abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87726825
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:18 schreef Reflectionne het volgende:
Bioloogje, veel plezier met je date! O+
hihi dat ja :)

ik heb me vandaag weer opgesloten op het Forum, dus heb niet zo veel beleefd...
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:19:04 #102
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_87745795
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:18 schreef Reflectionne het volgende:
Niks nieuws vandaag? Kom op jongens! ;) Bioloogje, veel plezier met je date! O+
Dank je, ze was er 's ochtends al, en ik heb haar net weer op de bus gezet. :@
Maar ze is nu officieel mijn vriendinnetje *;
pi_87746146
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:19 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Dank je, ze was er 's ochtends al, en ik heb haar net weer op de bus gezet. :@
Maar ze is nu officieel mijn vriendinnetje *;
:D Jaaaaw! Schattig.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:39:14 #104
163216 bioloogje
pi_87750960
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:28 schreef Sodium het volgende:

[..]

:D Jaaaaw! Schattig.
:D Heeft mijn kamer ontsmetten toch goed geholpen :P
pi_87759522
wat leuk! :)
pi_87766882
Woehoe! :D Leuk bio! Ben blijvoor je!

Ik mis mijn lief :(
pi_87771098
ow, want?

maar hebben we intussen al een datum voor de meet? :P
pi_87771952
Hij is een week op studie reis.. We zagen elkaar vrijwel elke dag, slecht want je went er aan! Maar nog 3 dagen!

Niemand durft een datum te prikken denk ik..
pi_87800753
vandaar.. en na een week ben je er helemaal aan gewend dat je lekker je eigen ding kan doen zonder rekening te houden. Dat was bij mij iig zo na n week :P
pi_87801242
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:44 schreef maen het volgende:
vandaar.. en na een week ben je er helemaal aan gewend dat je lekker je eigen ding kan doen zonder rekening te houden. Dat was bij mij iig zo na n week :P
Haha misschien wel :p Maar ik denk dat veel bij elkaar zijn sneller went ;) En ik ga 'm het hele weekend lastig vallen! Haha! hij moet vast leren..
pi_87801610
samen leren? ohnee je hebt stage. Maar afleiding tussendoor is altijd goed ;)
pi_87801733
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 18:10 schreef maen het volgende:
samen leren? ohnee je hebt stage. Maar afleiding tussendoor is altijd goed ;)
Haha het komt goed, ben allang blij als ik 'm even heb gezien..

Hoe gaat het leren bij jou?
pi_87822932
ik ben nu een week (redelijk) goed bezig, maar het idee dat ik ook nog een week moet is niet echt motiverend.. heb het wel een beetje gehad, maar moet nog behoorlijk veel doen :s
maar alles komt goed!
pi_87860661
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 10:24 schreef maen het volgende:
ik ben nu een week (redelijk) goed bezig, maar het idee dat ik ook nog een week moet is niet echt motiverend.. heb het wel een beetje gehad, maar moet nog behoorlijk veel doen :s
maar alles komt goed!
Tsja, een week nog weer studeren is geen motiverend vooruitzicht natuurlijk.. Maar je kunt het, gewoon zo goed doorgaan als je deed! :)
pi_87867892
Pfff, het viel mij op dat het deze week druk was in de bibliotheek van Forum. Ze hebben zelfs ruimte 460 opengesteld om vrij te mogen studeren. Wil je een pc in de bibliotheek bemachtigen, dan kun je het 't best voor elf uur proberen. In tegenstelling tot andere mensen studeer ik echter ook prima thuis en ben dus niet afhankelijk van het aantal beschikbare werkplekken in Forum. Ik vind de tentamenweken niet eens heel vervelend, eigenlijk (behalve als ik zak).

Iemand nog een goed basis-biologie boek in de aanbieding? Of een goede aanschaftip? Bioloogje, misschien een idee? Mijn kennis op het gebied van biologie/ecologie is eigenlijk te fragiel en ik wil graag zelfstandig wat extra kennis opdoen (en eventuele kennisleemtes op kunnen zoeken in een naslagwerk), maar wil voorkomen dat ik een boek aanschaf om dan later te constateren dat het toch niet is wat ik zoek. Ik ben eigenlijk op zoek naar een boek waarin naast beknopte uitleg, ook gebruik gemaakt is van visualisaties (zonder enorme discussie). Soort encyclopedie van de biologie/ecologie.

Oh trouwens, komende week zijn de broodjes hamburger in de Forumkantine ¤1! Ik voorzie een ware run op deze aanbieding. :')
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:53:52 #116
163216 bioloogje
pi_87868156
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 15:42 schreef Sodium het volgende:
Pfff, het viel mij op dat het deze week druk was in de bibliotheek van Forum. Ze hebben ruimte 460 opengesteld om vrij te mogen studeren. Wil je een pc in de bibliotheek bemachtigen, dan kun je het 't best voor elf uur proberen. In tegenstelling tot andere mensen studeer ik echter ook prima thuis en ben dus niet afhankelijk van het aantal beschikbare werkplekken in Forum. Ik vind de tentamenweken niet eens heel vervelend, eigenlijk (behalve als ik zak).

Iemand nog een goed basis-biologie boek in de aanbieding? Of een goede aanschaftip? Bioloogje, misschien een idee? Mijn kennis op het gebied van biologie/ecologie is eigenlijk te fragiel en ik wil graag zelfstandig wat extra kennis opdoen (en eventuele kennisleemtes op kunnen zoeken in een naslagwerk), maar wil voorkomen dat ik een boek aanschaf om dan later te constateren dat het toch niet is wat ik zoek. Ik ben eigenlijk op zoek naar een boek waarin naast beknopte uitleg, ook gebruik gemaakt is van visualisaties (zonder enorme discussie). Soort encyclopedie van de biologie/ecologie.

Oh trouwens, komende week zijn de broodjes hamburger in de Forumkantine ¤1! Ik voorzie een ware run op deze aanbieding. :')
Op de HBO gebruiken wij Biology van Campbell.
http://www.bol.com/nl/p/e(...)005893052/index.html

Op andere universiteiten (bijv. Nijmegen) wordt dit ook gebruikt als biologisch naslagwerk. Er staan over elke richting van de biologie wat hoofdstukken. Dus over ecologie, maar ook evolutie/ dierkunde/ plantenkunde etc. etc. Maar is denk ik zeker bruikbaar. Veel gebruik van platen maar het is wel opgebouwd als een standaard studieboek.

Ik heb hem ook digitaal staan van bijna 400 MB. Dan is ie gratis :P Kun je hem iig inkijken... Moet ik hem alleen bij je krijgen...
pi_87868369
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 15:53 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Op de HBO gebruiken wij Biology van Campbell.
http://www.bol.com/nl/p/e(...)005893052/index.html

Op andere universiteiten (bijv. Nijmegen) wordt dit ook gebruikt als biologisch naslagwerk. Er staan over elke richting van de biologie wat hoofdstukken. Dus over ecologie, maar ook evolutie/ dierkunde/ plantenkunde etc. etc. Maar is denk ik zeker bruikbaar. Veel gebruik van platen maar het is wel opgebouwd als een standaard studieboek.

Ik heb hem ook digitaal staan van bijna 400 MB. Dan is ie gratis :P Kun je hem iig inkijken... Moet ik hem alleen bij je krijgen...
Ah, supertof! Dat boek ziet er goed uit, voor zover ik op afstand kan inschatten. Prijs is wat mij betreft geen probleem (dus ik zou het meteen aan kunnen schaffen via bol), maar misschien is het wel een idee om het vooraf in te kunnen zien. Ik ga even kijken of ik 'm in Forum in kan zien (mits niet uitgeleend) en anders moeten we even kijken of ik 'm digitaal via jou kan inzien (goede reden voor een snelle meet, haha). Ik had al wel Fundamentals of Ecology en nog een ander basisboek uit de bibliotheek gehaald, maar de onderwerpen per hoofdstuk waren mij net iets te 'verweven' met elkaar. Ik ben echt op zoek naar de basis, maar dan wel een beetje wetenschappelijk verantwoord en ook later nog bruikbaar.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:06:41 #118
163216 bioloogje
pi_87868524
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 16:01 schreef Sodium het volgende:

[..]

Ah, supertof! Dat boek ziet er goed uit, voor zover ik op afstand kan inschatten. Prijs is wat mij betreft geen probleem (dus ik zou het meteen aan kunnen schaffen via bol), maar misschien is het wel een idee om het vooraf in te kunnen zien. Ik ga even kijken of ik 'm in Forum in kan zien (mits niet uitgeleend) en anders moeten we even kijken of ik 'm digitaal via jou kan inzien (goede reden voor een snelle meet, haha). Ik had al wel Fundamentals of Ecology en nog een ander basisboek uit de bibliotheek gehaald, maar de onderwerpen per hoofdstuk waren mij net iets te 'verweven' met elkaar. Ik ben echt op zoek naar de basis, maar dan wel een beetje wetenschappelijk verantwoord en ook later nog bruikbaar.
Als je bekend bent met torrents

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87872302
Zag zojuist dat 'ie beschikbaar is in de universiteitsbibliotheek. Ga daar morgen of maandag even kijken of 't is wat ik zoek. Dan kan ik daarna besluiten of ik 'm aanschaf.

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:06 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Als je bekend bent met torrents

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:@ ik behoor niet echt tot de downloadgeneratie vrees ik...
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:29:22 #120
163216 bioloogje
pi_87873188
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 17:59 schreef Sodium het volgende:
Zag zojuist dat 'ie beschikbaar is in de universiteitsbibliotheek. Ga daar morgen of maandag even kijken of 't is wat ik zoek. Dan kan ik daarna besluiten of ik 'm aanschaf.
[..]

:@ ik behoor niet echt tot de downloadgeneratie vrees ik...
Prima.. ik ben benieuwd naar je mening...
pi_87873761
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:29 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Prima.. ik ben benieuwd naar je mening...
:D Ja, ik ook. Op Amazon.com kun je de inhoudsopgave en enkele van de eerste en laatste pagina's inzien. Er wordt een breed spectrum aan onderwerpen besproken (eigenlijk alles!) en ik hoop dat het naast een brede basis ook enige diepgang heeft. Dat ontdek ik komende week vanzelf. Je hebt het zelf nooit aangeschaft, bio?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:27:12 #122
163216 bioloogje
pi_87874715
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 18:49 schreef Sodium het volgende:

[..]

:D Ja, ik ook. Op Amazon.com kun je de inhoudsopgave en enkele van de eerste en laatste pagina's inzien. Er wordt een breed spectrum aan onderwerpen besproken (eigenlijk alles!) en ik hoop dat het naast een brede basis ook enige diepgang heeft. Dat ontdek ik komende week vanzelf. Je hebt het zelf nooit aangeschaft, bio?
Ik heb het zelf ook. Op de HBO is het het enige boek wat we gebruiken op het gebied van de biologie.
pi_87875000
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 19:27 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Ik heb het zelf ook. Op de HBO is het het enige boek wat we gebruiken op het gebied van de biologie.
Ah oke. Ik dacht dat je enkel de digitale versie had. Vind dat zelf altijd minder fijn. Laat mij maar lekker bladeren. Begon jij trouwens niet afgelopen week met lesgeven in Duiven? Of is dat komende week?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:39:42 #124
163216 bioloogje
pi_87875059
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 19:37 schreef Sodium het volgende:

[..]

Ah oke. Ik dacht dat je enkel de digitale versie had. Vind dat zelf altijd minder fijn. Laat mij maar lekker bladeren. Begon jij trouwens niet afgelopen week met lesgeven in Duiven? Of is dat komende week?
Ja, was er even vergeten bij te zetten dat ik het zelf ook heb. Maar digitaal was makkelijker uitwisselbaar want ga niet de papieren versie voor je kopieren. :P

Stage begint 8 november...
pi_87875319
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 19:39 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Ja, was er even vergeten bij te zetten dat ik het zelf ook heb. Maar digitaal was makkelijker uitwisselbaar want ga niet de papieren versie voor je kopieren. :P

Stage begint 8 november...
Haha, nee dat zou overdreven zijn. Acht november is nog wel een tijdje weg. Heb je tot die tijd vakantie of moet je lesmateriaal voorbereiden?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:59:28 #126
163216 bioloogje
pi_87875606
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 19:49 schreef Sodium het volgende:

[..]

Haha, nee dat zou overdreven zijn. Acht november is nog wel een tijdje weg. Heb je tot die tijd vakantie of moet je lesmateriaal voorbereiden?
Mwa wat verslagen typen, en nog 1 of 2 daagjes naar Nijmegen... Rest vakantie...
pi_87875830
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 19:59 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Mwa wat verslagen typen, en nog 1 of 2 daagjes naar Nijmegen... Rest vakantie...
Hmm, klinkt helemaal niet verkeerd. Ben benieuwd of je stage je gaat bevallen. Lijkt mij iig heel lastig, lesgeven aan middelbare scholieren. Is het je eerste keer lesgeven of heb je al wat leservaring?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:09:44 #128
163216 bioloogje
pi_87875972
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 20:05 schreef Sodium het volgende:

[..]

Hmm, klinkt helemaal niet verkeerd. Ben benieuwd of je stage je gaat bevallen. Lijkt mij iig heel lastig, lesgeven aan middelbare scholieren. Is het je eerste keer lesgeven of heb je al wat leservaring?
heb al wel ervaring. In Nijmegen les gegeven, Pantarijn Wageningen, Dieren en nu Duiven... Maar dit is weer laag niveau en bovenbouw. Dus dat is wel nieuw voor me. Wordt denk ik wel pittig, maar wel leuk. Die leerlingen zijn lekker eerlijk en zeggen meteen wat ze denken.
pi_87896947
Bioloogje je hebt wel veel ervaring dan zeg! :O

Nog steeds geen data voor de meet? Haha, alles rustig aan!
pi_87904101
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 14:46 schreef Reflectionne het volgende:
Nog steeds geen data voor de meet? Haha, alles rustig aan!
Oke, oke, ik prik wel drie data. Dan kijken we wanneer de meeste mensen kunnen en kiezen we die dag. Neem voor het gemak even drie donderdagen omdat dan de meesten wel kunnen. Diner in Grand cafe 18.00 uur, dan maar?

Donderdag 4 november 2010:
-Sodium
-
-
...

Donderdag 11 november 2010:
-Sodium
-
-
...

Donderdag 18 november 2010:
-Sodium
-
-
...

:s) Aanvullen maar!
pi_87906144
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 17:40 schreef Sodium het volgende:

[..]

Oke, oke, ik prik wel drie data. Dan kijken we wanneer de meeste mensen kunnen en kiezen we die dag. Neem voor het gemak even drie donderdagen omdat dan de meesten wel kunnen. Diner in Grand cafe 18.00 uur, dan maar?

-Sodium
-Reflectionne
-
...

-Sodium
-
-
...

-Sodium
-Reflectionne
-
...

:s) Aanvullen maar!
Het is niet 100% zeker of ik de 4e ook om 18.00u er kan zijn omdat ik dan in Wageningen zou moeten werken, maar dat weet ik pas vlak van te voren.
pi_87906198
Wel een lef dat er data zijn geprikt Sodium!
pi_87906446
ik kan op donderdagen eigenlijk nooit vanwege repetitie, maar als we snel eten moet dat nog net kunnen ;) maar 11&18 wordt sowieso niet wat voor mij..

-Sodium
-Reflectionne
- maen
...

-Sodium
-
-
...

-Sodium
-Reflectionne
-
...
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:14:37 #134
163216 bioloogje
pi_87909047
Geen flauw idee, hoe mijn stagedagen eruit gaan zien, maar ik denk dat ik altijd wel kan op donderdag.

-Sodium
-Reflectionne
- maen
- Bioloogje
-
...

-Sodium
-Bioloogje
-
...

-Sodium
-Reflectionne
-Bioloogje
-
...
pi_87909634
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 18:41 schreef Reflectionne het volgende:
Wel een lef dat er data zijn geprikt Sodium!
Nou hè? Soms heb ik lef. Nu maar hopen dat ik ook voldoende lef heb om mezelf over de drempel van 'gaan' te duwen. ;)

quote:
Op zondag 24 oktober 2010 18:52 schreef maen het volgende:
ik kan op donderdagen eigenlijk nooit vanwege repetitie, maar als we snel eten moet dat nog net kunnen ;) maar 11&18 wordt sowieso niet wat voor mij..
Uit ervaring weet ik dat je in het Grand cafe soms heel snel na opname van de bestelling je eten op tafel kunt krijgen. De mensen die na het eten nog een koffie, thee of biertje aan de bar willen nemen, kunnen dan blijven, terwijl de mensen die andere verplichtingen hebben, kunnen gaan. Daarom leek Grand cafe me wel een handige plek. Goedkoop, gemakkelijk en best oke.
pi_87910207
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:24 schreef Sodium het volgende:
Uit ervaring weet ik dat je in het Grand cafe soms heel snel na opname van de bestelling je eten op tafel kunt krijgen. De mensen die na het eten nog een koffie, thee of biertje aan de bar willen nemen, kunnen dan blijven, terwijl de mensen die andere verplichtingen hebben, kunnen gaan. Daarom leek Grand cafe me wel een handige plek. Goedkoop, gemakkelijk en best oke.
ja dat is wel, maar ik vind het zo stom om daar te komen, te eten en direct weer weg te moeten... dat is niet echt mijn idee van met een groep eten

al is het wel een goed excuus als het niet zo gezellig blijkt te zijn ;)
pi_87911260
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:35 schreef maen het volgende:

[..]

ja dat is wel, maar ik vind het zo stom om daar te komen, te eten en direct weer weg te moeten... dat is niet echt mijn idee van met een groep eten

al is het wel een goed excuus als het niet zo gezellig blijkt te zijn ;)
Ik vind het in ieder geval niet stom als je dat doet en daar (goede) redenen voor hebt. Iedereen is uiteindelijk vrij om (om welke reden dan ook) eerder te gaan. Misschien was het beter geweest wanneer ik ook twee andere weekdagen had toegevoegd als keuzemogelijkheid. Zal ik er een voorstel op een andere dag bij zetten (of hebben anderen wellicht een goed voorstel)?
pi_87911396
voor mij hoeft dat niet, ik ben vrijwel iedere dag van de week druk :P en grote kans dat ik dan toch nog niet naar de repetitie ga vanwege mijn pols, dus wat mij betreft prima!
pi_87912394
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 20:24 schreef Sodium het volgende:

[..]

Nou hè? Soms heb ik lef. Nu maar hopen dat ik ook voldoende lef heb om mezelf over de drempel van 'gaan' te duwen. ;)

Die lef moet ik ook zoeken! En ik hoop dat ik niemand ken, ik kom wel als laatste en loop voorbij als ik mensen ken :P (Ik vind het niet zo fijn als mensen weten dat ik Fok, geen idee eigenlijk waarom.. ) Jappas loopt hierachter hetzelfde te roepen, ik dwing hem om z'n naam bij op de lijst te zetten :9
pi_87912500
Met goedkeuring:

-Sodium
-Reflectionne
- maen
- Bioloogje
- Jappas
-
...

-Sodium
-Bioloogje
-Jappas
-
...

-Sodium
-Reflectionne
-Bioloogje
-Jappas
-
...
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:45:24 #141
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_87930721
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 21:13 schreef Reflectionne het volgende:
Met goedkeuring:

-Sodium
-Reflectionne
- maen
- Bioloogje
- Jappas
-Momo...
...

-Sodium
-Bioloogje
-Jappas
-Momo...
...

-Sodium
-Reflectionne
-Bioloogje
-Jappas
-Momo...
...
pi_87931999
*O* Jeej! Het worden er steeds meer!
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:06:24 #143
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_87933361
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 12:24 schreef Sodium het volgende:
*O* Jeej! Het worden er steeds meer!
maar toch sla ik over...
het idee lijkt me leuk, maar zo goed ken ik jullie nou nog niet genoeg voor een meet
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_87934494
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:06 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

maar toch sla ik over...
het idee lijkt me leuk, maar zo goed ken ik jullie nou nog niet genoeg voor een meet
Jammer, ik ken ook niemand op Reflectionne na, maar anders zou je ook mensen ergens leren kennen toch? Dan zou het ook zo kunnen lijkt me.

Maar ik snap ergens je twijfel wel hoor ;).
  maandag 25 oktober 2010 @ 16:00:59 #146
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_87939973
quote:
ach maar ik vond zelfs de snackbar beter dan sommige mensa's... al deed die van KSV me altijd denken aan een snackbar
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_87943719
hmm ja sinds wij een ledenmensa hebben is het eten echt heel veel beter geworden! qua variatie maar vooral qua smaak! :Y)

maar ik ken inderdaad ook niemand echt, en zo lang ben ik hier nou ook weer niet. Maar ik ga gewoon! ;)
pi_87943808
Ik ken Jappas en Bioloogje en Berry heb ik in de aid gesproken dus kennen geldt maar een klein beetje voor die twee..
  maandag 25 oktober 2010 @ 17:33:13 #149
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_87944223
Ik ken ook niemand, maar ik ga gewoon. Ik heb niets te verliezen.
pi_87944707
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 17:33 schreef Momo... het volgende:
Ik ken ook niemand, maar ik ga gewoon. Ik heb niets te verliezen.
Toch is het wel eng :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')