abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86845532
(Psssst, DEF, ik denk dat hij denkt dat wij allemaal laag schoolverlaters zijn zonder een diploma.)
Oh, en mijn IQ is 132 volgens een psycholoog, maar dat zegt geen ruk omdat ik weet dat ik volslagen achterlijk ben soms.

En ok, dat was het :p.

Maar, ik ben eigenlijk wel benieuwd waar jij je informatie op baseert? :S
Wil ook wel inzien wat jij wel hebt wat onze inlichtingendiensten niet hebben.. ;)
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_86845579
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:14 schreef Vronsky het volgende:
(Psssst, DEF, ik denk dat hij denkt dat wij allemaal laag schoolverlaters zijn zonder een diploma.)
Oh, en mijn IQ is 132 volgens een psycholoog, maar dat zegt geen ruk omdat ik weet dat ik volslagen achterlijk ben soms.

En ok, dat was het :p.

Maar, ik ben eigenlijk wel benieuwd waar jij je informatie op baseert? :S
Wil ook wel inzien wat jij wel hebt wat onze inlichtingendiensten niet hebben.. ;)
wat ik heb en onze MIVD en AIVD niet heel simpel. de CIA rapporten en Documentaires
CIA rapporten bedoel ik me: gepubliceerde documenten die te vinden zijn op de site.
pi_86845595
_O-

Ok ik ben klaar, heren: een heel erg prettige avond met discussiëren, ik zit me zo erg verrot te lachen nu dat het typen ineens erg moeilijk gaat.
pi_86845642
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:16 schreef Vronsky het volgende:
_O-

Ok ik ben klaar, heren: een heel erg prettige avond met discussiëren, ik zit me zo erg verrot te lachen nu dat het typen ineens erg moeilijk gaat.
klaar? viezerik
pi_86845699
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 22:58 schreef TheGaffer het volgende:

[..]

Dit is 1995 niet, Rusland heeft al 10 jaar enorm veel geld geinvesteerd in haar leger en zal dit blijven doen, ook door de komende hervormingen zal het leger zich steeds meer als dat van een westers land profileren.

Materieel hebben de Russen niks te klagen, Ruslands wapenindustrie op uitzonderingen na is in een goede conditie en blijft 1ste klas spul aan het leger leveren.

En de politieke situatie?, hoe groot acht jij de kans dat de Medvedev/Poetin combo ooit vertrekt de komende 20 jaar?

Zou je het hebben over hun Marine, dan moet ik je wel simpelweg gelijk geven.
Pas in de laatste 5 tot 7 jaar is men in Rusland weer geld gaan investeren in de defensiesector, en dan nog lopen ze mijlenver achter op het westen. Het enige wat er daar gebeurd is dat op een bescheiden manier de bestaande wapensystemen worden geupgrade, omdat het kapitaal er gewoonweg niet is om nieuwe ontwikkelingen te doen.

En zelfs het geupgrade materiaal, wat slechts zeer beperkt ter beschikking van het leger staat (maar wat wel wordt geshowed zodoende de indruk te wekken dat het overvloedig voorhanden is). Het leger zelf heeft niet de financieele middelen om grote aankopen te doen, en het meeste van het geupgrade spul wordt dan ook naar landen geexporteerd waar het westen om welke reden dan ook liever geen zaken mee doet, danwel naar landen waarvoor de westerse technologie te duur is.

De politieke situatie ligt wat ingewikkelder, en hoewel Poetin / Medvedev momenteel stevig in het zadel lijken te zitten, doen ze dat niet. De Russische economie baseert op het exporteren van olie en aardgas. Daarbij moet je weten dat de energieprijzen in Rusland zelf bewust laag worden gehouden, omdat de bevolking het anders niet kan betalen. Dit wordt dus gesubsidieerd door het geld wat men verdient met de export tegen wereldmarktprijzen.
Toen echter de olie- en aardgasprijzen 2008 weer daalden als een malle, zaten de Russen wel met een probleem, want om hun begroting dekkend te krijgen moet de olieprijs bij rond de ¤70 per vat liggen.
In de laatste jaren heeft zich in Rusland een kleine middenklasse kunnen ontwikkelen, die een bescheiden welvaart voor zich heeft weten te verdienen. Echter werd tijdens de crisis, die in Rusland hard toesloeg, duidelijk dat deze welvaart net zo gemakkelijk weer verdampt. Dat heeft al tot onrust tegen de regering geleid, wat tot dan toe ongebruikelijk was. De enige reden waarom de bevolking tot nu toe rustig is gebleven, is omdat ze hun bescheiden welvaart niet willen verliezen. Op het moment dat, door hoge energieprijzen en andere prijsverhogingen hun bescheiden welvaart wordt bedreigd, dan zal deze klasse zich zeker roeren en voor een instabiele politieke situatie zorgen.
pi_86845780
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:15 schreef 0067 het volgende:

[..]

wat ik heb en onze MIVD en AIVD niet heel simpel. de CIA rapporten en Documentaires
CIA rapporten bedoel ik me: gepubliceerde documenten die te vinden zijn op de site.
Ten eerste: Oversekste kleuter.

En ten tweede: Waarom denk je dat de MIVD en de AIVD bijvoorbeeld geen informatie heeft dat elke knuppel online en open bij kan?
pi_86845914
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:15 schreef 0067 het volgende:

[..]

Aangezien onze inlichtingdiensten toch redelijk goed samenwerken met de Amerikaanse zullen zij de grote lijnen van die rapporten waarschijnlijk al erg lang kennen. En als die documenten nog via een site te verkrijgen zijn, denk je dan werkelijk dat de AIVD en/of MIVD ze nog niet hebben? :')
  zaterdag 25 september 2010 @ 23:25:57 #108
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_86845966
Ruslands afhankelijkheid op Olie en Gas is inderdaad een grote zorg voor de leiding in Moskou maar daar wordt dan ook alles aan gedaan om er verandering in te brengen. Agrarisch heeft men met behulp van Westerse technologieën de productie zo ver gekregen dat het Amerika bijna inhaalt. Men probeert de Civiele Luchtvaart Industrie weer te steunen met het produceren en exporteren aan andere landen. De Sukhoi Superjet en MS-21 zijn uitstekende voorbeelden van successen in die tak.

Maar het zal wel nog aardig lang duren voordat daar echt resultaten in kunnen worden gezien.

Het leger is momenteel ook veelste groot voor hun doen en door de komende hervormingen zal het leger ook erg gaan afslanken, Miljarden voor nieuwe wapens zijn al geinvesteerd en over niet al te lange tijd zullen ze ophetzelfde niveau zitten als wij.
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
pi_86846022
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:19 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Pas in de laatste 5 tot 7 jaar is men in Rusland weer geld gaan investeren in de defensiesector, en dan nog lopen ze mijlenver achter op het westen. Het enige wat er daar gebeurd is dat op een bescheiden manier de bestaande wapensystemen worden geupgrade, omdat het kapitaal er gewoonweg niet is om nieuwe ontwikkelingen te doen.

En zelfs het geupgrade materiaal, wat slechts zeer beperkt ter beschikking van het leger staat (maar wat wel wordt geshowed zodoende de indruk te wekken dat het overvloedig voorhanden is). Het leger zelf heeft niet de financieele middelen om grote aankopen te doen, en het meeste van het geupgrade spul wordt dan ook naar landen geexporteerd waar het westen om welke reden dan ook liever geen zaken mee doet, danwel naar landen waarvoor de westerse technologie te duur is.

T-95 Black eagle NIEUW
Su 47 NIEUW
Tupelov jet bomber NIEUW
BTR 90 NIEUW
Kamov NIEUW
Twin Artillery NIEUW en zo kan ik meer op noemen
NIEUWE AK 107 VERSIE
Su-30M NIEUW
MiG-35D NIEUW
Il-112V NIEUW
An-70 NIEUW
Ka-60 NIEUW
en nog meer
pi_86846030
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:08 schreef TheGaffer het volgende:

Verder zijn zij veel verder met bommenwerpers (TU-160 > ?) en Interceptoren (Mig-31 > ?). De Russische industrie heeft genoeg geleden onder de Yeltsin jaren, maar de vliegtuig industrie zeker niet.
Wat is tegenwoordig nog het nut van een vliegtuig dat specifiek als Interceptor gebouwd is, als de meeste general purpose aircraft die rol net zo goed kunnen vervullen?
pi_86846088
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:25 schreef TheGaffer het volgende:
Ruslands afhankelijkheid op Olie en Gas is inderdaad een grote zorg voor de leiding in Moskou maar daar wordt dan ook alles aan gedaan om er verandering in te brengen. Agrarisch heeft men met behulp van Westerse technologieën de productie zo ver gekregen dat het Amerika bijna inhaalt. Men probeert de Civiele Luchtvaart Industrie weer te steunen met het produceren en exporteren aan andere landen. De Sukhoi Superjet en MS-21 zijn uitstekende voorbeelden van successen in die tak.

Maar het zal wel nog aardig lang duren voordat daar echt resultaten in kunnen worden gezien.

Het leger is momenteel ook veelste groot voor hun doen en door de komende hervormingen zal het leger ook erg gaan afslanken, Miljarden voor nieuwe wapens zijn al geinvesteerd en over niet al te lange tijd zullen ze ophetzelfde niveau zitten als wij.
Ja, Rusland heeft herbouwing nodig dat gaat inderdaad een tijd duren.
Maargoed over 15 jaar of minder is China nummer 1 in economie etc en dan gaat Rusland ook snel. en dat puur omdat ze erg goede vrienden zijn en erg goed handelen.
  zaterdag 25 september 2010 @ 23:31:32 #112
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_86846129
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:28 schreef Royyy het volgende:

[..]

Wat is tegenwoordig nog het nut van een vliegtuig dat specifiek als Interceptor gebouwd is, als de meeste general purpose aircraft die rol net zo goed kunnen vervullen?
Nee dat kunnen ze niet, De Mig-31 is nog altijd een klasse opzich zelf, En is in staat om een vijandelijke vliegtuigen/raketten neer te halen zonder dat ze zelf binnen de range van de vijandelijke radar zitten.

Israel was ook als de dood dat Syrië wellicht Mig-31's kon bemachtigen.
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
pi_86846153
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:28 schreef Royyy het volgende:

[..]

omdat 1 vliegtuig dat als 2 dient verzwakt beide kanten

1 goede vliegtuig volledig gemaakt als interceptor is sterker dan een vliegtuig met 2 mogelijkheden.
omdat 1 vliegtuig volledig gemaakt is als 1 draagt hij meer tech etc dan een vliegtuig dat als 2 moet dienen.
want die moet een beetje van dit en dat
  zaterdag 25 september 2010 @ 23:33:08 #114
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_86846177
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:30 schreef 0067 het volgende:

[..]

Ja, Rusland heeft herbouwing nodig dat gaat inderdaad een tijd duren.
Maargoed over 15 jaar of minder is China nummer 1 in economie etc en dan gaat Rusland ook snel. en dat puur omdat ze erg goede vrienden zijn en erg goed handelen.
De Russen vertrouwen de Chinezen nog minder dan ze de Amerikanen vertrouwen, De Ruslands economie is ook volledig op hun westerse buren gericht en niet op dat van China.

Op militair niveau is het ook leuk om eens over de J-11 te lezen.
pi_86846246
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:33 schreef TheGaffer het volgende:

[..]

De Russen vertrouwen de Chinezen nog minder dan ze de Amerikanen vertrouwen, De Ruslands economie is ook volledig op hun westerse buren gericht en niet op dat van China.

Op militair niveau is het ook leuk om eens over de J-11 te lezen.
Nou dan is het allemaal poppenkast China en Rusland zijn dikke vrienden als je kijkt naar nieuws etc.
handelen erg goed en werken samen net zoals met Olympische spelen. er werd naar Russiche tech gevraag om regen te voorkomen.
en de reden dat ze naar het westen gaan omdat communisme niet werkte
pi_86846298
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:08 schreef TheGaffer het volgende:

[..]

En hierin ga je nog het meeste fout. Russische vliegtuigen hebben nooit achtergelegen op hun Westerse varianten, behalve toen ze Lavochkins lieten op gaan tegen Me-262's. Voor het eerst sinds heel lang hebben we eindelijk een vliegtuig die beter is dan dat van de Russen (F-22). Maar natuurlijk moet je niet vergeten dat zij de PAK-FA hebben, die binnen 5 jaar operationeel hoort te zijn.

Verder zijn zij veel verder met bommenwerpers (TU-160 > ?) en Interceptoren (Mig-31 > ?). De Russische industrie heeft genoeg geleden onder de Yeltsin jaren, maar de vliegtuig industrie zeker niet.
Nee, jij gaat de fout in, als we kijken naar de jagers van de 4e generatie (MiG-29, F-16, etc.) dan waren die inferieur aan datgene wat het westen te bieden had. Toegegeven, de MiG-29 en Su-27 zijn enorm goede platforms die zich kunnen meten met de F-16 en F-15, maar toch hadden ze een aantal zwakke punten waardoor ze mijlenver op het westen achterlagen.

1. De radar, daar waar een MiG-29 maar een beperkte hoek kon inzien met zijn radar, kon een F-16 het complete luchtruim (180 graden) voor hem inzien. Ook kon de radar van de MiG-29 alleen maar zien waar het andere object vloog, echter werd geen informatie gegeven over de hoogte en de snelheid van dit object. Een F16 / F15 kon deze informatie echter wél zien, en daardoor kon de piloot beter bepalen welke strategie hij wilde volgen.
2. De tactiek, omdat de Rus geen specifieke informatie over de vijand had, moest hij voordat hij tot de aanval kon overgaan contact opnemen met een grondstation. Deze gaf hem dan de benodigde informatie, om hem dan vervolgens een opdracht en aanvalstactiek op te dragen. In het westen werden de vliegtuigen naar een sector geleid, en mochten de piloten naar eigen inzicht hun aanval uitvoeren. Omdat de westerse piloten deze informatie in real-time beschikbaar hadden, konden ze veel flexibeler en effectiever toeslaan.
3. Wapens, met de AMRAAM had het westen een wapen waarmee ze de vijand "Beyond Visual Range" konden aanvallen. Dus konden de F16 en F15 al toeslaan, zonder dat de MiG-29 en Su-27 al terug konden slaan.
4. De beperkte actieradius van de MiG-29, dit toestel was bedoeld om op te stijgen, te schieten, en weer te landen. De westerse toestellen hadden echter de mogelijkheid om tanks e.d. mee te nemen, zodat ze een grotere actieradius zouden hebben en ook langer in de lucht konden blijven.
5. Alleen bij de zgn. "Dogfights" kon de MiG-29 met zijn westerse soortgenoten meekomen. Dit kwam mede door het helmvizier, waarmee de piloot alleen op de tegenstander hoefde te richten om de raket die kant op te sturen. Echter hadden ze dan wel in de buurt moeten komen, iets wat gezien de bovengenoemde punten niet bepaald makkelijk was.
  zaterdag 25 september 2010 @ 23:39:55 #117
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_86846403
Daar kan ik helaas niet in meegaan, Daar weet ik simpelweg nauwelijks wat over. Toch bedankt voor het verschaffen van alle informatie.
pi_86846457
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:39 schreef TheGaffer het volgende:
Daar kan ik helaas niet in meegaan, Daar weet ik simpelweg nauwelijks wat over. Toch bedankt voor het verschaffen voor alle informatie.
Ik weet wel 50% het tegendeel te bewijzen maar heb geen zin.
pi_86846544
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:28 schreef 0067 het volgende:

[..]

T-95 Black eagle NIEUW Is niet nieuw, een verdere ontwikkeling van de T-80, nooit in productie gegaan en momenteel niet beschikbaar
Su 47 NIEUW Geen nieuwe ontwikkeling, heeft veel onderdelen geleend van de Su-27 en is momenteel niet beschikbaar
Tupelov jet bomber NIEUW
BTR 90 NIEUW Momenteel slechts zeer kleine aantallen in dienst, omdat hij te duur is en het russische leger liever zijn bestaande BTR-80's upgrade
Kamov NIEUW
NIEUWE AK 107 VERSIE
Su-30M NIEUW Is gewoon een geupgrade Su27UB
MiG-35D NIEUW Niks nieuw, gewoon een verder ontwikkelde MiG-29
Il-112V NIEUW Dat ding is nog niet eens in de lucht geweest
An-70 NIEUW Dat vliegtuig was al begin jaren 90 in de lucht, maar nog steeds niet in dienst.....gaat je iets dagen?
Ka-60 NIEUW
en nog meer
pi_86846597
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:39 schreef TheGaffer het volgende:
Daar kan ik helaas niet in meegaan, Daar weet ik simpelweg nauwelijks wat over. Toch bedankt voor het verschaffen van alle informatie.
Graag gedaan, en ik wil op mijn beurt weer de groeten doen aan de WTD 61! ;)
pi_86846663
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:43 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

o m g
o m g

die wapens zijn nieuw opgestaan niks upgrades ze zijn gemaakt uit de zelfde serie maar compleet anders gemaakt. laat maar stelletje dumbos hier
pi_86846679
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:28 schreef 0067 het volgende:

[..]

T-95 Black eagle NIEUW Jammer dat dat hele project gecancelled is he :')
Su 47 NIEUW Experimenteel type waar er maar één van gemaakt is
Tupelov jet bomber NIEUW
BTR 90 NIEUW Maar wordt bijna niet gebruikt, omdat ze liever de BTR-80 upgraden.
Kamov NIEUW Bedoel je de Kamov Ka-50? Is al ontwikkeld tijdens de Koude Oorlog, dus de post van von=Preussen haal je hiermee echt niet onderuit
NIEUWE AK 107 VERSIE Boh een nieuw Assault Rifle ontwerpen, daar zal inderdaad echt een enorme investering voor nodig zijn geweest
Su-30M NIEUW
MiG-35D NIEUW
Il-112V NIEUW
An-70 NIEUW
Ka-60 NIEUW
en nog meer
pi_86846787
maakt de prototypes en wapens nog wel nieuw. en die nieuwe versies heb ik het over
je hebt T80 U en B etc maar bij de wagens die ik lied zien, zijn ze van binnen compleet vernieuwd uiterlijk is nog hetzelfde, maar de kosten zijn hoog + van binnen andere radar andere systemen etc en dat maakt het wapen NIEUW
pi_86846887
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:49 schreef 0067 het volgende:
maakt de prototypes en wapens nog wel nieuw. en die nieuwe versies heb ik het over
je hebt T80 U en B etc maar bij de wagens die ik lied zien, zijn ze van binnen compleet vernieuwd uiterlijk is nog hetzelfde, maar de kosten zijn hoog + van binnen andere radar andere systemen etc en dat maakt het wapen NIEUW
Het platform van die wapens is gewoon hetzelfde, en alleen omdat ze een andere naam hebben maakt het nog niet tot nieuwe wapens. En daarbij zijn een aantal van de door jouw aangehaalde wapens nog niet eens in productie of gewoonweg gecancelled.

En een Leopard 2A6 heeft t.o.v. de Leopard 2A1 ook allerlei nieuwe systemen, maar daarom is het nog geen nieuwe tank.
pi_86847006
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:52 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het platform van die wapens is gewoon hetzelfde, en alleen omdat ze een andere naam hebben maakt het nog niet tot nieuwe wapens. En daarbij zijn een aantal van de door jouw aangehaalde wapens nog niet eens in productie of gewoonweg gecancelled.

En een Leopard 2A6 heeft t.o.v. de Leopard 2A1 ook allerlei nieuwe systemen, maar daarom is het nog geen nieuwe tank.
gecancelled ze hebben de prototype DUS HET IS NIEUW
nog niet in productie maar wel plannen en prototypes dus HET IS NIEUW

nee natuurlijk niet de T95 was al geplanned in 1900
en oohja een oud ontwerp niemand ontwerpt wat nieuws
altijd oude stuff. ik dacht altijd je ontwerpt wat nieuws en dan is het NIEUW

maar nee we ontwerpen oude shit. WAAR IS DE TIGER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')