nou kom maar kijken, er is niets bijgeschrevenquote:Op zondag 26 september 2010 13:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat die 10 euro niet is bijgeschreven. Op het moment dat je op een pas met automatisch opwaarderen te weinig saldo op je pas hebt, wordt er ter plekke door de incheckpaal 10 euro toegoed op je pas bijgeschreven. Pas een dag of zelfs dagen later wordt er een incasso van 10 euro uitgevoerd op je betaalrekening. Als die incasso mislukt komt dus de procedure in gang om die 10 euro betaald te krijgen. En ja, dan krijg je een brief met het vriendelijke verzoek die 10 euro alsnog te betalen, en wordt je medegedeeld wat de volgende stap is als je nog steeds niet betaalt. Als jij dat dreigen noemt... tsja.
Wat hoogstens nog zou kunnen, maar dit schud ik nu uit mijn mouw en ik heb geen idee of het waar is, is dat je pas geblokkeerd wordt nadat de incasso mislukt is. Dit kan echter enkel zijn nadat de incasso mislukt is (plus minimaal een dag), en is dus dagen nadat je die 10 euro tegoed al op je pas hebt gekregen.
quote:'Weinig belangstelling ov-chipkaart'
Uitgegeven: 27 september 2010 07:46 /// Laatst gewijzigd: 27 september 2010 07:54
AMSTERDAM - De belangstelling voor de ov-chipkaart onder treinreizigers is minimaal. Nog geen vijf procent van de reizigers gebruikt de digitale kaart. Dat schrijft De Telegraaf maandag.
Volgens de krant worden wekelijks driehonderdduizend ritten met de chipkaart bij de NS geregistreerd, terwijl er dagelijks 1,1 miljoen treinritten worden gemaakt.
De geringe belangstelling voor de ov-chipkaart in het treinverkeer heeft volgens de krant gevolgen voor het succes van de kaart.
Als de kaart mislukt bij het treinverkeer dan zou de kaart bij bus, tram en metro geen functie meer hebben. De ov-chipkaart moet het enige betaalmiddel worden in het openbaar vervoer.
Dat hoeft natuurlijk niet. Er zullen wel 700.000 mensen die kaart geactiveerd hebben. Ik ben zo'n persoon, maar reis dan niet eens wekelijks met de trein.quote:Op maandag 27 september 2010 08:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
die 700.000 uit de reclame zijn dus eigenlijk gelogen ?
Kun je je transacties al terug kijken op de ov-chipkaart site, dan zou je misschien kunnnen zien waar het mis gaat.quote:Op maandag 27 september 2010 13:54 schreef emss het volgende:
Echt ik snap er niets meer van.... grrrrrr
Te moeilijk hoorquote:Waarom staat u negatief tegenover het reizen met de OV-chipkaart?
Er zijn meerdere antwoorden mogelijk
Het is duur
Ik vergeet uit te checken
Ik vind het veel gedoe een kaart aan te schaffen
Ik vind het veel gedoe om reizen op saldo bij NS aan te vragen en te activeren
Ik vind het veel gedoe steeds saldo op mijn kaart te moeten zetten
Ik vond het oude systeem goed, daar had niks aan hoeven te veranderen
Anders, namelijk
Weet niet
Daarom lange lappen tekst ook altijd in word of notepad typenquote:Op maandag 27 september 2010 16:42 schreef Zelva het volgende:
Potverdikkeme, heb ik een heel verhaal getypt heb waarom dat onding moet verdwijnen bij Anders, namelijk, zit er een maximum aan en worden de letters vooraan verwijderd terwijl je achteraan nog zit te typen.![]()
Ik ben niet vermogend, anders kocht ik direct reclamezendtijd en ging dit filmpje prime-time op alle zendersquote:
Overigens kan je er wel wat aan doen: elke bushalte geef je een chip (rfid, en stroom haal je van de zon) met een eigen nummer, zodat de bus weet bij welke halte die is.quote:Geen toezicht haltebepaling OV-chipkaart
Er bestaat geen enkel toezicht op de juistheid van het afrekenen op tram en bus met de OV-chipkaart. Het belangrijkste onderdeel daarvan, de plaatsbepaling van het voertuig, zodat de juiste halte wordt in- of uitgecheckt 'vindt plaats buiten het OV-chipkaartsysteem en valt derhalve buiten de scope van de certificering door Trans Link Systems'.
Dat schrijft de overkoepelende chipkaartorganisatie aan reizigersorganisatie de Maatschappij Voor Beter OV. "Het certificeren zegt niets over de inhoudelijke juistheid van de halte-informatie." Het IJkwezen heeft al eerder aan de reizigersorganisatie laten weten dat het de apparatuur niet kan ijken.
De belangenorganisatie vindt het onaanvaardbaar dat juist het belangrijkste onderdeel van de OV-chipkaart, namelijk het bepalen van de juiste halte voor het in rekening brengen van de kilometerprijs, door niemand wordt gecertificeerd. Niet door De Nederlandsche Bank, niet door het IJkwezen en zelfs niet door TLS. "Niet te geloven dat dit anno 2010 wordt geaccepteerd," aldus Voor Beter OV, "Hier is sprake van de OV-chipkaartkafka."
"Er zit maar één ding op: afschaffen van de OV-chipkaart en onmiddellijke herinvoering van de strippenkaart in de regio’s waar deze al was afgeschaft. Strippenkaarten zijn eenvoudig te drukken en de stempels van de chauffeurs en conducteurs liggen ongetwijfeld nog in de keukenla. De chipkaart is gedegradeerd tot een onbetrouwbaar betaalmiddel met een onherstelbaar beschadigd imago. Van het beloofde eerlijker afrekenen komt niets terecht en van een naadloze overstap met de chipkaart van de stadstram en -bus op de trein is toch al geen sprake, dus er is niets verloren."
Denk toch eens na man. Rfid werkt alleen op korte afstand, daar heb je weinig aan als er een bus langs komt scheuren.quote:Op dinsdag 28 september 2010 00:14 schreef Stupendous76 het volgende:
Van de FP:
[..]
Overigens kan je er wel wat aan doen: elke bushalte geef je een chip (rfid, en stroom haal je van de zon) met een eigen nummer, zodat de bus weet bij welke halte die is.
Maar ook deze organisatie heeft gelijk: het is een ongelovelijk bagger-systeem.
Onlangs is RFID in een test uitgelezen op meer dan 50meter, en dat ging om een standaard-korte-afstand-chip.quote:Op dinsdag 28 september 2010 00:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Denk toch eens na man. Rfid werkt alleen op korte afstand, daar heb je weinig aan als er een bus langs komt scheuren.
Bedankt, hier zocht ik al naar, ik vind het eigenlijk opmerkelijk dat ik nog redelijk geschokt was van de "half miljoen per maand"quote:'Veel geld gaat verloren door ov-chipkaart'
http://www.nu.nl/binnenland/2340738/veel-geld-gaat-verloren-ov-chipkaart.html
Uitgegeven: 24 september 2010 07:27
Laatst gewijzigd: 24 september 2010 07:26
AMSTERDAM - Reizigers met de ov-chipkaart verliezen veel geld doordat zij vergeten na hun reis uit te checken of het uitchecken mislukt. Elke maand gaat het in totaal om een half miljoen euro
Dat meldt het Financieele Dagblad. Dagelijks gaat het uitchecken mis bij ruim zevenduizend reizigers, die daardoor hun borg verliezen.
Slechts 11 procent van de reizigers bij de NS vraagt het geld terug. Bij het Rotterdamse vervoersbedrijf RET is dat 35 procent
Hoe kan dit nou weer? Er is geld bijgeschreven na een busritje wat eigenlijk ¤1,79 had moeten kosten. Niet dat ik het erg vind, ik vroeg me af hoe dit zou kunnen komen, zou dit een foutje zijn? Overigens was de reis daarvoor met de NS en toen is het juiste bedrag afgeschreven. (dat was de eerste rit met deze kaart)quote:25-09-2010
Check-in Locatie afgeschermd
Check-out 15:45 Locatie afgeschermd Connexxion (af) ¤ 0,00 (bij) ¤ 2,21
Kan je het alsjeblieft laten weten als ze het terug claimen?quote:Op dinsdag 28 september 2010 01:49 schreef Miendientje het volgende:
Ik ben dit weekend maar eens begonnen met reizen op saldo op mijn ov-chipkaart (die ik toch had vanwege het voordeelurenabonnement) Kijk ik net even bij het reis- en transactieoverzicht, zie ik dit staan:
[..]
Hoe kan dit nou weer? Er is geld bijgeschreven na een busritje wat eigenlijk ¤1,79 had moeten kosten. Niet dat ik het erg vind, ik vroeg me af hoe dit zou kunnen komen, zou dit een foutje zijn? Overigens was de reis daarvoor met de NS en toen is het juiste bedrag afgeschreven. (dat was de eerste rit met deze kaart)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |