abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86408006
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 00:14 schreef De_Hertog het volgende:
Mooi overizcht, maar zelfs dit hangt van persoonlijke voorkeuren af..
Klopt, het vorige topic was ook bedoeld als adviestopic voor een smartphone-koper. Ik probeerde daarom een overzicht te geven van pluspunten die door beiden kampen het meest genoemd worden, aangevuld met de redenen waarom ik voor de iPhone gekozen heb.
quote:
Ik schreef het al eerder, maar dit hoeft niet perse een pluspunt te zijn. Het is leuk voor de keuzevrijheid van de technisch onderlegde gebruiker, maar voor de gewone gebruiker kan het al snel een bomen/bos kwestie worden. Ik ben erg benieuwd hoe het er over twee jaar uitziet, met gemiddeld 2 hardware revisies van de 16 telefoons die nu op de markt zijn, waarbij het de vraag is welke nieuwere versies van Android op welke modellen zal blijven draaien...
Klopt, maar in de lagere segmenten heb je vaak 1 toestel dat er echt uitspringt, zelfs voor mensen die zich minimaal inlezen. Een budget-Android als de HTC Wildfire steekt bijvoorbeeld met kop en schouders uit boven de X10 mini, LG Optimus en de HTC Tattoo
pi_86408809
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:52 schreef WD86 het volgende:
Ikzelf ben een fervente OSX gebruiker. Terwijl ik vind dat OSX verschillende malen beter is dan Windows of eender welk ander commercieel beschikbaar OS, heb ik toch gekozen voor android op mijn telefoon ipv een iPhone.

Hoofdreden:

Bij de iPhone lijdt de functie onder de vorm. Klopt, dezelfde functie die ooit een major selling point was.
Ten eerste is de UI gewoon een opsomming aan apps. Natuurlijk: het is eenvoudig en het wérkt gewoon. Leuk voor opa en oma die iets in de aard van "MyFirstSmartphone" zoeken. Alles blijft mooi 'gelikt', want je kan er niet echt in rotzooien zoals op homescreens, maar dat is dan ook het enige voordeel. De gemiddelde gebruiker verlangt gewoon meer. Ik ben ervan overtuigd dat Apple daar ook mee zal komen in de vorm van homescreens of een soort desktop (volgend jaar). Apple kennende zal het ook wel spot-on zijn, maar ondertussen snijden ze wel in hun eigen vel en verliezen ze marktaandeel aan Android.
De iPhone verliest geen marktaandeel hoor. Vorig jaar 14%, dit jaar 15% nog wat ofzo.

Je spreekt jezelf trouwens best wel tegen. De functie lijdt onder de vorm? Maar tegelijkertijd is het wel eenvoudig en wérkt het gewoon? Dan lijdt de functie toch juist niet onder de vorm?

quote:
Ten tweede die Home button. Wat een rommel. eenmaal klikken, double klikken, triple klikken. Dan hebben ze er nog functies uitgegooid, of ze waren al aan het quadruple klikken. Helaas is het een soort van 'icoon' geworden, een herkenningspunt voor een iPhone en zie ik Apple niet snel hun basisdesign veranderen. In de plaats zullen ze nog wel wat klooien met hun touch interface om toch maar geen extra knop te moeten toevoegen. Jammer, want zelfs een hedendaagse touchscreentelefoon heeft meer dan 1 (of 2 met de powerknop erbij) fysieke inputbuttons nodig. Zeker nu er meer en meer features werden toegevoegd die snel toegankelijk moeten zijn.
Nee, het nodig hebben van meerdere fysieke knoppen is juist een teken van slecht design.
pi_86409182
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 00:46 schreef retorbrapi het volgende:
Nee, het nodig hebben van meerdere fysieke knoppen is juist een teken van slecht design.
Niet per se, ik heb momenten op mijn iPhone waarop ik een optisch trackpad wel handig had gevonden. Vooral bij het citeren van lange posts op fok bijvoorbeeld :)
pi_86409234
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:52 schreef WD86 het volgende:
Ten tweede die Home button. Wat een rommel. eenmaal klikken, double klikken, triple klikken. Dan hebben ze er nog functies uitgegooid, of ze waren al aan het quadruple klikken. Helaas is het een soort van 'icoon' geworden, een herkenningspunt voor een iPhone en zie ik Apple niet snel hun basisdesign veranderen. In de plaats zullen ze nog wel wat klooien met hun touch interface om toch maar geen extra knop te moeten toevoegen. Jammer, want zelfs een hedendaagse touchscreentelefoon heeft meer dan 1 (of 2 met de powerknop erbij) fysieke inputbuttons nodig. Zeker nu er meer en meer features werden toegevoegd die snel toegankelijk moeten zijn.
De iPhone 4 heeft 5 hardwareknoppen: home, lock/power, 2 volumeknoppen en een muteknop, die verdomd handig is.

Daarbij hebben de nieuwere Android-toestellen juist minder hardware knoppen dan de eerdere toestellen.
pi_86409265
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 01:04 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Niet per se, ik heb momenten op mijn iPhone waarop ik een optisch trackpad wel handig had gevonden. Vooral bij het citeren van lange posts op fok bijvoorbeeld :)
Dat komt doordat het scrollen in een tekstvak in iOS gewoon bagger is gedaan, daar heb je geen extra hardware voor nodig maar kan je softwarematig wel iets op bedenken.
pi_86409326
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 01:09 schreef retorbrapi het volgende:

Dat komt doordat het scrollen in een tekstvak in iOS gewoon bagger is gedaan, daar heb je geen extra hardware voor nodig maar kan je softwarematig wel iets op bedenken.
Dat zou ook kunnen. Dan nog zou ik zo'n trackpad bij andere functies kunnen gebruiken. Denk aan snel specifiek verbeteringen aanbrengen in tekst. Als ik nu iets wil verbeteren moet ik maar hopen dat ik precies het goede punt aantik. Zoniet, dan moet ik eerst ergens anders tikken om de cursor daar te zetten en het opnieuw proberen, anders denkt de iPhone dat ik een woord probeer te selecteren. Gaat allemaal veel sneller met een trackpad.

Maar goed, dat je je druk maakt over triviale gebreken als deze maakt maar weer duidelijk hoe goed de basis van het OS is :)
pi_86409429
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 00:46 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

De iPhone verliest geen marktaandeel hoor. Vorig jaar 14%, dit jaar 15% nog wat ofzo.

Je spreekt jezelf trouwens best wel tegen. De functie lijdt onder de vorm? Maar tegelijkertijd is het wel eenvoudig en wérkt het gewoon? Dan lijdt de functie toch juist niet onder de vorm?
[..]

Ik heb geen zin om voor de tweede keer uit te leggen dat de iPhone eigenlijk marktaandeel verliest. Maar goed, zo belangrijk was mijn punt over marktaandeel niet.
Onder functie versta ik wat je met een telefoon kan en hoe je dat doet. Wat er bestaat op de iPhone, werkt gewoon, daar ga ik niet over discussiëren. Het is eenvoudig omdat het een hersenloze telefoon is. Of dat goed is, laat ik in het midden. Echter lukken veel dingen op een Android gewoon sneller: belkrediet checken, facebook, twitter,... Eenvoudige dingen als universal search, enz.

Over die fysieke knoppen: dat is jouw mening, geen algemene wijsheid zoals jij het stelt. Mijn 4 knoppige (eigenlijk 5) Android werkt gewoon leuker en sneller dan mijn iPhone (vandaar ook: functie lijdt onder design).
pi_86409493
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 01:07 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De iPhone 4 heeft 5 hardwareknoppen: home, lock/power, 2 volumeknoppen en een muteknop, die verdomd handig is.

Daarbij hebben de nieuwere Android-toestellen juist minder hardware knoppen dan de eerdere toestellen.
Mijn muteknop zit gewoon op mijn lockscreen. Wie zei ook alweer dat je geen extra fysieke knoppen nodig hebt als je een goed softwarematig design hebt?

Met fysieke inputknoppen bedoel ik natuurlijk degene die je gebruikt om acties uit te voeren op je telefoon. Voor zover dat weet kan je daar de volume en mute knop niet voor gebruiken out of the box, laat staan dat ze op een handige plaats staan om ze te gebruiken voor bv een snelkoppeling naar spotlight.
pi_86409545
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 01:26 schreef WD86 het volgende:
Mijn muteknop zit gewoon op mijn lockscreen. Wie zei ook alweer dat je geen extra fysieke knoppen nodig hebt als je een goed softwarematig design hebt?
Ik niet, ik stoor mij niet aan die paar knoppen extra. Maar jij kunt dus alleen via je lockscreen je telefoon muten? Ik kan dat op elk moment, ongeacht wat zich op mijn scherm afspeelt.
quote:
Met fysieke inputknoppen bedoel ik natuurlijk degene die je gebruikt om acties uit te voeren op je telefoon. Voor zover dat weet kan je daar de volume en mute knop niet voor gebruiken out of the box, laat staan dat ze op een handige plaats staan om ze te gebruiken voor bv een snelkoppeling naar spotlight.
Van de hardwareknoppen op Android-toestellen gebruikte ik alleen de trackpad regelmatig, en de backknop als apps die functie misten. Dat laatste is bij de iPhone geen issue, dankzij de policy van de appstore die ervoor zorgt dat de basale functionaliteit van elke app hetzelfde is.

Een trackpad zou ik in sommige gevallen best handig vinden op de iPhone.
pi_86409572
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 01:20 schreef WD86 het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om voor de tweede keer uit te leggen dat de iPhone eigenlijk marktaandeel verliest. Maar goed, zo belangrijk was mijn punt over marktaandeel niet.
Vorig jaar 14%, dit jaar meer dan 15%, ik weet niet in welke dimensie jij leeft maar voor mij is dat geen marktaandeel "verliezen".
quote:
Onder functie versta ik wat je met een telefoon kan en hoe je dat doet. Wat er bestaat op de iPhone, werkt gewoon, daar ga ik niet over discussiëren. Het is eenvoudig omdat het een hersenloze telefoon is. Of dat goed is, laat ik in het midden. Echter lukken veel dingen op een Android gewoon sneller: belkrediet checken, facebook, twitter,... Eenvoudige dingen als universal search, enz.
Dat is jouw mening, geen algemene wijsheid

quote:
Over die fysieke knoppen: dat is jouw mening, geen algemene wijsheid zoals jij het stelt. Mijn 4 knoppige (eigenlijk 5) Android werkt gewoon leuker en sneller dan mijn iPhone (vandaar ook: functie lijdt onder design).
Toevallig, mijn iPhone heeft ook 5 knoppen
pi_86409578
Zijn er in dit topic mensen aanwezig die programmeren voor Android? Ik ben net begonnen en het voelt erg intuitief aan, het is heel logisch opgebouwd allemaal. Iemand met een beetje ervaring in Java kan het (met een goed boek) binnen een week leren.
pi_86409587
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 01:26 schreef WD86 het volgende:

[..]

Hoe mute je je telefoon dan als hij in je broekzak zit?

quote:
Spotlight is gewoon druk op de homeknop en swipe naar rechts.
pi_86409634
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 01:07 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Mijn desire heeft menu, home, back, search, volume up, volume down, uit/aan knop, en een trackpad.
Nu gebruik ik de search vrijwel nooit, evenals het trackpad (zeker niet voor het drukken van ok), maar ze weghalen is ook geen top optie.
pi_86409739
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 01:30 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik niet, ik stoor mij niet aan die paar knoppen extra. Maar jij kunt dus alleen via je lockscreen je telefoon muten? Ik kan dat op elk moment, ongeacht wat zich op mijn scherm afspeelt.
[..]

Van de hardwareknoppen op Android-toestellen gebruikte ik alleen de trackpad regelmatig, en de backknop als apps die functie misten.
De enige reden dat ik mijn telefoon mute is als ik een of andere meeting heb waar het niet gepast is dat een telefoon rinkelt. Eigenlijk heb ik zo goed als nooit bij andere gelegenheden een mute knop nodig. En als het echt nodig is, 1 seconde op de 'volume lager' knop doet het ook wel. Maar goed, als je een gamer bent die om een of andere reden constant het geluid aan en af moet zetten, kan ik het wel begrijpen.

Dus je gebruikte bijna nooit je home-knop om van eender waar naar je home screen te gaan? Bijna nooit je menu-knop om je app-menu op het scherm te toveren en ook bijna nooit je zoek-knop om te zoeken op je telefoon, het net of in programma's? Ik begin al te begrijpen waarom je Android minder apprecieert dan iOS.
pi_86409802
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 01:34 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Hoe mute je je telefoon dan als hij in je broekzak zit?
[..]

Spotlight is gewoon druk op de homeknop en swipe naar rechts.
Waarom zou ik zitten klooien aan mijn telefoon in mijn broekzak?
pi_86409852
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 01:44 schreef WD86 het volgende:
Dus je gebruikte bijna nooit je home-knop om van eender waar naar je home screen te gaan? Bijna nooit je menu-knop om je app-menu op het scherm te toveren en ook bijna nooit je zoek-knop om te zoeken op je telefoon, het net of in programma's? Ik begin al te begrijpen waarom je Android minder apprecieert dan iOS.
Aangezien de iPhone ook een home-knop heeft, ging ik er eigenlijk vanuit dat jij ook wel begreep dat ik de homeknop buiten beschouwing liet, aangezien het om de verschillen ging. Blijkbaar heb je dat dus niet meegekregen, dus bij dezen.

Bij iOS zitten alle instellingen op dezelfde plaats, dus zou een menuknop overbodig zijn, en een zoekknop wordt teniet gedaan door universal search op de iPhone. Maar doe vooral uit de hoogte, da's ook een manier om een discussie om zeep te helpen. Goedenacht.

Oh, en waarom ik iOS meer waardeer is om functies die ik mis in Android die IK belangrijk vind. Dat heb ik al meerdere keren gezegd, dus als je een beetje meedoet, had je dat al geweten en niet zelf redenen hoeven bedenken waarom IK iets vindt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Splackavellie02 op 14-09-2010 02:00:20 ]
pi_86409963
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 01:50 schreef WD86 het volgende:

[..]

Waarom zou ik zitten klooien aan mijn telefoon in mijn broekzak?
Om 'm te muten natuurlijk. :')
pi_86410047
Het is een regelrechte bloedgroepenstrijd hier.
Wat ik wel heel bijzonder vind van Apple is dat ze al die jaren vooruit liepen met hun iPhone, en dat pas recent andere phones zich kunnen meten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86410063
Ik snap niet wat iedereen toch bedoelt met '' Gesloten zitten '' bij Apple.
Maar ook al dat overhyped App gedoe.
Apple heeft 250k apps + en android weet ik niet hoeveel, maar hoeveel van die dingen zijn nou echt nuttig, en bovendien zijn de meest nuttige alleen maar te koop.
pi_86410125
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 02:21 schreef Shicago het volgende:
Ik snap niet wat iedereen toch bedoelt met '' Gesloten zitten '' bij Apple.
Sja, de mensen die daarover zeuren hebben zeker ook geen PS3 of Xbox...
pi_86410150
quote:
Op [url= 14 september 2010 02:29[/url] schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Sja, de mensen die daarover zeuren hebben zeker ook geen PS3 of Xbox...
het zou mij niet verbazen als dat de mensen zijn die met de 'openheid' van android bedoelen dat je illegaal gedownloade apps kunt installeren zonder te jailbreaken.
pi_86424081
Vandaag weer even met de galaxy s gespeeld, je merkt wel dat het os veel meer toelaat
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:10:53 #103
230788 n8n
Pragmatisch
pi_86425564
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 01:13 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

...Denk aan snel specifiek verbeteringen aanbrengen in tekst. Als ik nu iets wil verbeteren moet ik maar hopen dat ik precies het goede punt aantik. Zoniet, dan moet ik eerst ergens anders tikken om de cursor daar te zetten en het opnieuw proberen, anders denkt de iPhone dat ik een woord probeer te selecteren. Gaat allemaal veel sneller met een trackpad.

Kwestie van je vinger een halve seconde op de tekst houden, dan krijg je een loep waarmee je loepzuiver ( :+ ) je cursor kunt plaatsen
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_86428719
hoe zit het met de verschillen als je gebruikt maakt van GPS, heb je bij beide besturingssystemen internetverbinding nodig om je maps te laden of kun je ze bij de ene ook opslaan op het toestel, iphone kon dit naar mijn weten niet
pi_86428977
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:17 schreef DeStentor het volgende:
hoe zit het met de verschillen als je gebruikt maakt van GPS, heb je bij beide besturingssystemen internetverbinding nodig om je maps te laden of kun je ze bij de ene ook opslaan op het toestel, iphone kon dit naar mijn weten niet
De standaard Maps.app heeft een internetverbinding nodig. In de App Store staan wel apps waarmee je mappen kan downloaden voor offline gebruik.
pi_86429025
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:23 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

De standaard Maps.app heeft een internetverbinding nodig. In de App Store staan wel apps waarmee je mappen kan downloaden voor offline gebruik.
oke mooi.
pi_86466646
quote:
Desire resolutie: 480x800
Desire HD resolutie: 480x800

:')
pi_86466723
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Desire resolutie: 480x800
Desire HD resolutie: 480x800

idd, ze noemen het hd om groot scherm, das best wel lelijk
pi_86540438
nieuwe galaxy s voor 300 euro, doen?

ik ga wel voor android denk ik omdat je geen gezeik hebt met itunes en het is veel goedkoper, nu vraag ik me af of 300 euro een goede prijs is voor een nieuwe Galaxy s?
pi_86541205
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:01 schreef DeStentor het volgende:

ik ga wel voor android denk ik omdat je geen gezeik hebt met itunes en het is veel goedkoper, nu vraag ik me af of 300 euro een goede prijs is voor een nieuwe Galaxy s?
Lijkt mij wel. Ik ben zelf niet zo'n fan van de Galaxy S, maar voor 300 euro wordt het moeilijk om een betere telefoon te vinden.
pi_86544494
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:01 schreef DeStentor het volgende:

Doen geweldige telefoon. Snelste van alle telefoons. Echter Samsung heeft langzaam geheugen ingebouwd. Dus een Lagfix is aan te raden. Bijvoorbeeld deze: project-voodoo.org erg makkelijk te installeren en je telefoon vliegt daarna!
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
pi_86545009
Tjonge jonge wat een kansloos topic :').
Ik was dit topic nog wel aan het volgen maar slaat nergens meer op :').
iPhone gebruikers proberen Android gebruikers te overtuigen wat niet lukt.
Android gebruikers proberen iPhone gebruikers te overtuigen wat niet lukt.

Get over it en geniet van je telefoon :W.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_86545903
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:03 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Doen geweldige telefoon. Snelste van alle telefoons. Echter Samsung heeft langzaam geheugen ingebouwd. Dus een Lagfix is aan te raden. Bijvoorbeeld deze: project-voodoo.org erg makkelijk te installeren en je telefoon vliegt daarna!

"Snelste telefoon die er is, maar je moet wel even iets installeren waardoor hij niet lagt"

Maar goed, neemt nog steeds niet weg dat je voor 300 euro moeilijk een betere telefoon kan vinden, en Android is nog steeds een mooi platform.
pi_86545955
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:20 schreef Gkhn het volgende:
Tjonge jonge wat een kansloos topic :').
Ik was dit topic nog wel aan het volgen maar slaat nergens meer op :').
iPhone gebruikers proberen Android gebruikers te overtuigen wat niet lukt.
Android gebruikers proberen iPhone gebruikers te overtuigen wat niet lukt.

Get over it en geniet van je telefoon :W.
Misschien moet je toch wat aan je leesvaardigheid doen dan ;) Ik ben ook een iPhone-gebruiker, maar ik raad mensen veel vaker een Android aan dan een iPhone.
pi_86547476
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:45 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

"Snelste telefoon die er is, maar je moet wel even iets installeren waardoor hij niet lagt"

Maar goed, neemt nog steeds niet weg dat je voor 300 euro moeilijk een betere telefoon kan vinden, en Android is nog steeds een mooi platform.
Qua hardware is het inderdaad de snelste die er is. 3-4x zo snel als de desire?
pi_86547917
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 19:32 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Qua hardware is het inderdaad de snelste die er is. 3-4x zo snel als de desire?
Right. Hij is wellicht iets sneller, maar nu ben je echt cijfers uit het niets aan het trekken. Daarbij is de iPhone, zelfs met zijn undeclockte processor, sneller en vloeiender. En geen lag.
pi_86548101
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 19:44 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Right. Hij is wellicht iets sneller, maar nu ben je echt cijfers uit het niets aan het trekken. Daarbij is de iPhone, zelfs met zijn undeclockte processor, sneller en vloeiender. En geen lag.
Nee, die cijfers zijn echt waar. Vooral met 3D performance is de SGS 3-4x zo snel
Stomme fout van samsung om er minder snelle geheugen in te plaatsen maar met zon fix is die gewoon snel. En ik geef die fout toe, en help de mensen graag om hem weer snel te maken d.m.v. die Voodoo lagfix.
pi_86562917
Mensen die alleen naar de hardware specs kijken en de software buiten beschouwing laten :'). Veel plezier met je lag.
pi_86563221
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 05:01 schreef retorbrapi het volgende:
Mensen die alleen naar de hardware specs kijken en de software buiten beschouwing laten :'). Veel plezier met je lag.
Ja man, ik kijk alleen naar de specs op de doos. En dan vergelijk ik deze telefoons... Op de doos staat nog geen eens info over de grafische chip.
En ik heb in ieder geval geen lag meer. Beetje lage opmerking ook 'Veel plezier met je lag?'

Maar goed jij bent zo ingesteld op Apple dat wat ik ook zeg het maakt je niet uit. Het gaat in jou hoofd toch:
_O_ Apple _O_
:r Elk willekeurig ander telefoonmerk :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')