quote:Op vrijdag 10 september 2010 23:19 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Verschilt per vakgebied ook. Als het op bijvoorbeeld IT aankomt, ben ik ook van mening dat een HBO diploma niks betekent. Dan is relevante certificering en/of een prachtig portfolio meer waard. Als het op bijvoorbeeld bouwkunde of geneeskunde aankomt, is dat een heel ander verhaal natuurlijk.
Na je VWO gelijk gaan werkenquote:Op zaterdag 11 september 2010 15:03 schreef Fer het volgende:
01: Bedrijfstak: Copiers & Printing
02: Functie: Service Engineer
03: Opleiding: VWO
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 39
06: Aantal vakantiedagen: 29
07: 13e maand: - (Wel een buitenlands weekend als targets gehaald worden)
08: Bruto maand salaris: 3140
09: Netto maand salaris: 1958
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: Auto, laptop, telefoon (met internet)
Tevreden?: Ja, best wel relaxed en toch aardig verdienen.
Dit is al genuanceerder dan de post van Sport_Life, maar toch ook niet echt mee eens. Dit (het IT verhaal) geldt eigenlijk alleen voor de oude garde, de jongeren komen niet zo simpel meer binnen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 23:19 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Verschilt per vakgebied ook. Als het op bijvoorbeeld IT aankomt, ben ik ook van mening dat een HBO diploma niks betekent. Dan is relevante certificering en/of een prachtig portfolio meer waard. Als het op bijvoorbeeld bouwkunde of geneeskunde aankomt, is dat een heel ander verhaal natuurlijk.
Werk je ook al 7 jaar als lasser? Heb je destijds een werken/leren traject gevolgd?quote:Op zaterdag 11 september 2010 13:34 schreef pl4kkie het volgende:
02: Functie: Lasser
04: Leeftijd: 22
11: Werkervaring: 7 jaar
Als ik dit soort berichten lees, dan ben ik toch maar blij dat ik vroeger heb gestudeerd en dat m'n ouders weleens hebben gezeurd dat ik beter m'n best moet doen voor mijn studie.quote:Op zaterdag 11 september 2010 13:34 schreef pl4kkie het volgende:
01: Bedrijfstak: Metaal
02: Functie: Lasser
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee maar wel 4x pj 250 euro winstdeling
08: Bruto maand salaris:1965
09: Netto maand salaris:1533
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies:
Tevreden?: Ja maar meer salaris is natuurlijk nooit weg.
Yep ik werk al 7 jaar als lasser. Ja heb het MBO gedaan als leer werk traject. Waar ik het meerendeel nooit aanwezig was omdatk moes werkenquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:39 schreef Saskia_101 het volgende:
[..]
Werk je ook al 7 jaar als lasser? Heb je destijds een werken/leren traject gevolgd?
Ach het werk is leuk, en ik kan er normaal van leven. Zit ook nog niet in me vol salaris en ben bezig met extra cursusses etc. Zodra die klaar zijn ook weer leuke opslagquote:Op zaterdag 11 september 2010 18:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als ik dit soort berichten lees, dan ben ik toch maar blij dat ik vroeger heb gestudeerd en dat m'n ouders weleens hebben gezeurd dat ik beter m'n best moet doen voor mijn studie.
NT2 cursus toevallig?quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:47 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Ach het werk is leuk, en ik kan er normaal van leven. Zit ook nog niet in me vol salaris en ben bezig met extra cursusses etc. Zodra die klaar zijn ook weer leuke opslag
20 jaarquote:Op zaterdag 11 september 2010 18:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo te zien duurt het nog wel even voor hij dat diploma binnen heeft.
Vind het anders best netjes. Heb zelf na mijn VWO een HBO opleiding gedaan. Werk al 6 jaar in een universitair ziekenhuis maar zit er ongeveer ¤200,- boven. Is wel voor 32h, maar incl avond, weekend en nachtdiensten.quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als ik dit soort berichten lees, dan ben ik toch maar blij dat ik vroeger heb gestudeerd en dat m'n ouders weleens hebben gezeurd dat ik beter m'n best moet doen voor mijn studie.
Tja, dan doe je toch iets niet goed.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:55 schreef Reintji het volgende:
[..]
Vind het anders best netjes. Heb zelf na mijn VWO een HBO opleiding gedaan. Werk al 6 jaar in een universitair ziekenhuis maar zit er ongeveer ¤200,- boven. Is wel voor 32h, maar incl avond, weekend en nachtdiensten.
Wat een onwijs sneue opmerking zegquote:Op zaterdag 11 september 2010 18:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
En niet iedereen is weg gelegd voor studies. Dat is egt nix voor mij. Elk vrij uurtje dat ik had van school ging ik werken. Vakanties, zaterdagen, vrij uren na school. En als die mensen er ook niet waren dan kon de helft van de samenleving niet draaien. Dat is het zelfde met mensen die vwo en uni doen etc. De samenleving draait om alle mensen in alle lagen en alle soorten werk.quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat is er sneu aan dan?quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:50 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Wat een onwijs sneue opmerking zeg
Dat zal allemaal best en is ook wel zo, maar neemt niet weg dat ik blij ben dat ik toch wat uurtjes heb gestoken in studie. Dat betaalt zich nu wel uit.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:50 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
En niet iedereen is weg gelegd voor studies. Dat is egt nix voor mij. Elk vrij uurtje dat ik had van school ging ik werken. Vakanties, zaterdagen, vrij uren na school. En als die mensen er ook niet waren dan kon de helft van de samenleving niet draaien. Dat is het zelfde met mensen die vwo en uni doen etc. De samenleving draait om alle mensen in alle lagen en alle soorten werk.
Welkom in de zorg!quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tja, dan doe je toch iets niet goed.
Dat kan, maar de kans is met opleiding wat groter dan zonder. Ben toch blij dat ik niet elke ochtend mijn nest uit moet voor 2.000 euro bruto ofzo.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:01 schreef pl4kkie het volgende:
Dat je er blij mee bent moet jij weten. Andere mensen zijn mss ook blij dat ze dat niet gedaan hebbenEn ook zonder goede opleiding kan je veel geld verdienen
.
Zet jou dingen is neer dan. Je praat wel zow soter over dat je daar niet voor je bed uitkomtquote:Op zaterdag 11 september 2010 21:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan, maar de kans is met opleiding wat groter dan zonder. Ben toch blij dat ik niet elke ochtend mijn nest uit moet voor 2.000 euro bruto ofzo.
Heb ze zojuist gepost. Het is allemaal niet vervelend bedoeld hoor. Alle respect voor mensen die voor weinig geld elke dag vroeg uit de veren gaan. Vaak hebben ze nauwelijks meer (of zelfs minder) dan een uitkeringstrekkende zwartwerker, dus vandaar dat ik er best waardering voor heb. Dit zijn echter wel de momenten dat ik weer eens heel goed begrijp waarom ouders zeuren als je niet je best doet op school.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:11 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Zet jou dingen is neer dan. Je praat wel zow soter over dat je daar niet voor je bed uitkomt
Nog 2 jaar HBO gevolgd, maar niet veel van opgestoken hoor. Gelukkig wel geleerd met een multimeter om te gaan, handig in me huidige werk.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:25 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Na je VWO gelijk gaan werken?
We hebben het wel even over iemand van 22. 7 jaar ervaring is leuk maar we hebben het over iemand die op zijn 15e begon. Maak over 5 jaar een nieuw oordeel.quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij mensen die vroeg beginnen met werken is de rek qua inkomensgroei er vaak ook al wat vroeger uit. Op zijn 15e had hij fors meer te besteden dan zijn studerende leeftijdsgenootjes, maar die schade wordt op een later tijdstip meer dan vereffend.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:25 schreef Fokski het volgende:
[..]
We hebben het wel even over iemand van 22. 7 jaar ervaring is leuk maar we hebben het over iemand die op zijn 15e begon. Maak over 5 jaar een nieuw oordeel.
Tja, HBO leer je op zich niets wat je al werkende niet leert.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Nog 2 jaar HBO gevolgd, maar niet veel van opgestoken hoor. Gelukkig wel geleerd met een multimeter om te gaan, handig in me huidige werk.
Want?quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:52 schreef Bilderberger het volgende:
@ Halcon wat ben jij een balletje zeg...
Als lasser heb je nog flink wat sprongen te maken en menig HBO-er (afhankelijk van de studierichting) zal die sprongen niet maken of pas maken na zoveel dienstjaren dat de HBO-er de achterstand niet voor zijn pensioen kan inhalen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij mensen die vroeg beginnen met werken is de rek qua inkomensgroei er vaak ook al wat vroeger uit. Op zijn 15e had hij fors meer te besteden dan zijn studerende leeftijdsgenootjes, maar die schade wordt op een later tijdstip meer dan vereffend.
Maar je werkt wel 40 uur. Dat houdt in dat je om misschien 9 uur begint? Dus je werkt vervolgens tot minimaal 17:30 - anders kan dat 'niet uit'.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:51 schreef PalmRoyale het volgende:
Tevreden?: Ja, zeer tevreden. Ik zou wel meer kunnen verdienen maar een beetje relaxed leven is een hoop waard. Ik heb nu gewoon prachtige dagen. Ik sta om half 8 op. Ff ontbijten, stukje hardlopen of fietsen. Dan ff douchen en met een kop thee nog ff het nieuws kijken en daarna aan het werk.
Jij hebt gewoon mazzel, fact: dat soort salaris wat jij netto krijgt zal ik bruto krijgen (of zelfs minder) met mijn wél afgeronde HBO studie. Helaas, maar zo is het leven.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:17 schreef Halcon het volgende:
01: Bedrijfstak: Financiele dienstverlening
02: Functie: Risk Officer
03: Opleiding: HBO, bezig met Master
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: Contractueel 38
06: Aantal vakantiedagen: Dag of 25 per jaar met de mogelijkheid om dagen bij te kopen of dagen te verkopen
07: 13e maand: 13e maand + vakantiegeld + winstdeling + aandelenopties
08: Bruto maand salaris: 4.275 op basis van 36 uur.
09: Netto maand salaris: 2.810 op basis van deze 36 uur.
10: Overuren betaald: Ja, maak ook nogal wat overuren en reiskosten worden keurig vergoed.
11: Werkervaring: 7 jaar relevant
12: Goodies: GSM + laptop + allerhande kortingen op allerhande verzekeringen, producten, leningen, etc. Reiskosten worden vergoed evenals opleidingen.
Ik heb de contractuele uren e.d. aangehouden. Komt echter zelden voor dat het bij 36 uur blijft in een week.
Wat voor sommigen een nadeel zal zijn: heel wat dagen dat ik 's avonds thuis door zit te werken en het komt ook geregeld voor dat ik in het weekend nog wat dingen voor het werk doe. Elke minuut wordt keurig betaald, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die het minder vinden om meer uren te maken dan de gemiddelde werknemer.
Mijn HBO is gewoon netjes af.quote:Op zondag 12 september 2010 00:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon mazzel, fact: dat soort salaris wat jij netto krijgt zal ik bruto krijgen (of zelfs minder) met mijn wél afgeronde HBO studie. Helaas, maar zo is het leven.
Waarschijnlijk omdat het algemeen als behoorlijk ongepast beschouwd wordt om tegen iemand te zeggen dat zijn salaris kut is en je blij bent dat je eigen leven niet zo 'slecht' is. Waar ik het overigens mee eens ben; mijn vader zeurde niet alleen dat ik mijn best moest doen op school zoals de jouwe, maar leerde me ook dat iemand onderuithalen eigenlijk niets anders is dan jezelf op een voetstuk plaatsen.quote:
Ik gebruik nergens het woord 'kut'. Ik geef gewoon aan dat ik blij ben dat ik heb gestudeerd en dat ik waardering heb voor de arbeid die hij verricht, maar dat ik blij ben dat ik elke maand met iets meer naar huis ga. Studies zijn daarbij toch van pas gekomen. Heeft met onderuithalen niets te maken.quote:Op zondag 12 september 2010 10:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het algemeen als behoorlijk ongepast beschouwd wordt om tegen iemand te zeggen dat zijn salaris kut is en je blij bent dat je eigen leven niet zo 'slecht' is. Waar ik het overigens mee eens ben; mijn vader zeurde niet alleen dat ik mijn best moest doen op school zoals de jouwe, maar leerde me ook dat iemand onderuithalen eigenlijk niets anders is dan jezelf op een voetstuk plaatsen.
dan kan het nog niet lullig bedoeld zijn, maar er is niet bijster veel EQ voor nodig om in te zien dat het een beetje ongepast is. Alsof Doutzen Kroes tegen iemand zegt: "Damn, gelukkig ben ik niet zo lelijk als jij." en dat dan heel aardig bedoelt.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ben toch blij dat ik niet elke ochtend mijn nest uit moet voor 2.000 euro bruto ofzo.
Dat denk jij ook wel als je 'n scheelkijkende vent ziet met een haaksneus, hele grote flaporen en een hazenlipje.quote:Op zondag 12 september 2010 10:07 schreef Kaas- het volgende:
Als iemand je vertelt dat zijn brutosalaris 2000 euro is en je reageert met
[..]
dan kan het nog niet lullig bedoeld zijn, maar er is niet bijster veel EQ voor nodig om in te zien dat het een beetje ongepast is. Alsof Doutzen Kroes tegen iemand zegt: "Damn, gelukkig ben ik niet zo lelijk als jij." en dat dan heel aardig bedoelt.
Ik zeg het gewoon. Ik ben vrij direct en als ik iets op m´n lever heb dan zeg ik het. Weet zeker dat veel mensen met ´n papiertje en mooi salaris hetzelfde denken.quote:Op zondag 12 september 2010 10:10 schreef Kaas- het volgende:
Absoluut, ik zeg het alleen niet tegen hem. Er is geloof ik ook nog wel onderscheid in welke situaties er wat minder eerlijkheid van je verlangd wordt of niet.
Maar goed, daar laat ik het bij. Het is offtopic en zo boeiend vind ik het ook weer niet. Wilde het even gezegd hebben omdat je volgens mij oprecht niet doorhad dat het wat raar overkwam.
Mijn man is ook lasser (pantserstaal), is 31 en verdient het dubbele. Hij heeft nog het vroegere ITO onderwijs gehad ..quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die vlieger gaat voor vrijwel elke job op natuurlijk. Brutalen hebben de halve wereld.quote:Op zondag 12 september 2010 10:25 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mijn man is ook lasser (pantserstaal), is 31 en verdient het dubbele. Hij heeft nog het vroegere ITO onderwijs gehad ..
Je kunt met laswerk goed geld verdienen, maar dan moet je jezelf ook weten te verkopen.
Nee, ik werk 32 uur per week.quote:Op zondag 12 september 2010 00:02 schreef Renesite het volgende:
Maar je werkt wel 40 uur.
Ja daar heb je gelijk in. Veel mensen onderschatten het werk als lasser egt. Ik heb 1 jaar als certificaat lasser gewerkt maar wegen onstandigheden ben ik daar uitgestapt. Zit nu in de scheepsbouw maar dat verdient aanzienlijk minder dan een ervaring offshore/certificaat lasser.quote:Op zondag 12 september 2010 10:25 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mijn man is ook lasser (pantserstaal), is 31 en verdient het dubbele. Hij heeft nog het vroegere ITO onderwijs gehad ..
Je kunt met laswerk goed geld verdienen, maar dan moet je jezelf ook weten te verkopen.
Maar die zeggen het niet omdat zo'n papiertje halen niet voor iedereen even haalbaar is. Het is een stuk minder ongepast om zoiets te zeggen tegen een dropout die te lui was om een diploma te halen dan tegen iemand die gewoon hard werkt voor wat ie doet.quote:Op zondag 12 september 2010 10:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zeg het gewoon. Ik ben vrij direct en als ik iets op m´n lever heb dan zeg ik het. Weet zeker dat veel mensen met ´n papiertje en mooi salaris hetzelfde denken.
je vergeet even dat sommige mensen minstens zo hard, of misschien zelfs wel harder, hebben moeten werken om bijv. 'maar' hun MBO diploma. En nu dus een baan hebben die wellicht minder verdient dan jouw HBO. Zij kunnen (of willen mss zelfs) niet meer. Je geeft wel wat te makkelijk af op een ander met de nodige vooroordelen zonder te weten hoe of wat van de ander. Dat is vooral waarom men hier zo op je reageertquote:Op zondag 12 september 2010 10:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zeg het gewoon. Ik ben vrij direct en als ik iets op m´n lever heb dan zeg ik het. Weet zeker dat veel mensen met ´n papiertje en mooi salaris hetzelfde denken.
Ik vind er niets ongepasts aan om het te zeggen. Net zoals mensen best tegen mij zeggen dat ze blij zijn dat ze net even harder hebben gestudeerd en gewerkt of blij zijn dat ze 'n bruine arm hebben gehaald.quote:Op zondag 12 september 2010 12:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar die zeggen het niet omdat zo'n papiertje halen niet voor iedereen even haalbaar is. Het is een stuk minder ongepast om zoiets te zeggen tegen een dropout die te lui was om een diploma te halen dan tegen iemand die gewoon hard werkt voor wat ie doet.
Voor mij was het MBO het hoogst haalbare. Niet omdat ik dom ben ofzo. Maar gewoon omdat ik er geen zin meer in had om nog een x zoveel jaar telopen kutten op school c.q. de kantjes ervanaf lopen omdat ik er toch geen zin in heb. Vanaf de basisschool citotoets kon ik havo gaan doen maar dat wou ik niet. Ik ben daarom een techinische opleiding gaan doen(vondt me leraar niet leuk maar fok hem) en ben blij dat ik dat gedaan heb.quote:Op zondag 12 september 2010 12:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
je vergeet even dat sommige mensen minstens zo hard, of misschien zelfs wel harder, hebben moeten werken om bijv. 'maar' hun MBO diploma. En nu dus een baan hebben die wellicht minder verdient dan jouw HBO. Zij kunnen (of willen mss zelfs) niet meer. Je geeft wel wat te makkelijk af op een ander met de nodige vooroordelen zonder te weten hoe of wat van de ander. Dat is vooral waarom men hier zo op je reageert.
Niets mis mee, het gaat er om dat je datgene doet, waar je plezier uit haalt. Het is doorgaans toch hetgeen waar je de rest van je leven je brood mee moet verdienenquote:Op zondag 12 september 2010 12:52 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Voor mij was het MBO het hoogst haalbare. Niet omdat ik dom ben ofzo. Maar gewoon omdat ik er geen zin meer in had om nog een x zoveel jaar telopen kutten op school c.q. de kantjes ervanaf lopen omdat ik er toch geen zin in heb. Vanaf de basisschool citotoets kon ik havo gaan doen maar dat wou ik niet. Ik ben daarom een techinische opleiding gaan doen(vondt me leraar niet leuk maar fok hem) en ben blij dat ik dat gedaan heb.
Klopt. Maar het gaat gebeuren. Ik zit over 5 jaar dan ook niet meer in deze functie. De afdeling staat dan, het team is dan op orde en dan heeft 2-3 jaar eerder al iemand het stokje van mij over genomen. Hoe mijn functie gaat heten is de vraag, want wat ik wil doen bestaat binnen dit bedrijf geen functie voor.quote:Op zondag 12 september 2010 13:05 schreef Halcon het volgende:
Hoe ga je dat doen dan binnen dezelfde functie? 1,5 keer je huidige netto salaris is een behoorlijke stijging namelijk.
Klinkt interessant in elk geval. Soort van programmamanager word je dan eigenlijk. Tenminste, zo ongeveer noemen ze dat hier.quote:Op zondag 12 september 2010 13:09 schreef BrandX het volgende:
[..]
Klopt. Maar het gaat gebeuren. Ik zit over 5 jaar dan ook niet meer in deze functie. De afdeling staat dan, het team is dan op orde en dan heeft 2-3 jaar eerder al iemand het stokje van mij over genomen. Hoe mijn functie gaat heten is de vraag, want wat ik wil doen bestaat binnen dit bedrijf geen functie voor.
Binnen de tak van sport binnen het bedrijf zal ik dan de rechterhand zijn van het hoofd. Ik zal me dan vooral bezig houden met visie, beleid en strategie en de daaruit voortvloeiende jaarplannen en verandertrajecten. Het bedrijf moet dynamisch gaan worden, veel minder bureaucratisch en sneller schakelen op de buitenwereld. Wij zijn dè industriele servicetak van het bedrijf en klanten (zowel consumenten als ondernemers), maar we zijn het nog niet, als je snapt wat ik bedoel.
Thanksquote:Op zondag 12 september 2010 13:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klinkt interessant in elk geval. Soort van programmamanager word je dan eigenlijk. Tenminste, zo ongeveer noemen ze dat hier.
Dat zeg ik ook nietquote:Op zondag 12 september 2010 13:00 schreef BrandX het volgende:
[..]
Niets mis mee, het gaat er om dat je datgene doet, waar je plezier uit haalt. Het is doorgaans toch hetgeen waar je de rest van je leven je brood mee moet verdienen.
Als ik geen dubbele hernia had gekregen had ik ook nog gewoon op stal gewerkt en paardrijinstructeur geweest tegen hooguit een paar 100 euro meer boven het minimum loon. Èn 60-80 uur werken, en nagenoeg geen pauzes, en het minimum verplichte aantal vakantiedagen wat je meestal simpelweg niet meer dan de helft op kàn nemen (en zeker niet mee kan nemen naar een volgend jaar) en je gaat er nog mee akkoord ook, want de beesten moeten vreten. Zo hard en ouderwets als het klinkt is het 9 van de 10 keer in die wereld. Niet akkoord? Jammer, daar is het gat van de deur, voor jou 10 anderen. Maar ik had het met plezier nog steeds gedaan.
Programmamanager is hier absoluut niet beperkt. Vrij uitgebreide functie, staat goed aangeschreven, selectief bij de werving en qua salaris prima in orde.quote:Op zondag 12 september 2010 13:18 schreef BrandX het volgende:
[..]
Thanks.
Programmamanager is wat te beperkt vrees ik. Als ik kijk naar de pm's die ik ken althans.
Mijn functie zal meer zelfstandig zijn, meer gewoon kunnen doen ipv eerst toestemming/budget vragen.
met dit verschil dat een programmamanager opdracht en kaders krijgt, en ik zelf bepaalquote:Op zondag 12 september 2010 13:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Programmamanager is hier absoluut niet beperkt. Vrij uitgebreide functie, staat goed aangeschreven, selectief bij de werving en qua salaris prima in orde.
PM kan wel adviseren en dan kan er altijd naar gekeken worden. Een carte blanche krijg je vrijwel nergens.quote:Op zondag 12 september 2010 13:24 schreef BrandX het volgende:
[..]
met dit verschil dat een programmamanager opdracht en kaders krijgt, en ik zelf bepaal.
et voila het verschilquote:Op zondag 12 september 2010 13:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
PM kan wel adviseren en dan kan er altijd naar gekeken worden. Een carte blanche krijg je vrijwel nergens.
In dat geval Halco vind je het vast niet erg wannneer ik zeg dat ik blij ben dat ik twee afgeronde universitaire studies heb en niet via een hbo opleiding en ongetwijfeld een soort 'schakelprogramma' een waardeloze master moet halen. Ongetwijfeld heeft de master in jouw segment waarde, maar net als jij het werk van de ander niets vindt, vind ik die 1/2-jarige masters voor mensen die vanaf het hbo komen onzin en niet WO-diploma waardig. Zo wordt er in het algemeen op universiteiten over gedacht, alleen het is cash dus daarom worden ze volop aangeboden.quote:Op zondag 12 september 2010 10:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Geen probleem hoor. Master heeft inderdaad zijn waarde. Natuurlijk heb ik liever ´n universitaire studie i.p.v. Master van 2 jaar, mee naast ´n fulltime baan vind ik het zo wel prima. Ook deze waardeloze master gaat zich meer dan uitbetalen.quote:Op zondag 12 september 2010 13:35 schreef De_Sade het volgende:
[..]
In dat geval Halco vind je het vast niet erg wannneer ik zeg dat ik blij ben dat ik twee afgeronde universitaire studies heb en niet via een hbo opleiding en ongetwijfeld een soort 'schakelprogramma' een waardeloze master moet halen. Ongetwijfeld heeft de master in jouw segment waarde, maar net als jij het werk van de ander niets vindt, vind ik die 1/2-jarige masters voor mensen die vanaf het hbo komen onzin en niet WO-diploma waardig. Zo wordt er in het algemeen op universiteiten over gedacht, alleen het is cash dus daarom worden ze volop aangeboden.
Kan je wat zeggen over de aard van je werk, is het zoiets: http://www.nationalevacat(...)senior-risk-officer/ ?
Sportief, eigenlijk wilde ik alleen 'testen' of je zelf een ongeveer vergelijkbare opmerking niet erg vond, en dat blijkt. Kortom mooi consistent.quote:Op zondag 12 september 2010 13:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Geen probleem hoor. Master heeft inderdaad zijn waarde. Natuurlijk heb ik liever ´n universitaire studie i.p.v. Master van 2 jaar, mee naast ´n fulltime baan vind ik het zo wel prima. Ook deze waardeloze master gaat zich meer dan uitbetalen.
Ietwat vergelijkbaar inderdaad, verschil is echter dat ik moet aansturen, rapporteren en me ook met de FRR bezig moet houden en dus niet alleen met operationele risico´s. Dit lijkt me ook over gebaande paden wandelen, terwijl ik veel dingen zelf heb moeten inrichten. Maar goed, dat verschilt van bedrijf tot bedrijf.
Kan er wel tegen. Weet dat er mensen zijn die het minder goed voor elkaar hebben dan mij, maar dat er ook genoeg bij zijn die het beter voor elkaar hebben en daar zitten 'n hoop mensen bij die gewoon wat meer discipline hebben gehad en wel 'n universitaire opleiding hebben gedaan destijds.quote:Op zondag 12 september 2010 13:53 schreef De_Sade het volgende:
[..]
Sportief, eigenlijk wilde ik alleen 'testen' of je zelf een ongeveer vergelijkbare opmerking niet erg vond, en dat blijkt. Kortom mooi consistent.
Eigenlijk sta ik ook niet achter mijn eerdere punt, ook 'volwaardige' WO-opleidingen kunnen net zo goed waardeloos zijn, dat ligt er maar aan hoe je waardeloos definieert natuurlijk. Jouw bijna-master verdient in ieder geval meer dan mij twee universitaire studies en ik moet net zo goed in het weekend etc. werken, maar krijg niet iedere 'minuut' uitbetaald.
Het hele financiële wereldje is voor mij wat ongrijpbaar, ik betrap mij er vaak op dat ik het een hoog onzin-gehalte vind hebben, maar weet niet of dat zo is, kan je daar iets over zeggen? Als 'leek' schaar ik veel van die financiële figuren al snel in een soort makelaarscategorie waar men met een zogenaamd vlotte tong onzin verkoopt en in opvallende auto's rijdt. Beetje net als de marketing wereld,een soort opgeblazen bedoeling (hoewel ik hetzelfde vind van de sociale wetenschap waar ik zelf actief ben). Als de woorden out-sourcen, linking pin etc. te vaak vallen vind ik al verdacht. Kan je iets zeggen over de werkelijke vaardigheden/kennis?
Maar als je een inschatting zou moeten geven van jouw werk, hoeveel procent is gevuld met laten we zeggen 'geblaat' en hoeveel met wezenlijk werk waar daadwerkelijk ontwikkelde skills/vaardigheden voor nodig zijn? (hoewel het geblaat op zich ook als skill geduid kan worden, maar dat even buiten beschouwing laten).quote:Op zondag 12 september 2010 13:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat je het teveel op een hoop gooit. De accountmanagers, verkopertjes e.d. zijn inderdaad vergelijkbaar met gladde en inhoudsloze makelaars. Buiten de commerciele afdelingen zitten er echter heel wat hele "saaie" (normale) mensen bij financiele instellingen. Natuurlijk hoor je veel geblaat doorspekt met de standaardtermen die je noemt zonder dat de spreker het zelf begrijpt. Maar da's overal wel het geval denk ik...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |