Wat heeft dit met de OV-chipkaart te maken? In Den Haag kan je nog gewoon met een strippenkaart reizen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:08 schreef Stupendous76 het volgende:
Gelukkig is de OV-chipkaart wel goed tegen zwartrijders:
[..]
hij bedoelt ws dat als de OV chipkaart ingevoerd wordt, deze toestanden niet meer voorkomenquote:Op zaterdag 18 september 2010 11:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wat heeft dit met de OV-chipkaart te maken? In Den Haag kan je nog gewoon met een strippenkaart reizen.
hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:23 schreef Jellychaos het volgende:
Ik heb laatst niet uitgecheckt omdat dat goedkoper was dan wel uitchecken
wij ook niet hahaquote:Op zaterdag 18 september 2010 11:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nou dan kom je mooi van een koude kermis thuis, want voor de tram zie ik geen enkel verschil in zwartrijden met of zonder OV-chipkaart.
Maar dat was wel één van de redenen om dat ding in te voeren.quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nou dan kom je mooi van een koude kermis thuis, want voor de tram zie ik geen enkel verschil in zwartrijden met of zonder OV-chipkaart.
Bij een tram zou men in de tram ook met een intern poortjes systeem kunnen werken waardoor het wel zou kunnen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Daar geloof ik niets van. Niet voor de tram en de bus in elk geval. Voor de trein en ondergrondse metro kan het natuurlijk wel.
Ja hoor bij de lancering van de OV chipkaart was dat HET argument, veiliger, makkelijker en snellerquote:Op zaterdag 18 september 2010 12:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Daar geloof ik niets van. Niet voor de tram en de bus in elk geval. Voor de trein en ondergrondse metro kan het natuurlijk wel.
hoezo voor de trein wel ?quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dan mag je wel een heel goed systeem bedenkenquote:Op zaterdag 18 september 2010 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij een tram zou men in de tram ook met een intern poortjes systeem kunnen werken waardoor het wel zou kunnen.
gewoon elke tram een conducteur met een wapen, probleem solvedquote:Op zaterdag 18 september 2010 13:27 schreef lynda het volgende:
[..]
Dan mag je wel een heel goed systeem bedenken![]()
Ik had een maandabonnement die nog een week geldig was op het moment dat die ov-chipkaart kapot ging. Toen ben ik direct naar zo`n OV loket gegaan en die man wist me te melden dat ik dat abonnement "gewoon kwijt ben". Natuurlijk was ik het daar niet mee eens dus heb ik direct een klacht naar het GVB gestuurd met het verzoek om het geld terug te krijgen. Tot nu toe (dik twee weken geleden) heb ik nog geen reactie ontvangen. Binnenkort zal ik wel eens een belletje plegen om te vragen hoe het nou precies zit.quote:Op zaterdag 18 september 2010 03:51 schreef Zelva het volgende:
En dan? Je kunt dat abonnement echt niet even overzetten of zo.
lijkt me wel raar, dat abonnement zie je toch op OV chipkaart.nl, ziet de GVB ook en dat kunnen ze gewoon opnieuw aanmaken. Volgende keer gewoon voet bij stuk houden en de manager erbij halenquote:Op zaterdag 18 september 2010 18:34 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ik had een maandabonnement die nog een week geldig was op het moment dat die ov-chipkaart kapot ging. Toen ben ik direct naar zo`n OV loket gegaan en die man wist me te melden dat ik dat abonnement "gewoon kwijt ben". Natuurlijk was ik het daar niet mee eens dus heb ik direct een klacht naar het GVB gestuurd met het verzoek om het geld terug te krijgen. Tot nu toe (dik twee weken geleden) heb ik nog geen reactie ontvangen. Binnenkort zal ik wel eens een belletje plegen om te vragen hoe het nou precies zit.
Als het dus inderdaad zo is dat ik geen vergoeding meer krijg (zal me niks verbazen die ov-chipkaart is zo corrupt als de pest) dan is het voordeliger waarschijnlijk om een nieuw abonnement op mijn tweede kaart te laden, dan in de tussentijd op saldo te reizen aangezien het twee of drie weken duurt voordat de vervangende kaart binnen is.
kijken hoelang hij meegaatquote:Op zaterdag 18 september 2010 21:00 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Eindelijk mijn vervangende studenten ov chipkaart binnen. Scheelt me alweer honderd euro per maand.
Tweakers.quote:'Ov-bedrijven voldoen niet altijd aan inzageverzoek persoonsgegevens'
Door Joost Schellevis, woensdag 22 september 2010 11:35
Submitter: Foamy, views: 989
Vier van de vijf ov-bedrijven voldoen niet aan een verzoek om inzage van persoonsgegevens voor de ov-chipkaart, concludeert een onderzoeker. Ze zouden daar op basis van de wet bescherming persoonsgegevens wel aan moeten voldoen.
Onderzoeker Jan-Jaap Oerlemans van de Universiteit Leiden meldt dat op zijn weblog. Oerlemans verzocht zowel Translink Systems, dat verantwoordelijk is voor de technische realisatie van de chipkaart, als de NS, RET, GVB, Veolia en Connexxion om inzage.
TLS en de NS gaven de onderzoeker een overzicht van de verzamelde informatie, zoals naw-gegevens, transactiegegevens en informatie over het in- en uitcheckgedrag van Oerlemans.
De overige bedrijven deden dat niet, stelt Oerlermans tegenover Tweakers.net. "Deze bedrijven houden wel gegevens bij", aldus Oerlemans. Daarom zouden ze wel degelijk aan het inzageverzoek moeten voldoen. De RET en Veolia weigerden een inzageverzoek expliciet en zeiden geen gegevens te beheren. Connexxion reageerde in het geheel niet op het inzageverzoek. De GVB zei wel aan het inzageverzoek te voldoen, maar stuurde de informatie niet op.
Oerlemans zegt 'bezorgd' te zijn dat de verzamelde informatie wordt gebruikt voor direct marketing; de ov-bedrijven willen dat wel, maar het College Bescherming Persoonsgegevens is daar niet blij mee. De onderzoeker wilde daarom weten welke gegevens door de bedrijven werden verzameld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |