quote:
Op zondag 12 september 2010  21:27 schreef waffles het volgende:Tegen het gegeneraliseer van Wilders zijn, maar zelf wél generaliseren als het om PVV-stemmers gaat.  

De wereld is niet zo zwart-wit. Ik ken een paar academici die er goed over nagedacht hebben waarom ze op PVV hebben gestemd. Het zijn niet allemaal laagopgeleide tokkies die hun frustratie ergens kwijt moeten. En voor de goede orde: ik ben geen PVV-stemmer. 

Nou ja, PVV-stemmers hebben in ieder geval wel 
allemaal 1 ding gemeen, ze stemmen op de PVV. 

Dus dat is niet generaliseren, dat is zo... Dus wat dat betreft maak je daar een denkfout. En tuurlijk zijn er heus ook hoogopgeleiden die erop stemmen, maar ik ben dan vaak wel benieuwd naar hun argumentatie en gedachtegang waarom ze erop stemmen. Want die blijft soms wel achterwege (al is niemand verplicht een 'stemverklaring' af te leggen natuurlijk). 
Bij mij ging het qua generaliseren erom dat moslims die vliegtuigen kapen of 14 kinderen baren die het Westen moeten gaan veroveren als 'standaard' worden neergezet in (sommige) vergelijkingen of redenaties van Wilders. Terwijl deze mensen dus alleen hun geloof als gemene deler hebben en niet hun uitspattingen...