abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86561788
Echt een kut kaart. Ik had een persoonlijke ov-chipkaart met daarop een abonnement die 2 weken geleden totaal niks meer deed. Het ding had ik nog maar 4 maanden en altijd netjes in een mapje bewaard. Het leuke is dus dat je op een anonieme ov-chipkaart alleen op saldo kunt reizen waarmee ik veel duurder uit ben. Zodra ik die persoonlijke ov-chipkaart binnen heb bestel ik er meteen een tweede bij om dit soort geldklopperij in de toekomst te voorkomen.
Tok.
  zaterdag 18 september 2010 @ 03:51:44 #127
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_86562739
En dan? Je kunt dat abonnement echt niet even overzetten of zo.
pi_86565581
Ik heb laatst niet uitgecheckt omdat dat goedkoper was dan wel uitchecken *)
pi_86565749
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 20:08 schreef Stupendous76 het volgende:
Gelukkig is de OV-chipkaart wel goed tegen zwartrijders:
[..]

Wat heeft dit met de OV-chipkaart te maken? In Den Haag kan je nog gewoon met een strippenkaart reizen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_86565882
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 11:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Wat heeft dit met de OV-chipkaart te maken? In Den Haag kan je nog gewoon met een strippenkaart reizen.
hij bedoelt ws dat als de OV chipkaart ingevoerd wordt, deze toestanden niet meer voorkomen :)

een van de hoofdredenen voor invoering van de OV chipkaart is immers veiligheid :)
pi_86565993
Nou dan kom je mooi van een koude kermis thuis, want voor de tram zie ik geen enkel verschil in zwartrijden met of zonder OV-chipkaart.
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_86566286
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 11:23 schreef Jellychaos het volgende:
Ik heb laatst niet uitgecheckt omdat dat goedkoper was dan wel uitchecken *)
hoe krijg je dat voor elkaar? :P
pi_86566638
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 11:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nou dan kom je mooi van een koude kermis thuis, want voor de tram zie ik geen enkel verschil in zwartrijden met of zonder OV-chipkaart.
wij ook niet haha
  zaterdag 18 september 2010 @ 12:44:46 #134
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_86567509
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 11:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Maar dat was wel één van de redenen om dat ding in te voeren.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_86567569
Daar geloof ik niets van. Niet voor de tram en de bus in elk geval. Voor de trein en ondergrondse metro kan het natuurlijk wel.
pi_86567602
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 12:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Daar geloof ik niets van. Niet voor de tram en de bus in elk geval. Voor de trein en ondergrondse metro kan het natuurlijk wel.
Bij een tram zou men in de tram ook met een intern poortjes systeem kunnen werken waardoor het wel zou kunnen.
pi_86567622
quote:
Ja hoor bij de lancering van de OV chipkaart was dat HET argument, veiliger, makkelijker en sneller
Zwartijden zou zo goed als verdwijnen, volgens de OV bedrijven
pi_86567665
quote:
hoezo voor de trein wel ?

Wil je alle stations afsluiten ? Dat is zo goed als onmogelijk, jen kan het wel doen als je voor alle perrons poortjes zet, maar dat is financieel onhaalbaar. De NS heeft het geld daarvoor bestemd al uitgegeven
pi_86568632
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bij een tram zou men in de tram ook met een intern poortjes systeem kunnen werken waardoor het wel zou kunnen.
Dan mag je wel een heel goed systeem bedenken :X
pi_86568777
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 13:27 schreef lynda het volgende:

[..]

Dan mag je wel een heel goed systeem bedenken :X
gewoon elke tram een conducteur met een wapen, probleem solved
pi_86576697
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 03:51 schreef Zelva het volgende:
En dan? Je kunt dat abonnement echt niet even overzetten of zo.
Ik had een maandabonnement die nog een week geldig was op het moment dat die ov-chipkaart kapot ging. Toen ben ik direct naar zo`n OV loket gegaan en die man wist me te melden dat ik dat abonnement "gewoon kwijt ben". Natuurlijk was ik het daar niet mee eens dus heb ik direct een klacht naar het GVB gestuurd met het verzoek om het geld terug te krijgen. Tot nu toe (dik twee weken geleden) heb ik nog geen reactie ontvangen. Binnenkort zal ik wel eens een belletje plegen om te vragen hoe het nou precies zit.

Als het dus inderdaad zo is dat ik geen vergoeding meer krijg (zal me niks verbazen die ov-chipkaart is zo corrupt als de pest) dan is het voordeliger waarschijnlijk om een nieuw abonnement op mijn tweede kaart te laden, dan in de tussentijd op saldo te reizen aangezien het twee of drie weken duurt voordat de vervangende kaart binnen is.
Tok.
pi_86576896
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:34 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Ik had een maandabonnement die nog een week geldig was op het moment dat die ov-chipkaart kapot ging. Toen ben ik direct naar zo`n OV loket gegaan en die man wist me te melden dat ik dat abonnement "gewoon kwijt ben". Natuurlijk was ik het daar niet mee eens dus heb ik direct een klacht naar het GVB gestuurd met het verzoek om het geld terug te krijgen. Tot nu toe (dik twee weken geleden) heb ik nog geen reactie ontvangen. Binnenkort zal ik wel eens een belletje plegen om te vragen hoe het nou precies zit.

Als het dus inderdaad zo is dat ik geen vergoeding meer krijg (zal me niks verbazen die ov-chipkaart is zo corrupt als de pest) dan is het voordeliger waarschijnlijk om een nieuw abonnement op mijn tweede kaart te laden, dan in de tussentijd op saldo te reizen aangezien het twee of drie weken duurt voordat de vervangende kaart binnen is.
lijkt me wel raar, dat abonnement zie je toch op OV chipkaart.nl, ziet de GVB ook en dat kunnen ze gewoon opnieuw aanmaken. Volgende keer gewoon voet bij stuk houden en de manager erbij halen
  zaterdag 18 september 2010 @ 21:00:52 #143
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_86581625
Eindelijk mijn vervangende studenten ov chipkaart binnen. Scheelt me alweer honderd euro per maand.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_86581728
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 21:00 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Eindelijk mijn vervangende studenten ov chipkaart binnen. Scheelt me alweer honderd euro per maand.
kijken hoelang hij meegaat :)
pi_86582543
Weet iemand dit:

ik ga iedere dag met de HTM Randstadrail. Vroeger kon ik daarvoor een strippenkaart met korting kopen voor het weekend, omdat ik week OV heb. Als ik straks dus alleen nog maar kan chippen, ook in het weekend, kan ik dan alsnog chippen met korting? Volgens mij dus niet, want chipkaart is chipkaart volgens mij...
to fok or not to fok... that's the question
pi_86582592
Je krijgt een student WEEK en een Weekend korting op je pas :)
pi_86582742
maar die korting staat er dan al automatisch op geregistreerd? Want ik heb dat niet aangevinkt toen ik mijn abonnement activeerde
to fok or not to fok... that's the question
pi_86582815
Studentenkaart toch? Dan bestaat je reisproduct uit 2 producten..
pi_86602982
Ik heb mijn nieuwe (ter vervanging van mijn verloren) studenten OV-chipkaart gisteren binnengekregen.
Vandaag proberen op te halen, maar de ophaalautomaat geeft aan dat er geen reisproducten klaarstaan. Wat moet ik nu doen? Wachten? Er achteraan bellen? Is het gebruikelijk dat er geen reisproducten klaarstaan? :')

De veelgestelde vragen-sectie biedt niet veel verheldering.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  woensdag 22 september 2010 @ 12:00:41 #150
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_86706041
quote:
'Ov-bedrijven voldoen niet altijd aan inzageverzoek persoonsgegevens'

Door Joost Schellevis, woensdag 22 september 2010 11:35
Submitter: Foamy, views: 989

Vier van de vijf ov-bedrijven voldoen niet aan een verzoek om inzage van persoonsgegevens voor de ov-chipkaart, concludeert een onderzoeker. Ze zouden daar op basis van de wet bescherming persoonsgegevens wel aan moeten voldoen.

Onderzoeker Jan-Jaap Oerlemans van de Universiteit Leiden meldt dat op zijn weblog. Oerlemans verzocht zowel Translink Systems, dat verantwoordelijk is voor de technische realisatie van de chipkaart, als de NS, RET, GVB, Veolia en Connexxion om inzage.

TLS en de NS gaven de onderzoeker een overzicht van de verzamelde informatie, zoals naw-gegevens, transactiegegevens en informatie over het in- en uitcheckgedrag van Oerlemans.

De overige bedrijven deden dat niet, stelt Oerlermans tegenover Tweakers.net. "Deze bedrijven houden wel gegevens bij", aldus Oerlemans. Daarom zouden ze wel degelijk aan het inzageverzoek moeten voldoen. De RET en Veolia weigerden een inzageverzoek expliciet en zeiden geen gegevens te beheren. Connexxion reageerde in het geheel niet op het inzageverzoek. De GVB zei wel aan het inzageverzoek te voldoen, maar stuurde de informatie niet op.

Oerlemans zegt 'bezorgd' te zijn dat de verzamelde informatie wordt gebruikt voor direct marketing; de ov-bedrijven willen dat wel, maar het College Bescherming Persoonsgegevens is daar niet blij mee. De onderzoeker wilde daarom weten welke gegevens door de bedrijven werden verzameld.
Tweakers.

Gewoon leugens blijven verspreiden over het chipding, gewoon door de strot blijven duwen. Dan komt het vanzelf wel goed...

Linkje naar het onderzoek

En oh ja, Snowgoon/VancouverFan/..., je leest misschien niet mee, maar volgens jou werden er toch geen NAW-gegevens gekoppeld aan het reisgedrag, ondanks duizend bewijzen dat het wel zo is? Laat me raden, NS en TLS hebben die gegevens bij elkaar verzonnen... :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Zelva op 22-09-2010 12:08:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')