Nou ja, de grote netwerken lijken nu wel over. De individuen en domoren blijven over om gepakt te worden.quote:
quote:Ezequiel Mosquera: "HES is geen dopingmiddel"
vr 01/10/2010 - 16:45
Ezequiel Mosquera heeft gereageerd op zijn positieve dopingplas tijdens de Vuelta. De Spanjaard, tweede in die Vuelta, maakt zich geen zorgen. "Ik heb een heel gerust geweten", klonk het op vrijdag.
De kopman van Xacobeo werd net als zijn ploegmaat David Garcia Dapena betrapt op het gebruik van hydroxyethylzetmeel of HES. Dat is een bloedverdunner die ook kan gebruikt worden om epo te maskeren.
"Ik kende HES niet, maar het is geen verboden product. Ik ben dus niet geschorst en mag dus in Lombardije rijden. Bovendien had ik al bij Vacansoleil getekend, ik had geen reden om stommiteiten uit te halen", aldus de 34-jarige Spanjaard.
Maar het staat wel degelijk op de dopinglijst van de WADAquote:
quote:S5. DIURETICS AND OTHER MASKING AGENTS
Masking agents are prohibited. They include:
Diuretics, probenecid, plasma expanders (e.g. glycerol; intravenous
administration of albumin, dextran, hydroxyethyl starch and mannitol) and
other substances with similar biological effect(s).
Nee, dat blijft Mario de Clercq:quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:53 schreef rubbereend het volgende:
Dat is nog de beste ontkenning die ik tot nu toe heb gehoord. Gewoon ijskoud beweren dat het niet op de dopinglijst staat
Ik ben bang dat ze zijn researchobjecten meegenomen hebbenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:42 schreef TargaFlorio het volgende:
Is die roman er eigenlijk ooit gekomen?
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:50 schreef TargaFlorio het volgende:
En België een winnaar van de Nobelprijs voor de literatuur armer...
Werd tijd, er wordt toch geen vervolging ingesteld. Over en sluiten en Spanje blijft gewoon leidend op veel sportgebieden. Wat een lachertje ook. Maar goed hun beste wielrenner gaat er aan en 1 van de betere Vuelta-renners ook.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:40 schreef rubbereend het volgende:
Hoorde ik dat nou goed van Smeets vannacht, gaan de dossiers Fuentes vernietigd worden?
En de Spaanse voetballers en hun top tennisspeler blijven buiten schot.quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:35 schreef Ericr het volgende:
[..]
Werd tijd, er wordt toch geen vervolging ingesteld. Over en sluiten en Spanje blijft gewoon leidend op veel sportgebieden. Wat een lachertje ook. Maar goed hun beste wielrenner gaat er aan en 1 van de betere Vuelta-renners ook.
Wat heb je tegen Spanje?quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:35 schreef Ericr het volgende:
[..]
Werd tijd, er wordt toch geen vervolging ingesteld. Over en sluiten en Spanje blijft gewoon leidend op veel sportgebieden. Wat een lachertje ook. Maar goed hun beste wielrenner gaat er aan en 1 van de betere Vuelta-renners ook.
Nee dat is het niet. Spanje is een van de laatste landen in Europa geweest die een dopingwet heeft ingevoerd. Daarvoor was het gebruik niet strafbaar. En nu hebben ze een wet, maar deze is te vergelijken met de Nederlandse antikraakwet. We hebben hem wel, maar doen er niets mee.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat heb je tegen Spanje?![]()
Er zijn tig Spaanse (top)renners gepakt de afgelopen jaren, net zoals in andere landen. In andere sporten zijn de dopingcontroles vaak een stuk minder streng....dat geldt ook voor sporters uit andere landen.
Je doet het nu voorkomen alsof de Spaanse overheid als een soort Stasi kinderen al met doping injecteert, terwijl er vooral heel veel geld aan (top)sport uitgegeven wordt.
Thomas Dekker rijdt naar Italië.....in de traditioneel grote wielerlanden (België, Italië, Spanje) zijn er bussen vol met renners gepakt, terwijl het in de beeldvorming nu overkomt alsof de Spanjaarden altijd de dans hebben weten te ontspringen en in een soort van vrijstaat leven. Mayo, Heras, Mancebo, Beloki, Aitor Gonzalez....stuk voor stuk zijn alle Spaanse toppers gepakt net zoals bijna de hele Kelme ploeg. De situatie is m.i. dus niet veel anders als in pakweg Italië.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:03 schreef Colplay het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. Spanje is een van de laatste landen in Europa geweest die een dopingwet heeft ingevoerd. Daarvoor was het gebruik niet strafbaar. En nu hebben ze een wet, maar deze is te vergelijken met de Nederlandse antikraakwet. We hebben hem wel, maar doen er niets mee.
Of denk jij dat het toeval is dat Roy Sentjens op het moment dat hij doping wil gebruiken in zijn auto stapt en naar Spanje rijdt?
http://www.wielerrevue.nl(...)24910544204c44d197a0
Dan lees je het verkeerd, het gaat meer om de lakse houding qua controles en het gevoerde anti-dopingbeleid. Iets wat je eerder zag in o.a de USA en toen het beleid strakker werd vielen ook gelijk meerdere sporters door de mand. In Spanje echter vallen vooral sporters door de mand omdat andere mogendheden zich kritisch blijven opstellen. Dat is toch verontrustend, of zouden de Spanjaarden opeens het wiel opnieuw hebben uitgevonden op sportgebied? Dezelfde Spanjaarden die tig jaar geen ene ruk voorstelden in veel sporten.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat heb je tegen Spanje?![]()
Er zijn tig Spaanse (top)renners gepakt de afgelopen jaren, net zoals in andere landen. In andere sporten zijn de dopingcontroles vaak een stuk minder streng....dat geldt ook voor sporters uit andere landen.
Je doet het nu voorkomen alsof de Spaanse overheid als een soort Stasi kinderen al met doping injecteert, terwijl er vooral heel veel geld aan (top)sport uitgegeven wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |