quote:Same here en helemaal mee eens. Komt vast goed. Hoe bevalt je kamer eigenlijk, Momo...? Je draai kunnen vinden?Op maandag 25 oktober 2010 17:33 schreef Momo... het volgende:
Ik ken ook niemand, maar ik ga gewoon. Ik heb niets te verliezen.
quote:bedankt voor de tip! ergens dit jaar moet ik er toch ook aan geloven. Maar vanwege de idiote nieuwe planning moet ik er in periode 4 aan beginnen (=4 weken), dan in periode 5 2 verplichte vakken volgen, en dan in periode 6 mn scriptie afmaken. (en nee, in periode 4 zijn geen geschikte vakken, en een periode niets doen vind ik ook zoiets....)Op maandag 25 oktober 2010 18:52 schreef ieniminimuis het volgende:
een tip voor de jongere jaars onder ons: plan nooit maar dan ook nooit tentamens of hertentamens in terwijl je met je bsc scriptie bezig bent. Je hele bsc scriptie planning loopt in de soep! Ook ff een vakje erbij doen![]()
![]()
Gewoon netjes je bsc scriptie in 8 weken afronden zonder afleiding aan commissies, vakken, tentamens.
gegroet van een ervaringsdeskundige
quote:Ik weet wie jij bent, dus ik roep je welOp maandag 25 oktober 2010 17:50 schreef maen het volgende:
klopt.. maar je kunt altijd nog stiekem doorlopen
quote:shitOp dinsdag 26 oktober 2010 10:06 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ik weet wie jij bent, dus ik roep je wel
quote:Maar dat zou heel gemeen van je zijn!Op dinsdag 26 oktober 2010 10:06 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ik weet wie jij bent, dus ik roep je wel
quote:hoe gaat heet zijn...?Op dinsdag 26 oktober 2010 11:09 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Maar dat zou heel gemeen van je zijn!
Ben wel benieuwd hoe gaat heet zijn
quote:2 uur en nu dus 3,5 uur.. Maar goed.. Vandaag lekker thuis werken, dat scheelt gewoon zóveel!Op dinsdag 26 oktober 2010 20:11 schreef maen het volgende:
Hoe lang doe je er normaal over dan?
Ik heb nog n klein beetje hoop voor morgen, donderdag zullen we wel zien en vrijdag wordt n ramp... Heuj!
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 21:34 schreef ieniminimuis het volgende:
bij deze denk ik er over na... mocht ik nou niet concrete plannen om de beruchte datum, dan zal ik erover nadenken
quote:gisteren ging het niet zo goed helaasOp donderdag 28 oktober 2010 08:01 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
2 uur en nu dus 3,5 uur.. Maar goed.. Vandaag lekker thuis werken, dat scheelt gewoon zóveel!
Succes vandaag! Hoe ging je tentamen gisteren?
quote:Hmm wel shit! Nu nog eventjes aan de bak en dan ben je klaar! SuccesOp donderdag 28 oktober 2010 15:52 schreef maen het volgende:
[..]
gisteren ging het niet zo goed helaaswel veel voor gedaan dus ik baal behoorlijk. Net ging wel aardig, maar dat is gewoon afwachten. Meerkeuzevragen zijn altijd stom!
En voor morgen moet ik nog ff heeeeeel hard gaan leren...
quote:belachelijk! Als ze dat geld nou gewoon eens bewaren voor de studenten met een 5 jarige studie maar die van de ibgroep maar 4 jaar stufi krijgen... Of voor fos ofzo...Op donderdag 28 oktober 2010 19:10 schreef bioloogje het volgende:
Nou mensen, als er iemand zich nog afvraagt waar het collegegeld heen gaat...
Aalt dijkhuizen op de 2e plek met 351.000 euro
Zestig onderwijsbestuurders boven balkenendenorm
Doet hij best netjes toch
quote:Studenten die van de IB-Groep vier jaar studiefinanciering krijgen voor een vijfjarige studie, krijgen in Wageningen het vijfde jaar met terugwerkende kracht betaald van WUR. Een student International Ontwikkelingsstudies bijvoorbeeld krijgt vier jaar stufi en moet het vijfde jaar zelf betalen. Als je echter je masterdiploma binnen hebt krijg je van de universiteit alsnog dat vijfde jaar stufi.Op donderdag 28 oktober 2010 19:29 schreef maen het volgende:
belachelijk! Als ze dat geld nou gewoon eens bewaren voor de studenten met een 5 jarige studie maar die van de ibgroep maar 4 jaar stufi krijgen... Of voor fos ofzo...
quote:Hoe zit dat met van HBO naar WUR? Ik heb een 4 jarige studie op Van Hall Larenstein (waar ik 5 jaar over doe door 'ongeluk' en dat 5e jaar krijg ik dus betaald), nu heb ik wel eens gehoord dat je na je HBO nog 1 jaar master krijgt en het andere zelf moet betalen.. Master is op de WUR, geldt dat betalen dan ook of heb ik gewoon pech?Op vrijdag 29 oktober 2010 06:10 schreef PilgrimSands het volgende:
[..]
Studenten die van de IB-Groep vier jaar studiefinanciering krijgen voor een vijfjarige studie, krijgen in Wageningen het vijfde jaar met terugwerkende kracht betaald van WUR. Een student International Ontwikkelingsstudies bijvoorbeeld krijgt vier jaar stufi en moet het vijfde jaar zelf betalen. Als je echter je masterdiploma binnen hebt krijg je van de universiteit alsnog dat vijfde jaar stufi.
quote:Omdat ik door onmacht een jaar langer studeer (gebroken enkel gehad met operatie, 3 maand thuis gezeten) krijg ik een jaar langer stufi van DUO. (Dus omdat ik door m'n enkel ipv 4 jaar over mn hbo er 5 jaar over doe).Op vrijdag 29 oktober 2010 08:45 schreef PilgrimSands het volgende:
Wat bedoel je precies met 'het vijfde jaar krijg ik betaald'?
Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat iemand een zesde jaar stufi heeft gekregen, dus ik vermoed dat je tenminste één jaar van je master zelf moet betalen. Zeker weten doe ik het niet.
quote:De 4e kunnen de meesten (of zelfs allemaal of niet?) Dus lijkt me goed plan!Op vrijdag 29 oktober 2010 09:02 schreef Sodium het volgende:
Dat jaar extra studiefinanciering door ziekte/ongeval, staat los van de studiefinanciering waar je recht op hebt wanneer je besluit na je bachelor een tweejarige master te starten. Bij aanvang van een tweejarige master, heb je als zij-instromer recht op een jaar studiefinanciering. Het andere jaar moet je zelf betalen. Van een eventuele tegemoetkoming vanuit de universiteit (voor je tweede jaar master) heb ik in ieder geval nooit gehoord, tenzij het om ziekte- of handicap gaat. Dan heb je onder anderen de FOS-regeling (zie hier )
Overigens, mag ik onze meet bij deze officieel 'vastzetten' op donderdag 4 november 2010?
![]()
- Sodium
- Reflectionne
- maen
- Bioloogje
- Jappas
- Momo...
- Bierie
...
quote:Zover ik kan zien, wel. Waar? Grand-cafe? Ze hebben daar op donderdag meestal (lekker gezond!) frites of gebakken aardappelen met een of andere burger en wat salade. Maar gewoon daar doen rond 18.00 uur?Op vrijdag 29 oktober 2010 09:06 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
De 4e kunnen de meesten (of zelfs allemaal of niet?) Dus lijkt me goed plan!
quote:Ik werd gisteren heel hard uitgelachen omdat ik in het Grand-café zou gaan eten, omdat dat niet goed was enzoOp vrijdag 29 oktober 2010 09:08 schreef Sodium het volgende:
[..]
Zover ik kan zien, wel. Waar? Grand-cafe? Ze hebben daar op donderdag meestal (lekker gezond!) frites of gebakken aardappelen met een of andere burger en wat salade. Maar gewoon daar doen rond 18.00 uur?
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 09:12 schreef Reflectionne het volgende:
Bedankt trouwens ook voor de info over de stufi enzo!
[..]
Ik werd gisteren heel hard uitgelachen omdat ik in het Grand-café zou gaan eten, omdat dat niet goed was enzo(Door mijn huisgenoot)..
quote:Het was -ik citeer- weinig vlees, weinig groente en naar verhouding veel patat. Lauw en weinig en bijvullen (+betalen) was niet mogelijk. Zoiets..Op vrijdag 29 oktober 2010 09:39 schreef Sodium het volgende:
[..]
Arme huisgenoot. Voor het geld kun je geen uberculinaire maaltijd verwachten, maar om te stellen dat het niet goed is...
quote:Jup.. hoe ga je ons herkennen? Aan foto's van sommigen van ons?Op vrijdag 29 oktober 2010 10:29 schreef Momo... het volgende:
Grand Cafe is op de begane grond van het Forum, toch? 18:00 is prima voor mij.
Hoe ga ik julie herkennen dan?
quote:Dan heeft je huisgenoot een punt. Donderdagen zijn altijd de patat- en aardappeldagen. Die dag is inderdaad 'iets minder'. Maar de meeste overige dagen zijn veelal heel prima. Misschien dat het niet geheel voldoet aan de richtlijnen zoals opgesteld door het Voedingscentrum, maar 't altijd beter dan de gemiddelde afhaal- of magnetronmaaltijd. Zeker voor dat geld. Ik ben gewoon blij dat de mogelijkheid er is. Gewoon even makkelijk na je colleges met wat vrienden een goedkope maaltijd kunnen nuttigen; das fijn!Op vrijdag 29 oktober 2010 10:20 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Het was -ik citeer- weinig vlees, weinig groente en naar verhouding veel patat. Lauw en weinig en bijvullen (+betalen) was niet mogelijk. Zoiets..Maar ik zal het zelf ondervinden, als ik naar de meet durf
Jou herken ik ook wel... en Reflectionne ook...quote:Op maandag 1 november 2010 17:20 schreef maen het volgende:
het Forum is gewoon open voor iedereen op doordeweekse dagen *dacht ik * dus moet geen probleem zijn
of we kunnen bv bij de trap tegenover het Grand café afspreken, als je dan n groepje ziet staan weet je dat die het zijn. En kunnen we daarna gaan zitten?
Bedoel je dan voor de zekerheid de trap meer bij de wurshop of bij de balies?quote:Op maandag 1 november 2010 17:20 schreef maen het volgende:
het Forum is gewoon open voor iedereen op doordeweekse dagen *dacht ik * dus moet geen probleem zijn
of we kunnen bv bij de trap tegenover het Grand café afspreken, als je dan n groepje ziet staan weet je dat die het zijn. En kunnen we daarna gaan zitten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |