abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86340530
Als de postbodes dan ook nog aangehouden gaan worden.
pi_86340771
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:22 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Waarom zou het bedrijfsleven moeten betalen voor jouw kinderen?
Echt....ik zie de logica absoluut niet.
Je begrijpt het wederom niet. Het bedrijfsleven moet niet betalen voor mijn kinderen (hypothetisch, ik heb geen kinderen), maar voor de inspanningen die een werknemer levert. Ik vind het onaanvaardbaar dat mensen die 40 uur per week hard werken afgescheept worden met een karig loon, terwijl speculanten tegelijkertijd het grote geld binnen halen, zonder hier enige noemenswaardige inspanning voor te hoeven doen.

Als een bedrijf rendeert zou het rendement evenredig onder de werknemers verdeeld moeten worden. Het kan toch niet zo zijn dat de werknemers die het zware werk verrichten met een minimumloon naar huis gestuurd worden, en dat de speculant er met de winsten van door gaat.

Dan is onaanvaardbaar en strijdig met het belang der gemeenschap. Waarom zouden we dat willen/toestaan?
pi_86341056
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:33 schreef Gulo het volgende:
Dan is onaanvaardbaar en strijdig met het belang der gemeenschap. Waarom zouden we dat willen/toestaan?
Omdat ik die theorie niet aanhang
pi_86341093
quote:

[..]

Je begrijpt het wederom niet. Het bedrijfsleven moet niet betalen voor mijn kinderen (hypothetisch, ik heb geen kinderen), maar voor de inspanningen die een werknemer levert.
Het bedrijfsleven betaald al voor de inspanningen van de werknemer. Niet voor de 3 kinderen van diezelfde werknemer. Daar kiezen mensen zelf voor en dat willen ze afschuiven op anderen.
pi_86341679
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:44 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het bedrijfsleven betaald al voor de inspanningen van de werknemer. Niet voor de 3 kinderen van diezelfde werknemer. Daar kiezen mensen zelf voor en dat willen ze afschuiven op anderen.
Ja, maar hij betaalt te weinig. Dat lijkt me evident. Anders zouden al die toeslagen voor mensen met het minimumloon ook niet nodig zijn.

quote:
Op zondag 12 september 2010 13:42 schreef beeer het volgende:

[..]

Omdat ik die theorie niet aanhang
:D Adrem ^O^

Maar jij vindt het in het algemeen volksbelang dat er speculatie bestaat en dat dit een steeds belangrijker rol in de economie speelt?
pi_86341753
Wat ik onbegrijpelijk vind is dat loonslaven, speculanten zitten te verdedigen. Je wordt niet rijk door hard te werken, maar door kapitaal te laten werken. Dat is een wezenlijk verschil. Door technologische vooruitgang is arbeid minder nodig. Wat tot gevolg heeft dat de onderhandelingspositie van arbeiders onder druk staat. Dit geldt niet alleen voor laaggeschoolde arbeid, maar ook voor hoogopgeleiden. Kijk maar eens naar het personeelsbestand van grote multinationals. Philips bijvoorbeeld heeft de afgelopen 10 jaar de helft van zijn personeel ontslagen. Dit terwijl de winsten alleen maar stijgen. Het is niet zo dat philips minder produceert, alleen automatisering heeft werk ingepikt van arbeiders. Een spaanse econoom beweert dat over 30 jaar maar 5% van beroepsbevolking nodig is om dezelfde welvaart te produceren. Wat doen we met de resterende 95%? Laten we die creperen?

Een oplossing zou zijn om een basisinkomen voor iedereen in te voeren. Dit verkleint de machtspositie van bedrijven. Nu wordt je gedwongen om voor een hongerloontje te gaan werken. Op deze manier krijgen arbeiders een sterkere onderhandelingspositie. Je zou toch gek zijn om hier niet voor te zijn als loonslaaf? Kom niet met verhalen dat het onbetaalbaar is. Je zou kunnen afspreken om een bepaald percentage van het bnp hiervoor te gebruiken. Met het huidige belastingsysteem waarin de loonslaaf relatief meer wordt belast is het niet mogelijk. Draai de rollen om en laat de bedrijven de rekening betalen. Vergeet niet dat de vennootschapsbelasting op 22% zit. Terwijl de loonslaaf 50% betaalt.
-
pi_86342343
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:22 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Waarom zou het bedrijfsleven moeten betalen voor jouw kinderen?
Echt....ik zie de logica absoluut niet.

