abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 september 2010 @ 23:26:45 #1
318144 nargisayach
Goed ben hier maar een avondje
pi_86405509
dan op naar de kaakchirurg. Klacht ik heb te lang gewacht. Zometeen blijkt dat die rot verstandskiezen mijn kiezen ervoor hebben verwoest en dan gaan er dus meer kiezen weg. + Het schijnt dat het moeilijker is ze te verwijderen als ze eenmaal volgroeid zijn + Kans op zenuwbeschadiging is groter.

Wil niet meer leven.

Klacht: Waarom heb ik niet 5 jaar terug naar mijn eerste tandarts geluisterd? Anderzijds die man repte met geen woord over dat mijn andere kiezen beschadigd konden raken en hij had het ook niet over zenuwen. Enigste dat er gebeurde was: Ik lag, hij kijkt even en op foto's en plots begint hij paniekerig te springen:

Jij hebt nog geen verwijsbrief van mij voor de kaakchirurg? Eeeeh nee heb ik verstandskiezen dan ben nog maar 18. Ja hoor gaat die zo tikken met een soort lepel zodat ik de klinken hoor. Ze komen geen van allen door.

En that's it. Later verwijdert zijn assistente tandsteen bij mij en maakt ook een opmerking:

Je moet echt naar de kaakchirurg gaat het ontsteken dan voel je de verdoving niet.

Tja ik nadekend naar huis: Heb geen pijn voel me kiplekker dus waarom dan zomaar pijn gaan halen? Tja nu 5 jaar later ben ik wat wijzer, maar eigenlijk nog steeds geen pijn. Desondanks heerst er nu wel paniek door verhalen over extra kiezen die verwijderd worden als je te lang wacht en zenuwen die beschadigd raken :'(
Sorry kan er echt niet meer van maken, maar ben hier alleen vanavond hoor. Heb jullie hulp nodig!
pi_86405563
Nicole _O_
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_86405723
Is dit nicolsoufi #3?
Eens met wat hierboven staat
pi_86406041
Nicolesoufi-topic _O_

Klacht: 9611Niels :r :r
  maandag 13 september 2010 @ 23:39:26 #5
318144 nargisayach
pi_86406181
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:36 schreef Penisbaard het volgende:
Nicolesoufi-topic _O_

Klacht: 9611Niels :r :r
9611Niels O+ :9~ :@
Penisbaard: :*
Sorry kan er echt niet meer van maken, maar ben hier alleen vanavond hoor. Heb jullie hulp nodig!
pi_86406200
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:39 schreef nargisayach het volgende:

[..]

Slechts een :*
pi_86406254
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:39 schreef nargisayach het volgende:

[..]

Waar is mijn geile emoticon? Ik dacht dat wij wat moois hadden, Nicole
pi_86406303
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:41 schreef Splutje het volgende:

[..]

Waar is mijn geile emoticon? Ik dacht dat wij wat moois hadden, Nicole
Dit is iets tussen mij en Niels. Bemoei je er niet mee.
pi_86406345
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:42 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Dit is iets tussen mij en Niels. Bemoei je er niet mee.
Je moest eens weten man, je moest eens weten
  maandag 13 september 2010 @ 23:44:17 #10
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_86406389
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:43 schreef Splutje het volgende:

[..]

Je moest eens weten man, je moest eens weten
Bronnen inlichtingen spionagevliegen overal niks man niks.
pi_86406460
En ik maar denken dat jij al vast zat?
  maandag 13 september 2010 @ 23:47:31 #12
318144 nargisayach
pi_86406550
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:45 schreef Panzermaus het volgende:
En ik maar denken dat jij al vast zat?
hmmm over vast gesproken? stel ik wordt morgen opgepakt en krijg 20 jaar cel...hoe moet het dan met mijn verstandskiezen? worden die nog wel eruit gesneden als je vast zit?
pi_86406646
Gelukkig wordt dit topic niet om zeep geholpen door een stel zeikstralen :')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_86406660
Om maar even ontopic te blijven:

Beter luisteren voortaan naar de mensen die ergens voor geleerd hebben en het niet voor niets tegen je zeggen ;)

Verstandkiezen zijn nare dingen en vooral als ze geen ruimte hebben en het gaat ontsteken. Je kunt iets beter voorkomen dan genezen, maar daar ben je inmiddels achter.

Er is inderdaad nu een grote kans dat je je andere kiezen ook kwijtraakt, maar gelukkig zitten die achterin en heb je er een oplossing voor; kronen. Gaat het om alleen boven of beneden of om beide gevallen? Wordt een dure grap namelijk als het om 4 kiezen gaat en ook een lange procedure.

Ik wens je er veel succes mee en gewoon luisteren voortaan.

Laat overigens ook weten hoe het is gegaan! Voor mij als beginnend tandartsassistente best leerzaam.
pi_86406698
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:47 schreef nargisayach het volgende:

[..]

hmmm over vast gesproken? stel ik wordt morgen opgepakt en krijg 20 jaar cel...hoe moet het dan met mijn verstandskiezen? worden die nog wel eruit gesneden als je vast zit?
PM me maar weer, ik zal kijken wat we kunnen doen.
  dinsdag 14 september 2010 @ 00:03:04 #16
318144 nargisayach
pi_86407305
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:50 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Om maar even ontopic te blijven:

Beter luisteren voortaan naar de mensen die ergens voor geleerd hebben en het niet voor niets tegen je zeggen ;)

Verstandkiezen zijn nare dingen en vooral als ze geen ruimte hebben en het gaat ontsteken. Je kunt iets beter voorkomen dan genezen, maar daar ben je inmiddels achter.

Er is inderdaad nu een grote kans dat je je andere kiezen ook kwijtraakt, maar gelukkig zitten die achterin en heb je er een oplossing voor; kronen. Gaat het om alleen boven of beneden of om beide gevallen? Wordt een dure grap namelijk als het om 4 kiezen gaat en ook een lange procedure.

Ik wens je er veel succes mee en gewoon luisteren voortaan.

Laat overigens ook weten hoe het is gegaan! Voor mij als beginnend tandartsassistente best leerzaam.
:N :X :'( heb er vier die niet doorkomen :'( maar hoe kon ik dit weten?

Tweede tandarts: Met geen woord gerept over die verstandskiezen. Ik heb het toen na twee jaar maar zelf gevraagd. En o ja toen gingen ze goed naar de foto kijken en he na 2 jaar hebben ze het door: Ik heb verstandskiezen en die moeten er idd uit, maar ik durfde niet daarnaast was er weer een assistente die enkel over ontsteking repte.

Derde tandarts: Die weet niet eens zeker welke er wel of niet uit moeten Ze is aardig en veel van de mannelijke fok leden zouden haar mooi vinden, en ze neemt goed de tijd tijdens controles Maar wat betreft het ontdekken en bepalen van verstandskiezen

maar ik neem geen kronen hoor! die kiezen voor de verstandskiezen kan ik toch nauwelijks schoonhouden dus mochten ze het verwijderen kan ik daar best mee leven. De rest is allemaal nog goed zonder vullingen en al....en aangezien mijn ouders nauwelijks kiezen hebben en erg goed kunnen eten waarom zou ik me dan druk maken om mogelijk 4 extra achterste kiezen verliezen? Anderzijds fijn is het idee niet...

maarrrre ik ben echt niet de enige hoor die lang wacht:

Hoe oud waren jullie toen jullie verstandskiezen

daar zitten mensen tussen die 25 zijn en er nauwelijks aan denken om ze te gaan laten verwijderen...
pi_86407870
Oke oke, ja als je er geen last van zou hebben die achterste kiezen, ik zou ze zelf niet willen missen want dan krijg ik wel problemen met eten omdat mn kiezen niet helemaal goed in elkaar aansluiten waardoor ik al langer moet kauwen. Ben ondanks dat ik nu dus beginnend assistente ben al minstens 3 jaar niet bij de tandarts geweest :@

Voel jij ze wel zitten zeg maar? Ik voel bovenin namelijk wel al zo'n 2 jaar kiezen zitten die maar niet doorkomen maar ze zitten er duidelijk wel. Als ik het tandvlees er vanaf zou snijden bij wijze van dan heb ik gewoon 2 blote kiezen zitten daar. Morgen maar 's even vragen aan de arts of hij even wil kijken tussen 2 patienten door. Weet er nog zo weinig van af ghehe dus voor mij ook een goed topic dit want ik denk dat ik hetzelfde heb (en er dus meteen iets aan ga laten doen).
  dinsdag 14 september 2010 @ 00:22:36 #18
318144 nargisayach
pi_86408070
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 00:15 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Oke oke, ja als je er geen last van zou hebben die achterste kiezen, ik zou ze zelf niet willen missen want dan krijg ik wel problemen met eten omdat mn kiezen niet helemaal goed in elkaar aansluiten waardoor ik al langer moet kauwen. Ben ondanks dat ik nu dus beginnend assistente ben al minstens 3 jaar niet bij de tandarts geweest :@

Voel jij ze wel zitten zeg maar? Ik voel bovenin namelijk wel al zo'n 2 jaar kiezen zitten die maar niet doorkomen maar ze zitten er duidelijk wel. Als ik het tandvlees er vanaf zou snijden bij wijze van dan heb ik gewoon 2 blote kiezen zitten daar. Morgen maar 's even vragen aan de arts of hij even wil kijken tussen 2 patienten door. Weet er nog zo weinig van af ghehe dus voor mij ook een goed topic dit want ik denk dat ik hetzelfde heb (en er dus meteen iets aan ga laten doen).
mijn broer heeft niet eens een tandarts...hij zegt als je goed je tanden poetst is het niet nodig...

even over de grote kans dat ze de andere kiezen aantasten...is dat wel zo groot? ik zit namelijk nu al sinds 9 uur alles uit te pluizen over die gemene kiezen en ik ben maar van 2 mensen onder de 25 tegengekomen dat de kiezen ernaast ook zijn verwijderd...en de meeste mensen die hun verstandskiezen laten wegsnijden/trekken zijn toch wel uiteindelijk rond de 22-24...dus ik neem aan dat de kans bestaat, maar het hoeft natuurlijk niet....want als je scheve tanden en kiezen hebt lijdt het ook niet altijd tot beschadigingen...nou ja donderdag zal ik erachter komen...hopelijk ben ik nog net op tijd nu ik 23 ben...

ik voel er eigenlijk niet aan, maar ik heb een dwarsligger en die voel ik weleens om te controleren of het pijn doet, maar dat is tot nu toe niet zo....maar mijn eerste tandarts kon ze wel allemaal voelen.

laat je weten hoe het is gegaan...zal vast wel een topic voor klb worden :'(
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:45:00 #19
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_86417546
Nog 4 nachtjes slapen en dan is Sneakerz O+
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:12:09 #20
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_86418515
Nog 5 nachtjes en we winnen van Ajax
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Daar aan de Maas, bij Brienenoord
Dat is Feijenoord
pi_86418770
We tellen af :D nog maar 2 nachtjes.
Voor 14,99 kan hier jouw opmerking staan!
Of je kan het heel lief vragen.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:27:43 #22
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_86419062
Oh ik dacht Sinterklaas ;(
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_86420085
Fijn he. :)

Ik heb maanden na dato nog steeds last van m'n rechter onder kies.
Geen idee wat er precies mis is, maar het is nog steeds gevoelig voor koud en warm drinken.
Binnenkort moet ik vast op controle bij de tandarts, mag hij er mooi naar kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')