dankuquote:Op woensdag 22 september 2010 13:13 schreef lynda het volgende:
Trein NIET inchecken
Bus/tram WEL.
opgelost.
de eerste generatie chipkaarten gaan gewoon 5 jaar mee, de nieuwe blijkbaar nog gen jaarquote:Op woensdag 22 september 2010 12:16 schreef Chiba het volgende:
Zoooo! Tis een wonder. Heb me OV chipkaart nadat die zomaar kapot was gegaan, terug gekregen na slechtst 7 werkdagen.
Vorige x dat die stuk ging moest ik langer dan een maand wachten!
Kleine update. Vanmiddag heb ik met het GVB gebeld en daar werd me verteld dat alleen jaarabonnementen worden vergoed. Je kan wel restitutie krijgen bij een maandabonnement als die ov-chipkaart binnen 10 dagen defect gaat maar dat is maar 5% (op de negende dag, zie tabel op http://www.gvb.nl/REIZIGERS/KAARTJEKOPEN/Pages/Abonnement.aspx) en daar gaan nog 5 euro administratiekosten vanaf. Dus stel dat ik een maandabonnement ter waarde van 70 euro (2 sterren) op mijn ov-chipkaart heb geladen en dat ding gaat na twee weken stuk, dan ben ik simpelweg 35 euro kwijt. Kassa!quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
lijkt me wel raar, dat abonnement zie je toch op OV chipkaart.nl, ziet de GVB ook en dat kunnen ze gewoon opnieuw aanmaken. Volgende keer gewoon voet bij stuk houden en de manager erbij halen
jezus zeg wat een oplichtersquote:Op donderdag 23 september 2010 17:49 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Kleine update. Vanmiddag heb ik met het GVB gebeld en daar werd me verteld dat alleen jaarabonnementen worden vergoed. Je kan wel restitutie krijgen bij een maandabonnement als die ov-chipkaart binnen 10 dagen defect gaat maar dat is maar 5% (op de negende dag, zie tabel op http://www.gvb.nl/REIZIGERS/KAARTJEKOPEN/Pages/Abonnement.aspx) en daar gaan nog 5 euro administratiekosten vanaf. Dus stel dat ik een maandabonnement ter waarde van 70 euro (2 sterren) op mijn ov-chipkaart heb geladen en dat ding gaat na twee weken stuk, dan ben ik simpelweg 35 euro kwijt. Kassa!
Dat is niet zo goed om te lezen. Maar ik vraag me af of bij de reiziger bij de NS niet veel mensen zijn die opzettelijk vergeten uit te checken als hun reis meer dan 10 euro kost.quote:'Veel geld gaat verloren door ov-chipkaart'
Uitgegeven: 24 september 2010 07:27
Laatst gewijzigd: 24 september 2010 07:26
AMSTERDAM - Reizigers met de ov-chipkaart verliezen veel geld doordat zij vergeten na hun reis uit te checken of het uitchecken mislukt. Elke maand gaat het in totaal om een half miljoen euro
Dat meldt het Financieele Dagblad. Dagelijks gaat het uitchecken mis bij ruim zevenduizend reizigers, die daardoor hun borg verliezen.
Slechts 11 procent van de reizigers bij de NS vraagt het geld terug. Bij het Rotterdamse vervoersbedrijf RET is dat 35 procent
Nou dan moet je meer dan 20 euro reizen, dat is een aardige enkele reisquote:Op vrijdag 24 september 2010 08:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is niet zo goed om te lezen. Maar ik vraag me af of bij de reiziger bij de NS niet veel mensen zijn die opzettelijk vergeten uit te checken als hun reis meer dan 10 euro kost.
Waneer je bij de NS een kortingskaart hebt is het maar 10 euroquote:Op vrijdag 24 september 2010 09:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou dan moet je meer dan 20 euro reizen, dat is een aardige enkele reis
ik denk dat veel mensen het gewoon niet merken, als het fout gaat.
Bij de NS zie je zowiezo niet dat je een bor moet betalen, tenminste ik niet als ik incheck
Misschien ligt het daar we aan, want bij de metro e.d. zie je dat wel
ja je ziet goede reis, niet dat er 10 euro afgaat.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waneer je bij de NS een kortingskaart hebt is het maar 10 euro.
Verder zie je dan bij het inchecken abbonement goede reis. Of zegt de automaat wat anders als ik voor 9 uur zou inchecken want dat heb ik nog nooit gedaan.
In de bus kan ik het niet eens lezen en hoor ik alleen een biepje. Verder kan ik me niet herrineren dat ik op amstel wanneer ik bij een paal incheck voor de metro zie dat er 4 euro borg wordt afgeschreven.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja je ziet goede reis, niet dat er 10 euro afgaat.
vreemd, gebruik je de kortingskaart van de NS ?quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de bus kan ik het niet eens lezen en hoor ik alleen een biepje. Verder kan ik me niet herrineren dat ik op amstel wanneer ik bij een paal incheck voor de metro zie dat er 4 euro borg wordt afgeschreven.
Ja bij het uitchecken kun je het natuurlijk wel zien hoeveel het gekost heeft. Ware het niet dat de ontwerpen van die automaten gemaakt zijn voor lilliputters om snel het afgeschreven bedrag te kunnen lezen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
vreemd, gebruik je de kortingskaart van de NS ?
Zou wel typisch zijn als de NS kaart het nooit laat zien. Bij mijn RET kaart zie ik altijd wat er afgeschreven wordt maar ik gebruik hem niet voor de trein
dan maken de kaartlezers verkeerd contatc. Komt omdat ze niet geijkt zijn, daardoor kan je verschillen krijgenquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:37 schreef SW8810 het volgende:
Ik gebruik nu al een tijdje de OV chipkaart. Altijd dezelfde route. Maar de kosten zijn vaak anders. Ik betaal dan bijvoorbeeld 2,10 en de andere keer 1,80. Hoe kan dit?
Lijkt me toch niet zo heel onredelijk? Er is 10 euro saldo toegevoegd aan zijn kaart, en die moet betaald worden. Drie weken is een redelijke termijn om dat zelf te doen voordat dat op andere manieren geïncasseerd moet worden.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:40 schreef macca728 het volgende:
mijn neefje heeft ook een OV chipkaart met automatisch opwaarderen.
was zijn banksaldo te laag (hij is 17 en werkt niet) dus hij kon niet inchecken uiteraard.
Krijgt hij een brief dat als hij niet binnen 3 weken de 10 euro zou betalen (voor het automatisch opwaarderen) dat er INCASSOBUREAU langs zou komen.
Maar waarvoor is dan de vraag , want hij heeft natuurlijk geen schuld opgebouwd, want hij heeft geen genruik gemaakt van het OV
Echt het toppunt van asociaal gedrag van de OV bedrijven om gelijk met incassobureaus te gaan dreigen, wat moeten oude mensen wel niet denken als ze zon brief krijgen
misschien kan je lezen, de incasso lukt niet omdat hij te weinig saldo heeft en hij kon daarom niet reizen met het OV. Met te weinig saldo kan je niet inchecken en het automatisch opwaarderen werkt juist zo dat als je incheckt met te weinig saldo dat je kaart opgewaardeert wordt., Dat lukte dus nietquote:Op zondag 26 september 2010 11:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Lijkt me toch niet zo heel onredelijk? Er is 10 euro saldo toegevoegd aan zijn kaart, en die moet betaald worden. Drie weken is een redelijke termijn om dat zelf te doen voordat dat op andere manieren geïncasseerd moet worden.
Dat hij daardoor meteen niet kon inchecken lijkt me echt heel sterk. Zo'n incheckpaal heeft niet eens verbinding met een centraal systeem, laat staan dat het live je banksaldo kan checken.
het trieste is dat echte zwartrijders gewoon mogen blijven zitten. Ik heb het zelf al meerdere keren meegemaakt dat die mochten blijven zitten omdat ze geen geld hadden....quote:Op zondag 26 september 2010 11:16 schreef Lastpost het volgende:
Pff echt de RET weer hoor dit, heb zelf ook alles behalve goede verhalen over die vervoerder.
Wat ik ook prachtig vind van de metro's in Rotterdam, menig station heeft maar 1 oplaadpunt, is daar iets mis mee, dan heb je gewoon pech aangezien de servicepunten bij die stations vaak ook onbemand zijn.
Heb al vaker gezien dat mensen dan maar gewoon die poortjes open maken en toch de metro instappen, zou me niets verbazen dat je dan alsnog een boete krijgt.
Ik geloof er niets van dat die 10 euro niet is bijgeschreven. Op het moment dat je op een pas met automatisch opwaarderen te weinig saldo op je pas hebt, wordt er ter plekke door de incheckpaal 10 euro toegoed op je pas bijgeschreven. Pas een dag of zelfs dagen later wordt er een incasso van 10 euro uitgevoerd op je betaalrekening. Als die incasso mislukt komt dus de procedure in gang om die 10 euro betaald te krijgen. En ja, dan krijg je een brief met het vriendelijke verzoek die 10 euro alsnog te betalen, en wordt je medegedeeld wat de volgende stap is als je nog steeds niet betaalt. Als jij dat dreigen noemt... tsja.quote:Op zondag 26 september 2010 11:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
misschien kan je lezen, de incasso lukt niet omdat hij te weinig saldo heeft en hij kon daarom niet reizen met het OV. Met te weinig saldo kan je niet inchecken en het automatisch opwaarderen werkt juist zo dat als je incheckt met te weinig saldo dat je kaart opgewaardeert wordt., Dat lukte dus niet
De 10 euro is dus niet op zijn kaart bij geschreven
Waar ontstaat de vordering dan ?
En dan kan je nog een normale brief sturen en niet gelijk met een incassobureau dreigen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |