abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87022515
In het geval Mosquera, het is bevestigd dat David Garcia Dapena de tweede is.

Bron: [www.biciciclismo.com]

Het gaat overigens om abnormale tests op 16 september, nog niet bevestigd als dopinggeval en de renners zijn ook nog niet geschorst.
Het middel is overigens hydroxyethyl en dit staat NIET op de dopinglijst, maar er wordt wel een onderzoek ingesteld.
  donderdag 30 september 2010 @ 15:19:20 #182
67205 Colplay
How you doin??
pi_87022558
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:08 schreef Felagund het volgende:

[..]

Feit is dat er een afwijking/fout is, iedere meting heeft een fout, je kunt nooit iets met 100% zekerheid meten. Dus daarom moet ook in ieder goed wetenschappelijk onderzoek de fout er bij worden vermeld. Zonder foutenmarge heeft een meting geen enkele waarde.

En dingen als ik denk dat ze wel betrouwbaar zijn heb je natuurlijk niets aan, als ze echt betrouwbaar onderzoek hebben gedaan, waar ik alsnog niet aan twijfel, dan zullen ze die foutenmarge wel weten. Het erbij vermelden lijkt me niet meer dan logisch, omdat de foutenmarge juist aangeeft hoe betrouwbaar het resultaat is. Iets dat je zeker wilt mee wil wegen in je oordeel om Contador al dan niet te schorsen.
Je kunt de hoeveelheid informatie die je naar buiten brengt ook overdrijven. Ik ga er vanuit dat er een rapport opgesteld wordt waar de betrokkenen inzage in krijgen en meer weten dan wij. Zo lang vanuit het kamp Contador hier niet over gesproken wordt speelt dit echt niet en mag je dit gedeelte echt vergeten.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_87022671
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:41 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ach Carl Lewis haalde er 8 keer goud mee op een OS en zo zijn er legio vegetarische topsporters bekend.

Het voorkomt in ieder geval dat je zooi als clen in je eten hebt.
Van Lewis is ook bekend dat hij zijn overwinningen niet op een bruine boterham heeft gehaald. Maarja polititek zorgt ervoor dat veel dopingzondaars nooit bekend zullen worden. Zo neem ik na Fuentes ook geen enkele Spaanse sportsprestatie meer serieus totdat bekend wordt welke sporters daarbij betrokken zijn.
pi_87022674
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:18 schreef DutchSL het volgende:
In het geval Mosquera, het is bevestigd dat David Garcia Dapena de tweede is.

Bron: [www.biciciclismo.com]

Het gaat overigens om abnormale tests op 16 september, nog niet bevestigd als dopinggeval en de renners zijn ook nog niet geschorst.
Het middel is overigens hydroxyethyl en dit staat NIET op de dopinglijst, maar er wordt wel een onderzoek ingesteld.
Soort van poor mens EPO toch? In ieder geval hoeft iets niet op de lijst te staan als het middel een gelijkende werking heeft als andere middelen die ook zorgen voor een toename van het bloedvolume.
pi_87022923
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:19 schreef Colplay het volgende:

[..]

Je kunt de hoeveelheid informatie die je naar buiten brengt ook overdrijven. Ik ga er vanuit dat er een rapport opgesteld wordt waar de betrokkenen inzage in krijgen en meer weten dan wij. Zo lang vanuit het kamp Contador hier niet over gesproken wordt speelt dit echt niet en mag je dit gedeelte echt vergeten.
Het is maar 1 cijfertje. Het lijkt me niet meer dan normaal om dit naar buiten te brengen, omdat een cijfertje zonder foutenmarge niets hoeft te zeggen. Nu is maar gissen naar de betrouwbaarheid.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 september 2010 @ 15:33:27 #186
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87023223
Misschien is het handig om Contador daar te doen: Alberto Contador test positief op clenbuterol

Nu lopen er gewoon twee discussies parallel :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_87023810
Wanneer komt er trouwens in de pers meer aandacht voor de echte daders in de dopingaffaires, de 'doktoren' die het spul verstrekken en ploegleiders/ trainers die de sporters vaak al van jongs af aan onder druk zetten om verboden middelen te gebruiken. Ik vind dat die het vaak meer verdienen om publiekelijk aan de schandpaal te worden genageld dan de sporters zelf. Je moet het probleem ook bij de bron aanpakken en niet alleen de uitwassen tegengaan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 september 2010 @ 15:46:32 #188
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87023821
Wat zal Hoogerland balen, mag hij volgend jaar weer nergens rijden :') De Vuelta en de Tour lijken al ver weg. En de Giro is nog afwachten
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_87024029
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:46 schreef rubbereend het volgende:
Wat zal Hoogerland balen, mag hij volgend jaar weer nergens rijden :') De Vuelta en de Tour lijken al ver weg. En de Giro is nog afwachten
En dan zitten ze volgend jaar ook nog eens opgescheept met al die middelmatige hulpjes van Ricco en Mosquera :P Die zullen ook wel erg worden gewaardeerd door hun nieuwe ploeggenoten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 september 2010 @ 15:54:25 #190
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87024128
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:51 schreef VreemdeEend het volgende:

[..]

En dan zitten ze volgend jaar ook nog eens opgescheept met al die middelmatige hulpjes van Ricco en Mosquera :P Die zullen ook wel erg worden gewaardeerd door hun nieuwe ploeggenoten.
Hoeveel nam Mosquera er mee?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_87024565
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:54 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Hoeveel nam Mosquera er mee?
Vooruit nog niemand zeker, ik hoop van harte dat het contract met Cesar Veloso nog niet definitief ondertekent is.
  donderdag 30 september 2010 @ 16:11:16 #192
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_87024905
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:46 schreef rubbereend het volgende:
Zomegnan is geen Ricco-fan (om het zacht uit te drukken), die gaat een kans om Ricco als onbetrouwbaar te kunnen afschilderen, niet laten liggen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_87025588
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:24 schreef Felagund het volgende:

[..]

Die Chinees had dan wel een miljard keer zoveel in zijn bloed zitten.

Ik zou wel eens de foutenmarge van zo'n test willen weten, dat meldden ze er nooit bij. Daarnaast zou een bloedtransfusie ook op andere manieren op te sporen moeten zijn, bijv. in schommelende bloedwaarden.
Wat ik heb gelezen en gehoord was het ongeveer evenveel als Bertje.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_87025917
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:24 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Wat ik heb gelezen en gehoord was het ongeveer evenveel als Bertje.
Ja gewoon maar iets van anderhalf tot 2 keer zo veel dacht ik ergens gelezen te hebben. En op zulke kleine hoeveelheden verdienen deze twee dezelfde straf en behandeling.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 september 2010 @ 16:32:47 #195
862 Arcee
Look closer
pi_87026007
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:06 schreef solaire het volgende:
Valverde
Contador
Mosquera
nu Rodriguez nog en de meest logische zijn gepakt
Rodriguez zou je qua progressie nog meer verwachten dan Mosquera idd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 30 september 2010 @ 17:15:01 #196
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_87028058
Hoe voorspelbaar, Mosquera :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 30 september 2010 @ 17:19:10 #197
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_87028236
Vacansoleil _O- _O-
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_87031779
Goede keuzes van Vacansoleil :')
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87032185
Ach, ze kunnen altijd Thomas Dekker nog aantrekken! :D

Dit vind ik trouwens nog best een interessante hypothese over Bertje:
quote:
Rasmus Damsgaard (Deense dopingexpert): "Vervuilde voeding? Niks van. Wellicht is Contador onvoorzichtig geweest bij een bloedtransfusie. Op de rustdag van de Tour heeft hij zich met lichaamseigen bloed ingespoten dat enkele maanden eerder was afgetapt. Dit is vergelijkbaar met wat Floyd Landis meemaakte."
pi_87032299
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:24 schreef Sautor het volgende:

Op donderdag 30 september 2010 10:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Logisch moment van bekendmaken trouwens ^O^

Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1526092/2/50#87012551]Op donderdag 9 september 2010 10:58 schreef TargaFlorio het volgende:
Paar dagen voor het WK? :+
c_/ -O- -O-

Wat een dag...Contador aan de clenbuterol, Mosquera gepakt en huiszoeking bij Ricco....
pi_87036367
Het nieuwe wielrennen *O*
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_87037133
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:39 schreef kawotski het volgende:
Het nieuwe wielrennen *O*
Nou ja, de grote netwerken lijken nu wel over. De individuen en domoren blijven over om gepakt te worden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_87044091
Ik mag toch hopen dat die contracten van de hulpjes van Ricco ongeldig verklaard kunnen worden zonder Ricco....
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_87067877
quote:
Ezequiel Mosquera: "HES is geen dopingmiddel"
vr 01/10/2010 - 16:45
Ezequiel Mosquera heeft gereageerd op zijn positieve dopingplas tijdens de Vuelta. De Spanjaard, tweede in die Vuelta, maakt zich geen zorgen. "Ik heb een heel gerust geweten", klonk het op vrijdag.

De kopman van Xacobeo werd net als zijn ploegmaat David Garcia Dapena betrapt op het gebruik van hydroxyethylzetmeel of HES. Dat is een bloedverdunner die ook kan gebruikt worden om epo te maskeren.

"Ik kende HES niet, maar het is geen verboden product. Ik ben dus niet geschorst en mag dus in Lombardije rijden. Bovendien had ik al bij Vacansoleil getekend, ik had geen reden om stommiteiten uit te halen", aldus de 34-jarige Spanjaard.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:19:57 #206
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_87067995
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:15 schreef marcodej het volgende:

[..]

Maar het staat wel degelijk op de dopinglijst van de WADA
quote:
S5. DIURETICS AND OTHER MASKING AGENTS

Masking agents are prohibited. They include:
Diuretics, probenecid, plasma expanders (e.g. glycerol; intravenous
administration of albumin, dextran, hydroxyethyl starch and mannitol) and
other substances with similar biological effect(s).
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:53:47 #207
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87069019
Dat is nog de beste ontkenning die ik tot nu toe heb gehoord. Gewoon ijskoud beweren dat het niet op de dopinglijst staat :D
DeLuna vindt me dik ;(
pi_87070055
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:53 schreef rubbereend het volgende:
Dat is nog de beste ontkenning die ik tot nu toe heb gehoord. Gewoon ijskoud beweren dat het niet op de dopinglijst staat :D
Nee, dat blijft Mario de Clercq:

"ik had ze (de EPO) in huis als researchobject - ik ben namelijk een roman aan het schrijven."
pi_87070434
Is die roman er eigenlijk ooit gekomen? :')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:44:04 #210
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87070501
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:42 schreef TargaFlorio het volgende:
Is die roman er eigenlijk ooit gekomen? :')
Ik ben bang dat ze zijn researchobjecten meegenomen hebben ;(
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')