Ik ben vorig jaar al voor alle keuringen geweest, alleen moest ik wachten tot 1 november dit jaar voordat ik kon beginnen.quote:Op maandag 13 september 2010 19:05 schreef Vjenne12345 het volgende:
Dacht dat er geen opleidingen dit jaar meer waren voor soldaat lmb![]()
Zou je dat willen onderbouwenquote:Op maandag 13 september 2010 19:27 schreef Rave_NL het volgende:
Zie op tijd het licht.
Het is pas 13 september, je kunt nog overstappen naar de mariniers.. Mocht het daar niet lukken dan kun je nog altijd terug naar lmb...
Heb ook op de mariniers opleiding gezeten, en zat met een gast in de klas die op bijna elk onderdeel te kort kwam, hij is dus overgestapt naar LMB, en die opleiding heeft hij met 2 vingers in z`n neus gehaald, dat zegt genoeg denk ik ?quote:Op maandag 13 september 2010 19:32 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Zou je dat willen onderbouwen? Elke marinier zou hetzelfde zeggen en elke rode baret zou het andersom zeggen.
Het schijnt trouwens niet zo heel makkelijk te zijn om als je de EVO niet haalt om zomaar even bij de AMOL binnen te stromen.
En toch heb ik wat anders gehoord, volgens een heel erg goede vriend van me ging dat volk dat bij zijn lichting de EVO niet fixte richting lumb waar ze het wel haalden met gemakquote:Op maandag 13 september 2010 19:32 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Zou je dat willen onderbouwen? Elke marinier zou hetzelfde zeggen en elke rode baret zou het andersom zeggen.
Het schijnt trouwens niet zo heel makkelijk te zijn om als je de EVO niet haalt om zomaar even bij de AMOL binnen te stromen.
Zorg er inderdaad voor dat je alles voor elkaar hebt, slaap lijkt eerst aantrekkelijker, maar als je gaat slapen terwijl je de rotzooi nog niet voor elkaar hebt, krijg je het de dag erna veel zwaarder. Niet functionerende wapens is ook lullig, met een oefening zijn er geen gevolgen (behalve de straffen van het kader dan) maar zoiets wil je in het echt niet mee maken.quote:Op maandag 13 september 2010 19:42 schreef Mr_Dyslector het volgende:
Bedankt voor alle info, mijn broer zit ook bij Defensie, en hij maakt het mij echt zuur.
Want hij zegt dat alles een eitje is, en dat ik 20 km moet lopen in half uur etc.
Dat zegt ie om me wat te bang te praten, vandaar dat ik hulp hier zoek.
Keep it coming, want hier heb ik veel meer aan
Is er een vooropkomst ? Zo nee dan heb je denk ik eerst een administratieve week. En dan de week erna 2 weken knallen.quote:Op maandag 13 september 2010 19:50 schreef Mr_Dyslector het volgende:
Maar hoe ziet de aller eerste week eruit dan? Ga je gelijk hard aan het werk, of worden er eerst dingen besproken? Ik moet bijvoorbeeld verschijnen in Arnhem, terwijl Assen dichterbij ligt voor mij.
Word dat allemaal nog geregeld? of moet ik daar nu nog achteraan?![]()
2 weken voordat ik heen moet krijg ik nog een brief thuis gestuurd, mischien dat daar meer in staat.
Ik wil gewoon voorbereid zijn
Omdat de opleiding voor de LMB in Arnhem wordt gegeven, in Assen zitten parate eenheden.quote:Op maandag 13 september 2010 19:50 schreef Mr_Dyslector het volgende:
Maar hoe ziet de aller eerste week eruit dan? Ga je gelijk hard aan het werk, of worden er eerst dingen besproken? Ik moet bijvoorbeeld verschijnen in Arnhem, terwijl Assen dichterbij ligt voor mij.
Word dat allemaal nog geregeld? of moet ik daar nu nog achteraan?![]()
2 weken voordat ik heen moet krijg ik nog een brief thuis gestuurd, mischien dat daar meer in staat.
Ik wil gewoon voorbereid zijn
Oke, dus in Arnhem moet ik dan waarschijnlijk de Amol doen denk ik dan?quote:Op maandag 13 september 2010 19:52 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Omdat de opleiding voor de LMB in Arnhem wordt gegeven, in Assen zitten parate eenheden.
Administratieve week?quote:Op maandag 13 september 2010 19:52 schreef SpauldingPF het volgende:
[..]
Is er een vooropkomst ? Zo nee dan heb je denk ik eerst een administratieve week. En dan de week erna 2 weken knallen.
Gelukkig ben ik al kaalquote:Op maandag 13 september 2010 19:54 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Administratieve week?
Ik had een halve dag voor injecties, papierwerk en om m'n haar te millimeteren voordat het overal aan ging..
Ja maar jij had een vooropkomst, bij andere onderdelen heb je die nietquote:Op maandag 13 september 2010 19:54 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Administratieve week?
Ik had een halve dag voor injecties, papierwerk en om m'n haar te millimeteren voordat het overal aan ging..
4.quote:Op maandag 13 september 2010 19:27 schreef Rave_NL het volgende:
1. Jij haalt het niet alleen.
Leuk dat jij allejezus hard kan speren en als eerste binnen bent, maar er word liever gezien dat jij die ene die net wat minder hard kan speren de finish laat halen. Vooral omdat net hij diegene is die jou er doorheen sleept als jij er een keer doorheen zit.
2. Zorg dat het klopt.
In het begin zul je moeten wennen aan de discipline en het bijbehorende spelletje, maar simpele dingen openen de deur naar meer. Want waarom zou er een wapen aan jou toevertrouwd worden als je niet eens in staat blijkt om een bed correct op te maken? En het bed is niet van jou, maar je mag er gebruik van maken. En jij wilt ook dat er voor jouw spullen goed verzorgd wordt als jij iets uitleent.
Zorg dat het klopt, dat maak je het alleen maar makkelijker..
3. Wees moedig, maar niet overmoedig..
Geef jezelf voor 110%, maar pas op dat er anderen niet met 55% achteraan hobbelen. Jullie doen het samen en niemand is er bij gebaat als jij jezelf letterlijk stukloopt omdat jouw tas 2x zo zwaar is als de rest.. Durf het voortouw te nemen, maar de baret moeten zij ook verdienen..
Zie op tijd het licht.
Het is pas 13 september, je kunt nog overstappen naar de mariniers.. Mocht het daar niet lukken dan kun je nog altijd terug naar lmb...
Voel je vrij om deze lijst aan te vullen, DEF'ers!
Dit vooral niet opvallenquote:Op maandag 13 september 2010 19:10 schreef SpauldingPF het volgende:
Zorgen dat je niet echt opvalt, en sowieso niet negatief, dan krijg je het niet heel zwaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |