Ik noem het geen links kabinet, maar gezien het regereerakkoord zit het ergens tussen centrum en centrum-rechts. De PVV heeft het naar links getrokkenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:25 schreef Pool het volgende:
[..]
De rechtse users beginnen zich nu al in te dekken voor de komende mislukking. In het kader van 'tijd voor rechts na zoveel jaren linkse ellende' hebben jullie dit kabinet aan de macht geholpen. Tegen de (S)linksche Kerk, weg met pappen en nathouden, je kent het wel.
Maar je ziet nu alweer hoe het gaat. Als dit kabinet mislukt, dan noemen MrBadGuy, Sachertorte, Bolkesteijn, etc. het gewoon een links kabinet, omdat de PVV links is, net als Hitler.
D66 onder Pechtold vind ik eigenlijk toch al niet zoveel, het is een partij die zich samen met de SP sterk maakt om de kinderopvang- en cultuursubsidie te behouden en daarnaast ook nog het rookverbod in stand wil houden. Dan maar hopen dat VVD en CDA samen de meerderheid krijgen de volgende keerquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
als je ziet wat voor akkoord CDA en VVD nu trots op zijn dan zal D66 geen zin hebben om daar bij aan te schuiven. Sowieso al niet omdat met hen regeren D66 zeer zeer slecht beviel. Ze werden meegetrokken in een kabinet van niks wat zich van rel naar rel sleepte...
Omdat het voor D66 een kabinet was waarin ze totaal niet pasten. Het beviel hen dan ook maar zeer matig.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:33 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat viel erg mee. CDA/VVD waren de stabiele factor in dat kabinet, het was juist D66 dat zorgde voor de rellen.
terwijl D66 inhoudelijk eigenlijk gewoon niets is verschoven. Het zijn VVD en CDA die zo hard mogelijk naar rechts rennen om Wilders maar te plezieren...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:34 schreef MrBadGuy het volgende:
D66 onder Pechtold vind ik toch al een stuk minder, dus dan maar hopen dat VVD en CDA samen de meerderheid krijgen de volgende keer
Dat lijkt me dan niet de schuld van CDA/VVD, maar een inschattingsfout van D66.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat het voor D66 een kabinet was waarin ze totaal niet pasten. Het beviel hen dan ook maar zeer matig.
Nou, ik meen me toch te herinneren, dat er bij de formatie toentertijd beloften aan D66 zijn gedaan, die gewoon niet werden nagekomen. En dat is niet echt een fijne basis voor samenwerking.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:35 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan niet de schuld van CDA/VVD, maar een inschattingsfout van D66.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 00:01 schreef Klaudias het volgende:
[..]
of een kabinet met alleen VVD en D66
Als ik D66 nu hoor protesteren om de subsidie op kinderopvang en cultuur te behouden en daarnaast ook nog een voorstander is van het rookverbod, dan mogen ze van mij lekker in de oppositie blijven zitten en lekker gaan samenwerken met de SPquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
terwijl D66 inhoudelijk eigenlijk gewoon niets is verschoven. Het zijn VVD en CDA die zo hard mogelijk naar rechts rennen om Wilders maar te plezieren...
Dat klinkt allemaal wat vaag. Heb je wat feiten die dit ondersteunen? (Het is niet dat ik het niet geloof, maar heb gewoon geen idee welke beloften er toen niet zijn nagekomen.)quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, ik meen me toch te herinneren, dat er bij de formatie toentertijd beloften aan D66 zijn gedaan, die gewoon niet werden nagekomen. En dat is niet echt een fijne basis voor samenwerking.
Zou kunnen maar D66 denkt nu gelukkig wel 2 keer na voor ze weer in zo'n kansarm experiment stappenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:35 schreef Mike het volgende:
[..]
Was dat niet het referendum-kabinet, dat werd vermoord door meneer Wiegel?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:41 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat klinkt allemaal wat vaag. Heb je wat feiten die dit ondersteunen? (Het is niet dat ik het niet geloof, maar heb gewoon geen idee welke beloften er toen niet zijn nagekomen.)
Die konden vooraf ook niet vermoeden dat Verdonk zo'n mediageile debiel zou blijken te zijn. En dat Wiegel de boel ook zou dwarsbomen inderdaad.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:35 schreef Mike het volgende:
[..]
Die kan ieder kabinet persoonlijk om zeep helpenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:42 schreef Pool het volgende:
[..]
Die konden vooraf ook niet vermoeden dat Verdonk zo'n mediageile debiel zou blijken te zijn.
Nee, dat was in Paars II.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Was dat niet het referendum-kabinet, dat werd vermoord door meneer Wiegel?
Hell, ze kan zelfs haar eigen partij en baantje om zeep helpen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die kan ieder kabinet persoonlijk om zeep helpen
Dat was paars 2quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Was dat niet het referendum-kabinet, dat werd vermoord door meneer Wiegel?
Klopt ditmaal was de belofte de gekozen burgemeester volgens mij.quote:
Nou ja, ik wist dat het iets democratisch wasquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt ditmaal was de belofte de gekozen burgemeester volgens mij.
Precies, en toen dat er niet doorkwam stapte Thom de Graaf op en werd ongekozen burgemeesterquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Weet je wie dat tegenhield in de Eerste Kamer? De PvdA.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maakt verder ook niet uit. Het heeft er wel voor gezorgd dat D66 voortaan vermoedelijk bedankt voor een volgend kabinet met CDA en VVDquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:49 schreef Mike het volgende:
We hebben nu dus vastgesteld dat de eerste belofte aan D66 werd geblokkeerd in Paars II en de tweede belofte door de Eerste Kamerfractie van de PvdA. Ik ben benieuwd of er nog meer in de schoenen van Balkenende II wordt geschoven.
Ah ja, zaken die niks met dat kabinet te maken hadden, hebben ervoor gezorgd dat D66 niet meer met CDA en VVD wil.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maakt verder ook niet uit. Het heeft er wel voor gezorgd dat D66 voortaan vermoedelijk bedankt voor een volgend kabinet met CDA en VVD
Nou het hele gedoe rondom Verdonk had natuurlijk wel degelijk met het kabinet te makenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:10 schreef Mike het volgende:
[..]
Ah ja, zaken die niks met dat kabinet te maken hadden, hebben ervoor gezorgd dat D66 niet meer met CDA en VVD wil.
Er zijn nu zeker kansen inderdaadquote:D66 heeft het probleem dat ze van regeringsdeelname altijd zo'n stuk kleiner worden. Maar we hebben in het recente verleden gezien dat het daarbij niet uitmaakt of ze aan een centrumrechts kabinet meedoen of aan een paars kabinet.
Wellicht dat er nu weer wat kansen zijn om te groeien. D66 was altijd een soort VVD-light, maar nu de VVD opschuift naar rechts, is het wat makkelijker voor D66 om zich te profileren als liberale partij.
Ik vind die analyse heel gek, omdat de VVD juist werd verweten bijna tot geen hervormingsplannen te hebben opgenomen in de akkoorden en dat de PVV op de sociale thema's, bijvoorbeeld de uitkeringen, pensioengerechtigde leeftijd, ouderenzorg, etc. veel van hun verkiezingsprogramma terugvindt in de akkoorden.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
De analyse van Remlof is helemaal niet zo gek hoor.
Denk je dat het CDA en de VVD D66 uit zouden nodigen om mee te doen?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maakt verder ook niet uit. Het heeft er wel voor gezorgd dat D66 voortaan vermoedelijk bedankt voor een volgend kabinet met CDA en VVD
Ligt er aan hoe goed dit experiment met de PVV bevaltquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk je dat het CDA en de VVD D66 uit zouden nodigen om mee te doen?
Zie jij het als een experiment?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe goed dit experiment met de PVV bevalt
Ik zie dit inderdaad als een vrij onnozel experiment. Je lot af laten hangen van een onvoorspelbare extreem-rechtse partij is iets gewaagd als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zie jij het als een experiment?
Ze moesten wel,anders konden ze geen meerderheid vormen.
D66 heeft niet veel zetels in te brengen.
Het lange termijn geheugen van politici is niet al te best....als de kans zich aandient staat D'66 net zo hard te trappelen om mee te doen als welke andere willekeurige partij. Macht doet vreemde dingen met mensen....noemen ze het "verantwoordelijkheid nemen" of "landsbelang" en offeren desnoods al hun kroonjuwelen principes op als het nodig is.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |