Is lastig te zeggen. Hangt een beetje van de persoon af. Sommige mensen steken heel veel tijd in geblaat, sommigen een stuk minder.quote:Op zondag 12 september 2010 14:05 schreef De_Sade het volgende:
[..]
Maar als je een inschatting zou moeten geven van jouw werk, hoeveel procent is gevuld met laten we zeggen 'geblaat' en hoeveel met wezenlijk werk waar daadwerkelijk ontwikkelde skills/vaardigheden voor nodig zijn? (hoewel het geblaat op zich ook als skill geduid kan worden, maar dat even buiten beschouwing laten).
In mijn geval zou ik stellen dat al het contractonderzoek geblaat is, maar dat is ong. 10% van mijn werk, het lesgeven is ongeveer 30%, daar vind ik 10% geblaat van en 20% wezenlijke materie, de overige 60% is onderzoek waar ik wel in 'geloof' en 'wezenlijk' vind. Kortom, 20% onzin. Eigenlijk 30%, 10% moet er nog vanaf voor allerlei congressen waar mensen stokpaardjes berijden en zichzelf interessant vinden.
Hoe zou jij dat bij jouw werk inschatten?
quote:Op zondag 12 september 2010 13:03 schreef BrandX het volgende:
Ik zal mijn rijtje ook maar eens posten:
01: Bedrijfstak: Waterdistributie
06: Aantal vakantiedagen: 41 + 6 facultatief (kan je ook sparen voor sabbatical of eerder pensioen)
Heb je KLB nog nooit gezien?quote:Op zondag 12 september 2010 15:15 schreef Drive-r het volgende:
Ik denk het niet eigenlijk. Fok wordt toch veel bezocht door kantoorvolk, en die verdienen vaak toch meer dan de mensen op de werkvloer. Je ziet hier veel IT enzo, weinig mensen die in de snackbar werken...
Ik zeg ook niet dat ze er niet zijn, maar logischerwijs zijn het er minder dan het Nederlands gemiddelde. Als je de hele dag achter een machine staat, heb je nou eenmaal minder tijd voor Fok. Daarbij posten mensen met lage salarissen deze minder snel.quote:Op zondag 12 september 2010 15:18 schreef draaijer het volgende:
[..]
Heb je KLB nog nooit gezien?
Ik trek hier ook het gemiddelde salaris hard naar beneden hoor
No srsly. Jij verdient ook meer dan gemiddeld.quote:Op zondag 12 september 2010 15:18 schreef draaijer het volgende:
[..]
Heb je KLB nog nooit gezien?
Ik trek hier ook het gemiddelde salaris hard naar beneden hoor
1800 netto, kan wat lager zijn. En dat is nou net wat iedereen hier zo'n beetje verdient.quote:Het bruto modaal inkomen is volgens het CPB in 2010: ¤ 32500,- per jaar, 8% vakantietoeslag meegerekend.
Per maand is dat bruto: ¤ 2708,33 - inclusief vakantietoeslag of
¤ 2507.70 excl. vakantietoeslag.
ex overheid ja. Nutsbedrijf (water).quote:Op zondag 12 september 2010 14:53 schreef Drive-r het volgende:
Ik neem aan dat BrandX bij een overheids-instelling werkt? Dan zijn dat soort vrije dagen niet echt vreemd.
Eens. Ik prijs me dan ook gelukkig met het salaris wat ik nu heb.quote:Op zondag 12 september 2010 15:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
No srsly. Jij verdient ook meer dan gemiddeld.
FOK! is wat dat betreft best een goede afspiegeling. Allemaal middelmatig en hier en daar een uitspringer. Modaal is ook modaal, en modaal is:
[..]
1800 netto, kan wat lager zijn. En dat is nou net wat iedereen hier zo'n beetje verdient.
Zo snap ik hem. Dat klinkt voor mij heel anders dan 41 dagen standaardverlof bij een 38-urige werkweek..quote:Op zondag 12 september 2010 15:26 schreef BrandX het volgende:
[..]
ex overheid ja. Nutsbedrijf (water).
Standaard 38 dagen vrij incl. 12 ADV, (idd. 40u werken, 38 contracturen) + 2 dagen vanwege de loonschaal waar ik in zit, + 1 dag weet niet waarvoor, en 6 dagen in een soort inzetbaarheidsbudget. Je kan dus of je dagen opnemen, of uit laten betalen, of opsparen voor een sabbatical, of opsparen voor een vervroegd pensioen, de zgn. PAS-regeling.
Werken ze 40 uur? Bij mijn weten betaalt de overheid standaard op basis van 36 uur.quote:Op zondag 12 september 2010 15:02 schreef Drive-r het volgende:
Het zal verschillen. Mijn nichtje bij Binnenlandse Zaken krijgt standaard 45 dagen ofzo en dat heeft niks met compensatie ofzo te maken. Idem voor een vriend die net bij Rijkswaterstaat begonnen is.
Modaal is natuurlijk iets anders dan gemiddeld.quote:Op zondag 12 september 2010 15:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
No srsly. Jij verdient ook meer dan gemiddeld.
FOK! is wat dat betreft best een goede afspiegeling. Allemaal middelmatig en hier en daar een uitspringer. Modaal is ook modaal, en modaal is:
[..]
1800 netto, kan wat lager zijn. En dat is nou net wat iedereen hier zo'n beetje verdient.
Dat zijn nog eens bijbanenquote:Op zondag 12 september 2010 16:47 schreef GSbrder het volgende:
Schrik toch wel van de salarissen hier, vooral WO.
Heb nu een bijbaantje en zal mijn lijstje maar even invullen.
01: Bedrijfstak: Financiële dienstverlening / verzekeringswezen
02: Functie: Desk Account Manager
03: Opleiding: WO 3e-jaars
04: Leeftijd: 20
05: Aantal uren per week: 6 - 40 (regulier / vakantiewerk)
06: Aantal vakantiedagen: niet bepaald
07: 13e maand: ja
08: Bruto maandsalaris: ¤ 195 (6-uur) - ¤ 1300 (40 uur)
09: Netto uursalaris: ¤ 390 + bonus (6 uur + reistijd) - ¤ 1625 + bonus (40 uur + reistijd)
10: Overuren betaald: ja, gewoon opvoeren
11: Werkervaring: 2 jaar
12: Goodies: reistijd doorbetaald, reiskosten volledig vergoed, bonus, trainingen betaald
Tevreden?:
Ja, 1600 netto en leuk werk voor een student.
WGR zitten doorgaans wel mensen die werken voor de overheid, financiele dienstverlening, etc. Weinig havenarbeiders, putjesscheppers en verplegers.quote:Op zondag 12 september 2010 15:09 schreef draaijer het volgende:
Over het algemeen verdienen fokkers volgens mijn gevoel minder dan gemiddeld en liegen we er ook nog om.maar goed, het is dan ook fok!
Alleen heb ik bij een 2-urige werkdag een salaris van ¤ 15,- netto per uur en bij een 8-urige werkdag een salaris van ¤ 9,38quote:
Behoorlijk verschil eigenlijk. 8-urige werkdag lijkt me ook gangbaarder dan een 2-urige werkdag.quote:Op zondag 12 september 2010 17:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alleen heb ik bij een 2-urige werkdag een salaris van ¤ 15,- netto per uur en bij een 8-urige werkdag een salaris van ¤ 9,38
Tsja, voor een 2-urige werkdag moet ik net zo goed 2 uur reizen en krijg ik dus 4 uur salaris. Het toevallige wil dat ik die twee uur een bepaald project heb dat enkel in die periode uitgevoerd kan worden. Daarnaast studeer ik full-time (Master ABP, REM&D) en het komt eigenlijk wel goed uit.quote:Op zondag 12 september 2010 17:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Behoorlijk verschil eigenlijk. 8-urige werkdag lijkt me ook gangbaarder dan een 2-urige werkdag.
Als reistijd werktijd is, dan is het dus gewoon een 4-urige werkdag.quote:Op zondag 12 september 2010 17:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tsja, voor een 2-urige werkdag moet ik net zo goed 2 uur reizen en krijg ik dus 4 uur salaris. Het toevallige wil dat ik die twee uur een bepaald project heb dat enkel in die periode uitgevoerd kan worden. Daarnaast studeer ik full-time (Master ABP, REM&D) en het komt eigenlijk wel goed uit.
Niet helemaal, als ik van 16:00 - 18:00 moet werken (c.q. aanwezig moet zijn op kantoor)quote:Op zondag 12 september 2010 17:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als reistijd werktijd is, dan is het dus gewoon een 4-urige werkdag.
Ik zit zelf bij Sociale Zaken, zelfde cao. Het lijkt inderdaad alsof het standaard is. Toch zijn die 45 dagen een optelsom van twee verlofsoorten. Er wordt standaard 40 uur per week gewerkt bij een aanstelling van 36 uur. Daardoor bouwt een rijksambtenaar 0,8 uur per dag op (ook over de reguliere vakantiedagen). Het schema wordt dan:quote:Op zondag 12 september 2010 15:02 schreef Drive-r het volgende:
Het zal verschillen. Mijn nichtje bij Binnenlandse Zaken krijgt standaard 45 dagen ofzo en dat heeft niks met compensatie ofzo te maken. Idem voor een vriend die net bij Rijkswaterstaat begonnen is.
Een modaal inkomen is volgens mij aan de hoge kant als startsalaris, maar het is laag als het om een eindsalaris gaat.quote:Modaal is natuurlijk iets anders dan gemiddeld.
4 uur weg, is 4 uur weg. Je zit niet de volledige vier uur op kantoor, maar je bent die uren wel kwijt met het je begeven naar kantoor en het daar verrichten van je werkzaamheden. Begrijp wel dat het niet zo voelt.quote:Op zondag 12 september 2010 18:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niet helemaal, als ik van 16:00 - 18:00 moet werken (c.q. aanwezig moet zijn op kantoor)
vertrek ik 15:17 met de trein en ben ik 18:30 weer terug op station. Letterlijk gesproken heb je daarin wel gelijk, maar zo voelt het niet, begrijp je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |