abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86251811
Het is er dan van gekomen. Ik heb samen met din een sociale huurwoning weten te krijgen. Een oud jaren 30 (volgens de WBV) maisonette met een dakterras. Er dient nog wel best wat te gebeuren. Ik zal hier wel een en ander showen en vragen.

Vandaag hebben we de sleutels gekregen en zijn we langs gegaan om maten te nemen. De met schrootjes afgetimmerde schouwen waren een doorn in het oog. Die zijn dus gelijk verwijderd. De schrootjes dan, de schouw eronder is best het aankijken waard. Nu moeten nog wel de rookgaskanalen worden dicht gemaakt (er is cv) en het metselwerk worden opgeknapt.

Niet alleen ogres en uien hebben lagen, schouwen ook!

Helaas is het metsel/tegelwerk beschadigd.

Alvast twee vragen:
- Hoe maak ik die rookgaskanalen op een nette manier dicht?
- Wat is een mooie manier om dat metselwerk onderaan mooi te repareren en af te werken?

Overige tips zijn ook welkom. En stay tuned voor meer foto's voortgang en vast ook blunders.
pi_86253008
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:17 schreef Fixers het volgende:
Het is er dan van gekomen. Ik heb samen met din een sociale huurwoning weten te krijgen. Een oud jaren 30 (volgens de WBV) maisonette met een dakterras. Er dient nog wel best wat te gebeuren. Ik zal hier wel een en ander showen en vragen.

Vandaag hebben we de sleutels gekregen en zijn we langs gegaan om maten te nemen. De met schrootjes afgetimmerde schouwen waren een doorn in het oog. Die zijn dus gelijk verwijderd. De schrootjes dan, de schouw eronder is best het aankijken waard. Nu moeten nog wel de rookgaskanalen worden dicht gemaakt (er is cv) en het metselwerk worden opgeknapt.

[ afbeelding ]
Niet alleen ogres en uien hebben lagen, schouwen ook!

[ afbeelding ]
Helaas is het metsel/tegelwerk beschadigd.

Alvast twee vragen:
- Hoe maak ik die rookgaskanalen op een nette manier dicht?
- Wat is een mooie manier om dat metselwerk onderaan mooi te repareren en af te werken?

Overige tips zijn ook welkom. En stay tuned voor meer foto's voortgang en vast ook blunders.
koop een gaskachel voor erbij. lekker snel warm, rete-efficient, en nog gezellig ook ^O^
pi_86254529
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:54 schreef FkTwkGs2014 het volgende:

[..]

koop een gaskachel voor erbij. lekker snel warm, rete-efficient, en nog gezellig ook ^O^

Ik zou dat maar niet gaan proberen om een gaskachel aan te sluiten op een gemetseld rookgaskanaal uit de jaren '30
pi_86255145
?? Jaren '30?
Dan is dit kanaal oorspronkelijk al gebruikt voor een gaskachel.
No-problemo dus.
(Ja, zo bot stel ik het: en nou niet gaan lopen posten dat er toen nog zo vaak met hout- of kolenkachels gestookt werd in huiskamers)

Hoe je het 'simpel' wat beter ogend zou kunnen maken?
Ik zou een simpele plint rond de schouw zetten.
Dat kan op de makkelijkste manier met een strookje MDF dat je in die lichtbeige-oranje kleur van die leistenen schildert.
Dan ben je ergste 'bagger' kwijt.
Dat gat met die grijze cement zou ik dan maskeren met een mooie plant in een pot ofzo.

Maar, zoals al gezegd, een simpel gaskacheltje van MP ofzo kan ook leuk staan.
Hoewel,... ik zie geen gasaansluiting meer.
Da's dan misschien weer teveel van het goede.

Niet de plint die je tegen de andere muren gaat plaatsen ook rond de schouw trekken. Da's zonde: je moet die schouw los houden van de muren,.... dus niet dezelfde plint er omheen doen.

Succes!
pi_86255642
quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:43 schreef Ekoyt het volgende:
?? Jaren '30?
Dan is dit kanaal oorspronkelijk al gebruikt voor een gaskachel.
No-problemo dus.
(Ja, zo bot stel ik het: en nou niet gaan lopen posten dat er toen nog zo vaak met hout- of kolenkachels gestookt werd in huiskamers)

Hoe je het 'simpel' wat beter ogend zou kunnen maken?
Ik zou een simpele plint rond de schouw zetten.
Dat kan op de makkelijkste manier met een strookje MDF dat je in die lichtbeige-oranje kleur van die leistenen schildert.
Dan ben je ergste 'bagger' kwijt.
Dat gat met die grijze cement zou ik dan maskeren met een mooie plant in een pot ofzo.

Maar, zoals al gezegd, een simpel gaskacheltje van MP ofzo kan ook leuk staan.
Hoewel,... ik zie geen gasaansluiting meer.
Da's dan misschien weer teveel van het goede.

Niet de plint die je tegen de andere muren gaat plaatsen ook rond de schouw trekken. Da's zonde: je moet die schouw los houden van de muren,.... dus niet dezelfde plint er omheen doen.

Succes!
ik persoonlijk vind dat iets een functie moet hebben of weg moet. als je het toch wilt houden is mooi strak stucen misschien wat - geen idee hoe je dat zou moeten aanpakken though.
pi_86257861
Ik zou er een nieuwe ombouw omheen maken naar je eigen smaak. Wat je nu hebt kan je niet veel mee denk ik.
pi_86262150
quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:55 schreef FkTwkGs2014 het volgende:

[..]

ik persoonlijk vind dat iets een functie moet hebben of weg moet. als je het toch wilt houden is mooi strak stucen misschien wat - geen idee hoe je dat zou moeten aanpakken though.
Daar ben ik het mee eens. Niks lelijker dan een schouw die buiten gebruik is.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_86270381
allereerst: gefeliciteerd met jullie huis *O*

ennn we houden (iig ik) van foto's, dusss hebje mss plattegrond of meer foto's? ;)
maar leuk zeg! jullie eerste huis?
~ Bonito La Risa ~
pi_86270716
Meer foto's komen nog. Dit zijn de enige die we tot nog toe gemaakt hebben. Vanmiddag gereedschap en de eerste verf kopen. Zal zien dat ik nog wat meer foto's maak.
pi_86628879
Gisteren zag ik even door de bomen het bos niet meer. Er moet nog best wel wat gebeuren en we kunnen steeds slechts wat in de weekeinden aanpakken. Dat schiet dus niet op, gelukkig heb ik binnenkort een goeie week vrij, ik hoop dan lekker op te schieten.

Wat er gedaan moet worden:
-Plafonds witten.
-Muren schilderen
-Kozijnen en deuren schilderen, het heeft echt allemaal een vreselijke kleur en het laatste schilderwerk is slordig: heel dik, veel druipers en gewoon over de scharnieren en deurbeslag heen gekwast. Om nog niet te beginnen over de kleur.
-Slaapkamer muren laten stuccen.
-Laminaat in de kamers.
-Vinyl in de overlopen en keuken.
-Meubels
-Trappen schilderen en trapmatjes plakken.

Eindelijk tijd voor wat foto's:

Entree met rechts de meterkast. Darin zit een nieuwe stoppenkast met automaten en een recente meter. Echter bij de verklaring van de groepen staat er bij eentje alleen maar "?????" Helemaal logisch is het niet: 4 groepen, waarvan een een onbekende bestemming heeft en twee aardlekschakelaars.

De hal op de eerste verdieping:

Dit soort details maken het leuk, mar geven ook een hoop werk, dat wordt schuren met de hand.

Toekomstige hobbykamer, rechts onder het raam zie je in de hoek inderdaad een gasmeter.

De woonkamer, rechts de schouwen. We zijn eroveruit dat we ze gewoon strak aftimmeren.

De keuken, niks meer aan doen behalve het lichtknopje verplaatsen, mijn partner kan er niet goed bij door het diepe (72cm!) aanrecht. En vinyl erin.

De slaapkamer, onder de vreselijke struktuurverf (wie wil er nu een schuurpapiermuur?) Bleek wat van de dakbetimmering met ductape vast te zitten. Als dat opgknapt is laten we de muren stuccen.

Kastenkamer/inloopkast to be:

De overloop op de tweede verdieping, rechts achter een CV die ik maar niet aan de praat krijg. Feenstra komt binnenkort langs.

Het dakterras. Heeft druk behoefte aan een lamp. Maar dat zal voor het voorjaar zijn. Voorlopig zullen we er toch weinig gebruk van maken. Dat tuinhuisje lijkt gebruikt te zijn door katten. Stinkt enorm naar kattepis :r En heeft wat oplapwerk nodig.

[ Bericht 15% gewijzigd door Fixers op 20-09-2010 10:43:59 ]
pi_86682570
We zijn druk aan het schuren. Voor de slaapkamer is het even wachten wanneer we daar verder kunnen. De stucadoor wees op de betimmering van het schuine dak. Dat is hardboard, staat bol en zit aan een kant vast met ductape. De WBV vond hert eigenlijk acceptabel in die staat. Maar omdat we de woning met onze plannen verbeteren, willen ze erin tegemoet komen en daar nieuw plaatmateriaal tegen zetten.

Kost een beetje extra tijd, maar elders is er ook genoeg te doen.
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 18:58:52 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_86683691
Oeh, een nieuw klustopic ! *O*

Alvast veel klus en toekomstig woon plezier toegewenst ! *O*
Ik blijf dit topic volgen .. jaren 30 huizen :9
pi_86683795
Wat een leuk huisje.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_86685034
Leukleuk! :Y
pi_86689877
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:58 schreef Vonkenboer het volgende:
Oeh, een nieuw klustopic ! *O*

Alvast veel klus en toekomstig woon plezier toegewenst ! *O*
Ik blijf dit topic volgen .. jaren 30 huizen :9
Dank je! :)

Gelijk even een vraagje: de onbekende zekeringautomaat, is er een andere manier om terug te vinden waar die bijhoort behalve overal een lampje aansluiten en dat ding uitzetten? Zover ik het nu heb kunnen uitvogelen lijkt dat ding nergens op aangesloten.
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 22:09:09 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_86691781
Je kunt altijd de kap van de meterkast eens los kunnen draaien (wel eerst de kast spanningsloos maken) om te kijken of hij uberhaupt aangesloten is.

Voor alle duidelijkheid ik bedoel de kap op het gedeelte boven de kWh meter waar waarschijnlijk geen zegels op zitten.

Soms wil er ook wel eens het één en ander in de keuken op een aparte groep zitten maar wordt die groep niet gebruikt voor een apparaat; dan moet je denken aan een boiler, vaatwasser, wasmachine e.d. elektrische aansluitpunten. Kijk eens goed rond soms zijn ze op het eerste moment namelijk niet zichtbaar.
pi_86692319
Enorm leuk, die steentjes buiten O+
En is dat granito in je halletje?
En die kozijnen, deuren en glas in lood *O* gaaf huis zeg!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_86692951
Dat is inderdaad Granito, helaas alleen beneden in de entree, van anderhalve vierkante meter waar ik straks ook nog twee fietsen moet stallen. Ik heb de gemeente al gevraagd om een fietstrommel. Ze promoten fietsen graag boven de auto, maar dat mogen ze wel laten blijken. Momenteel is het nog steeds voordeliger een auto te hebben dan een abonnement op de fietsenstalling voor 2 fietsen.
pi_86730706
Met schuren blijkt de staat van wat vensterbanken discutabel te zijn. Ik ben geen houtrotexpert, maar verf hoort er volgens mij niet zo makkelijk in grote schilfers af te vliegen als je het probeert te schuren. Morgen weer bellen met de WBV. We wachten nog op een telefoontje van de aannemer om een afspraak voor nieuwe betimmering in de slaapkamer. Kunnen ze hier gelijk naar kijken.
pi_86732020
Voor een huurwoning heb je een erg ruime keuken! Ziet er goed uit ^O^
(is dat een IKEA keuken?)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_86732358
Wacht maar tot we ingericht hebben, de woonkamer wordt een Ikea showroom. :D

De keuken is geplaatst door de vorige bewoners inderdaad Ikea. Ik vind het niet de meest ideale opstelling. Mijn ouders hebben op een vergelijkbaar oppervlak een U-opstelling. Op papier lijkt het heel krap, in werkelijkheid ideaal. Maar met dit kan ik prima leven het is ongeloofelijk veel beter dan het standaard veel te kleine standaard keukenblokje wat ik nu heb.
pi_86732552
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:48 schreef Fixers het volgende:
Wacht maar tot we ingericht hebben, de woonkamer wordt een Ikea showroom. :D

De keuken is geplaatst door de vorige bewoners inderdaad Ikea. Ik vind het niet de meest ideale opstelling. Mijn ouders hebben op een vergelijkbaar oppervlak een U-opstelling. Op papier lijkt het heel krap, in werkelijkheid ideaal. Maar met dit kan ik prima leven het is ongeloofelijk veel beter dan het standaard veel te kleine standaard keukenblokje wat ik nu heb.
Haha goed bezig! ;)
Vind de combinatie wel leuk dat witte met dat donkerbruine :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_87140364
We zijn weer een goede week verder. Er is een hoop geschilderd en daar knapt de boel enorm van op. Alle muren, behalve de babydiahreebruine muur in één kamer, en plafonds waren blijkbaar geschilderd in ral 9010. Nu zijn de plafonds gewoon wit en de muren net van het witte af (maar dat is haast niet te zien).

In de slaapkamer is er eindelijk een aannemer aan de gang om het een en ander aan timmerwerk op te knappen. WBV was wat terug houdend, want de bol staande hardboard platen die met vier spijkers op de hoeken waren vast getimmerd en met duc-tape aan elkaar hingen was uiteraard behangklaar en volgens hun standaard aceptabel. :') Gelukkig toch zover dat er een timmerman bezig is met de klus.

Links het deel waar al raggelwerk inzit om de gipsplaten te ondersteunen, rechts nog de oude situatie, de hardboard platen waren simpel tegen de dakbalken gespijkerd.

We vonden ook nog een stukje behang wat oud is, heel erg oud. Ik vraag me af of dat nog uit de tijd stamt dat het huis is gebouwd...
pi_87388936
Dit weekeinde wat hulp gehad. Stucadoor langsgeweest en platen voor vloer en schouwen gebracht.

Stucwerk is klaar in de slaapkamer. Zodra dat droog is kan er gewit en geschilderd worden en kan de vloer erin. Die rare vlekken komen door het opdrogen: grijs is nog nat wit al droog. In iedergeval is al die vreselijke structuurverf nu netjes glad.

De schouwen zijn afgetimmerd met MDF en krijgen van de week een kleurtje.

Na veel moeite is de babydiahreebruinemuur nu wit. 3 Lagen superdekkende verf heeft het gekost. Op de vloer heb ik vandaag hardboardplaten gespijkerd ter voorbereiding voor het laminaat. Het geeft al een heel ander aanzicht.

Nu die haar nog van mijn cameralens halen. :D
pi_87389246
Wat een mooi huis voor iets wat van de WBV is.
Meestal heeft zoiets al van die lelijke witte kunststof kozijnen erin en systeemplafonds enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')