Die van mij gek genoeg niet.quote:Op maandag 13 september 2010 10:23 schreef Foksnor het volgende:
Verder is mijn energierekening de laatste vijf jaar verdubbeld hoor
Ja 40 jaar geleden betaald mijn vader 3 gulden per minuut voor een telefoontje naar Canada en over tien jaar is het gratis, omdat iedereen via Google talk communiceert, maar omdat nu op marktwerking te gooien, ik zou zeggen dat is de ontwikkeling van de techniekquote:Op maandag 13 september 2010 10:37 schreef DS4 het volgende:
Ik had al een mobiele telefoon toen je nog iets van 2 gulden per minuut betaalde en je alleen in de steden echt ontvangst had.
[..]
Doe niet zo dom.quote:Op maandag 13 september 2010 11:22 schreef Foksnor het volgende:
Ja 40 jaar geleden betaald mijn vader 3 gulden per minuut voor een telefoontje naar Canada en over tien jaar is het gratis, omdat iedereen via Google talk communiceert, maar omdat nu op marktwerking te gooien, ik zou zeggen dat is de ontwikkeling van de techniek
Nee joh....werknemers wegsaneren en leegknijpen voor een grijpstuiver is veel beter voor de economie.quote:Op maandag 13 september 2010 12:07 schreef DeTolk het volgende:
Goed he die concurrentiewerking / liberalisering.
Gewoon weer staatsbedrijven invoeren. NS, PTT, Gas/Licht.
Scheelt een hoop gezeik
volgens de neo-liberalen wel. Economie = belangen van grote bedrijven volgens hen. Dat economie een stuk beter is beseffen ze niet, dat valt buiten hun oogkleppen.quote:Op maandag 13 september 2010 12:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nee joh....werknemers wegsaneren en leegknijpen voor een grijpstuiver is veel beter voor de economie.
Nu noem je nou net de takken op waar geen concurrentie isquote:Op maandag 13 september 2010 12:07 schreef DeTolk het volgende:
Goed he die concurrentiewerking / liberalisering.
Gewoon weer staatsbedrijven invoeren. NS, PTT, Gas/Licht.
Scheelt een hoop gezeik
Gas en licht geen concurrentie? (Nuon, essent, Eon, eneco, oxxioquote:Op maandag 13 september 2010 12:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nu noem je nou net de takken op waar geen concurrentie is![]()
![]()
welvaart moet ook het bevorderen van het welzijn inhouden.quote:Op maandag 13 september 2010 12:29 schreef Tomatenboer het volgende:
De telecom-markt werkt inderdaad vrij goed, alhoewel de tarieven in het begin wel opliepen destijds, maar die zijn nu weer genormaliseerd en er valt nu ook echt wat te kiezen.
De zorg is inderdaad geen volledig vrije markt, mede doordat de overheid zich terugtrekt met de bedoeling dat de markt dat gat opvult, maar de markt is ook uit op winst maken, dus ik zie de zorg niet gauw goedkoper worden. Wellicht dat marktwerking wel kan zorgen voor betere dienstverlening (als je daarvoor wenst te betalen tenminste).
Maar wat ik vaak mis in de discussie is dat welvaart meer is dan economische groei en winstmaximalisatie, maar dat het bevorderen van het welzijn van werknemers, burgers, consumenten net zo belangrijk kan zijn voor een gezonde welvarende samenleving.
En dan lekker de WW in, kost ook niks.quote:Op maandag 13 september 2010 12:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nee joh....werknemers wegsaneren en leegknijpen voor een grijpstuiver is veel beter voor de economie.
Er valt weinig te concurreren als de spelregels door de overheid bepaald worden, dan kan je 10 of 1000 bedrijven hebben, maar ze kunnen niet onderscheidend werken.quote:Op maandag 13 september 2010 12:56 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Gas en licht geen concurrentie? (Nuon, essent, Eon, eneco, oxxio
PTT ook niet (TNT nu dan) (TNT. Sandd)
Alsof er geen werk is in Nederlandquote:Op maandag 13 september 2010 12:56 schreef DeTolk het volgende:
[..]
En dan lekker de WW in, kost ook niks.
En is electra dan goedkoper gewordenquote:Op maandag 13 september 2010 12:56 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Gas en licht geen concurrentie? (Nuon, essent, Eon, eneco, oxxio
Onvoldoende voor alle werklozen inderdaad, en tegen welke prijs. Ik denk dat we op den duur, door toenemende automatisering en globalisering uiteindelijk toe gaan naar het bijna volledig verdwijnen van laaggeschoolde arbeid uit Nederland, of dat dat werk volledig door goedkopere studenten, Polen of andere oostblokkers wordt gedaan, en zo worden de arbeidsvoorwaarden aan de onderkant van de arbeidsmarkt steeds verder uitgehold omdat ze voor de werkgever niet meer waard zijn, en dan is het "take it or leave it". Maar als werknemer kun je niet voor elke willekeurige fooi aan het werk rekening houdend met de hoge vaste lasten waar we hier mee te maken hebben.quote:Op maandag 13 september 2010 13:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Alsof er geen werk is in Nederland![]()
Zijn we het daar over eens.quote:Op maandag 13 september 2010 12:29 schreef Tomatenboer het volgende:
De telecom-markt werkt inderdaad vrij goed, alhoewel de tarieven in het begin wel opliepen destijds, maar die zijn nu weer genormaliseerd en er valt nu ook echt wat te kiezen.
Kijk, ik ben geen voorstander van de richting die gekozen is. Wat mij betreft gaan we terug naar het oude systeem voor de basisvoorzieningen.quote:De zorg is inderdaad geen volledig vrije markt, mede doordat de overheid zich terugtrekt met de bedoeling dat de markt dat gat opvult, maar de markt is ook uit op winst maken, dus ik zie de zorg niet gauw goedkoper worden. Wellicht dat marktwerking wel kan zorgen voor betere dienstverlening (als je daarvoor wenst te betalen tenminste).
Dat ben ik op zich wel met je eens, maar landen met een kapitalistische basis + een sociaal economisch vangnet scoren op dit punt het best.quote:Maar wat ik vaak mis in de discussie is dat welvaart meer is dan economische groei en winstmaximalisatie, maar dat het bevorderen van het welzijn van werknemers, burgers, consumenten net zo belangrijk kan zijn voor een gezonde welvarende samenleving.
Als iedereen een basisinkomen krijgt, en er veel weggeautomatiseerd kan worden, waarom zal een bedrijf dan iemand willen aannemen?quote:Op zondag 12 september 2010 14:05 schreef gaussie het volgende:
Een oplossing zou zijn om een basisinkomen voor iedereen in te voeren. Dit verkleint de machtspositie van bedrijven. Nu wordt je gedwongen om voor een hongerloontje te gaan werken. Op deze manier krijgen arbeiders een sterkere onderhandelingspositie. Je zou toch gek zijn om hier niet voor te zijn als loonslaaf?
Er is altijd een onderkant van de markt.quote:Op maandag 13 september 2010 13:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Onvoldoende voor alle werklozen inderdaad, en tegen welke prijs. Ik denk dat we op den duur, door toenemende automatisering en globalisering uiteindelijk toe gaan naar het bijna volledig verdwijnen van laaggeschoolde arbeid uit Nederland, of dat dat werk volledig door goedkopere studenten, Polen of andere oostblokkers wordt gedaan, en zo worden de arbeidsvoorwaarden aan de onderkant van de arbeidsmarkt steeds verder uitgehold omdat ze voor de werkgever niet meer waard zijn, en dan is het "take it or leave it". Maar als werknemer kun je niet voor elke willekeurige fooi aan het werk rekening houdend met de hoge vaste lasten waar we hier mee te maken hebben.
Het was beter geweest om ziektekosten langs een ziektekas te laten lopen en dan volledig kostendekkend.quote:Op maandag 13 september 2010 13:29 schreef DS4 het volgende:
Kijk, ik ben geen voorstander van de richting die gekozen is. Wat mij betreft gaan we terug naar het oude systeem voor de basisvoorzieningen.
Dus (bijna) elke laaggeschoolde zou ook hooggeschoold kunnen zijn?quote:Op maandag 13 september 2010 14:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarnaast zijn de meeste laaggeschoolden niet laaggeschoold omdat ze dom zijn, maar gemakzuchtig en niet van bewust dat het leren van een vak nodig is om een goed inkomen binnen te slepen.
Ja, het merendeel wel, zelf iemand met een relatief laag iq kan prima een zwaardere studie doen, niet elke studie vereist namelijk dat je ultra intilligent hoeft te zijn. Daarnaast kan iemand ook een vak leren waarbij je juist erg handig moet zijn, en geloof me daar valt goed mee te verdienen in Nederland.quote:Op maandag 13 september 2010 15:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dus (bijna) elke laaggeschoolde zou ook hooggeschoold kunnen zijn?
Lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar stel dat het idd zo is....dan hebben we A geen mensen om het laaggeschoolde werk te doen en B veel te veel hooggeschoolden.
je bedoelt dat die taxi's altijd van Den haag via utrecht naar amsterdam rijden?quote:Op maandag 13 september 2010 16:03 schreef lololo het volgende:
Opvallend dat altijd de telecommarkt als voorbeeld gebruikt wordt om de marktwerking te verdedigen en nooit, pak 'm beet, de taximarkt
En dan via een reintegratiebureau ga je voor het WML lekker werken bij....TNT *o*quote:Op maandag 13 september 2010 12:56 schreef DeTolk het volgende:
[..]
En dan lekker de WW in, kost ook niks.
quote:Businesspost
Bij Businesspost (onderdeel WVS-groep) kunt u aanzienlijk veel kosten besparen op al uw postzendingen. In combinatie met onze hoogwaardige dienstverlening en de gegarandeerde bezorgtijd kunnen wij een plezierige samenwerking realiseren.
Wat kunnen wij voor u doen?
WVS-groep Businesspost bezorgt post en geadresseerde mailings in Noord-Brabant, Zeeland en Noord-Limburg. Ook bezorgen onze vaste en toegewijde bezorgers ongeadresseerd huis-aan-huis drukwerk in West-Brabant. Behalve bezorgen kunnen wij u van dienst zijn bij het vouwen, vergaren, verpakken, adresseren, aftellen en sorteren van uw poststukken. Tevens hebben wij koeriersdiensten en kunnen wij voor u interne postrondes rijden. U vraagt: wij maken werk van uw post!
Hoe werkt het?
Uw geadresseerde post wordt binnen vier werkdagen na de dag van aanlevering bezorgd. Voor het bezorgen van huis-aan-huis drukwerk maken we per opdracht een afspraak met u.
Voor geadresseerde mailingen maken wij altijd gebruik van het adressenbestand, zodat wij er een sorteercode aan kunnen geven, dit vereenvoudigd het proces bij ons. Tevens kunnen wij daardoor ook eventueel werk voor u uit handen nemen door te zorgen voor de adresetiketten op uw mailing. De kosten zijn hiervoor erg laag en u kunt alles aan ons over laten!
Op elke werkdag kunt u tussen 07.30 en 19.00 uur materiaal aanleveren bij onze vestiging op de Westelijke Havendijk 10 in Roosendaal. Wanneer u in de regio West-Brabant bent gevestigd, kunnen we het materiaal ook bij u ophalen voor een laag tarief per rit.
Post voor postbussen, adressen buiten ons bezorggebied en concessiepost (brieven -dus geen drukwerk- tot 50 gram) wordt door ons bij TNT Post aangeleverd.
Voor pakketbezorging zit u ook bij ons aan het goede adres. Pakketten die niet in onze regio bezorgd worden, gaan ook via TNT (hebben wij een contract mee).
Voorwaarden
Op al onze diensten zijn de Algemene Verkoopvoorwaarden van WVS-groep van toepassing. Omdat wij bij het sorteren en bezorgen werken met de postcode/huisnummer combinatie, worden alle poststukken met een incomplete of onjuiste combinatie teruggezonden naar de opdrachtgever.
Voor informatie kunt u contact opnemen met Agmaja Kolman, Accountmanager Post,of met Anne Reinhoudt, Hoofd Post en Pakketservice
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |