abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86374885
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:23 schreef Foksnor het volgende:

Verder is mijn energierekening de laatste vijf jaar verdubbeld hoor
Die van mij gek genoeg niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86376124
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:37 schreef DS4 het volgende:
Ik had al een mobiele telefoon toen je nog iets van 2 gulden per minuut betaalde en je alleen in de steden echt ontvangst had.
[..]
Ja 40 jaar geleden betaald mijn vader 3 gulden per minuut voor een telefoontje naar Canada en over tien jaar is het gratis, omdat iedereen via Google talk communiceert, maar omdat nu op marktwerking te gooien, ik zou zeggen dat is de ontwikkeling van de techniek
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_86376219
quote:
Op maandag 13 september 2010 11:22 schreef Foksnor het volgende:

Ja 40 jaar geleden betaald mijn vader 3 gulden per minuut voor een telefoontje naar Canada en over tien jaar is het gratis, omdat iedereen via Google talk communiceert, maar omdat nu op marktwerking te gooien, ik zou zeggen dat is de ontwikkeling van de techniek
Doe niet zo dom.

We hebben het gewoon over mobiele telefonie vs mobiele telefonie.

Het is toch wel godgeklaagd. Als de energieprijzen wereldwijd stijgen en in NL ook dan is dat de schuld van marktwerking. Als mobiele telefonie goedkoper wordt is het ontwikkeling van de techniek.

Heel veel zotter kan je het niet bedenken.
  maandag 13 september 2010 @ 12:07:42 #104
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_86377471
Goed he die concurrentiewerking / liberalisering.

Gewoon weer staatsbedrijven invoeren. NS, PTT, Gas/Licht.

Scheelt een hoop gezeik
pi_86377578
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:07 schreef DeTolk het volgende:

Scheelt een hoop gezeik
Nee joh....werknemers wegsaneren en leegknijpen voor een grijpstuiver is veel beter voor de economie.
  FOK!fotograaf maandag 13 september 2010 @ 12:15:29 #106
73911 ultra_ivo
pi_86377674
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:11 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nee joh....werknemers wegsaneren en leegknijpen voor een grijpstuiver is veel beter voor de economie.
volgens de neo-liberalen wel. Economie = belangen van grote bedrijven volgens hen. Dat economie een stuk beter is beseffen ze niet, dat valt buiten hun oogkleppen.
Het zorgen voor voldoende goed geschoolde en gezonde arbeidskrachten voor over 20-30 jaar is ook een onderdeel van de economie. Alleen zien de neo-liberalen dat niet.
pi_86378072
De telecom-markt werkt inderdaad vrij goed, alhoewel de tarieven in het begin wel opliepen destijds, maar die zijn nu weer genormaliseerd en er valt nu ook echt wat te kiezen.

De zorg is inderdaad geen volledig vrije markt, mede doordat de overheid zich terugtrekt met de bedoeling dat de markt dat gat opvult, maar de markt is ook uit op winst maken, dus ik zie de zorg niet gauw goedkoper worden. Wellicht dat marktwerking wel kan zorgen voor betere dienstverlening (als je daarvoor wenst te betalen tenminste).

Maar wat ik vaak mis in de discussie is dat welvaart meer is dan economische groei en winstmaximalisatie, maar dat het bevorderen van het welzijn van werknemers, burgers, consumenten net zo belangrijk kan zijn voor een gezonde welvarende samenleving.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_86378494
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:07 schreef DeTolk het volgende:

Scheelt een hoop gezeik
Nu noem je nou net de takken op waar geen concurrentie is :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 13 september 2010 @ 12:56:05 #109
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_86378840
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nu noem je nou net de takken op waar geen concurrentie is :') :') :')
Gas en licht geen concurrentie? (Nuon, essent, Eon, eneco, oxxio

PTT ook niet (TNT nu dan) (TNT. Sandd)
pi_86378856
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:29 schreef Tomatenboer het volgende:
De telecom-markt werkt inderdaad vrij goed, alhoewel de tarieven in het begin wel opliepen destijds, maar die zijn nu weer genormaliseerd en er valt nu ook echt wat te kiezen.

De zorg is inderdaad geen volledig vrije markt, mede doordat de overheid zich terugtrekt met de bedoeling dat de markt dat gat opvult, maar de markt is ook uit op winst maken, dus ik zie de zorg niet gauw goedkoper worden. Wellicht dat marktwerking wel kan zorgen voor betere dienstverlening (als je daarvoor wenst te betalen tenminste).

Maar wat ik vaak mis in de discussie is dat welvaart meer is dan economische groei en winstmaximalisatie, maar dat het bevorderen van het welzijn van werknemers, burgers, consumenten net zo belangrijk kan zijn voor een gezonde welvarende samenleving.
welvaart moet ook het bevorderen van het welzijn inhouden.

Anders gaat de maatschappij kapot, net als vroeger met de Romeinen, Grieken en talloze andere maatschappijen. Mensen moeten eens leren van de geschiedenis
  maandag 13 september 2010 @ 12:56:47 #111
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_86378862
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:11 schreef Kingstown het volgende:

[..]

En dan lekker de WW in, kost ook niks. :')
pi_86379291
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:56 schreef DeTolk het volgende:

[..]

PTT ook niet (TNT nu dan) (TNT. Sandd)
Er valt weinig te concurreren als de spelregels door de overheid bepaald worden, dan kan je 10 of 1000 bedrijven hebben, maar ze kunnen niet onderscheidend werken.
pi_86379309
quote:

[..]

Alsof er geen werk is in Nederland :') :')
pi_86379539
quote:

[..]

En is electra dan goedkoper geworden
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_86379556
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Alsof er geen werk is in Nederland :') :')
Onvoldoende voor alle werklozen inderdaad, en tegen welke prijs. Ik denk dat we op den duur, door toenemende automatisering en globalisering uiteindelijk toe gaan naar het bijna volledig verdwijnen van laaggeschoolde arbeid uit Nederland, of dat dat werk volledig door goedkopere studenten, Polen of andere oostblokkers wordt gedaan, en zo worden de arbeidsvoorwaarden aan de onderkant van de arbeidsmarkt steeds verder uitgehold omdat ze voor de werkgever niet meer waard zijn, en dan is het "take it or leave it". Maar als werknemer kun je niet voor elke willekeurige fooi aan het werk rekening houdend met de hoge vaste lasten waar we hier mee te maken hebben.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_86379749
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:29 schreef Tomatenboer het volgende:
Zijn we het daar over eens.

quote:
Kijk, ik ben geen voorstander van de richting die gekozen is. Wat mij betreft gaan we terug naar het oude systeem voor de basisvoorzieningen.

Alles daarbuiten mag van mij wel puur via de markt. Ja, dat zorgt voor tweedeling, maar het zorgt ook voor innovatie en minder druk.

quote:
Dat ben ik op zich wel met je eens, maar landen met een kapitalistische basis + een sociaal economisch vangnet scoren op dit punt het best.

Daarom is het veel te kort door de bocht om kapitalisme overal de schuld van te geven en dat deel van het systeem door de pot te willen spoelen. Kapitalisme zorgt voor de financiën die het sociaal economisch vangnet mogelijk maken.
pi_86379921
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:05 schreef gaussie het volgende:

Een oplossing zou zijn om een basisinkomen voor iedereen in te voeren. Dit verkleint de machtspositie van bedrijven. Nu wordt je gedwongen om voor een hongerloontje te gaan werken. Op deze manier krijgen arbeiders een sterkere onderhandelingspositie. Je zou toch gek zijn om hier niet voor te zijn als loonslaaf?
Als iedereen een basisinkomen krijgt, en er veel weggeautomatiseerd kan worden, waarom zal een bedrijf dan iemand willen aannemen?
pi_86381625
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Onvoldoende voor alle werklozen inderdaad, en tegen welke prijs. Ik denk dat we op den duur, door toenemende automatisering en globalisering uiteindelijk toe gaan naar het bijna volledig verdwijnen van laaggeschoolde arbeid uit Nederland, of dat dat werk volledig door goedkopere studenten, Polen of andere oostblokkers wordt gedaan, en zo worden de arbeidsvoorwaarden aan de onderkant van de arbeidsmarkt steeds verder uitgehold omdat ze voor de werkgever niet meer waard zijn, en dan is het "take it or leave it". Maar als werknemer kun je niet voor elke willekeurige fooi aan het werk rekening houdend met de hoge vaste lasten waar we hier mee te maken hebben.
Er is altijd een onderkant van de markt.
Daarnaast zijn de meeste laaggeschoolden niet laaggeschoold omdat ze dom zijn, maar gemakzuchtig en niet van bewust dat het leren van een vak nodig is om een goed inkomen binnen te slepen.
pi_86382762
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:29 schreef DS4 het volgende:

Kijk, ik ben geen voorstander van de richting die gekozen is. Wat mij betreft gaan we terug naar het oude systeem voor de basisvoorzieningen.
Het was beter geweest om ziektekosten langs een ziektekas te laten lopen en dan volledig kostendekkend.

Nu is er een inkomensafhankelijke procentuele premie die direkt door de ziektekostenverzekeraars wordt omgeslagen naar het BSN nummer van dat jaar, en een nominale premie van 2000 voor een slecht pakketje

Liever had ik het dat niet allerlei private personen / ondernemingen in die miljardenkas konden graaien

[ Bericht 2% gewijzigd door Foksnor op 13-09-2010 15:38:43 ]
pi_86382843
quote:
Op maandag 13 september 2010 14:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Daarnaast zijn de meeste laaggeschoolden niet laaggeschoold omdat ze dom zijn, maar gemakzuchtig en niet van bewust dat het leren van een vak nodig is om een goed inkomen binnen te slepen.
Dus (bijna) elke laaggeschoolde zou ook hooggeschoold kunnen zijn?
Lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar stel dat het idd zo is....dan hebben we A geen mensen om het laaggeschoolde werk te doen en B veel te veel hooggeschoolden.
pi_86384108
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:07 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dus (bijna) elke laaggeschoolde zou ook hooggeschoold kunnen zijn?
Lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar stel dat het idd zo is....dan hebben we A geen mensen om het laaggeschoolde werk te doen en B veel te veel hooggeschoolden.
Ja, het merendeel wel, zelf iemand met een relatief laag iq kan prima een zwaardere studie doen, niet elke studie vereist namelijk dat je ultra intilligent hoeft te zijn. Daarnaast kan iemand ook een vak leren waarbij je juist erg handig moet zijn, en geloof me daar valt goed mee te verdienen in Nederland.
pi_86384908
Opvallend dat altijd de telecommarkt als voorbeeld gebruikt wordt om de marktwerking te verdedigen en nooit, pak 'm beet, de taximarkt :D
pi_86385099
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:03 schreef lololo het volgende:
Opvallend dat altijd de telecommarkt als voorbeeld gebruikt wordt om de marktwerking te verdedigen en nooit, pak 'm beet, de taximarkt :D
je bedoelt dat die taxi's altijd van Den haag via utrecht naar amsterdam rijden?
Of dat ze hun passagiers beledigen en verrot schelden
  † In Memoriam † maandag 13 september 2010 @ 16:10:10 #124
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_86385174
quote:

[..]

En dan via een reintegratiebureau ga je voor het WML lekker werken bij....TNT *o*

quote:
Businesspost

Bij Businesspost (onderdeel WVS-groep) kunt u aanzienlijk veel kosten besparen op al uw postzendingen. In combinatie met onze hoogwaardige dienstverlening en de gegarandeerde bezorgtijd kunnen wij een plezierige samenwerking realiseren.

Wat kunnen wij voor u doen?
WVS-groep Businesspost bezorgt post en geadresseerde mailings in Noord-Brabant, Zeeland en Noord-Limburg. Ook bezorgen onze vaste en toegewijde bezorgers ongeadresseerd huis-aan-huis drukwerk in West-Brabant. Behalve bezorgen kunnen wij u van dienst zijn bij het vouwen, vergaren, verpakken, adresseren, aftellen en sorteren van uw poststukken. Tevens hebben wij koeriersdiensten en kunnen wij voor u interne postrondes rijden. U vraagt: wij maken werk van uw post!

Hoe werkt het?
Uw geadresseerde post wordt binnen vier werkdagen na de dag van aanlevering bezorgd. Voor het bezorgen van huis-aan-huis drukwerk maken we per opdracht een afspraak met u.
Voor geadresseerde mailingen maken wij altijd gebruik van het adressenbestand, zodat wij er een sorteercode aan kunnen geven, dit vereenvoudigd het proces bij ons. Tevens kunnen wij daardoor ook eventueel werk voor u uit handen nemen door te zorgen voor de adresetiketten op uw mailing. De kosten zijn hiervoor erg laag en u kunt alles aan ons over laten!
Op elke werkdag kunt u tussen 07.30 en 19.00 uur materiaal aanleveren bij onze vestiging op de Westelijke Havendijk 10 in Roosendaal. Wanneer u in de regio West-Brabant bent gevestigd, kunnen we het materiaal ook bij u ophalen voor een laag tarief per rit.

Post voor postbussen, adressen buiten ons bezorggebied en concessiepost (brieven -dus geen drukwerk- tot 50 gram) wordt door ons bij TNT Post aangeleverd.

Voor pakketbezorging zit u ook bij ons aan het goede adres. Pakketten die niet in onze regio bezorgd worden, gaan ook via TNT (hebben wij een contract mee).

Voorwaarden
Op al onze diensten zijn de Algemene Verkoopvoorwaarden van WVS-groep van toepassing. Omdat wij bij het sorteren en bezorgen werken met de postcode/huisnummer combinatie, worden alle poststukken met een incomplete of onjuiste combinatie teruggezonden naar de opdrachtgever.

Voor informatie kunt u contact opnemen met Agmaja Kolman, Accountmanager Post,of met Anne Reinhoudt, Hoofd Post en Pakketservice

[ Bericht 71% gewijzigd door Loedertje op 13-09-2010 16:16:42 ]
pi_86385487
Ik werk overigens zelf bij TNT en hoewel het bij ons nog niet zo erg is als in de Randstad blijkbaar vind ik het al een klein wonder dat we elke dag de post nog grotendeels op tijd en goed bezorgd krijgen.

Op de korte en middellange termijn vermoed ik echter dat de problemen nog wel stevig zullen groeien. Incompetentie en/of onwil bij het management leiden tot steeds meer problemen en demotivering van de medewerkers.

Het verloop onder de goedkope 'postbezorgers' (voor een paar cent boven minimumloon door weer en wind moeten en totaal genegeerd worden bij klachten over van alles en nog wat door je leidinggevende) is dan ook erg hoog. Ook in ons team werken er minstens 4 bezorgers die meteen weg zijn als ze iets beters kunnen vinden. De meesten daarvan zijn nog geen jaar in dienst :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')