abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86706577
Zoooo! Tis een wonder. Heb me OV chipkaart nadat die zomaar kapot was gegaan, terug gekregen na slechtst 7 werkdagen.

Vorige x dat die stuk ging moest ik langer dan een maand wachten!
pi_86708104
Ik heb mijn studenten OV op 15 september geactiveerd (1 oktober gaat mijn studiefinanciering in), want in de brief & folder die ik kreeg stond dat je de kaart dan kunt activeren. Nu wilde ik inchecken omdat ik de trein van haarlem naar amsterdam neem, maar toen deed hij het niet. Reisproduct had ik toch echt opgehaald.

Was naar het loket gelopen en die man vertelde mij dat ik helemaal niet hoefde in te checken :? en dat ik gewoon ermee kon reizen.

ik reis nu al 3 weken hetzelfde traject en ben nog niet gecontroleerd, maar kan ik nu met mijn studenten OV reizen zonder in te checken? En als ik dan gecontroleerd word, krijg ik dan geen gezeik met de conducteur?

Ik hoor namelijk van verschillende mensen wat anders, de een checkt wel in, de ander niet. :?
Music is my love...
pi_86708154
Trein NIET inchecken
Bus/tram WEL.

opgelost.
pi_86708236
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:13 schreef lynda het volgende:
Trein NIET inchecken
Bus/tram WEL.

opgelost.
danku :)
Music is my love...
pi_86708393
Alstu :P

Ik ga ook maar weer eens bellen om te vragen of ze mijn pas kunnen deblokkeren
pi_86715605
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:16 schreef Chiba het volgende:
Zoooo! Tis een wonder. Heb me OV chipkaart nadat die zomaar kapot was gegaan, terug gekregen na slechtst 7 werkdagen.

Vorige x dat die stuk ging moest ik langer dan een maand wachten!
de eerste generatie chipkaarten gaan gewoon 5 jaar mee, de nieuwe blijkbaar nog gen jaar
Zo kweek je ook lekker veel begrip en draagvlak voor de kaart
pi_86756943
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

lijkt me wel raar, dat abonnement zie je toch op OV chipkaart.nl, ziet de GVB ook en dat kunnen ze gewoon opnieuw aanmaken. Volgende keer gewoon voet bij stuk houden en de manager erbij halen
Kleine update. Vanmiddag heb ik met het GVB gebeld en daar werd me verteld dat alleen jaarabonnementen worden vergoed. Je kan wel restitutie krijgen bij een maandabonnement als die ov-chipkaart binnen 10 dagen defect gaat maar dat is maar 5% (op de negende dag, zie tabel op http://www.gvb.nl/REIZIGERS/KAARTJEKOPEN/Pages/Abonnement.aspx) en daar gaan nog 5 euro administratiekosten vanaf. Dus stel dat ik een maandabonnement ter waarde van 70 euro (2 sterren) op mijn ov-chipkaart heb geladen en dat ding gaat na twee weken stuk, dan ben ik simpelweg 35 euro kwijt. Kassa!
Tok.
pi_86758343
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:49 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Kleine update. Vanmiddag heb ik met het GVB gebeld en daar werd me verteld dat alleen jaarabonnementen worden vergoed. Je kan wel restitutie krijgen bij een maandabonnement als die ov-chipkaart binnen 10 dagen defect gaat maar dat is maar 5% (op de negende dag, zie tabel op http://www.gvb.nl/REIZIGERS/KAARTJEKOPEN/Pages/Abonnement.aspx) en daar gaan nog 5 euro administratiekosten vanaf. Dus stel dat ik een maandabonnement ter waarde van 70 euro (2 sterren) op mijn ov-chipkaart heb geladen en dat ding gaat na twee weken stuk, dan ben ik simpelweg 35 euro kwijt. Kassa!
jezus zeg wat een oplichters

ze kunnen het toch zien op internet als je je kaart geregisteerd hebt, kunnen ze zo overzetten als ze willen

Het hele verhaal lijkt me ook onjuist, want je wilt niet af van het abonnement, alleen de chipkaart is defect geraakt, terwijl die gewoon 5 jaar minimaal houdbaar moeten zijn.
  donderdag 23 september 2010 @ 20:30:25 #159
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_86763751
Gewoon Burgerlijk Wetboek Boek 7, artikel 17.2 onder hun neus schuiven.
pi_86778052
quote:
'Veel geld gaat verloren door ov-chipkaart'

Uitgegeven: 24 september 2010 07:27
Laatst gewijzigd: 24 september 2010 07:26

AMSTERDAM - Reizigers met de ov-chipkaart verliezen veel geld doordat zij vergeten na hun reis uit te checken of het uitchecken mislukt. Elke maand gaat het in totaal om een half miljoen euro
Dat meldt het Financieele Dagblad. Dagelijks gaat het uitchecken mis bij ruim zevenduizend reizigers, die daardoor hun borg verliezen.

Slechts 11 procent van de reizigers bij de NS vraagt het geld terug. Bij het Rotterdamse vervoersbedrijf RET is dat 35 procent
Dat is niet zo goed om te lezen. Maar ik vraag me af of bij de reiziger bij de NS niet veel mensen zijn die opzettelijk vergeten uit te checken als hun reis meer dan 10 euro kost. ;)
pi_86778800
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is niet zo goed om te lezen. Maar ik vraag me af of bij de reiziger bij de NS niet veel mensen zijn die opzettelijk vergeten uit te checken als hun reis meer dan 10 euro kost. ;)
Nou dan moet je meer dan 20 euro reizen, dat is een aardige enkele reis

ik denk dat veel mensen het gewoon niet merken, als het fout gaat.
Bij de NS zie je zowiezo niet dat je een bor moet betalen, tenminste ik niet als ik incheck

Misschien ligt het daar we aan, want bij de metro e.d. zie je dat wel
pi_86778843
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou dan moet je meer dan 20 euro reizen, dat is een aardige enkele reis

ik denk dat veel mensen het gewoon niet merken, als het fout gaat.
Bij de NS zie je zowiezo niet dat je een bor moet betalen, tenminste ik niet als ik incheck

Misschien ligt het daar we aan, want bij de metro e.d. zie je dat wel
Waneer je bij de NS een kortingskaart hebt is het maar 10 euro ;) .

Verder zie je dan bij het inchecken abbonement goede reis. Of zegt de automaat wat anders als ik voor 9 uur zou inchecken want dat heb ik nog nooit gedaan.
pi_86779466
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waneer je bij de NS een kortingskaart hebt is het maar 10 euro ;) .

Verder zie je dan bij het inchecken abbonement goede reis. Of zegt de automaat wat anders als ik voor 9 uur zou inchecken want dat heb ik nog nooit gedaan.
ja je ziet goede reis, niet dat er 10 euro afgaat.

Als mensen het express zouden doen, zou 100% het wel terugvragen
pi_86779525
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja je ziet goede reis, niet dat er 10 euro afgaat.
In de bus kan ik het niet eens lezen en hoor ik alleen een biepje. Verder kan ik me niet herrineren dat ik op amstel wanneer ik bij een paal incheck voor de metro zie dat er 4 euro borg wordt afgeschreven.
pi_86779698
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In de bus kan ik het niet eens lezen en hoor ik alleen een biepje. Verder kan ik me niet herrineren dat ik op amstel wanneer ik bij een paal incheck voor de metro zie dat er 4 euro borg wordt afgeschreven.
vreemd, gebruik je de kortingskaart van de NS ?

Zou wel typisch zijn als de NS kaart het nooit laat zien. Bij mijn RET kaart zie ik altijd wat er afgeschreven wordt maar ik gebruik hem niet voor de trein
pi_86779852
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

vreemd, gebruik je de kortingskaart van de NS ?

Zou wel typisch zijn als de NS kaart het nooit laat zien. Bij mijn RET kaart zie ik altijd wat er afgeschreven wordt maar ik gebruik hem niet voor de trein
Ja bij het uitchecken kun je het natuurlijk wel zien hoeveel het gekost heeft. Ware het niet dat de ontwerpen van die automaten gemaakt zijn voor lilliputters om snel het afgeschreven bedrag te kunnen lezen. :P
pi_86782848
Ik gebruik nu al een tijdje de OV chipkaart. Altijd dezelfde route. Maar de kosten zijn vaak anders. Ik betaal dan bijvoorbeeld 2,10 en de andere keer 1,80. Hoe kan dit?
pi_86783174
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:37 schreef SW8810 het volgende:
Ik gebruik nu al een tijdje de OV chipkaart. Altijd dezelfde route. Maar de kosten zijn vaak anders. Ik betaal dan bijvoorbeeld 2,10 en de andere keer 1,80. Hoe kan dit?
dan maken de kaartlezers verkeerd contatc. Komt omdat ze niet geijkt zijn, daardoor kan je verschillen krijgen
pi_86842105
mijn neefje heeft ook een OV chipkaart met automatisch opwaarderen.
was zijn banksaldo te laag (hij is 17 en werkt niet) dus hij kon niet inchecken uiteraard.

Krijgt hij een brief dat als hij niet binnen 3 weken de 10 euro zou betalen (voor het automatisch opwaarderen) dat er INCASSOBUREAU langs zou komen.

Maar waarvoor is dan de vraag , want hij heeft natuurlijk geen schuld opgebouwd, want hij heeft geen genruik gemaakt van het OV

Echt het toppunt van asociaal gedrag van de OV bedrijven om gelijk met incassobureaus te gaan dreigen, wat moeten oude mensen wel niet denken als ze zon brief krijgen
pi_86854099
Goed zo, pak die goedwillende toeristen maar hard aan. Die kunnen we missen als kiespijn, mensen die een kaartje willen kopen

http://www.rijnmond.nl/Ho(...)rikaanse%20toeristen


RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen
25 september 2010


Vervoersbedrijf RET biedt geen excuses aan aan de Amerikaanse toeristen die eerder deze week agressief uit de tram werden gezet.


De twee Amerikaanse zussen wilden een kaartje kopen, maar dat lukte niet. Toen zij met geld klaarzaten in de rijdende tram werden ze er door een medewerker van de RET uitgezet en kregen een boete.

Zaterdag hadden de dames een gesprek met het Rotterdamse vervoersbedrijf over de gang van zaken. Dat liep anders dan gedacht voor de toeristen. Geen excuses en het geld dat ze betaalden voor de boete krijgen ze niet terug.

Zeer teleurgesteld kwamen de Amerikanen na afloop van het gesprek naar buiten. De gemoederen liepen hoog op, vertelde één van de vrouwen. "Ik heb heel hard gehuild omdat wij niet het soort mensen zijn dat bedriegt. Nu denken ze kwaad over mij en mijn zus en we probeerden juist het goede te doen. Het is belachelijk".
  zondag 26 september 2010 @ 11:16:46 #171
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86854236
Pff echt de RET weer hoor dit, heb zelf ook alles behalve goede verhalen over die vervoerder. :')
Wat ik ook prachtig vind van de metro's in Rotterdam, menig station heeft maar 1 oplaadpunt, is daar iets mis mee, dan heb je gewoon pech aangezien de servicepunten bij die stations vaak ook onbemand zijn.
Heb al vaker gezien dat mensen dan maar gewoon die poortjes open maken en toch de metro instappen, zou me niets verbazen dat je dan alsnog een boete krijgt.
pi_86854273
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 21:40 schreef macca728 het volgende:
mijn neefje heeft ook een OV chipkaart met automatisch opwaarderen.
was zijn banksaldo te laag (hij is 17 en werkt niet) dus hij kon niet inchecken uiteraard.

Krijgt hij een brief dat als hij niet binnen 3 weken de 10 euro zou betalen (voor het automatisch opwaarderen) dat er INCASSOBUREAU langs zou komen.

Maar waarvoor is dan de vraag , want hij heeft natuurlijk geen schuld opgebouwd, want hij heeft geen genruik gemaakt van het OV

Echt het toppunt van asociaal gedrag van de OV bedrijven om gelijk met incassobureaus te gaan dreigen, wat moeten oude mensen wel niet denken als ze zon brief krijgen
Lijkt me toch niet zo heel onredelijk? Er is 10 euro saldo toegevoegd aan zijn kaart, en die moet betaald worden. Drie weken is een redelijke termijn om dat zelf te doen voordat dat op andere manieren geïncasseerd moet worden.

Dat hij daardoor meteen niet kon inchecken lijkt me echt heel sterk. Zo'n incheckpaal heeft niet eens verbinding met een centraal systeem, laat staan dat het live je banksaldo kan checken.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_86854350
quote:
Op zondag 26 september 2010 11:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Lijkt me toch niet zo heel onredelijk? Er is 10 euro saldo toegevoegd aan zijn kaart, en die moet betaald worden. Drie weken is een redelijke termijn om dat zelf te doen voordat dat op andere manieren geïncasseerd moet worden.

Dat hij daardoor meteen niet kon inchecken lijkt me echt heel sterk. Zo'n incheckpaal heeft niet eens verbinding met een centraal systeem, laat staan dat het live je banksaldo kan checken.
misschien kan je lezen, de incasso lukt niet omdat hij te weinig saldo heeft en hij kon daarom niet reizen met het OV. Met te weinig saldo kan je niet inchecken en het automatisch opwaarderen werkt juist zo dat als je incheckt met te weinig saldo dat je kaart opgewaardeert wordt., Dat lukte dus niet

De 10 euro is dus niet op zijn kaart bij geschreven

Waar ontstaat de vordering dan ?

En dan kan je nog een normale brief sturen en niet gelijk met een incassobureau dreigen
pi_86854392
quote:
Op zondag 26 september 2010 11:16 schreef Lastpost het volgende:
Pff echt de RET weer hoor dit, heb zelf ook alles behalve goede verhalen over die vervoerder. :')
Wat ik ook prachtig vind van de metro's in Rotterdam, menig station heeft maar 1 oplaadpunt, is daar iets mis mee, dan heb je gewoon pech aangezien de servicepunten bij die stations vaak ook onbemand zijn.
Heb al vaker gezien dat mensen dan maar gewoon die poortjes open maken en toch de metro instappen, zou me niets verbazen dat je dan alsnog een boete krijgt.
het trieste is dat echte zwartrijders gewoon mogen blijven zitten. Ik heb het zelf al meerdere keren meegemaakt dat die mochten blijven zitten omdat ze geen geld hadden....

Waren wel gekleurde medelanders ....
pi_86858168
quote:
Op zondag 26 september 2010 11:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

misschien kan je lezen, de incasso lukt niet omdat hij te weinig saldo heeft en hij kon daarom niet reizen met het OV. Met te weinig saldo kan je niet inchecken en het automatisch opwaarderen werkt juist zo dat als je incheckt met te weinig saldo dat je kaart opgewaardeert wordt., Dat lukte dus niet

De 10 euro is dus niet op zijn kaart bij geschreven

Waar ontstaat de vordering dan ?

En dan kan je nog een normale brief sturen en niet gelijk met een incassobureau dreigen
Ik geloof er niets van dat die 10 euro niet is bijgeschreven. Op het moment dat je op een pas met automatisch opwaarderen te weinig saldo op je pas hebt, wordt er ter plekke door de incheckpaal 10 euro toegoed op je pas bijgeschreven. Pas een dag of zelfs dagen later wordt er een incasso van 10 euro uitgevoerd op je betaalrekening. Als die incasso mislukt komt dus de procedure in gang om die 10 euro betaald te krijgen. En ja, dan krijg je een brief met het vriendelijke verzoek die 10 euro alsnog te betalen, en wordt je medegedeeld wat de volgende stap is als je nog steeds niet betaalt. Als jij dat dreigen noemt... tsja.

Wat hoogstens nog zou kunnen, maar dit schud ik nu uit mijn mouw en ik heb geen idee of het waar is, is dat je pas geblokkeerd wordt nadat de incasso mislukt is. Dit kan echter enkel zijn nadat de incasso mislukt is (plus minimaal een dag), en is dus dagen nadat je die 10 euro tegoed al op je pas hebt gekregen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 26-09-2010 13:45:19 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')