De denkfout imo is dat velen denken recht te hebben op kinderen en daar niet zelf (financiëel) verantwoordelijk voor te zijn. Onbegrijpelijk.
En dan over 20 jaar het bedrijfsleven laten klagen dat ze er te weinig jongeren zijn om te laten werken. 8)7
O wacht, dat wordt nu al gezegd

Logica en neo-liberaal economisch denken is niet te combineren.
pi_86342746
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:04 schreef Gulo het volgende:
Maar jij vindt het in het algemeen volksbelang dat er speculatie bestaat en dat dit een steeds belangrijker rol in de economie speelt?
Ik hang de theorie van het algemeen volksbelang niet aan. De wereld bestaat uit zoveel individuele belangen als er mensen zijn en ieder van hen mag speculeren wat hij wil
pi_86342912
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:31 schreef beeer het volgende:

[..]

Ik hang de theorie van het algemeen volksbelang niet aan. De wereld bestaat uit zoveel individuele belangen als er mensen zijn en ieder van hen mag speculeren wat hij wil
Sommige individuele belangen zijn voor zo'n beetje iedereen eender, dat je toch over een collectief belang kan spreken.

Anders kan je ook wel zeggen dat iedereen zoveel individuele belangen heeft dat iedereen mag moorden wat hij wil. Dat willen we ook niet toch?

Waarom niet? Waarschijnlijk omdat we dat algemeen als moreel onaanvaardbaar zien. Waarom zou hetzelfde dan niet opgaan voor bijvoorbeeld speculatie?
pi_86345134
quote:

[..]

Je begrijpt het wederom niet. Het bedrijfsleven moet niet betalen voor mijn kinderen (hypothetisch, ik heb geen kinderen), maar voor de inspanningen die een werknemer levert. Ik vind het onaanvaardbaar dat mensen die 40 uur per week hard werken afgescheept worden met een karig loon, terwijl speculanten tegelijkertijd het grote geld binnen halen, zonder hier enige noemenswaardige inspanning voor te hoeven doen.

Als een bedrijf rendeert zou het rendement evenredig onder de werknemers verdeeld moeten worden. Het kan toch niet zo zijn dat de werknemers die het zware werk verrichten met een minimumloon naar huis gestuurd worden, en dat de speculant er met de winsten van door gaat.

Jij begrijpt het niet, de werknemer is de gene die bepaald hoeveel hij wil verdienen, niet de werkgever. Of wil je beweren dat mensen aan de keten gedwongen worden om te werken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_86345174
quote:
Op zondag 12 september 2010 09:06 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Heel logisch dat we buitenlanders halen voor dit soort laaggeschoold werk, want Nederlanders kosten teveel. Als werkgever is het een win/win situatie, want door de extra buitenlanders die ze halen worden de laagopgeleide autochtonen weer boos dat buitenlanders hun baantjes inpikken.

Grappig dat werkgevers dus wederom verantwoordelijk zijn voor de immigratieproblematiek.
Er zijn genoeg landen die het werk door buitenlanders laten doen en geen problematiek kennen, het probleem van Nederland is dat we het ok vinden dat deze gasten maar laten aanrotzooien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_86345456
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jij begrijpt het niet, de werknemer is de gene die bepaald hoeveel hij wil verdienen, niet de werkgever. Of wil je beweren dat mensen aan de keten gedwongen worden om te werken.
Onzin, de werkgever en indirect de consument, bepaalt wat hij voor bepaalde arbeid wenst te betalen, en dat zal weliswaar per werkgever kunnen verschillen maar over het algemeen zal je zien dat bepaalde arbeid gewoon een bepaalde waarde vertegenwoordigt. Die waarde die overigens onder druk staat door toenemende automatisering, globalisering, winst-marges die ieder jaar weer hoger moeten enz. enz.

Dus in de praktijk heb je als werknemer niet zoveel te kiezen, wel als je hoger-opgeleid bent, maar daar hebben we het hier niet over. Overigens wordt je niet gedwongen om te werken in Nederland, maar zomaar van een uitkering genieten is er in Nederland ook niet bij (sollicitatieplicht en work-first projecten).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_86345623
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Onzin, de werkgever en indirect de consument, bepaalt wat hij voor bepaalde arbeid wenst te betalen, en dat zal weliswaar per werkgever kunnen verschillen maar over het algemeen zal je zien dat bepaalde arbeid gewoon een bepaalde waarde vertegenwoordigt. Die waarde die overigens onder druk staat door toenemende automatisering, globalisering, winst-marges die ieder jaar weer hoger moeten enz. enz.

Dus in de praktijk heb je als werknemer niet zoveel te kiezen, wel als je hoger-opgeleid bent, maar daar hebben we het hier niet over. Overigens wordt je niet gedwongen om te werken in Nederland, maar zomaar van een uitkering genieten is er in Nederland ook niet bij (sollicitatieplicht en work-first projecten).
nou heel veel mensen genieten wel degelijk van een uitkering hier, die werken echt niet
pi_86345926
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

nou heel veel mensen genieten wel degelijk van een uitkering hier, die werken echt niet
Ligt aan de uitkering die ze ontvangen. Als ze WW of Bijstand ontvangen hebben ze sowieso een sollicitatieplicht en zijn ze verplicht alle arbeid te accepteren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_86350035
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb er (meestal) geen problemen mee als die mensen subsidie krijgen om te kunnen overleven, maar een beetje dankbaarheid bij deze mensen is vaak ver te zoeken. Ze krijgen van alles en toch blijven ze maar zeiken dat het hier allemaal zo kut is. Waarom tyfen ze dan niet lekker op naar al die landen waar het zogenaamd allemaal beter is geregeld?
Omdat het het land is van die mensen.
Hoe arrogant kun je zijn? Uitknijpen en zakken vullen, en als je er wat van zegt kun je optyfen?
Echt de arrogantie en de kortzichtigheid is met geen pen te beschrijven.

Dankbaarheid? Omdat je een beetje terugkrijgt van wat met de andere hand was afgenomen?
pi_86350253
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:34 schreef Gulo het volgende:

[..]

Laat me raden, je bent VVD-er? :r

Nee, die zijn voor rede vatbaar. Dit sujet is slavendrijver.
pi_86352119
Zal best dat het "marktsalaris" ligt onder wat de TNT-postbodes tot nu toe kregen, maar als je geen personeel meer overhoudt kun je iig stellen dat je onder de markt aan het betalen bent.
pi_86353680
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:05 schreef ShadyLane het volgende:
Zal best dat het "marktsalaris" ligt onder wat de TNT-postbodes tot nu toe kregen, maar als je geen personeel meer overhoudt kun je iig stellen dat je onder de markt aan het betalen bent.
Of dat je in een overgangsperiode zit.
pi_86353695
quote:
Op zondag 12 september 2010 16:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ligt aan de uitkering die ze ontvangen. Als ze WW of Bijstand ontvangen hebben ze sowieso een sollicitatieplicht en zijn ze verplicht alle arbeid te accepteren.
leuke theorie

nu de praktijk :)
bijstandsfiguren hebben altijd wel een smoes hoor, de goeie niet te na gesproken
pi_86355418
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

leuke theorie

nu de praktijk :)
bijstandsfiguren hebben altijd wel een smoes hoor, de goeie niet te na gesproken
Klopt....laatst hadden ze nog als smoes dat de TNT hun ontslagen had.
pi_86359653
Misschien is het leuk om het bericht goed te lezen. Dat er postbodes zijn die anoniem aan de telegraaf vertellen dat het een zooitje is, wil niet zeggen dat het een zooitje is...

Dat als eerste.

Indien TNT post niet voldoende personeel kan krijgen terwijl er ik weet niet hoeveel mensen zijn die dat werk kunnen doen die een uitkering ontvangen... dat is de echte schande! Voordat je het weet moet men inderdaad Polen inhuren omdat die het werk wel willen doen.

Ik ben een waarlijk voorstander van uitkeringen die hoog genoeg zijn zodat mensen op een fatsoenlijk niveau kunnen leven, maar als we de vrijblijvendheid niet snel weg halen gaat dat systeem genadeloos onderuit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86359733
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:05 schreef ShadyLane het volgende:
Tenzij de markt verstoord wordt door uitkeringen die te vrijblijvend worden verstrekt...
pi_86359961
Als het strookt met iemands mening geldt 'de markt' wel en mogen we er te pas en te onpas mee strooien, strookt het niet dan geldt 'de markt' ineens niet meer. Dat wordt me te ingewikkeld.
pi_86360048
vraag me af of geschreven post ophoudt te bestaan?

voor veel dingen vind ik dat niet erg maar persoonlijke brieven en kaarten....
pi_86360235
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:43 schreef ShadyLane het volgende:
Als het strookt met iemands mening geldt 'de markt' wel en mogen we er te pas en te onpas mee strooien, strookt het niet dan geldt 'de markt' ineens niet meer. Dat wordt me te ingewikkeld.
Volgens mij staat de onderbouwing er gewoon in mijn post, maar ik wil nog wel iets uitbreiden:

Zonder uitkeringen zouden er voldoende mensen zijn die voor het geboden loon aan de slag zouden gaan als postbode. Dus de loonsom is het probleem niet.

Nee, het is de verstoring (je kan ook kiezen om thuis te blijven, net te doen alsof je heel hard solliciteert) die er voor zorgt dat er voor dat bedrag moeilijk iemand te krijgen is.

Dit is gewoon economie 1.01 en bepaald geen "nieuw verhaal" en al helemaal niet dat de markt niet meer geldt. Marktverstoring is een heel normaal begrip.
pi_86360295
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:44 schreef notagain het volgende:
vraag me af of geschreven post ophoudt te bestaan?
Nee, maar de wereld verandert. En er is veel wat tegenwoordig niet meer via de post gaat. Niets mis mee overigens.
pi_86360305
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:36 schreef Gulo het volgende:

[..]

Sommige individuele belangen zijn voor zo'n beetje iedereen eender, dat je toch over een collectief belang kan spreken.

Anders kan je ook wel zeggen dat iedereen zoveel individuele belangen heeft dat iedereen mag moorden wat hij wil. Dat willen we ook niet toch?

Waarom niet? Waarschijnlijk omdat we dat algemeen als moreel onaanvaardbaar zien. Waarom zou hetzelfde dan niet opgaan voor bijvoorbeeld speculatie?
Moord is onaanvaardbaar. En ook diefstal, roof, dwang, geweld en slavernij zijn moreel onaanvaardbaar. Waarom je dan wel een maatschappij op deze 'principes' wil baseren is mij een raadsel. De overheid waarvan je zo graag wilt dat die jouw ideale maatschappij realiseert past al deze zaken toe en legitimeert deze door het zogenaamde 'algemene belang' na te streven. Dit is in de praktijk gewoon het nastreven van het belang van de politici zelf en hun vriendjes (in het bedrijfsleven).

Waar individuen gelijke belangen hebben kunnen deze vrijwillig samenwerken, wanneer dat goed gaat is dat een verrijking, wanneer het mis gaat neem je je verlies en stap je eruit. Bij een overheid is eruit stappen onmogelijk en zullen de politici doorgaan met dezelfde stommiteiten en het verlies ligt bij volk

Pas wanneer je inziet dat het individu soeverein is en politici vuile ratten zijn zul je begrijpen wat vrijheid is
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 21:54:03 #78
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86360656
Apart zo gaat het over de post en zo gaat het over de sociaal economische problematiek! Maar ik lees dat er hier zich genoeg intellect bevindt om alle problematiek op te lossen. w/
pi_86360860
Er zijn al andere bedrijven die post bezorgen hoor... Als TNT echt zo slecht is dan lopen de klanten vanzelf weg bij dat bedrijf. Dat is ook een onderdeel van de boosaardige liberale markt. Postbodes werden trouwens massaal ontslagen om post BEZORGERS aan te nemen die een voor TNT gunstigere cao hebben.
pi_86361850
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:46 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Of dat je in een overgangsperiode zit.
Ik wed dat ze genoeg Polen kunnen krijgen voor dat salaris. Probleem opgelost. Wat zeg je? Werkeloosheid? Oh, da's niet het probleem van TNT, da's het probleem van de regering, dan maken we de uitkeringen lager of korter, ook opgelost.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2010 22:11:38 ]
pi_86362277
quote:
Op zondag 12 september 2010 09:06 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Heel logisch dat we buitenlanders halen voor dit soort laaggeschoold werk, want Nederlanders kosten teveel. Als werkgever is het een win/win situatie, want door de extra buitenlanders die ze halen worden de laagopgeleide autochtonen weer boos dat buitenlanders hun baantjes inpikken.

Grappig dat werkgevers dus wederom verantwoordelijk zijn voor de immigratieproblematiek.
Grappig is anders, Je hebt wel gelijk.

Maar denk je echt dat die kleine zelfstandige uit het MKB ze hier naar toe heeft gehaald ?

Nee, de schuldigen moet je vinden bij Hoogovens, Akzo, DSM, Philips, grote bouwbedrijven enzo.
pi_86365505
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:56 schreef baba117 het volgende:
Er zijn al andere bedrijven die post bezorgen hoor... Als TNT echt zo slecht is dan lopen de klanten vanzelf weg bij dat bedrijf. Dat is ook een onderdeel van de boosaardige liberale markt. Postbodes werden trouwens massaal ontslagen om post BEZORGERS aan te nemen die een voor TNT gunstigere cao hebben.
Als die bedrijven zich nu aan dezelfde regels moeten houden dan TNT is het probleem al grotendeels opgelost. Nu is TNT verplicht overal te bezorgen, 6 dagen in de week, verplicht om overal brievenbussen neer te zetten, verplicht de post van de concurrentie in de postbussen te sorteren en krijgt ook alle rotzooi gedumpt die de concurrentie niet kan bezorgen, niet wil bezorgen of verkeerd bezorgt.
Dan zwijg ik nog maar over de illegale belongingsstructuur van de concurrentie. Het is dus geen level playing field zoals de theoretici automatisch vooronderstellen.
Daarnaast staan de vaste postbodes onder druk om te vertrekken terwijl het salaris/de arbeidsvoorwaarden voor postbezorgers dermate slecht zijn dat er maar weinig te vinden zijn. Ga je namelijk als bijstandsgerechtigde werken als postbezorger krijg je minder dan de bijstand, gewoon omdat je niet genoeg uren krijgt. Dat terwijl je wel beschikbaar moet zijn en dus lastig ergens anders nog kunt werken om je loon tot boven bijstandsniveau aan te vullen.
pi_86366906
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:10 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Als die bedrijven zich nu aan dezelfde regels moeten houden dan TNT is het probleem al grotendeels opgelost. Nu is TNT verplicht overal te bezorgen, 6 dagen in de week, verplicht om overal brievenbussen neer te zetten, verplicht de post van de concurrentie in de postbussen te sorteren en krijgt ook alle rotzooi gedumpt die de concurrentie niet kan bezorgen, niet wil bezorgen of verkeerd bezorgt.
Dan zwijg ik nog maar over de illegale belongingsstructuur van de concurrentie. Het is dus geen level playing field zoals de theoretici automatisch vooronderstellen.
Daarnaast staan de vaste postbodes onder druk om te vertrekken terwijl het salaris/de arbeidsvoorwaarden voor postbezorgers dermate slecht zijn dat er maar weinig te vinden zijn. Ga je namelijk als bijstandsgerechtigde werken als postbezorger krijg je minder dan de bijstand, gewoon omdat je niet genoeg uren krijgt. Dat terwijl je wel beschikbaar moet zijn en dus lastig ergens anders nog kunt werken om je loon tot boven bijstandsniveau aan te vullen.
En de andere bedrijven hoeven helemaal niks te betalen voor deze service natuurlijk?
pi_86367703
Privatisering is een VVD-stokpaardje. Overal zijn de resultaten even desastreus. Zo zou de concurrentie verbeteren en zouden consumenten van lagere prijzen profiteren: het tegendeel bleek waar.
pi_86367748
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:57 schreef Boldface het volgende:
Privatisering is een VVD-stokpaardje. Overal zijn de resultaten even desastreus. Zo zou de concurrentie verbeteren en zouden consumenten van lagere prijzen profiteren: het tegendeel bleek waar.
Vooralsnog ook hier weer inderdaad. Net als bij de zorg, de telecom, en het openbaar vervoer.
pi_86368334
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:39 schreef baba117 het volgende:

[..]

En de andere bedrijven hoeven helemaal niks te betalen voor deze service natuurlijk?
De OPTA verbiedt het vragen van een realistische prijs hiervoor.
  maandag 13 september 2010 @ 00:56:07 #87
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_86369897
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:38 schreef DS4 het volgende:
Misschien is het leuk om het bericht goed te lezen. Dat er postbodes zijn die anoniem aan de telegraaf vertellen dat het een zooitje is, wil niet zeggen dat het een zooitje is...

Dat als eerste.

Indien TNT post niet voldoende personeel kan krijgen terwijl er ik weet niet hoeveel mensen zijn die dat werk kunnen doen die een uitkering ontvangen... dat is de echte schande! Voordat je het weet moet men inderdaad Polen inhuren omdat die het werk wel willen doen.

Ik ben een waarlijk voorstander van uitkeringen die hoog genoeg zijn zodat mensen op een fatsoenlijk niveau kunnen leven, maar als we de vrijblijvendheid niet snel weg halen gaat dat systeem genadeloos onderuit.
Maar dan komen we gevaarlijk dicht bij wat we in de thuiszorg ook hebben gezien; mensen worden ontslagen en kunnen hun baan terugkrijgen voor fors minder salaris.

TNT: Meneer de postbode, u wordt ontslagen omdat u te duur bent.
Postbode: Dan vraag ik een uitkering aan.
UWV tegen postbode: Ieder werk is passend werk, we hebben een leuke baan voor u met behoud van uitkering. U wordt postbode bij TNT! :Y
Postbode: WTF :X ?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_86372013
dat er mensen zijn die met slechte arbeidsomstandigheden genoegen nemen, betekent niet dat die omstandigheden goed genoeg zijn, maar omdat ze niet anders kunnen!
Het is een denkfout en bovendien verdeel en heers propaganda om mensen 'lui' of 'verwend' te noemen die voor een fatsoenlijk salaris opkomen.
  maandag 13 september 2010 @ 08:36:45 #89
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_86372290
grappig, een bericht met als bron de postbodes zelf komt naar buiten op het moment dat postbodes aktie voeren voor behoud van hun baan

TOEVALLIG!!!!
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_86372360
wat wil je daarmee zeggen? Toeval is dat niet, natuurlijk. Er zullen wel klachten zijn als er actiebereidheid is.
pi_86373148
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:58 schreef Tomatenboer het volgende:

Net als bij de zorg, de telecom, en het openbaar vervoer.
Telecom is de enige met marktwerking en daar is het aantal diensten enorm gestegen en zijn de prijzen gedaald. Marktwerking werkt.

Reizigersorganisatie Rover is overigens zeer te spreken over de privatisering. Ondanks het ontbreken van marktwerking.

Bij de zorg is het probleem vooral dat de overheid alleen maar bezig is om minder geld uit te geven. Dus niet de markt is het probleem, maar de overheid.

Hou je dus wel even bij de feiten.
pi_86373266
quote:
Op maandag 13 september 2010 08:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
dat er mensen zijn die met slechte arbeidsomstandigheden genoegen nemen, betekent niet dat die omstandigheden goed genoeg zijn, maar omdat ze niet anders kunnen!
Welke slechte arbeidsomstandigheden heb je het over?

quote:
Het is een denkfout en bovendien verdeel en heers propaganda om mensen 'lui' of 'verwend' te noemen die voor een fatsoenlijk salaris opkomen.
Minimumloon is in NL enorm hoog. Iedereen heeft dus een fatsoenlijk salaris.

Wat dat betreft wordt het eens tijd dat vakbonden maatschappelijk verantwoord gaan onderhandelen. Want altijd een grote waffel over bedrijven die maatschappelijk verantwoord bezig moeten zijn en niet voor eigen gewin mogen gaan... maar zelf zijn ze nog veel erger!

Zo ook de aankondiging dat de looneis wederom hoger zal zijn dan de inflatie. Hoe halen ze het in hun hoofd? De economie heeft een enorme klap gehad. Maar de vakbonden doen net alsof dat kleine deel van de arbeiders die ze vertegenwoordigen geen pijn mogen lijden. Dat kan gewoon niet en kan ook alleen maar ten koste gaan van anderen.

Het wordt tijd dat het monopolie van de vakbonden onderuit wordt gehaald en dat het stakingsrecht beperkt gaat worden. Vakbonden hebben immers laten zien dat ze niet om kunnen gaan met de macht die ze hebben.
pi_86373700
volgens mij is de postbezorging alleen maar duurder geworden door de marktwerking, en die jongens verdienen het minimumloon , moet het nu voor nog minder/ //?/

kleine kinderen de post laten brengen, nee dat is leuk, en verstandig

Als ik postbode was dan flikkerde ik de zooi ook in de struiken
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_86373809
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:56 schreef baba117 het volgende:
Postbodes werden trouwens massaal ontslagen om post BEZORGERS aan te nemen die een voor TNT gunstigere cao hebben.
Ja dat is toch gestoord, huisvrouwen en kleine kinderen die de post in de struiken gooien
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_86373925
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Voorheen werd de hoogte van de huur mede bepaald door de overheid, maar sinds de woningcorporaties geprivatiseerd zijn, zijn de huren omhoog gevlogen. Huursubsidie is dus meer nodig dan ooit en je kunt op je vingers natellen dat ie straks onbetaalbaar wordt, terwijl de corporaties slapend rijk worden.
Daarbij is de woningnood ook nog eens terug, omdat goede betaalbare woningen gesloopt worden.
Woningbouwverenigingen en stichtingen zijn ooit opgericht om mensen met een smalle beurs goed te kunnen laten wonen. Onbegrijpelijk, vind ik..

Zo zien we dus dat de 'markt' de solidariteit in de samenleving onderuit haalt.
De VVD is er voor de grote jongens, verzekeraars en banken en sinds kort ook woningbouwverenigingen, en deze samenwerking noemen ze marktwerking
pi_86374019
quote:
Op maandag 13 september 2010 09:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Telecom is de enige met marktwerking en daar is het aantal diensten enorm gestegen en zijn de prijzen gedaald. Marktwerking werkt.
ziektekosten is fors duurder geworden, marktwerking werkt dus niet
pi_86374435
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:01 schreef Foksnor het volgende:

ziektekosten is fors duurder geworden, marktwerking werkt dus niet
Er is geen marktwerking in de zorg... Misschien dat je dat onderdeel van mijn betoog hebt gemist...
pi_86374512
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er is geen marktwerking in de zorg... Misschien dat je dat onderdeel van mijn betoog hebt gemist...
Die is er wel, evenals op de andere terreinen die ik heb opgenoemd, en ik was er nog één vergeten; de energiesector.

Al weet ik wel dat het voor de marktfetisjisten allemaal niet ver genoeg gaat en dat de overheid nog veel in de melk heeft te brokkelen. Dus er is geen sprake van een volledig vrije markt (godzijdank). :{

Overigens heb je gelijk dat het OV de afgelopen jaren goedkoper is geworden, maar de dienstverlening is erop achteruit gegaan, evenals onderhoud en worden er geregeld massa-ontslagen aangekondigd.

[ Bericht 11% gewijzigd door Tomatenboer op 13-09-2010 10:29:15 ]
pi_86374558
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Die is er wel, evenals op de andere terreinen die ik heb opgenoemd, en ik was er nog één vergeten; de energiesector.

O ja al die reclame, dubbele winstcijfers en directie-bonussen, dat is leuk voor ons

Verder is mijn energierekening de laatste vijf jaar verdubbeld hoor
pi_86374864
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:21 schreef Tomatenboer het volgende:

Die is er wel,
Helemaal niet. Wat zit je toch onzin te verkopen... De overheid bepaalt alles in de zorg, icm de NZA die alleen maar het budget voor ogen blijkt te houden.

De reden dat zorg duurder wordt is simpel: de overheid wil er steeds minder geld aan uitgeven.

Als de overheid morgen besluit om het OV niet meer te sponsoren wordt het treinkaartje ook veel duurder. Niet omdat marktwerking niet werkt, maar omdat de overheid minder mee betaalt.

quote:
evenals op de andere terreinen die ik heb opgenoemd,
Met telecom had je gelijk. Behalve dan dat marktwerking daar gewoon blijkt te werken, hetgeen jij keihard ontkent.

Ik had al een mobiele telefoon toen je nog iets van 2 gulden per minuut betaalde en je alleen in de steden echt ontvangst had.

quote:
en ik was er nog één vergeten; de energiesector.
Je moet de rekening eens goed bestuderen en misschien dat je dan door hebt dat de angel zit in de netwerkkosten.

Energie wordt inderdaad wel duurder, maar dat is wereldwijd het geval en heeft te maken met stagnerend aanbod en groeiende vraag.

quote:
Al weet ik wel dat het voor de marktfetisjisten allemaal niet ver genoeg gaat en dat de overheid nog veel in de melk heeft te brokkelen. Dus er is geen sprake van een volledig vrije markt (godzijdank). [quote]

Ja, want bij de telecom heeft echte marktwerking gezorgd voor minder aanbod tegen hogere prijzen... o, wacht even...

[quote]
Overigens heb je gelijk dat het OV de afgelopen jaren goedkoper is geworden, maar de dienstverlening is erop achteruit gegaan
Anders: Rover.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')