Mja, preciesquote:Op vrijdag 10 september 2010 17:41 schreef TheThirdMark het volgende:
En zie nu net dat Remlof zegt dat het wel kan
Dan weet ik het ook niet meer.
Als je geen vuurvaste stenen gebruikt breken ze gewoon kats doormidden door de hitte.quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Laat ik het anders vragen: zitten er nadelen aan het gebruik van vuurvaste stenen?
Daar schijnt dus verschil van mening over te zijnquote:Op vrijdag 10 september 2010 17:49 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als je geen vuurvaste stenen gebruikt breken ze gewoon kats doormidden door de hitte.
vuur vaste stenen zijn vaak veel lichter en minder slijtvastquote:Op vrijdag 10 september 2010 17:58 schreef Five_Horizons het volgende:
De vraag "Zitten er nog nadelen aan vuurvaste stenen" is niet zo moeilijk, toch?
Ik vraag niet of ik beter gewone stenen kan gebruiken.
Je bedoelt dat de hele ombouw in dat geval in vuurvaste stenen zou moeten worden uitgevoerd? (dus voor-, achter-, boven- en onderkant (+zijkanten)quote:Op zaterdag 11 september 2010 11:41 schreef dop het volgende:
enige wat daar naast nog problemen kan geven is het dak van de smoker die Five_Horizons wil maken
bij een gewone BBQ zie ik daar geen problemen, die zijn aan de voorkan open
is een beetje afhankeijk van hou warm het allemaal word,maar volgens mij worden smokers altijd in staal uitgevoerd , en dat is niet voor niets denk ik.quote:Op zaterdag 11 september 2010 11:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de hele ombouw in dat geval in vuurvaste stenen zou moeten worden uitgevoerd? (dus voor-, achter-, boven- en onderkant (+zijkanten)
Je weet ook dat warmte stijgt? De wanden van de bbq en de bovenzijde pakken de meeste hitte op.quote:Op zaterdag 11 september 2010 11:41 schreef dop het volgende:
ik denk zelf dat je alleen de bodem waar de houtskool op licht tewarm word , je zou zelfs er over kunnen denken deze gewoon in staal uit te voeren, als je het staal dan verder niet aan de stenen laat raken , op een paar afstand houders na , dan zou de rest in baksteen moeten kunnen.
enige wat daar naast nog problemen kan geven is het dak van de smoker die Five_Horizons wil maken
bij een gewone BBQ zie ik daar geen problemen, die zijn aan de voorkan open
ik werk in een hoogoven , geloof dat ik dat wel snap.quote:Op zaterdag 11 september 2010 13:27 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Je weet ook dat warmte stijgt? De wanden van de bbq en de bovenzijde pakken de meeste hitte op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |