Daar heeft ze blijkbaar de meeste ruimte?quote:Op maandag 13 september 2010 20:19 schreef ColtZ40 het volgende:
Hoe kom je erbij dat de beste plaats voor een ketel buiten is?
Buiten is altijd meer ruimte dan binnen.quote:Op maandag 13 september 2010 20:21 schreef PP. het volgende:
[..]
Daar heeft ze blijkbaar de meeste ruimte?
omdat hij anders alleen in de keuken kan en dat kost me te veel ruimte.quote:Op maandag 13 september 2010 20:19 schreef ColtZ40 het volgende:
Hoe kom je erbij dat de beste plaats voor een ketel buiten is?
Er zijn al cvketels die in een keukenkastje passenquote:Op maandag 13 september 2010 20:28 schreef Xennia het volgende:
[..]
omdat hij anders alleen in de keuken kan en dat kost me te veel ruimte.
Ik laat alle leidingen onder de vloer leggen en ik heb me laten vertellen dat alles in een rechte pijp naar buiten moet tegenwoordig. In een keukenkast zou dat niet kunnen.quote:Op maandag 13 september 2010 20:30 schreef exlurker het volgende:
[..]
Er zijn al cvketels die in een keukenkastje passen
Heb je een schuur?quote:Op maandag 13 september 2010 20:28 schreef Xennia het volgende:
[..]
omdat hij anders alleen in de keuken kan en dat kost me te veel ruimte.
ja, is dat ook een optie? De schuur bevindt zich aan het einde van mijn stadstuintje, ongeveer 3 meter achter mijn huis. Het is wel een vochtige schuur.quote:
Prima optie zelfs. Ketel in de schuur en een kleine radiator is de schuur (weg vocht probleem), de leidingen minimaal 50cm onder de grond naar het huis.quote:Op maandag 13 september 2010 20:35 schreef Xennia het volgende:
[..]
ja, is dat ook een optie? De schuur bevindt zich aan het einde van mijn stadstuintje, ongeveer 3 meter achter mijn huis. Het is wel een vochtige schuur.
Wel minder vochtig als buiten verwacht ik, maar het blijft een probleem om de ketel vorstvrij op te stellen in een kast of schuur wat denk je van de leidingen die er allemaal naar toe moeten. Komt ook nog bij, hoe lang gaat het duren voor dat je warmwater in de badkamer krijgt van uit de schuurquote:Op maandag 13 september 2010 20:35 schreef Xennia het volgende:
[..]
ja, is dat ook een optie? De schuur bevindt zich aan het einde van mijn stadstuintje, ongeveer 3 meter achter mijn huis. Het is wel een vochtige schuur.
Die drie meter van de schuur naar de keuken zal het verschil niet echt maken.quote:Op maandag 13 september 2010 20:44 schreef exlurker het volgende:
[..]
Wel minder vochtig als buiten verwacht ik, maar het blijft een probleem om de ketel vorstvrij op te stellen in een kast of schuur wat denk je van de leidingen die er allemaal naar toe moeten. Komt ook nog bij, hoe lang gaat het duren voor dat je warmwater in de badkamer krijgt van uit de schuur
Dan moet mijn hele tuin overhoop en het zal vast niet goedkoop zijn alles onder de tuin door. En hoe zit het dan met vorst? En rookafvoer?quote:Op maandag 13 september 2010 20:39 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Prima optie zelfs. Ketel in de schuur en een kleine radiator is de schuur (weg vocht probleem), de leidingen minimaal 50cm onder de grond naar het huis.
Met een VR ketel heb je niet eens een rioolwaterafvoer nodig.quote:Op maandag 13 september 2010 21:18 schreef marky het volgende:
De ketel moet je zo dicht mogelijk bij het huis plaatsen. Het beste is in huis. Dat van die rechte pijp is niet waar moderne ketels kan je eigenlijk overal in huis hangen waar je een mogelijkheid hebt naar een rioolwaterafvoer te gaan en naar een rookgasafvoer. Buizen door de tuin leverd altijd verlies op in je warmte. De wormen zijn er in ieder geval blij mee.
Als je een nieuwe installatie gaat aanleggen kies je natuurlijk voor een HR ketelquote:Op maandag 13 september 2010 21:44 schreef flappy het volgende:
[..]
Met een VR ketel heb je niet eens een rioolwaterafvoer nodig.
HR inderdaadquote:Op maandag 13 september 2010 21:48 schreef exlurker het volgende:
[..]
Als je een nieuwe installatie gaat aanleggen kies je natuurlijk voor een HR ketel
Deels waar en deels niet waar.quote:Op maandag 13 september 2010 21:18 schreef marky het volgende:
De ketel moet je zo dicht mogelijk bij het huis plaatsen. Het beste is in huis. Dat van die rechte pijp is niet waar moderne ketels kan je eigenlijk overal in huis hangen waar je een mogelijkheid hebt naar een rioolwaterafvoer te gaan en naar een rookgasafvoer. Buizen door de tuin leverd altijd verlies op in je warmte. De wormen zijn er in ieder geval blij mee.
Wat de kast buiten betreft, isoleer deze in ieder geval.quote:
ik snap dat niet, kun je me dat even uitleggen?quote:Op maandag 13 september 2010 21:53 schreef klipper het volgende:
[..]
Condensafvoer moet wel naar beneden, maar dat lijkt me logisch.
Nog steeds HVL?quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:21 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
ik snap dat niet, kun je me dat even uitleggen?
nie aan bobbie of de rest?quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:17 schreef klipper het volgende:
[..]
Nog steeds HVL?
Vraag maar aan Ernst
Leidinggevende cv service Dordrecht, Bobby ken ik niet en weet dus ook niet of die daar werkt en wat de rest betreft, welke rest? whahahahaquote:Op dinsdag 14 september 2010 15:38 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
nie aan bobbie of de rest?
wie is ernst?
Er zijn tegenwoordig meer dan genoeg modellen die in een keukenkastje passen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 18:17 schreef Xennia het volgende:
Dank allen en Ernst en Bobbie.
Ik ga met de installateur toch ook nog de optie voor het plaatsen in de keuken bekijken en dan beslissen.
Ja dat zou mooi zijn, maar in dat kastje daaronder zit mijn vaatwasser. Hoe moet het dan met de pijp? En aan de overkant is de laatste keukenkast de koelkast.quote:Op dinsdag 14 september 2010 18:21 schreef klipper het volgende:
[..]
Er zijn tegenwoordig meer dan genoeg modellen die in een keukenkastje passen.
Op de plaats waar nu de geiser hangt kun je dus ook de nieuwe ketel laten plaatsen.
Of in dien je gelijk de keuken ga aanpakken laat hem dan verplaatsen naar de het kastje wat het dichts bij de buitenmuur komt.
Het is een Bosch hrc 30.Die zal nu hier ook wel afgebrand worden?quote:Op dinsdag 14 september 2010 18:39 schreef Vonkenboer het volgende:
Bij oudere kleine gebouwen zie je ook wel eens een hokje buiten waarin de cv ketel zich bevind.
Wel met vorstbeveiliging en voldoende ventilatie.
Ook is er per type en merk ketel een bepaalde minimale ruimte nodig om en rond de cv ketel om te zorgen dat het apparaat correct functioneerd en makkelijk te onderhouden is.
Bij kleine cv ketels is het eerste merk waar ik aan denk Intergas, klein compact en relatief goedkoop.
Al zei mijn collega ooit "Liever een goede winterjas dan een intergas"
Is er naast de vaatwasser nog ruimte voor de buizen, die mogen ook met een bochtje boven de vaatwasser naar de cv ketelquote:Op woensdag 15 september 2010 14:09 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ja dat zou mooi zijn, maar in dat kastje daaronder zit mijn vaatwasser. Hoe moet het dan met de pijp? En aan de overkant is de laatste keukenkast de koelkast.
er zal zeker wel op een aanmerkingen komen, maar daar moet je door heen kunnen kijken, er zijn maar een paar echte vakmensen hier op het forumquote:Op woensdag 15 september 2010 14:11 schreef Xennia het volgende:
[..]
Het is een Bosch hrc 30.Die zal nu hier ook wel afgebrand worden?
Ja, langs de muur dan.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:40 schreef exlurker het volgende:
[..]
Is er naast de vaatwasser nog ruimte voor de buizen, die mogen ook met een bochtje boven de vaatwasser naar de cv ketel
Even na gemeten. Het is 30 cm. Maar er moet natuurlijk ook nog plek zijn in de kast voor de aansluiting.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:34 schreef TheOneAndOnly het volgende:
remeha avanta maar dat ga je niet halen met je diepte.... afmetingen avanta: (60 x 40 x 29 cm)
27cm is wel erg ondiep?
Die komen er alleen onder of boven, de ketel zelf komt strak tegen de muur.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:46 schreef Xennia het volgende:
[..]
Even na gemeten. Het is 30 cm. Maar er moet natuurlijk ook nog plek zijn in de kast voor de aansluiting.
Wat is volgens jou een goede ketel?quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:24 schreef klipper het volgende:
[..]
Die komen er alleen onder of boven, de ketel zelf komt strak tegen de muur.
Vandaar ligt het er aan hoe veel je ervoor over hebt om de rest buiten zicht te houden en wat degene ervoor rekent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |