Je kunt de hoeveelheid informatie die je naar buiten brengt ook overdrijven. Ik ga er vanuit dat er een rapport opgesteld wordt waar de betrokkenen inzage in krijgen en meer weten dan wij. Zo lang vanuit het kamp Contador hier niet over gesproken wordt speelt dit echt niet en mag je dit gedeelte echt vergeten.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Feit is dat er een afwijking/fout is, iedere meting heeft een fout, je kunt nooit iets met 100% zekerheid meten. Dus daarom moet ook in ieder goed wetenschappelijk onderzoek de fout er bij worden vermeld. Zonder foutenmarge heeft een meting geen enkele waarde.
En dingen als ik denk dat ze wel betrouwbaar zijn heb je natuurlijk niets aan, als ze echt betrouwbaar onderzoek hebben gedaan, waar ik alsnog niet aan twijfel, dan zullen ze die foutenmarge wel weten. Het erbij vermelden lijkt me niet meer dan logisch, omdat de foutenmarge juist aangeeft hoe betrouwbaar het resultaat is. Iets dat je zeker wilt mee wil wegen in je oordeel om Contador al dan niet te schorsen.
Van Lewis is ook bekend dat hij zijn overwinningen niet op een bruine boterham heeft gehaald. Maarja polititek zorgt ervoor dat veel dopingzondaars nooit bekend zullen worden. Zo neem ik na Fuentes ook geen enkele Spaanse sportsprestatie meer serieus totdat bekend wordt welke sporters daarbij betrokken zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:41 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ach Carl Lewis haalde er 8 keer goud mee op een OS en zo zijn er legio vegetarische topsporters bekend.
Het voorkomt in ieder geval dat je zooi als clen in je eten hebt.
Soort van poor mens EPO toch? In ieder geval hoeft iets niet op de lijst te staan als het middel een gelijkende werking heeft als andere middelen die ook zorgen voor een toename van het bloedvolume.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:18 schreef DutchSL het volgende:
In het geval Mosquera, het is bevestigd dat David Garcia Dapena de tweede is.
Bron: [www.biciciclismo.com]
Het gaat overigens om abnormale tests op 16 september, nog niet bevestigd als dopinggeval en de renners zijn ook nog niet geschorst.
Het middel is overigens hydroxyethyl en dit staat NIET op de dopinglijst, maar er wordt wel een onderzoek ingesteld.
Het is maar 1 cijfertje. Het lijkt me niet meer dan normaal om dit naar buiten te brengen, omdat een cijfertje zonder foutenmarge niets hoeft te zeggen. Nu is maar gissen naar de betrouwbaarheid.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:19 schreef Colplay het volgende:
[..]
Je kunt de hoeveelheid informatie die je naar buiten brengt ook overdrijven. Ik ga er vanuit dat er een rapport opgesteld wordt waar de betrokkenen inzage in krijgen en meer weten dan wij. Zo lang vanuit het kamp Contador hier niet over gesproken wordt speelt dit echt niet en mag je dit gedeelte echt vergeten.
En dan zitten ze volgend jaar ook nog eens opgescheept met al die middelmatige hulpjes van Ricco en Mosqueraquote:Op donderdag 30 september 2010 15:46 schreef rubbereend het volgende:
Wat zal Hoogerland balen, mag hij volgend jaar weer nergens rijdenDe Vuelta en de Tour lijken al ver weg. En de Giro is nog afwachten
Hoeveel nam Mosquera er mee?quote:Op donderdag 30 september 2010 15:51 schreef VreemdeEend het volgende:
[..]
En dan zitten ze volgend jaar ook nog eens opgescheept met al die middelmatige hulpjes van Ricco en MosqueraDie zullen ook wel erg worden gewaardeerd door hun nieuwe ploeggenoten.
Vooruit nog niemand zeker, ik hoop van harte dat het contract met Cesar Veloso nog niet definitief ondertekent is.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Hoeveel nam Mosquera er mee?
Zomegnan is geen Ricco-fan (om het zacht uit te drukken), die gaat een kans om Ricco als onbetrouwbaar te kunnen afschilderen, niet laten liggen.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:46 schreef rubbereend het volgende:
Wat zal Hoogerland balen, mag hij volgend jaar weer nergens rijdenDe Vuelta en de Tour lijken al ver weg. En de Giro is nog afwachten
Wat ik heb gelezen en gehoord was het ongeveer evenveel als Bertje.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die Chinees had dan wel een miljard keer zoveel in zijn bloed zitten.
Ik zou wel eens de foutenmarge van zo'n test willen weten, dat meldden ze er nooit bij. Daarnaast zou een bloedtransfusie ook op andere manieren op te sporen moeten zijn, bijv. in schommelende bloedwaarden.
Ja gewoon maar iets van anderhalf tot 2 keer zo veel dacht ik ergens gelezen te hebben. En op zulke kleine hoeveelheden verdienen deze twee dezelfde straf en behandeling.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:24 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Wat ik heb gelezen en gehoord was het ongeveer evenveel als Bertje.
Rodriguez zou je qua progressie nog meer verwachten dan Mosquera idd.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:06 schreef solaire het volgende:
Valverde
Contador
Mosquera
nu Rodriguez nog en de meest logische zijn gepakt
quote:Rasmus Damsgaard (Deense dopingexpert): "Vervuilde voeding? Niks van. Wellicht is Contador onvoorzichtig geweest bij een bloedtransfusie. Op de rustdag van de Tour heeft hij zich met lichaamseigen bloed ingespoten dat enkele maanden eerder was afgetapt. Dit is vergelijkbaar met wat Floyd Landis meemaakte."
quote:Op donderdag 30 september 2010 10:24 schreef Sautor het volgende:
Op donderdag 30 september 2010 10:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Logisch moment van bekendmaken trouwens
Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1526092/2/50#87012551]Op donderdag 9 september 2010 10:58 schreef TargaFlorio het volgende:
Paar dagen voor het WK?
Nou ja, de grote netwerken lijken nu wel over. De individuen en domoren blijven over om gepakt te worden.quote:
quote:Ezequiel Mosquera: "HES is geen dopingmiddel"
vr 01/10/2010 - 16:45
Ezequiel Mosquera heeft gereageerd op zijn positieve dopingplas tijdens de Vuelta. De Spanjaard, tweede in die Vuelta, maakt zich geen zorgen. "Ik heb een heel gerust geweten", klonk het op vrijdag.
De kopman van Xacobeo werd net als zijn ploegmaat David Garcia Dapena betrapt op het gebruik van hydroxyethylzetmeel of HES. Dat is een bloedverdunner die ook kan gebruikt worden om epo te maskeren.
"Ik kende HES niet, maar het is geen verboden product. Ik ben dus niet geschorst en mag dus in Lombardije rijden. Bovendien had ik al bij Vacansoleil getekend, ik had geen reden om stommiteiten uit te halen", aldus de 34-jarige Spanjaard.
Maar het staat wel degelijk op de dopinglijst van de WADAquote:
quote:S5. DIURETICS AND OTHER MASKING AGENTS
Masking agents are prohibited. They include:
Diuretics, probenecid, plasma expanders (e.g. glycerol; intravenous
administration of albumin, dextran, hydroxyethyl starch and mannitol) and
other substances with similar biological effect(s).
Nee, dat blijft Mario de Clercq:quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:53 schreef rubbereend het volgende:
Dat is nog de beste ontkenning die ik tot nu toe heb gehoord. Gewoon ijskoud beweren dat het niet op de dopinglijst staat
Ik ben bang dat ze zijn researchobjecten meegenomen hebbenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:42 schreef TargaFlorio het volgende:
Is die roman er eigenlijk ooit gekomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |