quote:Geen last van, en verder kan ik je niet helpen want heb geen nudies of AJOp donderdag 28 oktober 2010 19:11 schreef BigSmurf het volgende:
Sommige kleuren t-shirts/overhemden kan je niet dragen op een lichte of juist hele donkere spijkerbroek? Dat vind ik dan, maar misschien ben ik wel een zeikerd.![]()
Ik denk dat ik die AJ gewoon ga bestellen, nog dingen waar ik op moet letten? Hoe vallen Nudies qua maat? Heb normaal 31/34 of 32/34 (1,90 lang, 76 kilo), vaker 32 dan 31.
quote:Dan weet jij vast wel hoe die AJ Dry Dirt Organic valt qua maat?Op donderdag 28 oktober 2010 19:19 schreef sarlo013 het volgende:
Hier wat jeans van mij
[ afbeelding ]
v.l.n.r. Nudie AJ dry dirt organic, Atelier la Durance Prescott Sterling, Nudie Regular Ralf Greycast
[ afbeelding ]
v.l.n.r. Nudie AJ black selvedge, Nudie SJ japan, Nudie SJ greycast
Hiernaast heb ik dan nog een ALD royston selvedge en Naked and Famous skinnyguy broken twill selvedge. Deze zijn echter nog niet de moeite om te showen.
quote:Die valt true to size en stretched max 1 maat, bij mij iig danOp donderdag 28 oktober 2010 19:24 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan weet jij vast wel hoe die AJ Dry Dirt Organic valt qua maat?
Mooie collectie trouwens!![]()
quote:Okee, dan haal ik hem gewoon in 32/34.Op donderdag 28 oktober 2010 19:26 schreef sarlo013 het volgende:
[..]
Die valt true to size en stretched max 1 maat, bij mij iig dan
quote:Menatwork heeft die volgens mij gewoon op voorraad? Hier in tilburg hebben ze die iig wel!Op donderdag 28 oktober 2010 19:27 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Okee, dan haal ik hem gewoon in 32/34.
Nu nog even uitvinden hoe ik hem ga bestellen, want iDeal kent men natuurlijk niet. Maar eens op zoek naar m'n Paypal account!
quote:In Tilburg? Chill, daar moet ik morgen zijn voor een tentamen op de uni. Hop ik meteen even langs de M@W.Op donderdag 28 oktober 2010 19:28 schreef sarlo013 het volgende:
[..]
Menatwork heeft die volgens mij gewoon op voorraad? Hier in tilburg hebben ze die iig wel!
quote:Absoluut.. alleen jammer dat er nu 125 dollar naar die winkeleigenaar gaat..Op donderdag 28 oktober 2010 19:13 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Echt te vet gewoon.. Hebben hebben hebben.
quote:Jup, ga ik zeker doen. Bedankt.Op donderdag 28 oktober 2010 19:33 schreef bokkepoot het volgende:
Kun je daar mooi ook even "voelen" aan de andere nudie's en denhams die daar hangen dan voel je het verschil ook al tussen de spijkerbroeken..
quote:Ja, dat is zonde... Of niet. Het is maar hoe je het bekijkt. Ik ben zelf werkzaam als CV onderhouds monteur, dan zit je toch vaak op je knieen en in ruimtes waar je je broek snel "beschadigd" .Op donderdag 28 oktober 2010 12:50 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Na 3 en halve maand al zulke dikke slijtage plekken? Dat is ook een beetje zonde..
quote:uh? dat denk ik niet. Ze waren eerst 150 toch? Ik denk dat Roy ook meer per stuk overhoudt...Op donderdag 28 oktober 2010 19:33 schreef bokkepoot het volgende:
Kun je daar mooi ook even "voelen" aan de andere nudie's en denhams die daar hangen dan voel je het verschil ook al tussen de spijkerbroeken..
[..]
Absoluut.. alleen jammer dat er nu 125 dollar naar die winkeleigenaar gaat..
Ik had een prijsstijging van zo'n 50 - 75 dollar verwachten...
quote:Juist wel stappen! Het is de bedoeling dat jouw leefstijl een afdruk achter laat op je broek, alszijnde dat jouw kleding jouw leefstijl personaliseerd. Dat is ook de gedachte achter dry denim, zeker wat Nudie betreft (check die boekjes maar eens die in de kontzakken van Nudies zitten).Op donderdag 28 oktober 2010 12:44 schreef BigSmurf het volgende:
Dus eigenlijk gewoon niet wassen de eerste maanden (en dus ook niet mee gaan stappen), en dan na een maand of 6 - 7 een keer in de wasmachine? Of handwas?
quote:Maar wat doe je dan met zo'n broek als hij verschrikkelijk naar sigarettenrook of bier stinkt? Dat krijg je er met buiten hangen niet zomaar uit, en als ik iets verschrikkelijk vind is het sigarettenlucht.Op donderdag 28 oktober 2010 19:53 schreef M1stral het volgende:
[..]
Juist wel stappen! Het is de bedoeling dat jouw leefstijl een afdruk achter laat op je broek, alszijnde dat jouw kleding jouw leefstijl personaliseerd. Dat is ook de gedachte achter dry denim, zeker wat Nudie betreft (check die boekjes maar eens die in de kontzakken van Nudies zitten).
Je moet niet zuinig zijn op een dry/raw denim... Dan kan je beter gewoon een slijtvaste broek kopen of een pantalon ofzo. Of voor een pre-wash gaan.
quote:Febreze, vriezer, laten stomen (dat heeft dus geen invloed op je denim) of gewoon buiten hangenOp donderdag 28 oktober 2010 19:57 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Maar wat doe je dan met zo'n broek als hij verschrikkelijk naar sigarettenrook of bier stinkt? Dat krijg je er met buiten hangen niet zomaar uit, en als ik iets verschrikkelijk vind is het sigarettenlucht.
quote:Als in, in de douche [niet onder!] hangen wanneer de warme/hete kraan opstaat. Niet naar de stomerij brengen, want het proces wat ze daar hanteren is funest voor je raw jeans.Op donderdag 28 oktober 2010 20:01 schreef sarlo013 het volgende:
[..]
Febreze, vriezer, laten stomen (dat heeft dus geen invloed op je denim) of gewoon buiten hangen
quote:Ik denk dat roy niet zoveel bijzonder veel extra aan over houdt....Op donderdag 28 oktober 2010 19:52 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
uh? dat denk ik niet. Ze waren eerst 150 toch? Ik denk dat Roy ook meer per stuk overhoudt...
Of heb jij feiten aangaande de overkomst. Roy is exclusief, maar hij gaf al aan dat hij het gedoe er omheen minder vond. De winkel heeft dat overgenomen, maar alleen daarom 125 meer vragen?
quote:Dat klinkt als een heel logisch en simpel idee. Gaan we wanneer nodig eens uittesten.Op donderdag 28 oktober 2010 20:06 schreef M1stral het volgende:
[..]
Als in, in de douche [niet onder!] hangen wanneer de warme/hete kraan opstaat. Niet naar de stomerij brengen, want het proces wat ze daar hanteren is funest voor je raw jeans.
quote:Licht eraan hoe je ze laat stomen! Als je de jeans chemisier laat stomen en ze dus geen water gebruiken (dry cleaning) is er niets aan de hand.Op donderdag 28 oktober 2010 20:06 schreef M1stral het volgende:
[..]
Als in, in de douche [niet onder!] hangen wanneer de warme/hete kraan opstaat. Niet naar de stomerij brengen, want het proces wat ze daar hanteren is funest voor je raw jeans.
quote:Mijn broeken stinken sporadisch, misschien na een hele lading spaghettisaus, kots en wat bier, maar als je doet wat je normaal doet (incl stappen) gebeurt er amper wat is mijn ervaring. Af en toe laten uitwaaien een nachtje (of overdag als het lekker koud is).Op donderdag 28 oktober 2010 19:57 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Maar wat doe je dan met zo'n broek als hij verschrikkelijk naar sigarettenrook of bier stinkt? Dat krijg je er met buiten hangen niet zomaar uit, en als ik iets verschrikkelijk vind is het sigarettenlucht.
quote:Je weet wel dat wanneer je kleding bij een stomerij brengt dat je kleren dan geperst of gestreken worden? Daart zit ik nou niet echt op te wachten wanneer je eindelijk al je creases gezet hebt.Op donderdag 28 oktober 2010 20:08 schreef sarlo013 het volgende:
[..]
Licht eraan hoe je ze laat stomen! Als je de jeans chemisier laat stomen en ze dus geen water gebruiken (dry cleaning) is er niets aan de hand.
quote:Wat raadt jij aan als "winkel die meer exclusiviteit biedt"?Op donderdag 28 oktober 2010 20:11 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Mijn broeken stinken sporadisch, misschien na een hele lading spaghettisaus, kots en wat bier, maar als je doet wat je normaal doet (incl stappen) gebeurt er amper wat is mijn ervaring. Af en toe laten uitwaaien een nachtje (of overdag als het lekker koud is).
In de vriezer leggen is wat dat betreft in de zomer wel een goede, maar je merkt vanzelf wel wanneer je broek riekt.
Ik zou ook niet te snel een beslissing maken met het kopen van een nieuwe broek, je vindt nu die Nudie mooi, maar het is wellicht leuker om je nog meer te oriënteren op het gebied van aanbod aan mooie denim.
Ga dus ook winkels in die meer exclusiviteit bieden, vraag, kijk en voel overal, dan weet je in elk geval zeker dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
Succes ermee in elk geval
quote:Ik heb er persoonlijk nooit last van? Heb het twee keer laten doen en gezegd dat ze me jeans niet moeten persen.Op donderdag 28 oktober 2010 20:12 schreef M1stral het volgende:
[..]
Je weet wel dat wanneer je kleding bij een stomerij brengt dat je kleren dan geperst of gestreken worden? Daart zit ik nou niet echt op te wachten wanneer je eindelijk al je creases gezet hebt.
quote:Tja, als je er allerlei eisen aan gaat stellen dan kan je ze net zo goed niet wegbrengen.Op donderdag 28 oktober 2010 20:17 schreef sarlo013 het volgende:
[..]
Ik heb er persoonlijk nooit last van? Heb het twee keer laten doen en gezegd dat ze me jeans niet moeten persen.
quote:Tenue de Nîmes in AmsterdamOp donderdag 28 oktober 2010 20:16 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat raadt jij aan als "winkel die meer exclusiviteit biedt"?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |