Het verwonderd mij dat veel mensen dit spel niet eens kennen, het spel is sinds 8 september uitgebracht en word nu al beschreven als het griezeligste spel ooit gemaakt.
![]()
Hier even korte uitleg over het spel (zover ik het kort kan houden) :
Het spel begin je als Daniel die wakker word in een verstrooide bui midden in een enorm griezelig kasteel waar je al kippenvel krijgt als je er doorheen loopt, al gauw kom je er achter dat het spel de horror sfeer heel goed neer zet want het spel doet iets met geluidseffecten dat ik nog nooit heb meegemaakt.
Je krijgt echt het gevoel helemaal alleen in een nachtmerrie te zijn beland, hels geschreeuw van mensen die gemarteld worden, een meid die loopt te huilen op een hele creepy manier, hout dat kraakt aan alle kanten, wind die je gewoon kippenvel doet geven en ga zo door.. dit spel is een meesterwerk alleen al in het maken van een perfecte horror sfeer.
![]()
Als je het spel vorderd kom je beetje bij beetje te weten wat er allemaal afspeeld in het kasteel en al gauw wil je zo snel mogelijk eruit en dit meen ik echt letterlijk want na uurtje spelen had ik ff pauze nodig om mijn zenuwen weer ff omlaag te halen, Oh My God! dit spel is zo griezelig is gewoon niet normaal meer geen enkele game kan tippen aan dit horror nivo!
Het perfecte wat ze hebben gedaan is het weglaten van Guns want geef toe...iedere horror game met een gun haalt al gelijk een helehoop van de sfeer weg en dit spel bewijst dat zelfs zonder wapens een spel kei goed kan zijn.
![]()
In plaats van erop los knallen moet je gebruik maken van je omgeving ook dit is heel goed gedaan zo moet je vaker de wet van Psychics verbreken en zelf beetje inspireren op je eigen manier dit geeft een hele nieuwe wending aan gamen, je kan werkelijk alles oppakken van stoelen tot kleine mini kiezelsteentjes hier een voorbeeld:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit was een klein stukje uit het begin maar de donkere kerkers en het riool gaat je echt de stuipen op het lijf jagen en ik vraag me af of ik het lef heb dit spel wel uit te spelen, maar al met al ben ik blij om te zeggen dat kindertjes dit spel serieus NIET moeten spelen aangezien ze er trauma's aan over houden

Veel meer ga ik niet verklappeen maar kan alleen zeggen:
Hou je van horror op zijn Best en wil je echt voelen hoe je moet overleven zonder wapens in een kasteel met een op hol geslagen geest terwijl je jezelf probeerd te kalmeren met het geringe licht dat je ter beschikking hebt dan is dit spel een MUST have!
Resident Evil, Dead Space, Doom3, Silent Hill EAT YOUR HEARTH OUT AND LEARN from the Pro's of horror!
Voor de mensen die het spel niet kennen hier de link na de officiele site met trailer en screenshots:
http://www.amnesiagame.com/#main
[ Bericht 4% gewijzigd door SmokeSum op 11-09-2010 02:02:34 ([/spoiler]) ]