abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87010853
Dat bedoelde ik dus ook, dat is echt zo'n kul-verhaal altijd... Toevallig ook nog voor de dag van de zwaarste etappe die beslissend kon zijn en het is een astma + potentiaal maskeringsmiddel...eehm, yeah right...

Rijtje toerzeges van Bertje is nu ook wel hilarisch eigenlijk: 2007, Tour vol schandalen met betrapte renners zelf het hardste rijden en winnen nadat Rasmussen wel eruit wordt gehaald. 2009, rijden voor Bruyneel. 2010, betrapt worden. :')
Jack does it in real time...
pi_87011092
quote:
Op donderdag 30 september 2010 08:58 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Waarom hebben wielrenners altijd "vervuild" eten ? Waarbij dan net toevallig een doping preparaat in zit. Moeten we dat echt geloven ? Ervan uitgaande dat je als professioneel wielrenner in een professioneel team in de meest prestigieuze wedstrijd van het jaar zit ?
Omdat vervuild vlees nou eenmaal bestaat en dit soort minieme doses geen enkele waarde hebben voor sportprestaties. Ze kunnen moeilijk ieder lapje vlees testen voordat het wordt geconsumeerd, die micro hoeveelheden die nu zijn aangetroffen waren waarschijnlijk niet eens gedetecteerd in het vlees.

Contador had beter vegetarier kunnen worden.
pi_87011202
Daar heb je wel gelijk in, dat dit soort minieme testwaarden niet direct wijzen op het verbeterende effect voor sportieve prestaties, blijft alleen wel het feit: waarom is vlees dan vervuild met clenbuterol?

Het wordt vooral op paarden gebruikt en in China was er een incident met vervuilde varkens, maar niet alsof de kip van de AH vol zit met clenbuterol denk ik. Dus ik geloof dat er genoeg rommel zit in vlees (ook in Europa), dat het dan 'toevallig' clenbuterol is bij een goede wielrenner dat is weer een beetje ongeloofwaardig alleen vind ik...
Jack does it in real time...
pi_87011214
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:30 schreef Ericr het volgende:

Bij vegetarische wielrenners moet ik onwillekeurig meteen denken aan Robert Millar. Fantastische renner, waarvan ik het idee heb dat hij nooit alles uit zijn carriëre heeft gehaald.
pi_87011469
quote:
Op donderdag 30 september 2010 08:58 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Waarom hebben wielrenners altijd "vervuild" eten ? Waarbij dan net toevallig een doping preparaat in zit. Moeten we dat echt geloven ? Ervan uitgaande dat je als professioneel wielrenner in een professioneel team in de meest prestigieuze wedstrijd van het jaar zit ?
Wordt jij regelmatig op doping getest dan? Als jij iets in je biefstukje of op je bloemkool hebt zetten dan zul je het nooit weten. En ik heb er eerlijk gezegd nog minder vertrouwen in dat alle boeren en de bioindustrie van deze wereld niets verkeerds doen, dan een willekeurige wielrenner (laat staan een gele trui drager die van tevoren weet dat hij elke dag getest wordt)

Waarmee ik niet wil zeggen dat het in dit geval wel of niet door het voedsel komt, ik zou het niet weten.
pi_87011647
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:45 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Wordt jij regelmatig op doping getest dan? Als jij iets in je biefstukje of op je bloemkool hebt zetten dan zul je het nooit weten. En ik heb er eerlijk gezegd nog minder vertrouwen in dat alle boeren en de bioindustrie van deze wereld niets verkeerds doen, dan een willekeurige wielrenner (laat staan een gele trui drager die van tevoren weet dat hij elke dag getest wordt)

Ik word nooit getest, maar ik ben dan ook geen professioneel wielrenner, en zeker niet de grote favoriet in de belangrijkste wedstrijd van het jaar.

Zou ik dat wel zijn, zou ik het logisch vinden dat ik, tezamen met mijn professioneel (?) management, geen enkel risico neem met voedsel. M.a.w., je zou (zeker ook met de heksenjacht op doping die er nu eenmaal heerst in het wielrennen), toch verwachten dat men werkt met eigen inkoop van vlees, voedsel, en een eigen kok meeneemt ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_87011729
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:51 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik word nooit getest, maar ik ben dan ook geen professioneel wielrenner, en zeker niet de grote favoriet in de belangrijkste wedstrijd van het jaar.

Zou ik dat wel zijn, zou ik het logisch vinden dat ik, tezamen met mijn professioneel (?) management, geen enkel risico neem met voedsel. M.a.w., je zou (zeker ook met de heksenjacht op doping die er nu eenmaal heerst in het wielrennen), toch verwachten dat men werkt met eigen inkoop van vlees, voedsel, en een eigen kok meeneemt ?
En wie zegt dat ze dat niet doen? Of vind je dat alle teams ook uitgebreide dopinglabs op wielen mee moeten nemen zodat ze elk glas drinken, voedingssupplement en stuk vlees kunnen gaan controleren op 5 picogram clembuterol?
pi_87011805
Kijk, dat er zo´n kleine hoeveelheid wordt gevonden kan natuurlijk ook duiden op een niet helemaal perfect maskeringsmiddel.

quote:
Regels

Beide argumenten gelden volgens de regels van het Wereldantidopingagentschap (WADA) echter niet. Dat stelt dat een sporter altijd verantwoordelijk is voor wat er zich in zijn lichaam bevindt; opzet of niet speelt dus geen rol. Daarnaast is er bij clenbuterol geen minimumlimiet, zodat elke aanwezigheid in het lichaam tot een schorsing kan leiden.
Het lijkt me sterk dat Contador hier onderuit komt. Een ramp voor het wielrennen.

Ik heb Contador ook nooit vertrouwd trouwens.
pi_87011892
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:54 schreef Ereinion het volgende:

[..]

En wie zegt dat ze dat niet doen? Of vind je dat alle teams ook uitgebreide dopinglabs op wielen mee moeten nemen zodat ze elk glas drinken, voedingssupplement en stuk vlees kunnen gaan controleren op 5 picogram clembuterol?
Nou, je mag bijvoorbeeld verwachten dat ze geen kilo-verpakking bij de plaatselijke Ap kopen..

Daarbij spreekt de werking van clembuterol niet in Contadors voordeel.
pi_87011950
Ik neem trouwens aan dat vandaag bekend wordt dat half Astana gepakt is op het desbetreffende middel?
pi_87012013
Nou, nog even Contadors reactie afwachten.
En de waarschijnlijkheid op vervuiling van voeding kan wel onderzocht worden lijkt me...

Logisch moment van bekendmaken trouwens ^O^
  donderdag 30 september 2010 @ 10:09:31 #72
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_87012174
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Kijk, dat er zo´n kleine hoeveelheid wordt gevonden kan natuurlijk ook duiden op een niet helemaal perfect maskeringsmiddel.
[..]
Er zijn wel veel evidentere en waarschijnlijke ook efficiëntere soorten doping dan clenbuterol.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:09:36 #73
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_87012178
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:30 schreef Ericr het volgende:

[..]

Omdat vervuild vlees nou eenmaal bestaat en dit soort minieme doses geen enkele waarde hebben voor sportprestaties. Ze kunnen moeilijk ieder lapje vlees testen voordat het wordt geconsumeerd, die micro hoeveelheden die nu zijn aangetroffen waren waarschijnlijk niet eens gedetecteerd in het vlees.

Idd, maar de UCI zegt, zoals bij die Chinees van Radioshack, "Het zit in je lijf, je bent strafbaar en betrapt."
Feyenoord!!! * Barça
pi_87012330
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:09 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Er zijn wel veel evidentere en waarschijnlijke ook efficiëntere soorten doping dan clenbuterol.
Ja, EPO bijvoorbeeld. Maar ik neem aan dat er door de huidige dopeurs een afweging wordt gemaakt hoe waarschijnlijk een middel gevonden kan worden. Aan de andere kant, er is iemand dit jaar op gepakt dus dan kijk je wel uit lijkt me.

Maar wat natuurlijk niet uit te sluiten valt is dat Contador een aantal kleine, goed te maskeren dopinkjes gebruikte, waarbij van één nu een minieme hoeveelheid is gevonden.

Kijk, in het EPO tijdperk werd ook niet alleen maar EPO genomen.. Oké, het valt nu goed op te sporen, maar heus niet alle middelen zijn goed op te sporen opeens.
pi_87012551
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Logisch moment van bekendmaken trouwens ^O^
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:58 schreef TargaFlorio het volgende:
Paar dagen voor het WK? :+
pi_87012600
Wel maf dat het in het tafeltennis en wielrennen gebeurt. Als Contador hangt, dan hopelijk ook Armstrong binnenkort. Zou wel uiterst tragisch zijn als de allergrootste dopinggebruiker er wel mee wegkomt, terwijl degene die zijn record leek te gaan evenaren geschorst wordt.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:29:40 #77
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87012726
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:25 schreef chargon het volgende:
Wel maf dat het in het tafeltennis en wielrennen gebeurt. Als Contador hangt, dan hopelijk ook Armstrong binnenkort.
En Andy "de cleanheid zelve" Schleck. Die ook.

Maar hopelijk niemand. Slecht nieuws, dit.
pi_87013276
Mosquera positief tijdens de Vuelta :')

Het Spaanse sportimperium :')

Vacansoleil _O-
  donderdag 30 september 2010 @ 10:57:06 #79
30919 mitt
Michael Corleone
pi_87013486
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:49 schreef Ereinion het volgende:

Het Spaanse sportimperium :')

Vacansoleil _O-
Waar haal je dat vandaan dan?
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  donderdag 30 september 2010 @ 10:57:54 #80
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_87013509
Bij Mosquera lag het er al vingerdik bovenop, dus dat is geen verrassing. Voor de rest is Spanje zo dominant dat het allemaal vrij logisch is.

Desalniettemin :')

Zou Hilaire nog altijd zeker zijn van zijn Pro-Tour licentie?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:58:27 #82
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87013527
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:49 schreef Ereinion het volgende:

Gaat lekker.

Wordt ook toevallig vandaag naar buiten gebracht. :'(
  donderdag 30 september 2010 @ 11:00:55 #83
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_87013605
Kunnen ze het contract van Van Groen bij Vacansoleil alsnog verlengen. ;)

Maar wel weer een zwarte dag voor het Spaanse wielrennen zeg... Jesus.
pi_87013627
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:58 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Gaat lekker.

Wordt ook toevallig vandaag naar buiten gebracht. :'(
Hier lijkt me dan weer niet zo snel sprake van een complot. Gezien het feit dat de Vuelta nog maar net achter ons is, is het niet onwaarschijnlijk dat deze positieve test nog maar net binnen is.
pi_87013767
Valverde
Contador
Mosquera
nu Rodriguez nog en de meest logische zijn gepakt
pi_87013928
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:06 schreef solaire het volgende:
Valverde
Contador
Mosquera
De lijst is veel en veel langer en ook een hoop "onlogische" renners zijn gepakt....Kelme was een rijdende apotheek met renners die niet meer als een kleine knecht waren, om nog maar te zwijgen van Once en Saunier Duval.

Overigens zijn er in alle grote wielerlanden bakken vol met renners gepakt....dat is niet exclusief aan Spanje voorbehouden.
  donderdag 30 september 2010 @ 11:11:26 #87
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_87013947
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:06 schreef solaire het volgende:
Valverde
Contador
Mosquera
Nog een geluk dat die Spanjaarden wel zowat alle sporten domineren , maar alleen in het wielrennen daar doping voor nodig hebben ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_87014137
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nog een geluk dat die Spanjaarden wel zowat alle sporten domineren , maar alleen in het wielrennen daar doping voor nodig hebben ...
Haha, inderdaad zeg! :D
Ik vind 't nog steeds jammer dat die hele Fuentes beerput niet open gegaan is.. Stel je voor dat clubs als Real Madrid, Barcelona hangen. Of Nadal, bij wie 't er ook dik bovenop ligt. Zal denk ik nooit gebeuren ivm de enorme financiele gevolgen. Zulks wordt gewoon afgekocht. Net als die Weense zaak met Rabo.
pi_87014142
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

de spaanse sport draait al jaren op doping maar in het wielrennen lijken de spanjaarden nu toch eindelijk voor de bijl te gaan, die grote jongens zijn toch lang buiten schot gebleven terwijl iedereen wel beter wist
pi_87014309
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:17 schreef solaire het volgende:

[..]

de spaanse sport draait al jaren op doping maar in het wielrennen lijken de spanjaarden nu toch eindelijk voor de bijl te gaan, die grote jongens zijn toch lang buiten schot gebleven terwijl iedereen wel beter wist
Ben je renners als Heras, Gonzalez de Galdeano, Sevilla en Mayo soms vergeten?
Dat waren toch echt de grote jongens in hun tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')