abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86504626
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:10 schreef Sautor het volgende:

[..]

Die is toch 100 jaar geleden al eens betrapt?
Nee, bij hem hetzelfde als bij Ullrich, iedereen weet dat hij heeft gebruikt maar nog nooit echt bewezen dacht ik.
pi_86504869
Sevilla is geloof ik ooit eens betrapt op cafeïne. Hij was natuurlijk ook betrokken bij Operacion Puerto, maar omdat hij Spanjaard is, is hij daar nooit voor gestraft.
  donderdag 16 september 2010 @ 19:55:05 #33
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_86509623
Iemand die in die tijd voor Kelme en Telekom reed is sowieso schuldig.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_86510605
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:09 schreef Ericr het volgende:
Dat zou wel een doorbraak zijn in de zaak tegen Armstrong, ook al zijn die samples alleen de B-stalen. Maar met alleen de B-stalen kan je in ieder geval voor eens en altijd aantonen of ze echt van Armstrong zijn of niet.
Ze kunnen nu zelfs Armstrong's stalen uit 2000-2005 hertesten op EPO als ze willen. :'(
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_86511745
Ziet Sevilla er tegenwoordig nog steeds uit als een jongetje van 12?
pi_86514274
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:18 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ze kunnen nu zelfs Armstrong's stalen uit 2000-2005 hertesten op EPO als ze willen. :'(
Waarom is dat om te huilen? Schept juist een goed precedent dacht ik zo..
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
pi_86668024
quote:
Enrico Rossi gearresteerd
Tuesday 21 September 2010
De Italiaanse justitie heeft een klein dopingnetwerk laten oprollen. Er zijn vijf personen gearresteerd waaronder de Italiaanse profrenner Enrico Rossi (Ceramica Flaminia - Bossini Docce). Enrico is de broer van Vania Rossi, die afgelopen januari ook in opspraak raakte. Vania is de ex van ex-dopingzondaar Riccardo Ricco, die tot 16 augustus weer ploeggenoot was van Enrico Rossi.
Rossi won dit jaar Dwars door Drenthe. Eerder raakte met Maurizio Biondo (eveneens Ceramica Flaminia - Bossini Docce) ook al de winnaar van de Ronde van Drenthe 2009 in opspraak. Rossi is door zijn ploeg Ceramica Flaminia - Bossini Docce direct op non-actief gesteld tot er meer duidelijkheid is over de betrokkenheid van hun renner in dit dopingnetwerk. Verder zijn een apotheker, een verpleegkundige, een amateurwielrenner en een journalist betrokken bij de zaak.

Wielerland
quote:
Doping, operazione dei Nas
Arrestato un professionista
I fermati sarebbero cinque: tra questi anche un dilettante e un giornalista sportivo. Alle 10.45 conferenza stampa

MILANO, 21 settembre 2010 - I Nas hanno eseguito nelle province di Roma e Rimini cinque ordini di custodia cautelare in carcere emessi dal gip del Tribunale di Perugia, nei confronti di un ciclista professionista ed uno amatoriale, un giornalista sportivo, un farmacista ed una infermiera ospedaliera, ritenuti responsabili di traffico illecito di sostanze dopanti, utilizzate da atleti appartenenti a squadre di ciclismo professionistiche e dilettantistiche, per alterare lo svolgimento delle competizioni sportive. Indagate in stato di libertà, per i medesimi reati, altre 35 persone, tra ciclisti amatoriali e professionisti, medici sportivi, preparatori atletici, farmacisti e frequentatori di palestre. Nell'ambito dell'operazione sono state eseguite 40 perquisizioni domiciliari e personali nelle province di Roma, Rimini, Forlì-Cesena, Modena, Prato, Bergamo, Reggio Emilia, Milano, Pistoia, Parma, Latina, Perugia e Bari. I particolari dell'operazione saranno resi noti nel corso di una conferenza stampa che si terrà alle ore 10.45 presso il Comando carabinieri per la tutela della Salute di Roma.

Gazzetta
  dinsdag 21 september 2010 @ 11:27:58 #38
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_86668104
Mijn god wat een warrig artikel, dat bovenste :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_86704227
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:27 schreef Szura het volgende:
Mijn god wat een warrig artikel, dat bovenste :')
Wielerland, wat wil je.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 22 september 2010 @ 11:58:46 #40
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86705979
De operatie heet trouwens Cobra Red.

Cobra :'). Subtiel, het valt niet op wie ze moeten hebben.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 22 september 2010 @ 12:01:17 #41
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_86706061
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
De operatie heet trouwens Cobra Red.

Cobra :'). Subtiel, het valt niet op wie ze moeten hebben.
Red is ook subtiel , aangezien ze Rossi gepakt hebben ... :') (Ricco zijn schoonbroer is dat trouwens zelfs)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_86708562
Vacant zal nog spijt gaan krijgen.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_86709565
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:27 schreef maril het volgende:
Vacant zal nog spijt gaan krijgen.
Want? Ricco is hier al voor gestraft.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_86711104
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:57 schreef marcodej het volgende:

[..]

Want? Ricco is hier al voor gestraft.
Voor het gebruik ja. Het wordt een ander verhaal als hij betrokken is bij de handel natuurlijk.
pi_86746843
quote:
Strafvermindering lonkt voor Di Luca

Danilo de Luca keert mogelijk eerder dan verwacht terug in het peloton. Hij krijgt misschien strafvermindering voor medewerking aan de Italiaanse antidopingautoriteiten, meldt Gazzetta dello Sport. De 34-jarige Di Luca werd in juli 2009 positief bevonden op het gebruik van epo.

Volgens de krant heeft Di Luca interessante informatie verschaft aan de Italiaanse antidopingautoriteiten. In het gunstigste geval keert hij in januari 2011 alweer terug in het peloton. In februari van dit jaar werd Di Luca nog door het Italiaans Olympisch Comité Coni geschorst tot juli 2011. De oud-renner van onder meer Saeco en Liquigas zou al met verschillende teams contact hebben gehad over een rentree.

Di Luca liep tijdens de Giro van 2009, waarin hij als tweede eindigde, tegen de lamp. In het openbaar heeft hij altijd volgehouden onschuldig te zijn. Hij is in beroep gegaan tegen de straf en zijn hoorzitting dient op 15 oktober.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)kt_voor_Di_Luca.html
  donderdag 23 september 2010 @ 16:18:10 #46
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86753380
Die Italianen blijven toch speciaal, ze zijn bereid om al hun toppers op te jagen en te straffen, maar daarna proberen ze zo vaak als maar kan strafvermindering te geven om ze zo snel mogelijk terug in koers te krijgen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_86755686
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die Italianen blijven toch speciaal, ze zijn bereid om al hun toppers op te jagen en te straffen, maar daarna proberen ze zo vaak als maar kan strafvermindering te geven om ze zo snel mogelijk terug in koers te krijgen.
Ik had precies dezelfde gedachte :P
pi_86758200
quote:
Als ik deze quote zie:

quote:
Volgens de krant heeft Di Luca interessante informatie verschaft aan de Italiaanse antidopingautoriteiten.
....en bedenk dat een paar dagen eerder Rossi is opgepakt, dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het met elkaar te maken heeft.
  donderdag 23 september 2010 @ 19:33:21 #49
pi_86760889
quote:
Dat is de Zuiderse , zeg zelfs maar Katholieke cultuur hé ... Niemand mag zijn straf ontlopen , maar de gestrafte kan wel op "gratie" rekenen als hij iets doet voor de straffer. Zoals je vroeger bij de katholieken een 'aflaat' kon krijgen voor je zonden ...
Dat is op zich geen slecht systeem , vooral omdat je zo als "straffer" véél gedaan kunt krijgen van je beschuldigden ...
pi_86760915
Kunnen we voortaan niet gewoon afspreken dat als ze niet meewerken de straf hoger ligt, ik vind anderhalf jaar schorsing wel erg weinig worden.
pi_86768452
Precies, want anderhalf jaar schorsing is eigenlijk maar een jaar schorsing. (Schors Contador een half jaar en hij wint nog steeds de Tour en eventueel de Vuelta.)
  donderdag 23 september 2010 @ 21:58:21 #52
pi_86768531
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Precies, want anderhalf jaar schorsing is eigenlijk maar een jaar schorsing. (Schors Contador een half jaar en hij wint nog steeds de Tour en eventueel de Vuelta.)
Inderdaad ... Al telt voor de Italianen natuurlijk wel vooral de Giro. Een Di Luca schorsen voor een half jaar met daarin de klassiekers en de Giro is eigenlijk ook zo goed als een jaar voor hem ...
pi_86775119
quote:
Duitse tafeltennisser Ovtcharov Europees geschorst

De Duitse tafeltennisser Dimitrij Ovtcharov wordt voorlopig geschorst van alle Europese competities. Dat kondigde de Europese tafeltennisfederatie donderdag aan.

De Duitser van Oekraïnse oorsprong werd betrapt op het gebruik van het verboden middel clenbuterol, bij een controle buiten competitie in zijn woning in Hamelen op 23 augustus 2010. Als ook het B-staal positief is, riskeert de speler een schorsing van twee jaar.

Ovtcharov, 22 jaar, staat momenteel dertiende op de wereldranglijst en vierde op de Europese lijst.

Afgelopen zomer ruilde hij La Villette Charleroi voor de Russische club Fakel Gazprom Orenburg. Woensdag werd hij al meteen geschorst door de Duitse tafeltennisfederatie. Zelf schreeuwt hij zijn onschuld uit.
pi_86780294
Clenbuterol wat heeft dat voor zin bij tafeltennis? Bovendien, is dat middel niet achterhaald?
pi_86780536
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Clenbuterol wat heeft dat voor zin bij tafeltennis? Bovendien, is dat middel niet achterhaald?
Dat middel was al achterhaald toen het voor het eerst gebruikt werd. Je kan het als vetverbrander gebruiken en/of als middel om de luchtwegen wat meer open te zetten. Maar hoe dan ook zijn de bijwerkingen niet mals bij doses die normaal gesproken worden in het dopingcircuit.

Voor sporters die een lage vetmasa nodig hebben kan het wel een uitkomst bieden maar het is de vraag of de bijwerkingen niet een groot gedeelte van het beoogde effect teniet doen.
  maandag 27 september 2010 @ 16:39:02 #56
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_86905495
Kwam onderstaande aankondiging tegen op de site van de Open Universiteit. Wellicht interessant voor de mensen die in Zuid-Limburg wonen. Ben zelf ook wel benieuwd, maar vind Heerlen een beetje ver vanuit Den Haag.

quote:
Wetenschapscafé: Doping en wielrennen
Epo en de wielersport staan op 5 oktober 2010 centraal in Café Pelt in Heerlen. Dr. Hein Lodewijkx van de faculteit Psychologie van de Open Universiteit geeft die avond in het kader van het Wetenschapscafé een lezing getiteld: Epo en de wielersport: feiten en fictie. De lezing start om 20.00 uur en de toegang is gratis.

Doping
Wielrennen en doping lijken onlosmakelijk met elkaar verbonden te zijn. De laatste twintig jaar in de professionele wielrennerij staan dan ook geboekstaafd als de epo epidemie. Maar, hoe vreemd dit ook moge klinken, uit onderzoek blijkt dat de prestatiebevorderende werking van epo en bloeddoping lang niet zo sterk is als vaak wordt aangenomen. Deze conclusie leidt tot de vraag: zijn de prestaties van de renners in de laatste twintig jaar inderdaad sterk beïnvloed door doping?

Prestaties
Om deze vraag te beantwoorden vergeleken we de gemiddelde kilometer per uur (kpu)-prestaties van de winnaars van Tour, Giro en Vuelta met elkaar, vanaf de beginjaren van de sport (1903) tot en met 2010. De resultaten wijzen uit dat die prestaties rechtstreeks voorspeld kunnen worden door te kijken naar het jaar waarin de ronde verreden werd. Dat geldt ook voor de prestaties van alle winnaars in de epo jaren. Het is zelfs zo dat de kpu-prestaties van de laatsten voldoen aan voorspellingen op grond van de kpu-prestaties van renners uit de vooroorlogse jaren (1903-1939). De conclusie is dat de effecten van de epo epidemie op de prestaties van renners in de huidige jaren schromelijk overschat zijn en kennelijk meer berusten op fictie dan op feiten.

Over Hein Lodewijkx
Dr. H. F.M. Lodewijkx is universitair docent aan de faculteit Psychologie van de Open Universiteit en studiebegeleider Psychologie (standplaats Breda).

Wetenschapscafé
Zie voor meer informatie www.ou.nl/wetenschapscafé
That's...Montgomery Clift, honey!
  donderdag 30 september 2010 @ 01:31:03 #57
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_87008234
De storm laait op.
quote:
Alberto Contador tests positive for clenbuterol
By: Cycling NewsPublished: September 30, 00:19, Updated: September 30, 00:28

view thumbnail gallery
Tour de France test carried out on July 21, Spaniard blames food contamination

Alberto Contador has revealed he has failed an anti-doping test for the banned substance clenbuterol during this year's Tour de France.

A message issued by Contador's personal press officer said Contador had been a victim of food contamination and would give a press conference in his home town of Pinto, near Madrid at mid-day on Thursday.

"Alberto Contador is affected by a doping control at the last Tour de France on July 21, where it was found the substance clenbuterol," the automatically translated message reads.

"From the time of the first communication from the UCI, August 24, Alberto Contador alleged food contamination as the only possible explanation of what happened and has been turned over to the cyclist authorities since then in the confidence that this very serious problem could be clarified, which now is public."

"The experts consulted so far have agreed also that this is a food contamination case, especially considering the number of tests passed by Alberto Contador during the Tour de France, making it possible to define precisely both the time the emergence of the substance as the tiny amount detected, ruling out any other source or intentionality."

"Alberto Contador will offer today, 30 September, at 12.00 hours, a Press Conference at Hotel Las Artes in Pinto (Paseo de las Artes, n º 15), in order to give his version of what happened to the public."
21 juli was de rustdag.
Is het zelfde middel waar FuYi Li op betrapt was. Als AC hiervoor gestraft gaat worden zit Riis ook met een team van niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 30-09-2010 01:58:40 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_87008687
Benieuwd of Bertje gaat hangen.
pi_87009790
Hmm, ook al is het statistisch gezien misschien dan een te lage waarde voor 'echt positief' zoals op Sporza ook een beetje staat, het blijft wel hilarisch dat als een wielrenner vervuild eten heeft gehad of voedselvergiftiging dat er dan wel een verboden stof als clenbuterol in zit. :D

Ben benieuwd wat de kans is als ik iets verkeerd eet of kreeg in een restaurant/hotel dat ik clenbuterol in m'n lichaam krijg. :')
Jack does it in real time...
pi_87010415
quote:
Op donderdag 30 september 2010 08:10 schreef DeeBee het volgende:
Hmm, ook al is het statistisch gezien misschien dan een te lage waarde voor 'echt positief' zoals op Sporza ook een beetje staat, het blijft wel hilarisch dat als een wielrenner vervuild eten heeft gehad of voedselvergiftiging dat er dan wel een verboden stof als clenbuterol in zit. :D

Waarom hebben wielrenners altijd "vervuild" eten ? Waarbij dan net toevallig een doping preparaat in zit. Moeten we dat echt geloven ? Ervan uitgaande dat je als professioneel wielrenner in een professioneel team in de meest prestigieuze wedstrijd van het jaar zit ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')