abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86272092
Het bloed komt me regelmatig onder de nagels vandaan, mensen die altijd maar links blijven rijden.

Hierbij onderscheid tussen 2 situaties, links blijven rijden omdat er nog een hoop mensen voor je rijden op de linkerbaan, en het dus eigenlijk niet uitmaakt als jij mensen er langst laat. En gewoon links blijven rijden zelfs als je makkelijk mensen er langst kunt laten. in de eerste situatie is er nog begrip op te brengen, dat is bij de 2e situatie ver te zoeken.

Ongekend dat mensen met honderden vrije meters rechts nog steevast links blijven rijden omdat de vrachtwagen in de verte ingehaald moet worden. Zijn die mensen nou werkelijk zo egoistisch? of zo dom? of hebben ze zo weinig inzicht in het verkeer dat ze het gewoon niet doorhebben!?

Dit gedrag wekt bij mij meestal een hoop primaire reacties op zoals bumperkleven, leuk als ze vervolgens nog boos gaan worden omdat je dat doet, dan haal ik mijn handgebaren ook weer tevoorschijn.
Een andere reactie is het rechts inhalen, hoewel zeer gevaarlijk moet ik toegeven dat ik me er wel eens schuldig aan maak. Ik heb nou eenmaal niet alle tijd en als iemand met 110 een vrachtwagen 800m verderop wil inhalen, voeg je maar netjes in totdat je zover bent. Als deze mensen koppig links blijven rijden heb ik daar het geduld niet altijd voor, helemaal niet als ik er al een aantal km achter zit. Gevolg is dan dat ik rechts ga inhalen en de betreffende bestuurder nog duidelijk probeer te maken dat hij als een achterlijke aan het rijden is. Ironisch is dat ik het zelf ook doe op dat moment.

Maar dat brengt me wel bij de essentie van mijn klacht.
Onnodig links rijden is niet alleen gevaarlijk, het wekt ook zoveel aggressie en frustratie op bij andere weggebruikers dat je anderen onbewust ook in gevaar brengt.
Jzelf gedragen in het verkeer is je eigen verantwoordelijkheid, maar als je op een rit steeds maar weer egoistische bestuurders op de linkerhelft aantreft heb je je emoties niet altijd even goed in de hand.
Dit kan erg ver gaan, ben op bepaalde momenten zelfs in staat mensen af te snijden voor mijn gevoel. Hoewel ik dit natuurlijk nooit doe.

Iedereen kent deze frustraties wel, wat vinden jullie daar nou van? Heb je af en toe geen zin die auto's er gewoon af te rammen zodat ze het afleren? Haal je ook wel eens rechts in als je het helemaal beu bent?

Voor mij is dit verkeersergernis nummer 1, met afstand.
  vrijdag 10 september 2010 @ 11:31:07 #2
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86272129
Originele klacht.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_86272181
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:29 schreef Loomen20 het volgende:

-knip-

nee, niet met afstand, hou afstand.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_86272202
Je kan toch ook rechts inhalen? Wel even spiegelen of je geen KLPD'er ziet.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_86272210
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:31 schreef Salamando het volgende:
Originele klacht.
Goh, dat had ik niet verwacht.
pi_86272247
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:33 schreef DroogDok het volgende:
Je kan toch ook rechts inhalen? Wel even spiegelen of je geen KLPD'er ziet.
Doe ik ook als het me echt te lang duurt, is inderdaad alleen even opassen voor de KLPD ja.
pi_86272248
En iedereen moet natuurlijk een voorbeeld nemen aan de rijstijl van TS :')
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_86272268
Ja dit is irritant, maar haalt het lang niet bij de agressie die ik krijg als mensen hun richtingsaanwijzer niet gebruiken bij afslaan van een rotonde :{
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 10 september 2010 @ 11:35:35 #9
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_86272276
Mensen die zich kwaad zitten te maken in het verkeer. :').
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_86272285
LOL! Zeuren over onnodig links rijden om vervolgens als reactie jezelf schuldig maken aan een verkeersergernis die ook nog eens veel doden oplevert (bumperkleven). :')
pi_86272332
:r :r

Had het net nog onderweg naar huis, zwaar irritant.
Een Seat Altea XL wist het nog mooier te brengen; die reed met 110 links, en ging zo half op beide banen rijden.
Om vervolgens in de buurt van een vrachtwagen weer naar links te gaan.
Toen ik er eindelijk voorbij kon, ik natuurlijk boos naar rechts kijken.. kijkt die droeftoeter ook de andere kant op!
pi_86272512
Terechte klacht. Ik reed laatst op de A12, ergens in de buurt van Maarssen, waar er dus een aantal zondagsrijders op de linkerbaan rond de 118 op de teller reden, en iemand in probeerden te halen die 117 reed. Vind ik op zich al hinderlijk, geef gewoon ff gas en ga dan naar rechts. Ze deden het dus allebei niet. Na een tijdje had ik er dus genoeg van en ben er rechts voorbij gereden, nadat ze ook al niet hadden gereageerd op mijn lichtsignalen. Want ja, praten met je vrouw heeft natuurlijk voorrang op letten wat er in het verkeer gebeurd.
Dus ik voeg weer netjes in op de linkerbaan, voor de auto waarbij het stuur blijkbaar niet naar rechts kan, en begin te gebaren dat ze maar eens naar rechts moeten gaan. Als reactie kreeg ik de welbekende wijsvinger tegen het voorhoofd, en dat zei genoeg. Deze mensen zijn dusdanig incapabel dat je er maar beter niet nog meer aandacht aan moet schenken, dus ik heb ze vriendelijk doch sarcastisch uitgezwaaid en mijn weg vervolgt. Een paar kilometer later kwam ik de volgende linksplakker tegen, een beige Kia Rio stationwagon met een muts er in, die het net zo min snapte als de bejaarde vent die ik eerst tegen kwam (in een Nissan Almera).

Blijf lekker thuis of neem de trein. :r Ik vind het prima als je geen haast hebt, maar ga niet andere mensen in de weg rijden die wel de maximumsnelheid durven te rijden.
pi_86272716
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:35 schreef Me_Wesley het volgende:
Ja dit is irritant, maar haalt het lang niet bij de agressie die ik krijg als mensen hun richtingsaanwijzer niet gebruiken bij afslaan van een rotonde :{
dat is ergernis nr 2 :p
pi_86272744
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:35 schreef Veritas-1 het volgende:
LOL! Zeuren over onnodig links rijden om vervolgens als reactie jezelf schuldig maken aan een verkeersergernis die ook nog eens veel doden oplevert (bumperkleven). :')
Tja, actie reactie he. Kan wel hele tijd gaan seinen dat ze weg moeten maar daar zijn tegenliggers niet bij gebaat.
  vrijdag 10 september 2010 @ 11:49:45 #15
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_86272772
Gewoon rechts inhalen.
pi_86272794
:'(
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:37 schreef LePoo het volgende:
:r :r

Had het net nog onderweg naar huis, zwaar irritant.
Een Seat Altea XL wist het nog mooier te brengen; die reed met 110 links, en ging zo half op beide banen rijden.
Om vervolgens in de buurt van een vrachtwagen weer naar links te gaan.
Toen ik er eindelijk voorbij kon, ik natuurlijk boos naar rechts kijken.. kijkt die droeftoeter ook de andere kant op!
Ja, dat is altijd zo mooi. Mag je er eindelijk langst en denk je van: Nu ga ik hem toch een partij vuil aankijken.
kijken ze heel onschuldig naar rechts of om zich heen alsof er niets aan de hand is eigenlijk.
pi_86272823
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:35 schreef Me_Wesley het volgende:
Hoe veel moeite is het inderdaad, om even met je linkerhand dat staafje naar boven of naar beneden te duwen.
pi_86272838
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:42 schreef CasB het volgende:
Heel verhaal :')
Frustraties :')? Op zich wel terecht dat je zo denkt, alleen de boete voor rechts inhalen is ongeveer 150 euro, en die van links blijven rijden 70 euro. Feit blijft dat rechts inhalen veel gevaarlijker is.Doe het alleen soms ook wel hoor :@ . Lichtsignalen geven vind ik not-done
pi_86272846
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:49 schreef Loomen20 het volgende:

[..]

Tja, actie reactie he. Kan wel hele tijd gaan seinen dat ze weg moeten maar daar zijn tegenliggers niet bij gebaat.
Tsja dat linksrijders irritant zijn kan ik me voorstellen, maar ik heb dan wel de indruk dat jij zo'n klapjosti bent die gevaarlijk dicht gaat bumperkleven. Als die linksrijder ineens moet remmen, trek jij toch echt aan het kortste eind. En als die linksrakker 100 rijdt op een weg waar je 100 mag, heb jij in feite helemaal geen reden om in te halen, want harder mag je niet :')
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_86273337
Gek wordt je er soms van. Of van die achterlijken bliepen die achter een vrachtauto rijden met 80km/u, kom jij met 120 aanrijden gaan ze net voor je neus inhalen.
Haters gonna hate.
pi_86273504
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:52 schreef antfukker het volgende:

[..]

Frustraties :')? Op zich wel terecht dat je zo denkt, alleen de boete voor rechts inhalen is ongeveer 150 euro, en die van links blijven rijden 70 euro. Feit blijft dat rechts inhalen veel gevaarlijker is.Doe het alleen soms ook wel hoor :@ . Lichtsignalen geven vind ik not-done
Lichtsignalen vind ik normaal gesproken ook not-done, maar ik reed er ondertussen al een minuutje of 5 achter. Met telkens genoeg ruimte om naar rechts te gaan.

En frustraties: Ja, ik was dat weekend in Duitsland geweest, en zodra je Nederland binnenrijdt kan niemand ineens meer autorijden. Of in ieder geval niet doorrijden.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 10 september 2010 @ 12:14:49 #22
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_86273550
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:08 schreef CyclingGirl het volgende:
Gek wordt je er soms van. Of van die achterlijken bliepen die achter een vrachtauto rijden met 80km/u, kom jij met 120 aanrijden gaan ze net voor je neus inhalen.
Dat flikken Belgen me altijd :{ :(
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_86273597
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:14 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Dat flikken Belgen me altijd :{ :(
Ik vind Polen nog erger :')
Ik ben illegaal!
pi_86273621
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:35 schreef Garisson72 het volgende:
Mensen die zich kwaad zitten te maken in het verkeer. :').
Dat dus :')

En met zo'n rood hoofd, scheldend en tierend in de auto zitten :')
  Moderator / Redactie FP vrijdag 10 september 2010 @ 12:17:34 #25
Rawr
pi_86273639
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:16 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

Ik vind Polen nog erger :')
Mwa, de Polen die ik op de weg tegenkom jakkeren wel door :Y
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_86273684
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:17 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Mwa, de Polen die ik op de weg tegenkom jakkeren wel door :Y
Ja met 800 glaasjes wodka achter hun kiezen :')
Ik ben illegaal!
  Moderator / Redactie FP vrijdag 10 september 2010 @ 12:19:22 #27
Rawr
pi_86273694
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:19 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

Ja met 800 glaasjes wodka achter hun kiezen :')
:')
pi_86274364
Koop een pickup truck, als je dan er achter rijd en je doet groot licht aan dan merken ze het wel.
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
pi_86274426
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:49 schreef DeTolk het volgende:
Gewoon rechts inhalen.
:') Maar op dat moment zal je zien dat ze naar rechts gaan :)
pi_86274452
Beter dan onnodig links rijden op de provinciale weg, dus onterechte klacht.

Oh, je laten frustreren door wat een ander doet met zijn auto zegt meer over jou dan over hen.
Frustreer je niet, ga er langs of hou je gemak en ontspan. Wat heb jij er aan als je je als een mongool druk gaat maken met 'handgebaren', wie zit er nu met een handgebaar?
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_86274482
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:44 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

:') Maar op dat moment zal je zien dat ze naar rechts gaan :)
Daar is de vluchtstrook voor
pi_86274505
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:44 schreef mcintosh het volgende:

Oh, je laten frustreren door wat een ander doet met zijn auto zegt meer over jou dan over hen.
Frustreer je niet, ga er langs of hou je gemak en ontspan. Wat heb jij er aan als je je als een mongool druk gaat maken met 'handgebaren', wie zit er nu met een handgebaar?
? :')
pi_86274511
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:44 schreef mcintosh het volgende:

Wat een kanker slecht argument
pi_86274568
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:47 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

? :')
Zoals hij zei, rechts :') en als dat niet kan geldt dus het advies erna..
Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen? Moet ik er paints bij doen voor je?
pi_86274585
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:47 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Wat een kanker slecht argument
Wat voor argument :?
pi_86274648
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:49 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Zoals hij zei, rechts :') en als dat niet kan geldt dus het advies erna..
Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen? Moet ik er paints bij doen voor je?
bij voorkeur.
pi_86274681
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:49 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Wat voor argument :?
Waarom het een slechte klacht zou zijn
pi_86274688
Wat ik misschien nog irritanter vind zijn die lui die 200 meter voor de vrachtwagen al gaan inhalen met 100 km/uur :{

Waarom in godsnaam, stelletje kut fileveroorzakers.
pi_86274797
TS kan trouwens ook gewoon zo inhalen
pi_86274825
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:52 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Waarom het een slechte klacht zou zijn
Oh ja precies :Z 8)7
pi_86274909
Je hebt nou eenmaal van die moraalridders die vinden dat je hem toch al niet mag inhalen omdat hij al 100 rijd en dat het maximum is. Wat ze dan idd niet begrijpen is dat ze alleen maar aggressie opwekken en gevaarlijke situaties creeren. Het zijn vaak dezelfde mensen die vinden dat moordenaars en pedo's een 2e kans verdienen enzo, beetje wereldvreemd ;)
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:00:23 #42
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_86274910
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:56 schreef xyzyx het volgende:
[ afbeelding ]
Desnoods grinden over de railing, jwtz. 8-)
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_86274969
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:00 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Desnoods grinden over de railing, jwtz. 8-)
Creatief rijden noemen we het maar
pi_86274978
quote:
Voor mij is irritatie nummer 1 op de snelweg mensen die op je bumper gaan kleven... van die automobilisten die zo nodig 150 moeten rijden op de snelweg en me willen dwingen harder te rijden... trieste figuren.

Andere irritatie zijn vrachtwagens die andere vrachtwagens of auto's inhalen... wat altijd gevolgd gaat door tijdelijke onnodige files.

Onnodig links rijden heb ik alleen last van als het gepaard gaat met een te lage snelheid.
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:03:44 #45
307299 ms90isr
Real Madrid CF
pi_86275015
Links rijden is een goede smoes om 160 te rijden :Y
pi_86275025
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:56 schreef xyzyx het volgende:
[ afbeelding ]
hoe dan :?
pi_86275074
Waar ik mij aan erger is vrachtwagens op de linkerbaan die een andere trucker wil inhalen :r
En dan gaan ze met OPZET heel langzaam inhalen met hooguit 0,5 Km/h verschil tov die andere trucker om het verkeer lekker tegen te houden :r

Luie varkens :r
Interessant he ?
pi_86275122
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:04 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

hoe dan :?
Sneller rijden als die andere auto dan kom je er vanzelf langs
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:08:13 #49
307299 ms90isr
Real Madrid CF
pi_86275153
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:05 schreef Zwolsboy het volgende:
Waar ik mij aan erger is vrachtwagens op de linkerbaan die een andere trucker wil inhalen :r
En dan gaan ze met OPZET heel langzaam inhalen met hooguit 0,5 Km/h verschil tov die andere trucker om het verkeer lekker tegen te houden :r

Luie varkens :r
Dan haal ik ze gewoon via de vluchtsrook in ;)
pi_86275317
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:29 schreef Loomen20 het volgende:
Het bloed komt me regelmatig onder de nagels vandaan, mensen die altijd maar links blijven rijden.
Dan moet je tegen je vader zeggen dat hij rechts er langs moet gaan. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')