abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86858862
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ik geloof er niets van dat die 10 euro niet is bijgeschreven. Op het moment dat je op een pas met automatisch opwaarderen te weinig saldo op je pas hebt, wordt er ter plekke door de incheckpaal 10 euro toegoed op je pas bijgeschreven. Pas een dag of zelfs dagen later wordt er een incasso van 10 euro uitgevoerd op je betaalrekening. Als die incasso mislukt komt dus de procedure in gang om die 10 euro betaald te krijgen. En ja, dan krijg je een brief met het vriendelijke verzoek die 10 euro alsnog te betalen, en wordt je medegedeeld wat de volgende stap is als je nog steeds niet betaalt. Als jij dat dreigen noemt... tsja.

Wat hoogstens nog zou kunnen, maar dit schud ik nu uit mijn mouw en ik heb geen idee of het waar is, is dat je pas geblokkeerd wordt nadat de incasso mislukt is. Dit kan echter enkel zijn nadat de incasso mislukt is (plus minimaal een dag), en is dus dagen nadat je die 10 euro tegoed al op je pas hebt gekregen.
nou kom maar kijken, er is niets bijgeschreven

Hte gaat weleens fout blijkbaar
  maandag 27 september 2010 @ 08:06:06 #177
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_86889328
quote:
'Weinig belangstelling ov-chipkaart'
Uitgegeven: 27 september 2010 07:46 /// Laatst gewijzigd: 27 september 2010 07:54
AMSTERDAM - De belangstelling voor de ov-chipkaart onder treinreizigers is minimaal. Nog geen vijf procent van de reizigers gebruikt de digitale kaart. Dat schrijft De Telegraaf maandag.

Volgens de krant worden wekelijks driehonderdduizend ritten met de chipkaart bij de NS geregistreerd, terwijl er dagelijks 1,1 miljoen treinritten worden gemaakt.

De geringe belangstelling voor de ov-chipkaart in het treinverkeer heeft volgens de krant gevolgen voor het succes van de kaart.

Als de kaart mislukt bij het treinverkeer dan zou de kaart bij bus, tram en metro geen functie meer hebben. De ov-chipkaart moet het enige betaalmiddel worden in het openbaar vervoer.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 27 september 2010 @ 08:16:11 #178
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_86889409
:'(

Al die Romero's en Julies die elkaar nooit meer zien. ;(
pi_86889633
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:06 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

die 700.000 uit de reclame zijn dus eigenlijk gelogen ?
pi_86889798
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

die 700.000 uit de reclame zijn dus eigenlijk gelogen ?
Dat hoeft natuurlijk niet. Er zullen wel 700.000 mensen die kaart geactiveerd hebben. Ik ben zo'n persoon, maar reis dan niet eens wekelijks met de trein.

Het merendeel van de mensen die de NS doord de weeks dagelijks vervoert zijn toch de mensen met abbonementen, en ja deze hoeven nog niet in en uit te checken, of kunnen soms het abbonement nog niet eens op de pas krijgen.
pi_86890211
nou als mijn klanten de kaart niet zouden gebruiken, zou ik hem niet invoeren
pi_86894710
OV-Chipkaart is kl*te en ik vervloek de invoering van dat idee, de idioot die dat bedacht heeft mag van mij diep in de stront zakken }) Omdat ik het erg vind dat er zoveel mensen worden bestolen door dat ding.

Ik heb al zo vaak klachten meegemaakt en gezien bij anderen dat ik er moe van wordt om steeds maar weer die formulieren op te sturen.

Voorbeeld no.1000:

- Ga ik een keer met wat vrienden shoppen, kun je wel inchecken maar niet uitchecken op het station dat je verlaat, doordat alle poortjes open staan aangegeven met een rode kruis én in het scherm te zien "verlaat het station direct". Vervolgens als je lekker doorloopt omdat je niet anders kan ontdek je later dat er zomaar 4 euro is afgeschreven })

Voorbeeld no.1001:

- Help ik mijn oude moeder met het opwaarderen van haar chipkaart voor een klein ritje van 5 euro betalende met losgeld, vreet het kaartjesautomaat 5 losse euro's op geeft géén kaartje en zegt "nog 1 euro betalen" Ik dacht al hey :? :( ik heb toch genoeg ingevoerd, maar anyway weer een euro erin want een mens kan zich vergissen, en wat denk je? zegt dat kutding " nog 2 euro betalen", !!! Ik woest, mijn ma mij kalmeren en omdat we het pinnen ook niet vertrouwden toch op verzoek van ma weer 2 euro erin gedaan. Vervolgens was ik des duivels geworden omdat dat !@#$%^&*()%^&*!!!!! apparaat ineens om 4,50 vroeg!!! Dus in totaal 8 FOCKING EURO'S KWIJT geen enkel kaartje gekregen, toen heb ik een flinke trap gegeven aan een poortje en mijn ma gewoon mee naar boven genomen!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ninousha op 27-09-2010 12:04:22 ]
Keep on dreaming for, because if dreams die, life is a broken winged bird that cannot fly
pi_86898508
Echt ik snap er niets meer van.... grrrrrr

Vrijdag 30 euro opgeladen, saldo was 50,32.

Toen retourtje Utrecht CS - Den Haag CS. Heen 5,65euro, terug 5,65 euro. maar toen ik terugkwam in Utrecht stond er dus op het schermpje: ritprijs 5,65, saldo 36, nog wat.... ??????
En dat had 39, 02 moeten zijn. WTH.... hier een paar euro, daar een paar euro, die NS wordt rijk zo.
pi_86898707
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:54 schreef emss het volgende:
Echt ik snap er niets meer van.... grrrrrr

Kun je je transacties al terug kijken op de ov-chipkaart site, dan zou je misschien kunnnen zien waar het mis gaat.
pi_86898899
Ja, daar staan de transacties goed. Twee keer 5,65 afgeschreven (staat ook zo op Mijn NS). Maar mijn saldo was toch echt 50,32 voor de treinreis (opgeladen bij NS automaat, saldo stond op scherm), en 36 euro na de treinreis...
pi_86900901
Zelfde praktijken als Connexxion hier deed in Rotterdam destijds

http://www.nu.nl/binnenla(...)vingers-ov-chip.html

LEEUWARDEN - De provincie Friesland heeft vervoersbedrijf Qbuzz op de vingers getikt over de OV-chipkaart, zo maakte de provincie maandag bekend.
Volgens de provincie hebben de afgelopen maanden meerdere reizigers geklaagd dat zij een los kaartje moesten kopen omdat de chipkaartapparatuur in de Friese bussen niet werkte.

''De afspraak is simpel: als de apparatuur het niet doet, reizen klanten met een OV-chipkaart gewoon gratis mee'', aldus gedeputeerde Piet Adema.

Qbuzz ontkent in een reactie de lezing van de provincie. ''We hebben twee meldingen gezien. Die hebben we nagetrokken, maar die bleken niet waar te zijn.'' Volgens Qbuzz kunnen reizigers met OV-chipkaart wel gratis mee als de apparatuur niet werkt.
  maandag 27 september 2010 @ 15:01:23 #187
39333 Zelva
  maandag 27 september 2010 @ 16:07:46 #188
39333 Zelva
pi_86904086
Onderzoek van GFK:

quote:
Waarom staat u negatief tegenover het reizen met de OV-chipkaart?
Er zijn meerdere antwoorden mogelijk
Het is duur
Ik vergeet uit te checken
Ik vind het veel gedoe een kaart aan te schaffen
Ik vind het veel gedoe om reizen op saldo bij NS aan te vragen en te activeren
Ik vind het veel gedoe steeds saldo op mijn kaart te moeten zetten
Ik vond het oude systeem goed, daar had niks aan hoeven te veranderen
Anders, namelijk
Weet niet
Te moeilijk hoor :')
  maandag 27 september 2010 @ 16:42:53 #189
39333 Zelva
pi_86905683
Potverdikkeme, heb ik een heel verhaal getypt heb waarom dat onding moet verdwijnen bij Anders, namelijk, zit er een maximum aan en worden de letters vooraan verwijderd terwijl je achteraan nog zit te typen. :{
pi_86905967
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:42 schreef Zelva het volgende:
Potverdikkeme, heb ik een heel verhaal getypt heb waarom dat onding moet verdwijnen bij Anders, namelijk, zit er een maximum aan en worden de letters vooraan verwijderd terwijl je achteraan nog zit te typen. :{
Daarom lange lappen tekst ook altijd in word of notepad typen :P

Ik heb zoiets wel eens gehad toen fok nog niet zo stabiel was en je daardoor een lap tekst kwijt raakte. Maar van fouten leert men zeggen ze. Alhoewel dat niet altijd op lijkt te gaan voor de OV organisatie.
  maandag 27 september 2010 @ 20:13:43 #191
188877 Stupendous76
pi_86914943
quote:
Ik ben niet vermogend, anders kocht ik direct reclamezendtijd en ging dit filmpje prime-time op alle zenders _O_
Repent, Pray, Forgive
pi_86915457
De ov-chipkaart is echt lachwekkend, of in ieder geval de organisatie die erachter zit. Ik wacht al twee weken op een vervangende ov-chipkaart dus besloot ik vandaag maar eens te bellen naar die organisatie om te vragen of dat ding al onderweg was. Zei die miep aan de telefoon dat mijn ov-chipkaart is beëindigd omdat ik dus een verkeerd formulier zou hebben gestuurd. Zojuist heb ik de formulieren vergeleken op hun site en ik weet 1000% zeker dat ik een formulier voor een vervangende kaart heb verstuurd. Die vragen die voorkomen op het formulier om die kaart stop te zetten heb ik nooit gehad!

Om een verhaal kort te maken: nu mag ik weer een nieuwe ov-chipkaart aanvragen, gewoon 7,50 euro betalen voor dat ding, en in de tussentijd (als het goed is 2-3 weken) kan ik nog niet reizen met mijn abonnement.

Edit: zojuist nog een belletje naar die organisatie gepleegd en daar kreeg ik te horen dat die nieuwe kaart toch gewoon onderweg is. Geen flauw idee waar de dame die ik vanmiddag sprak het vandaan haalde om mij te melden dat ik een fout formulier had verstuurd.

[ Bericht 7% gewijzigd door kip_zonder-kop op 27-09-2010 20:36:44 ]
Tok.
pi_86917032
Wat is onze staat toch een misèrabele instantie :') Allerlei verlepte systemen opzetten die niet deugen waarbij iedereen constant genaait wordt, zonder dat je er tegenin kunt gaan (wil je nog een boete?? B-) )

Mankatans trof laatst zo'n conducteur:
Ik ken het woord 'redelijkheid' niet, hou graag vast aan bureaucratie en schroom niet om met een vette grijns op mijn ***-bek zoveel mogelijk geluk uit reizigers weg te zuigen.

|:(

[ Bericht 15% gewijzigd door Mankatans op 27-09-2010 21:03:01 ]
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:14:31 #194
188877 Stupendous76
pi_86927493
Van de FP:
quote:
Geen toezicht haltebepaling OV-chipkaart
Er bestaat geen enkel toezicht op de juistheid van het afrekenen op tram en bus met de OV-chipkaart. Het belangrijkste onderdeel daarvan, de plaatsbepaling van het voertuig, zodat de juiste halte wordt in- of uitgecheckt 'vindt plaats buiten het OV-chipkaartsysteem en valt derhalve buiten de scope van de certificering door Trans Link Systems'.

Dat schrijft de overkoepelende chipkaartorganisatie aan reizigersorganisatie de Maatschappij Voor Beter OV. "Het certificeren zegt niets over de inhoudelijke juistheid van de halte-informatie." Het IJkwezen heeft al eerder aan de reizigersorganisatie laten weten dat het de apparatuur niet kan ijken.

De belangenorganisatie vindt het onaanvaardbaar dat juist het belangrijkste onderdeel van de OV-chipkaart, namelijk het bepalen van de juiste halte voor het in rekening brengen van de kilometerprijs, door niemand wordt gecertificeerd. Niet door De Nederlandsche Bank, niet door het IJkwezen en zelfs niet door TLS. "Niet te geloven dat dit anno 2010 wordt geaccepteerd," aldus Voor Beter OV, "Hier is sprake van de OV-chipkaartkafka."

"Er zit maar één ding op: afschaffen van de OV-chipkaart en onmiddellijke herinvoering van de strippenkaart in de regio’s waar deze al was afgeschaft. Strippenkaarten zijn eenvoudig te drukken en de stempels van de chauffeurs en conducteurs liggen ongetwijfeld nog in de keukenla. De chipkaart is gedegradeerd tot een onbetrouwbaar betaalmiddel met een onherstelbaar beschadigd imago. Van het beloofde eerlijker afrekenen komt niets terecht en van een naadloze overstap met de chipkaart van de stadstram en -bus op de trein is toch al geen sprake, dus er is niets verloren."
Overigens kan je er wel wat aan doen: elke bushalte geef je een chip (rfid, en stroom haal je van de zon) met een eigen nummer, zodat de bus weet bij welke halte die is.

Maar ook deze organisatie heeft gelijk: het is een ongelovelijk bagger-systeem.
Repent, Pray, Forgive
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:25:15 #195
39333 Zelva
pi_86927802
Het kan nog veel handiger, waarom zorgen ze er niet gewoon voor dat er bij elke halte een paaltje staat?

Meteen een rits problemen opgelost.
pi_86928445
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:14 schreef Stupendous76 het volgende:
Van de FP:
[..]

Overigens kan je er wel wat aan doen: elke bushalte geef je een chip (rfid, en stroom haal je van de zon) met een eigen nummer, zodat de bus weet bij welke halte die is.

Maar ook deze organisatie heeft gelijk: het is een ongelovelijk bagger-systeem.
Denk toch eens na man. Rfid werkt alleen op korte afstand, daar heb je weinig aan als er een bus langs komt scheuren.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:57:03 #197
188877 Stupendous76
pi_86928636
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Denk toch eens na man. Rfid werkt alleen op korte afstand, daar heb je weinig aan als er een bus langs komt scheuren.
Onlangs is RFID in een test uitgelezen op meer dan 50meter, en dat ging om een standaard-korte-afstand-chip.
Overigens is dat bijzaak, er zijn (zet) andere manieren om de bussen hun plaatsen te laten bepalen, rfid is er eentje van. Maar dat ze niet heel erg slim zijn bij de chipkaart wisten we al.
Repent, Pray, Forgive
pi_86928908
quote:
'Veel geld gaat verloren door ov-chipkaart'
http://www.nu.nl/binnenland/2340738/veel-geld-gaat-verloren-ov-chipkaart.html

Uitgegeven: 24 september 2010 07:27
Laatst gewijzigd: 24 september 2010 07:26

AMSTERDAM - Reizigers met de ov-chipkaart verliezen veel geld doordat zij vergeten na hun reis uit te checken of het uitchecken mislukt. Elke maand gaat het in totaal om een half miljoen euro
Dat meldt het Financieele Dagblad. Dagelijks gaat het uitchecken mis bij ruim zevenduizend reizigers, die daardoor hun borg verliezen.

Slechts 11 procent van de reizigers bij de NS vraagt het geld terug. Bij het Rotterdamse vervoersbedrijf RET is dat 35 procent
Bedankt, hier zocht ik al naar, ik vind het eigenlijk opmerkelijk dat ik nog redelijk geschokt was van de "half miljoen per maand"
pi_86929457
Ik ben dit weekend maar eens begonnen met reizen op saldo op mijn ov-chipkaart (die ik toch had vanwege het voordeelurenabonnement) Kijk ik net even bij het reis- en transactieoverzicht, zie ik dit staan:

quote:
25-09-2010
Check-in Locatie afgeschermd
Check-out 15:45 Locatie afgeschermd Connexxion (af) ¤ 0,00 (bij) ¤ 2,21
Hoe kan dit nou weer? Er is geld bijgeschreven na een busritje wat eigenlijk ¤1,79 had moeten kosten. Niet dat ik het erg vind, ik vroeg me af hoe dit zou kunnen komen, zou dit een foutje zijn? Overigens was de reis daarvoor met de NS en toen is het juiste bedrag afgeschreven. (dat was de eerste rit met deze kaart)
pi_86929495
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 01:49 schreef Miendientje het volgende:
Ik ben dit weekend maar eens begonnen met reizen op saldo op mijn ov-chipkaart (die ik toch had vanwege het voordeelurenabonnement) Kijk ik net even bij het reis- en transactieoverzicht, zie ik dit staan:
[..]

Hoe kan dit nou weer? Er is geld bijgeschreven na een busritje wat eigenlijk ¤1,79 had moeten kosten. Niet dat ik het erg vind, ik vroeg me af hoe dit zou kunnen komen, zou dit een foutje zijn? Overigens was de reis daarvoor met de NS en toen is het juiste bedrag afgeschreven. (dat was de eerste rit met deze kaart)
Kan je het alsjeblieft laten weten als ze het terug claimen? :D
Als ze dat willen, Vraag ze een brief op te sturen met de tijd, busnummer, halte en alle mogelijke onzin die je kan bedenken,
Wacht 3 weken met overmaken, en maak dan 1 cent te weinig over, en een dag later die 1e cent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')