigenlijk naar iets met minstens het dubbele... Hoe moet ik dit zien? Is een spelletje doom wel mogelijk met zo'n kaart? Volgens Apple wel...maar met 256 mb vraag ik me dat af...
Een beetje gamen kun je vergeten daarmee.quote:Op dinsdag 14 september 2010 00:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Is een spelletje doom wel mogelijk met zo'n kaart? Volgens Apple wel...maar met 256 mb vraag ik me dat af...
Smartassquote:Op dinsdag 14 september 2010 00:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus met de gewone basis software kan ik gewoon een .doc openen. Super!
Je betaalt voor randzaken die voor TS misschien niet relevant zijn. Macbooks hebben een mooi scherm, zijn stevig en hebben een belachelijk lange accuduur. maar als deze thuis staat dan heb je er weinig aan.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:20 schreef Jovatov het volgende:
Een Mac ziet er gelikt uit en zal doen wat je er van verwacht, maar voor die looks betaal je grof geld, en je krijgt er qua kracht maar bar weinig voor terug.
Ik kan een (heel) simpel Word documentje openen in Teksteditor, dat standaard in OS X zit. Maar veel opmaak zal allicht niet behouden blijven.quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Verder kan een verse installatie Mac OS X net zo min een .doc openen als een verse installatie van Windows. Je kunt Microsoft Office for Mac installeren als je volledig compatible wilt zijn met Office, maar als je alleen af en toe een simpel Word-documentje wilt openen en een brief typen kan je ook wel met het gratis OpenOffice of het betaalde Apple iWork.
Net als in WIndows dusquote:Op dinsdag 14 september 2010 15:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik kan een (heel) simpel Word documentje openen in Teksteditor, dat standaard in OS X zit. Maar veel opmaak zal allicht niet behouden blijven.
Wordpad kan het? Ook .docx?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is echt geen probleem hoor.quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:27 schreef trancethrust het volgende:
Ik zou gewoon voor een mini gaan dan. Alleen klooien met .doc's zou ik vraagtekens bij zetten, de rest gaat zeker prima.
Als je Office installeert, is het net zomin klooien als met Windows. En als je dat niet installeert, verschilt het blijkbaar ook niet of nauwelijks.quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:27 schreef trancethrust het volgende:
Ik zou gewoon voor een mini gaan dan. Alleen klooien met .doc's zou ik vraagtekens bij zetten, de rest gaat zeker prima.
Jaquote:Op dinsdag 14 september 2010 15:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Wordpad kan het? Ook .docx?
Beetje kortzichtig om alleen de specificaties van de hardware en kwantiteit van de software te vergelijken. Zowel qua OS als qua applicaties is de software van de Mac van betere kwaliteit, en daar ga je uiteindelijk bij dagelijks gebruik meer van merken dan van die paar extra Herzjes.quote:Op dinsdag 14 september 2010 06:56 schreef 16meter het volgende:
[..]
Een beetje gamen kun je vergeten daarmee.
Voor 900 euro heb je een notebook die de instap-Macbook qua specificaties ruimschoots overtreft (i5, 4GB, HD5650, 500GB). Daarnaast is er voor Windows ook nog veel meer software beschikbaar. Een gelijkwaardige Macbook kost 2x (!!) zo veel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |