abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87612269
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 18:55 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Waren anders heel veel problemen met toestellen die zo traag als stront door een trechter werden.
Klopt, die van mij ook. Maar dat is opgelost in 4.1, het is dus niet zo dat de 3G iOS 4 niet aankan (behalve multitasking dan).
quote:
[..]

Kan ik. Een stock Froyo rom is er nog niet, iig niet voor de Legend. Die is nog niet officieel uitgebracht door HTC. Dus je zult nog even moeten wachten Splackavellie!
Dan kan hij toch niet updaten zonder te rooten, of ben ik dat nou? :')
pi_87612402
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 18:57 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Klopt, die van mij ook. Maar dat is opgelost in 4.1, het is dus niet zo dat de 3G iOS 4 niet aankan (behalve multitasking dan).
[..]

Dan kan hij toch niet updaten zonder te rooten, of ben ik dat nou? :')
Hij vraagt om een officiele rom. Nou die zijn er niet. En zoals ik al had aangegeven zijn er een aantal handelingen vereist wil je een niet-officiele rom draaien. Dus een geleakte of custom rom.

Als hij niet snapt hoe je een niet officiele rom op zijn Legend moet zetten moet hij hier niet komen klagen, maar lekker wachten totdat HTC met een officiele update komt, of hij kan zich lekker inlezen op XDA-developers.com en een geleakte of custom rom erop zetten als hij snapt wat ie doet.
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
pi_87612846
Zo, lekker denigrerend weer. Ik vroeg het omdat androidgebruikers al drie topics lang over de galaxy s en android zo mooi is dat je niet vast zit aan de ui die de fabrikant erop heeft gezet.

Immers: "programmatje downloaden en het sausje is weg, daarvoor hoef je niet te rooten"

Maar nu ik een android heb en dit wil doen, kan het opeens niet, en is rooten de enige oplossing om van sense af te komen en froyo op de legend te krijgen. En laat dat rooten nou niet lukken.

Zelfs het hacken is véél makkelijker op iOS :')
pi_87612889
Oh, en je antwoord dat een stockversie van froyo er 'nog niet' is is ook behoorlijk misleidend. Htc brengt geen stockversies uit
pi_87613037
wil je een ander home-screen? Download Launcherpro. Jij zit vast aan sense, en HTC heeft die helemaal geintregreerd. Jammer maar helaas.

Froyo is er nog niet voor jou HTC, anders had je wel een OTA-update melding gekregen..

Met stockversie bedoel ik de versie met sense die HTC officieel uitbrengt
pi_87613133
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 19:21 schreef Splackavellie02 het volgende:
Zo, lekker denigrerend weer. Ik vroeg het omdat androidgebruikers al drie topics lang over de galaxy s en android zo mooi is dat je niet vast zit aan de ui die de fabrikant erop heeft gezet.

Immers: "programmatje downloaden en het sausje is weg, daarvoor hoef je niet te rooten"

Maar nu ik een android heb en dit wil doen, kan het opeens niet, en is rooten de enige oplossing om van sense af te komen en froyo op de legend te krijgen. En laat dat rooten nou niet lukken.
Dat heb je dan verkeerd begrepen, voor een nieuwe UI is geen root nodig. LauncherPro, ADW Launcher, SlideScreen, Zune Home, Wind OS of wat voor launcher dan ook, dan gewoon simpele apps die iedereen met Android 2.1 of hoger kan installeren.

En ook met Froyo krijg je gewoon Sense erbij.. Froyo is het systeem, Sense is de schil. Diezelfde schil plaatsen ze bij HTC ook over eerdere Android versies en zelfs de Windows Mobile toestellen hebben HTC Sense.
pi_87613284
Zo vrij ben je dus toch niet met customizen bij android, en dat updaten is ook niet probleemloos.

Oh, en stockversie staat natuurlijk voor een versie zonder sausje, zoals de naam zegt.
pi_87613380
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 19:36 schreef Splackavellie02 het volgende:
Zo vrij ben je dus toch niet met customizen bij android, en dat updaten is ook niet probleemloos.

Oh, en stockversie staat natuurlijk voor een versie zonder sausje, zoals de naam zegt.
Stockversie zoals jij het bedoelt is niet zomaar te flashen, stockversie die ik bedoel zijn gewoon zo te flashen van HTC zonder probleemn.
pi_87613663
stockversie is stockversie

Wat jij bedoelt is een update, inclusief sense. Dat is geen stockversie.
pi_87614726
De 'openheid' van Android is vooral openheid naar de carriers toe, zij kunnen het systeem zo aanpassen (en dichttimmeren) als ze willen, en de gebruikers zijn vervolgens van hun afhankelijk wat betreft updates e.d., tenzij je capriolen als rooten uithaalt.

Een interessant artikel hierover: Is Android Evil?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:54:33 #261
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87615880
Mjah, grootste probleem van Android wordt het succes. Ontwikkelen wordt nu al een probleem. "too many flavors"
pi_87615923
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 17:50 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Rooten moeilijk? Een bestandje op je telefoon slepen, in veilige modus booten en klaar?
Tja zo lastig heb ik het idd nog nooit gezien.
Oh? Welk bestandje doel jij op dan, en waar moet je deze naartoe slepen? Want als ik op google zoek, krijg ik toch alleen maar guides te zien die bijzonder uitgebreid zijn.Deze bijvoorbeeld: http://www.techenclave.co(...)ng-froyo-175598.html

ADB installeren, goldcard aanmaken, downgraden, rooten en custom rom laden. Allemaal dingen waar een reeks handelingen voor nodig is. Dus, waar haal jij vandaan dan rooten simpelweg een rootbestandje naar je telefoon slepen is?

En ja, dit is een serieuze vraag.
pi_87616293
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 20:55 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Oh? Welk bestandje doel jij op dan, en waar moet je deze naartoe slepen? Want als ik op google zoek, krijg ik toch alleen maar guides te zien die bijzonder uitgebreid zijn.Deze bijvoorbeeld: http://www.techenclave.co(...)ng-froyo-175598.html

ADB installeren, goldcard aanmaken, downgraden, rooten en custom rom laden. Allemaal dingen waar een reeks handelingen voor nodig is. Dus, waar haal jij vandaan dan rooten simpelweg een rootbestandje naar je telefoon slepen is?

En ja, dit is een serieuze vraag.
Voor steeds meer versies zijn al oneclickroots beschikbaar. Daarnaast is de Goldcard method ook doodeenvoudig alleen ff duidelijk alle stappen volgen.

Hoppa dat was 20 seconden googlen -->> Klik
pi_87616402
Ja, en laat het nou niet lukken om een goldcard te maken, omdat de CID niet wordt weergegeven wanneer dit wel weergegeven zou moeten worden.
pi_87616447
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 21:13 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ja, en laat het nou niet lukken om een goldcard te maken, omdat de CID niet wordt weergegeven wanneer dit wel weergegeven zou moeten worden.
Waarschijnlijk doe je toch echt zelf iets fout, tijd terug nog een Legend voor maat van mij geroot doodeenvoudig. En zie mijn vorige post
pi_87616923
De legend is unsupported bij die link die je geeft. En welke guide heb jij gevolgd dan? Ik loop vast op het moment dat ik een adb moet installeren, en hij de drivers niet kan vinden.

Met andere methodes (goldcardtool) krijg ik alleen een foutmelding als ik op "get CID" klik. Dit is de eerste stap, dus ik kan niet echt veel four gedaan hebben. Ik heb de microSD geformatteerd en ik heb USB debugging aan staan.
pi_87617008
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 21:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
De legend is unsupported bij die link die je geeft. En welke guide heb jij gevolgd dan? Ik loop vast op het moment dat ik een adb moet installeren, en hij de drivers niet kan vinden.

Met andere methodes (goldcardtool) krijg ik alleen een foutmelding als ik op "get CID" klik. Dit is de eerste stap, dus ik kan niet echt veel four gedaan hebben. Ik heb de microSD geformatteerd en ik heb USB debugging aan staan.
Als je ADB aan het lopen hebt, gewoon adb devices, adb shell en dan commando's gebruiken om CID te achterhalen. Voor de rest vind ik jou veel te vervelend doen in dit topic om je verder te helpen eigenlijk
pi_87617111
Heel volwassen van je. Het was gewoon een serieuze vraag hoor.
pi_87620548
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 21:40 schreef Splackavellie02 het volgende:
Heel volwassen van je. Het was gewoon een serieuze vraag hoor.
Sorry, gewoon nit iets teveel mensen tegengekomen die echt alles voorgekauwd willen hebben maargoed,

Ik zou deze Guide volgen klik die van de unlockr zijn meestal uitstekend.

Voor je cid code installeer via market terminal emulator en typ dit commando ''cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid'' schrijf deze code op of gebruik de menuknop om de txt van terminal venster door te laten sturen naar je e-mail adres.
pi_87623072
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 19:48 schreef Splackavellie02 het volgende:
stockversie is stockversie

Wat jij bedoelt is een update, inclusief sense. Dat is geen stockversie.
Ja, maar HTC moet uberhaupt eerst hun versie vrijgeven wil er Froyo ( android 2.2 ) zijn voor de legend, komt door de drivers e.d.
Aangezien dat nog niet gedaan is, is er ook nog geen officiele Froyo VOOR DE LEGEND vrij gegeven.

Maar jij koopt een telefoon met Sense dat wist je, want dat staat overal aangegeven. Wil je dat eraf hebben had je of een andere telefoon meoten kiezen, of ergens een gemodde rom vandaan moeten halen, en je moeten inlezen over hoe dit moet.

En Android is idd open, daarom maken juist HTC en Samsung hun eigen schil voor Android. Dit zijn keuzes die je hebt gemaakt
  zondag 17 oktober 2010 @ 03:07:29 #271
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87623846
Ik ben nog steeds heel tevreden met iOS. Het is tot nu toe het enige smartphone OS waarbij ik het gevoel heb dat het me niet tegenwerkt maar juist op de vlakte blijft. En dat is natuurlijk heerlijk subjectief. :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 17 oktober 2010 @ 05:31:29 #272
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_87624507
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 01:49 schreef Antony1989 het volgende:
Ja, maar HTC moet uberhaupt eerst hun versie vrijgeven wil er Froyo ( android 2.2 ) zijn voor de legend, komt door de drivers e.d.
Aangezien dat nog niet gedaan is, is er ook nog geen officiele Froyo VOOR DE LEGEND vrij gegeven.

Maar jij koopt een telefoon met Sense dat wist je, want dat staat overal aangegeven. Wil je dat eraf hebben had je of een andere telefoon meoten kiezen, of ergens een gemodde rom vandaan moeten halen, en je moeten inlezen over hoe dit moet.

En Android is idd open, daarom maken juist HTC en Samsung hun eigen schil voor Android. Dit zijn keuzes die je hebt gemaakt
Toch apart dan, dat een 'gesloten' systeem als iOS makkelijker te modden is dan het 'open' Android. En de Legend heb ik vooral gekozen omdat ik voor de 150 euro die ik over had voor een tweede toestel geen betere telefoon kon vinden.
  zondag 17 oktober 2010 @ 05:33:52 #273
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_87624515
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 23:46 schreef Kandijfijn het volgende:2010/10/11/how-to-root-your-android-phone-superoneclick-method/]klik[/url]
Bij deze guide staat ook dat de methode niet werkt op de Legend. Maar ik zal binnenkort nog eens serieus proberen de Legend te rooten.
quote:
die van de unlockr zijn meestal uitstekend.

Voor je cid code installeer via market terminal emulator en typ dit commando ''cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid'' schrijf deze code op of gebruik de menuknop om de txt van terminal venster door te laten sturen naar je e-mail adres.
Hier kan ik wat mee. Ik zal het eens proberen. Bedankt :)
pi_87624718
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:34 schreef DeStentor het volgende:
Ik heb nu een abbo zonder internet, maar stel dat ik buiten wifi bereik ben en ik open per ongeluk internet,
hoe kan ik ervoor zorgen dat dat niet van mijn abbo afgaat.

ALS IK INTERNET WIL IK ALLEEN WIFI
Een smartphone nemen zonder internetabo. Dan sla je de plank toch echt volledig mis :')
pi_87626816
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')