Omdat vervuild vlees nou eenmaal bestaat en dit soort minieme doses geen enkele waarde hebben voor sportprestaties. Ze kunnen moeilijk ieder lapje vlees testen voordat het wordt geconsumeerd, die micro hoeveelheden die nu zijn aangetroffen waren waarschijnlijk niet eens gedetecteerd in het vlees.quote:Op donderdag 30 september 2010 08:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom hebben wielrenners altijd "vervuild" eten ? Waarbij dan net toevallig een doping preparaat in zit. Moeten we dat echt geloven ? Ervan uitgaande dat je als professioneel wielrenner in een professioneel team in de meest prestigieuze wedstrijd van het jaar zit ?
Bij vegetarische wielrenners moet ik onwillekeurig meteen denken aan Robert Millar. Fantastische renner, waarvan ik het idee heb dat hij nooit alles uit zijn carriëre heeft gehaald.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:30 schreef Ericr het volgende:
Contador had beter vegetarier kunnen worden.
Wordt jij regelmatig op doping getest dan? Als jij iets in je biefstukje of op je bloemkool hebt zetten dan zul je het nooit weten. En ik heb er eerlijk gezegd nog minder vertrouwen in dat alle boeren en de bioindustrie van deze wereld niets verkeerds doen, dan een willekeurige wielrenner (laat staan een gele trui drager die van tevoren weet dat hij elke dag getest wordt)quote:Op donderdag 30 september 2010 08:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom hebben wielrenners altijd "vervuild" eten ? Waarbij dan net toevallig een doping preparaat in zit. Moeten we dat echt geloven ? Ervan uitgaande dat je als professioneel wielrenner in een professioneel team in de meest prestigieuze wedstrijd van het jaar zit ?
Ik word nooit getest, maar ik ben dan ook geen professioneel wielrenner, en zeker niet de grote favoriet in de belangrijkste wedstrijd van het jaar.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:45 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Wordt jij regelmatig op doping getest dan? Als jij iets in je biefstukje of op je bloemkool hebt zetten dan zul je het nooit weten. En ik heb er eerlijk gezegd nog minder vertrouwen in dat alle boeren en de bioindustrie van deze wereld niets verkeerds doen, dan een willekeurige wielrenner (laat staan een gele trui drager die van tevoren weet dat hij elke dag getest wordt)
En wie zegt dat ze dat niet doen? Of vind je dat alle teams ook uitgebreide dopinglabs op wielen mee moeten nemen zodat ze elk glas drinken, voedingssupplement en stuk vlees kunnen gaan controleren op 5 picogram clembuterol?quote:Op donderdag 30 september 2010 09:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik word nooit getest, maar ik ben dan ook geen professioneel wielrenner, en zeker niet de grote favoriet in de belangrijkste wedstrijd van het jaar.
Zou ik dat wel zijn, zou ik het logisch vinden dat ik, tezamen met mijn professioneel (?) management, geen enkel risico neem met voedsel. M.a.w., je zou (zeker ook met de heksenjacht op doping die er nu eenmaal heerst in het wielrennen), toch verwachten dat men werkt met eigen inkoop van vlees, voedsel, en een eigen kok meeneemt ?
Het lijkt me sterk dat Contador hier onderuit komt. Een ramp voor het wielrennen.quote:Regels
Beide argumenten gelden volgens de regels van het Wereldantidopingagentschap (WADA) echter niet. Dat stelt dat een sporter altijd verantwoordelijk is voor wat er zich in zijn lichaam bevindt; opzet of niet speelt dus geen rol. Daarnaast is er bij clenbuterol geen minimumlimiet, zodat elke aanwezigheid in het lichaam tot een schorsing kan leiden.
Nou, je mag bijvoorbeeld verwachten dat ze geen kilo-verpakking bij de plaatselijke Ap kopen..quote:Op donderdag 30 september 2010 09:54 schreef Ereinion het volgende:
[..]
En wie zegt dat ze dat niet doen? Of vind je dat alle teams ook uitgebreide dopinglabs op wielen mee moeten nemen zodat ze elk glas drinken, voedingssupplement en stuk vlees kunnen gaan controleren op 5 picogram clembuterol?
Er zijn wel veel evidentere en waarschijnlijke ook efficiëntere soorten doping dan clenbuterol.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Kijk, dat er zo´n kleine hoeveelheid wordt gevonden kan natuurlijk ook duiden op een niet helemaal perfect maskeringsmiddel.
[..]
Idd, maar de UCI zegt, zoals bij die Chinees van Radioshack, "Het zit in je lijf, je bent strafbaar en betrapt."quote:Op donderdag 30 september 2010 09:30 schreef Ericr het volgende:
[..]
Omdat vervuild vlees nou eenmaal bestaat en dit soort minieme doses geen enkele waarde hebben voor sportprestaties. Ze kunnen moeilijk ieder lapje vlees testen voordat het wordt geconsumeerd, die micro hoeveelheden die nu zijn aangetroffen waren waarschijnlijk niet eens gedetecteerd in het vlees.
Contador had beter vegetarier kunnen worden.
Ja, EPO bijvoorbeeld. Maar ik neem aan dat er door de huidige dopeurs een afweging wordt gemaakt hoe waarschijnlijk een middel gevonden kan worden. Aan de andere kant, er is iemand dit jaar op gepakt dus dan kijk je wel uit lijkt me.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er zijn wel veel evidentere en waarschijnlijke ook efficiëntere soorten doping dan clenbuterol.
quote:Op donderdag 30 september 2010 10:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Logisch moment van bekendmaken trouwens
quote:
En Andy "de cleanheid zelve" Schleck. Die ook.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:25 schreef chargon het volgende:
Wel maf dat het in het tafeltennis en wielrennen gebeurt. Als Contador hangt, dan hopelijk ook Armstrong binnenkort.
Waar haal je dat vandaan dan?quote:Op donderdag 30 september 2010 10:49 schreef Ereinion het volgende:
Mosquera positief tijdens de Vuelta![]()
Het Spaanse sportimperium![]()
Vacansoleil
Gaat lekker.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:49 schreef Ereinion het volgende:
Mosquera positief tijdens de Vuelta![]()
Hier lijkt me dan weer niet zo snel sprake van een complot. Gezien het feit dat de Vuelta nog maar net achter ons is, is het niet onwaarschijnlijk dat deze positieve test nog maar net binnen is.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:58 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Gaat lekker.
Wordt ook toevallig vandaag naar buiten gebracht.
De lijst is veel en veel langer en ook een hoop "onlogische" renners zijn gepakt....Kelme was een rijdende apotheek met renners die niet meer als een kleine knecht waren, om nog maar te zwijgen van Once en Saunier Duval.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:06 schreef solaire het volgende:
Valverde
Contador
Mosquera
nu Rodriguez nog en de meest logische zijn gepakt
Nog een geluk dat die Spanjaarden wel zowat alle sporten domineren , maar alleen in het wielrennen daar doping voor nodig hebben ...quote:Op donderdag 30 september 2010 11:06 schreef solaire het volgende:
Valverde
Contador
Mosquera
nu Rodriguez nog en de meest logische zijn gepakt
Haha, inderdaad zeg!quote:Op donderdag 30 september 2010 11:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nog een geluk dat die Spanjaarden wel zowat alle sporten domineren , maar alleen in het wielrennen daar doping voor nodig hebben ...
de spaanse sport draait al jaren op doping maar in het wielrennen lijken de spanjaarden nu toch eindelijk voor de bijl te gaan, die grote jongens zijn toch lang buiten schot gebleven terwijl iedereen wel beter wistquote:Op donderdag 30 september 2010 11:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nog een geluk dat die Spanjaarden wel zowat alle sporten domineren , maar alleen in het wielrennen daar doping voor nodig hebben ...
Ben je renners als Heras, Gonzalez de Galdeano, Sevilla en Mayo soms vergeten?quote:Op donderdag 30 september 2010 11:17 schreef solaire het volgende:
[..]
de spaanse sport draait al jaren op doping maar in het wielrennen lijken de spanjaarden nu toch eindelijk voor de bijl te gaan, die grote jongens zijn toch lang buiten schot gebleven terwijl iedereen wel beter wist
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |