abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86502124
In other news :

quote:
Press release - Oscar Sevilla Ribera provisionally suspended

16.09.2010

Earlier today, the UCI advised Spanish rider Oscar Sevilla Ribera that he is provisionally suspended. The decision to provisionally suspend Mr Sevilla was made in response to a report from the WADA accredited laboratory in Bogota indicating an Adverse Analytical Finding of Hydroxyethyl starch in a urine sample collected from him at an in-competition test at the Vuelta a Colombia on 15 August 2010.

The provisional suspension remains in force until a hearing panel convened by the Spanish Cycling Federation determines whether Mr Sevilla has committed an anti-doping rule violation under Article 21 of the UCI Anti-Doping Rules.
Mr Sevilla has the right to request and attend the analyses of his B sample.

Under the World Anti-Doping Code and the UCI Anti-Doping Rules, the UCI is unable to provide any additional information at this time.

UCI Press Services
http://tinyurl.com/36ao5dy

Ze kunnen het ook niet laten die dopeurs.
pi_86503623
Sevilla :')
pi_86504070
Hehe, is het Sevilla dan ook eindelijk gelukt om nog tijdens zijn carriere betrapt te worden op doping *O* . Zou ook echt wat zijn als hij zijn carriere had mogen beëindigen zonder een officiële dopingveroordeling.
pi_86504299
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:04 schreef VreemdeEend het volgende:
Hehe, is het Sevilla dan ook eindelijk gelukt om nog tijdens zijn carriere betrapt te worden op doping *O* . Zou ook echt wat zijn als hij zijn carriere had mogen beëindigen zonder een officiële dopingveroordeling.
Die is toch 100 jaar geleden al eens betrapt?
pi_86504626
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:10 schreef Sautor het volgende:

[..]

Die is toch 100 jaar geleden al eens betrapt?
Nee, bij hem hetzelfde als bij Ullrich, iedereen weet dat hij heeft gebruikt maar nog nooit echt bewezen dacht ik.
pi_86504869
Sevilla is geloof ik ooit eens betrapt op cafeïne. Hij was natuurlijk ook betrokken bij Operacion Puerto, maar omdat hij Spanjaard is, is hij daar nooit voor gestraft.
  donderdag 16 september 2010 @ 19:55:05 #33
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_86509623
Iemand die in die tijd voor Kelme en Telekom reed is sowieso schuldig.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_86510605
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:09 schreef Ericr het volgende:
Dat zou wel een doorbraak zijn in de zaak tegen Armstrong, ook al zijn die samples alleen de B-stalen. Maar met alleen de B-stalen kan je in ieder geval voor eens en altijd aantonen of ze echt van Armstrong zijn of niet.
Ze kunnen nu zelfs Armstrong's stalen uit 2000-2005 hertesten op EPO als ze willen. :'(
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_86511745
Ziet Sevilla er tegenwoordig nog steeds uit als een jongetje van 12?
pi_86514274
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:18 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ze kunnen nu zelfs Armstrong's stalen uit 2000-2005 hertesten op EPO als ze willen. :'(
Waarom is dat om te huilen? Schept juist een goed precedent dacht ik zo..
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
pi_86668024
quote:
Enrico Rossi gearresteerd
Tuesday 21 September 2010
De Italiaanse justitie heeft een klein dopingnetwerk laten oprollen. Er zijn vijf personen gearresteerd waaronder de Italiaanse profrenner Enrico Rossi (Ceramica Flaminia - Bossini Docce). Enrico is de broer van Vania Rossi, die afgelopen januari ook in opspraak raakte. Vania is de ex van ex-dopingzondaar Riccardo Ricco, die tot 16 augustus weer ploeggenoot was van Enrico Rossi.
Rossi won dit jaar Dwars door Drenthe. Eerder raakte met Maurizio Biondo (eveneens Ceramica Flaminia - Bossini Docce) ook al de winnaar van de Ronde van Drenthe 2009 in opspraak. Rossi is door zijn ploeg Ceramica Flaminia - Bossini Docce direct op non-actief gesteld tot er meer duidelijkheid is over de betrokkenheid van hun renner in dit dopingnetwerk. Verder zijn een apotheker, een verpleegkundige, een amateurwielrenner en een journalist betrokken bij de zaak.

Wielerland
quote:
Doping, operazione dei Nas
Arrestato un professionista
I fermati sarebbero cinque: tra questi anche un dilettante e un giornalista sportivo. Alle 10.45 conferenza stampa

MILANO, 21 settembre 2010 - I Nas hanno eseguito nelle province di Roma e Rimini cinque ordini di custodia cautelare in carcere emessi dal gip del Tribunale di Perugia, nei confronti di un ciclista professionista ed uno amatoriale, un giornalista sportivo, un farmacista ed una infermiera ospedaliera, ritenuti responsabili di traffico illecito di sostanze dopanti, utilizzate da atleti appartenenti a squadre di ciclismo professionistiche e dilettantistiche, per alterare lo svolgimento delle competizioni sportive. Indagate in stato di libertà, per i medesimi reati, altre 35 persone, tra ciclisti amatoriali e professionisti, medici sportivi, preparatori atletici, farmacisti e frequentatori di palestre. Nell'ambito dell'operazione sono state eseguite 40 perquisizioni domiciliari e personali nelle province di Roma, Rimini, Forlì-Cesena, Modena, Prato, Bergamo, Reggio Emilia, Milano, Pistoia, Parma, Latina, Perugia e Bari. I particolari dell'operazione saranno resi noti nel corso di una conferenza stampa che si terrà alle ore 10.45 presso il Comando carabinieri per la tutela della Salute di Roma.

Gazzetta
  dinsdag 21 september 2010 @ 11:27:58 #38
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_86668104
Mijn god wat een warrig artikel, dat bovenste :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_86704227
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:27 schreef Szura het volgende:
Mijn god wat een warrig artikel, dat bovenste :')
Wielerland, wat wil je.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 22 september 2010 @ 11:58:46 #40
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86705979
De operatie heet trouwens Cobra Red.

Cobra :'). Subtiel, het valt niet op wie ze moeten hebben.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 22 september 2010 @ 12:01:17 #41
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_86706061
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
De operatie heet trouwens Cobra Red.

Cobra :'). Subtiel, het valt niet op wie ze moeten hebben.
Red is ook subtiel , aangezien ze Rossi gepakt hebben ... :') (Ricco zijn schoonbroer is dat trouwens zelfs)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_86708562
Vacant zal nog spijt gaan krijgen.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_86709565
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:27 schreef maril het volgende:
Vacant zal nog spijt gaan krijgen.
Want? Ricco is hier al voor gestraft.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_86711104
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:57 schreef marcodej het volgende:

[..]

Want? Ricco is hier al voor gestraft.
Voor het gebruik ja. Het wordt een ander verhaal als hij betrokken is bij de handel natuurlijk.
pi_86746843
quote:
Strafvermindering lonkt voor Di Luca

Danilo de Luca keert mogelijk eerder dan verwacht terug in het peloton. Hij krijgt misschien strafvermindering voor medewerking aan de Italiaanse antidopingautoriteiten, meldt Gazzetta dello Sport. De 34-jarige Di Luca werd in juli 2009 positief bevonden op het gebruik van epo.

Volgens de krant heeft Di Luca interessante informatie verschaft aan de Italiaanse antidopingautoriteiten. In het gunstigste geval keert hij in januari 2011 alweer terug in het peloton. In februari van dit jaar werd Di Luca nog door het Italiaans Olympisch Comité Coni geschorst tot juli 2011. De oud-renner van onder meer Saeco en Liquigas zou al met verschillende teams contact hebben gehad over een rentree.

Di Luca liep tijdens de Giro van 2009, waarin hij als tweede eindigde, tegen de lamp. In het openbaar heeft hij altijd volgehouden onschuldig te zijn. Hij is in beroep gegaan tegen de straf en zijn hoorzitting dient op 15 oktober.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)kt_voor_Di_Luca.html
  donderdag 23 september 2010 @ 16:18:10 #46
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86753380
Die Italianen blijven toch speciaal, ze zijn bereid om al hun toppers op te jagen en te straffen, maar daarna proberen ze zo vaak als maar kan strafvermindering te geven om ze zo snel mogelijk terug in koers te krijgen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_86755686
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die Italianen blijven toch speciaal, ze zijn bereid om al hun toppers op te jagen en te straffen, maar daarna proberen ze zo vaak als maar kan strafvermindering te geven om ze zo snel mogelijk terug in koers te krijgen.
Ik had precies dezelfde gedachte :P
pi_86758200
quote:
Als ik deze quote zie:

quote:
Volgens de krant heeft Di Luca interessante informatie verschaft aan de Italiaanse antidopingautoriteiten.
....en bedenk dat een paar dagen eerder Rossi is opgepakt, dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het met elkaar te maken heeft.
  donderdag 23 september 2010 @ 19:33:21 #49
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_86760889
quote:
Dat is de Zuiderse , zeg zelfs maar Katholieke cultuur hé ... Niemand mag zijn straf ontlopen , maar de gestrafte kan wel op "gratie" rekenen als hij iets doet voor de straffer. Zoals je vroeger bij de katholieken een 'aflaat' kon krijgen voor je zonden ...
Dat is op zich geen slecht systeem , vooral omdat je zo als "straffer" véél gedaan kunt krijgen van je beschuldigden ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_86760915
Kunnen we voortaan niet gewoon afspreken dat als ze niet meewerken de straf hoger ligt, ik vind anderhalf jaar schorsing wel erg weinig worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')