abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86391128
1 November is de dag waarop ik moet beginnen.
En ik kan al he-le-maal niet meer wachten :D
Maar eerst moet ik nog door de AmoL komen.
Ik zal namelijk de Luchtmobiele Brigade in volgens mijn papieren.
Op het moment sport ik veel, en loop ik elke dag hard.
Maar wat staat me nu echt te wachten in de AmoL + Defensie?

Alvast bedankt voor reacties, ben benieuwd :)
pi_86391193
10 km binnen 40 minuten.
pi_86391288
Dacht dat er geen opleidingen dit jaar meer waren voor soldaat lmb :?
pi_86391333
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:05 schreef Vjenne12345 het volgende:
Dacht dat er geen opleidingen dit jaar meer waren voor soldaat lmb :?
Ik ben vorig jaar al voor alle keuringen geweest, alleen moest ik wachten tot 1 november dit jaar voordat ik kon beginnen. :P
pi_86391380
Begin zelf 31 januari met dezelfde opleiding, in Amsterdam werd mij toen verteld dat er geen opleidingen meer waren voor 2010. Ze zullen we bedoeld hebben dat alles vol zat.
  maandag 13 september 2010 @ 19:10:40 #6
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_86391474
Zorgen dat je niet echt opvalt, en sowieso niet negatief, dan krijg je het niet heel zwaar.
  maandag 13 september 2010 @ 19:17:34 #7
305166 Agarring
Deus bellorum sum
pi_86391732
Pfffff.... AMO (ach ja ik zit bij pantser) is voor mij alweer bijna 10 jaar geleden, maar een paar terugkerende dingen die gaan gebeuren:

-teleurstellingen en frustraties. Sommige gepland om je wat te leren en sommige gebeuren gewoon.
-Hoopjes lopen.
-Instructeurs die de meest onredelijke dingen van je vragen (deels ook weer om je wat te leren) ~O>

Verder moet je een leergierige houding hebben. Als een instructeur wat tegen je zegt hebben ze 9 van de 10 keer toch echt wel gelijk. En de "ja maar reactie" is een hele mooie om achterwege te laten dat is denk ik nog wel het moeilijkste voor veel mensen.

Belangrijk is ook dat je in je achterhoofd moet houden dat de dingen die je leert LATER met name belangrijk zijn. Wapenonderhoud is NIET ik herhaal NIET verzonnen om soldaten te pesten. Zelfde geldt voor wachtlopen, patrouilles en voertuigonderhoud (zal bij Lumbl meevallen). Alles wat je leert gaat je later helpen om beter te worden.

Als je de keuze krijgt tussen slapen en wapenonderhoud is de goede keuze wapenonderhoud als je dat nog niet gedaan heb dan. ^O^

Succes ermee en blijf gefocust op wat je wilt. Succes :W
I am Death and the destroyer.
Fear me, love me, loath me
I will be there forever
Live with it.
  maandag 13 september 2010 @ 19:27:16 #8
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_86392124
1. Jij haalt het niet alleen.

Leuk dat jij allejezus hard kan speren en als eerste binnen bent, maar er word liever gezien dat jij die ene die net wat minder hard kan speren de finish laat halen. Vooral omdat net hij diegene is die jou er doorheen sleept als jij er een keer doorheen zit.

2. Zorg dat het klopt.

In het begin zul je moeten wennen aan de discipline en het bijbehorende spelletje, maar simpele dingen openen de deur naar meer. Want waarom zou er een wapen aan jou toevertrouwd worden als je niet eens in staat blijkt om een bed correct op te maken? En het bed is niet van jou, maar je mag er gebruik van maken. En jij wilt ook dat er voor jouw spullen goed verzorgd wordt als jij iets uitleent.
Zorg dat het klopt, dat maak je het alleen maar makkelijker..

3. Wees moedig, maar niet overmoedig..

Geef jezelf voor 110%, maar pas op dat er anderen niet met 55% achteraan hobbelen. Jullie doen het samen en niemand is er bij gebaat als jij jezelf letterlijk stukloopt omdat jouw tas 2x zo zwaar is als de rest.. Durf het voortouw te nemen, maar de baret moeten zij ook verdienen..

Zie op tijd het licht.

Het is pas 13 september, je kunt nog overstappen naar de mariniers.. Mocht het daar niet lukken dan kun je nog altijd terug naar lmb...

Voel je vrij om deze lijst aan te vullen, DEF'ers! :P
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_86392384
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:27 schreef Rave_NL het volgende:
Zie op tijd het licht.

Het is pas 13 september, je kunt nog overstappen naar de mariniers.. Mocht het daar niet lukken dan kun je nog altijd terug naar lmb...

Zou je dat willen onderbouwen :P ? Elke marinier zou hetzelfde zeggen en elke rode baret zou het andersom zeggen.

Het schijnt trouwens niet zo heel makkelijk te zijn om als je de EVO niet haalt om zomaar even bij de AMOL binnen te stromen.
  maandag 13 september 2010 @ 19:36:02 #10
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_86392573
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:32 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Zou je dat willen onderbouwen :P ? Elke marinier zou hetzelfde zeggen en elke rode baret zou het andersom zeggen.

Het schijnt trouwens niet zo heel makkelijk te zijn om als je de EVO niet haalt om zomaar even bij de AMOL binnen te stromen.
Heb ook op de mariniers opleiding gezeten, en zat met een gast in de klas die op bijna elk onderdeel te kort kwam, hij is dus overgestapt naar LMB, en die opleiding heeft hij met 2 vingers in z`n neus gehaald, dat zegt genoeg denk ik ?
pi_86392748
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:32 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

En toch heb ik wat anders gehoord, volgens een heel erg goede vriend van me ging dat volk dat bij zijn lichting de EVO niet fixte richting lumb waar ze het wel haalden met gemak :').

En tsja.. je gaat altijd krijgen dat ze zichzelf bij luchtmobiel willen vergelijken met Marns (Alhoewel sommige daar noga ver in gaan, hoorde nogal vaak in amsterdam de woorden "zwaarste traject van defensie" en "SF" voorbij komen van jongens die voor de LUMB gingen. :'( )

Maar, eerlijk is eerlijk: ze zijn bij de luchtmobiele brigade erg goed in wat ze doen.

Oh en TS, allerbelangrijkste: Heb het daar gewoon naar je zin, als je het plezier erin gaat kwijtraken ga je het niet meer tof vinden.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_86392875
Tijdens mijn EVO zat ook een kerel die de EVO niet kon halen en probeerde het toen bij de LMB maar daar werd hij niet geaccepteerd en kon zich melden bij de panser infanterie. Maar zal wel een apart geval zijn dan.
pi_86392887
Bedankt voor alle info, mijn broer zit ook bij Defensie, en hij maakt het mij echt zuur.
Want hij zegt dat alles een eitje is, en dat ik 20 km moet lopen in half uur etc.
Dat zegt ie om me wat te bang te praten, vandaar dat ik hulp hier zoek.
Keep it coming, want hier heb ik veel meer aan :P
  maandag 13 september 2010 @ 19:45:07 #14
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_86392987
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:42 schreef Mr_Dyslector het volgende:
Bedankt voor alle info, mijn broer zit ook bij Defensie, en hij maakt het mij echt zuur.
Want hij zegt dat alles een eitje is, en dat ik 20 km moet lopen in half uur etc.
Dat zegt ie om me wat te bang te praten, vandaar dat ik hulp hier zoek.
Keep it coming, want hier heb ik veel meer aan :P
Zorg er inderdaad voor dat je alles voor elkaar hebt, slaap lijkt eerst aantrekkelijker, maar als je gaat slapen terwijl je de rotzooi nog niet voor elkaar hebt, krijg je het de dag erna veel zwaarder. Niet functionerende wapens is ook lullig, met een oefening zijn er geen gevolgen (behalve de straffen van het kader dan) maar zoiets wil je in het echt niet mee maken.
pi_86393230
Maar hoe ziet de aller eerste week eruit dan? Ga je gelijk hard aan het werk, of worden er eerst dingen besproken? Ik moet bijvoorbeeld verschijnen in Arnhem, terwijl Assen dichterbij ligt voor mij.
Word dat allemaal nog geregeld? of moet ik daar nu nog achteraan? :?
2 weken voordat ik heen moet krijg ik nog een brief thuis gestuurd, mischien dat daar meer in staat.
Ik wil gewoon voorbereid zijn :P
  maandag 13 september 2010 @ 19:52:16 #16
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_86393329
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:50 schreef Mr_Dyslector het volgende:
Maar hoe ziet de aller eerste week eruit dan? Ga je gelijk hard aan het werk, of worden er eerst dingen besproken? Ik moet bijvoorbeeld verschijnen in Arnhem, terwijl Assen dichterbij ligt voor mij.
2 weken voordat ik heen moet krijg ik nog een brief thuis gestuurd, mischien dat daar meer in staat.
Is er een vooropkomst ? Zo nee dan heb je denk ik eerst een administratieve week. En dan de week erna 2 weken knallen.
pi_86393345
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:50 schreef Mr_Dyslector het volgende:
Omdat de opleiding voor de LMB in Arnhem wordt gegeven, in Assen zitten parate eenheden.
pi_86393417
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:52 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Omdat de opleiding voor de LMB in Arnhem wordt gegeven, in Assen zitten parate eenheden.
Oke, dus in Arnhem moet ik dan waarschijnlijk de Amol doen denk ik dan? :P
  maandag 13 september 2010 @ 19:54:31 #19
168777 Rave_NL
pi_86393438
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:52 schreef SpauldingPF het volgende:

[..]

Is er een vooropkomst ? Zo nee dan heb je denk ik eerst een administratieve week. En dan de week erna 2 weken knallen.
Administratieve week?

Ik had een halve dag voor injecties, papierwerk en om m'n haar te millimeteren voordat het overal aan ging.. :')
pi_86393499
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:54 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Administratieve week?

Ik had een halve dag voor injecties, papierwerk en om m'n haar te millimeteren voordat het overal aan ging.. :')
Gelukkig ben ik al kaal :D
  maandag 13 september 2010 @ 19:56:25 #21
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_86393524
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:54 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Administratieve week?

Ja maar jij had een vooropkomst, bij andere onderdelen heb je die niet :P Die moeten nog rotzooi invullen, kleren ophalen enz. en dan na de woensdag misschien een beetje beginnen.
  maandag 13 september 2010 @ 20:33:26 #22
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_86395388
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:27 schreef Rave_NL het volgende:
1. Jij haalt het niet alleen.

Leuk dat jij allejezus hard kan speren en als eerste binnen bent, maar er word liever gezien dat jij die ene die net wat minder hard kan speren de finish laat halen. Vooral omdat net hij diegene is die jou er doorheen sleept als jij er een keer doorheen zit.

2. Zorg dat het klopt.

In het begin zul je moeten wennen aan de discipline en het bijbehorende spelletje, maar simpele dingen openen de deur naar meer. Want waarom zou er een wapen aan jou toevertrouwd worden als je niet eens in staat blijkt om een bed correct op te maken? En het bed is niet van jou, maar je mag er gebruik van maken. En jij wilt ook dat er voor jouw spullen goed verzorgd wordt als jij iets uitleent.
Zorg dat het klopt, dat maak je het alleen maar makkelijker..

3. Wees moedig, maar niet overmoedig..

Geef jezelf voor 110%, maar pas op dat er anderen niet met 55% achteraan hobbelen. Jullie doen het samen en niemand is er bij gebaat als jij jezelf letterlijk stukloopt omdat jouw tas 2x zo zwaar is als de rest.. Durf het voortouw te nemen, maar de baret moeten zij ook verdienen..

Zie op tijd het licht.

Voel je vrij om deze lijst aan te vullen, DEF'ers! :P
4.

Mocht je echt het licht hebben gezien, ik bedoel..alles is je duidelijk geworden en je merkt hoe uitgeput je elke keer je krijsend in jezelf je het leplazerus loopt voor dezelfde paycheck als die infateristen en je daar gewoon totaal geen zin meer in hebt , plus je wilt je voortaan laten rijden en tegeljkertijd het meest machtige wapen van de Landmacht bedienen.

meld je dan aan bij de Cavalerie
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 13 september 2010 @ 20:34:30 #23
168777 Rave_NL
pi_86395436
Gill.

:P
  maandag 13 september 2010 @ 20:40:06 #24
311994 nullicedo
Rules are for fools
pi_86395708
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:10 schreef SpauldingPF het volgende:
Zorgen dat je niet echt opvalt, en sowieso niet negatief, dan krijg je het niet heel zwaar.
Dit vooral niet opvallen >:) en laat je door niemand gek maken :P Zwaar ga je het toch wel krijgen, je moet gewoon blijven door stompen (dat zit tussen je oortjes) wat er ook gebeurt of gezegd word...... succes ^O^
pi_86396179
Iets met, zorg dat je het leuk vindt; en weet wat je je persoonlijk moet aantrekken en wat niet... (Hoewel ik een Natres AMO heb gedaan, zijn deze 'wijsheden' ongetwijfeld op iedere AMO/EVO van toepassing)
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')